JAK ROZEBRAT HLAVU m20b25 ???

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
oweska
Příspěvky: 21
Registrován: 03. 08. 2007 19:16

JAK ROZEBRAT HLAVU m20b25 ???

Příspěvek od oweska » 07. 08. 2007 19:47

POTŘEBUJU RADU: jaký je postup při vytahování tyčí, které vedou vahadla? Tyče jsem odjistil, ventily povolil a vysunul ze záběru a styčema ani nehnu. Mám je opatrně něcím ,,vyklepat" ?

A jak je to s vačkou? Není tam taky nějaká finta na demontáž?

Díky za pomoc

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 07. 08. 2007 20:07

Tyče vyklepeš, např. přes nástavec goly, jen si musíš hlídat ty koníky, aby se nešprajcly :wink:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

Vačka

Příspěvek od Jiricek325i » 19. 10. 2009 11:05

A co ta vačka? Jde povolit rozvodové kolo, kdyz už mam hlavu venku? Kámoš říkal, ze na vačce bude plocha na klíč, ale nic jsem nenašel a nedokážu si představit, jak bych tam ten klíč cpal?!
Oil a inspection reset na počkání.
Kolín a okolí, občas Praha, Pardubice, Chrudim.
150,- za kus
r.v. 1982 - 2001
Stačí se ozvat ;-)

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Re: Vačka

Příspěvek od DoDo » 19. 10. 2009 14:55

Jiricek325i píše:A co ta vačka? Jde povolit rozvodové kolo, kdyz už mam hlavu venku? Kámoš říkal, ze na vačce bude plocha na klíč, ale nic jsem nenašel a nedokážu si představit, jak bych tam ten klíč cpal?!
hasák na nějakou nepoužívanou část vačky při nejhoršim, v lepšim případě přes starej řemen chytit rozvodový kolo

/Jon
Příspěvky: 542
Registrován: 08. 10. 2007 15:36
Bydliště: Praha 10 Hostivař

Příspěvek od /Jon » 19. 10. 2009 15:03

Přesně tak, chytit přes starej řemen.
Hlavně nezapomeň vyndat aretaci, která těm tyčím brání v pohybu, než do nich budeš tlouct. Až to budeš vyklepávat, nastavuj si postupně vačku tak, aby bylo vždy co nejméně ventilů otevřených. Vačku samotnou vyndáš na konec.

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

Vačka

Příspěvek od Jiricek325i » 19. 10. 2009 15:09

O aretaci vím ;-) Nakonec mi to v pneuservisu povolili vzduchem. ;-) Takze paráda.
Oil a inspection reset na počkání.
Kolín a okolí, občas Praha, Pardubice, Chrudim.
150,- za kus
r.v. 1982 - 2001
Stačí se ozvat ;-)

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 19. 10. 2009 15:48

Dan td píše:Tyče vyklepeš, např. přes nástavec goly, jen si musíš hlídat ty koníky, aby se nešprajcly :wink:
No fuj... klepat přes hliník!!! ...nebo něco měkého... Jinak se to rozklepe a zkurví se celá hlava.
A určitě nevyklepávat, pokud je ještě nějaké vahadlo v tahu...
Jinak pokuď už to někdo nepokurvil a neni to zakarbonovaný, tak jdou vyndat jen rukama bez vyklepávání...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 19. 10. 2009 19:23

Macek píše:...
Jinak pokuď už to někdo nepokurvil a neni to zakarbonovaný, tak jdou vyndat jen rukama bez vyklepávání...
Takže pro naše případy hledejte rovnou kladivo

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

Hlava

Příspěvek od Jiricek325i » 19. 10. 2009 19:52

Tak určitě se ten karbon dá něčím rozpustit, ne? Ono to opravdu moc velké rány nevydrží! Tu tyčku co drží vahadla by jsi prorazil!
Oil a inspection reset na počkání.
Kolín a okolí, občas Praha, Pardubice, Chrudim.
150,- za kus
r.v. 1982 - 2001
Stačí se ozvat ;-)

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 19. 10. 2009 19:54

jj, u vaci sme to nakonec vyresili vymenou hlavy za jinou, pac skopcak pred nama uz vyklepaval necim tvrdsim jak je ta tycka, takze roztemovano a neslo to ani bohovi vyndat ven :roll: jinak na jednom bawu se mi to podarilo udelat na aute, pouze se vyndal chladic a slo to rukou za pootaceni vacky samo, na vaco hracce sem se vycvicil a to dost :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Hlava

Příspěvek od Max-Max » 19. 10. 2009 20:12

Jiricek325i píše:Tak určitě se ten karbon dá něčím rozpustit, ne? Ono to opravdu moc velké rány nevydrží! Tu tyčku co drží vahadla by jsi prorazil!
nastavce od goly 1/2", nejlepe nake z tesca nebo lidlu, ty jsou mekke jak z hovna
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 19. 10. 2009 20:26

Já používám reverzní kladivo a jde to jak po másle :wink:

http://www.uni-max.cz/reverzni-kladivo- ... covkami/d/

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 19. 10. 2009 21:40

Každopádně pokud to bude zakarbonované, tak se na to buď rovnou vyser, sežeň druhou hlavu anebo to dělej fakt opatrně. Já jsem takto na B20 zkurvil hlavu, když jsem se snažil ty tyčky dostat ze zakarbonované hlavy. Jak byla ta hlava zamrdaná a prohřátá, tak se z těch futer, ve kterých ty čepy jsou začaly odlamovat kusy materiálu :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 21. 10. 2009 00:36

Tak chce to dělat citovkou, nicméně lehkejma poklepama se mi to vždycky podařilo vyndat.
Je dobrý zkontrolovat ty drážky po tom pojistnym klínu - většinou jsou hrany lehce zvedlý, a pak to škrábe kluzný plochy na vahadlech, kterejma to projde, i přímo uložení v hlavě.

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

Ventily

Příspěvek od Jiricek325i » 21. 10. 2009 04:14

A co ventily, máte nějaký fígl jak je dostat ven a pak zase dovnitř?
Oil a inspection reset na počkání.
Kolín a okolí, občas Praha, Pardubice, Chrudim.
150,- za kus
r.v. 1982 - 2001
Stačí se ozvat ;-)

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Re: Ventily

Příspěvek od DoDo » 21. 10. 2009 07:56

Jiricek325i píše:A co ventily, máte nějaký fígl jak je dostat ven a pak zase dovnitř?
jj, skočim ke kámošovi a pučim si na to speciální sadu :-)
http://www.uni-max.cz/sada-pro-stlaceni ... ventilu/d/

tommyjam
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 03. 2008 00:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od tommyjam » 22. 10. 2009 21:07

ventily vyndavám na stojanový vrtačce
E30 325i Touring, Yamaha TDM850, Suzuki GS500
Obrázek

Uživatelský avatar
Bmaniak
člen E30.cz
Příspěvky: 294
Registrován: 31. 08. 2009 19:45
Bydliště: okolo Vsetína

Příspěvek od Bmaniak » 29. 10. 2009 09:57

a nebo taky golam klíč na svíčky a kladívko a zanou sklepnes tu pružinu a je to... jen nezapomenout vzdy dat raději hlavu na nejakou gumovou podložku:) at se ti nedodre.. a zpatky jak rikaj kluci na stonjanovce nebo tim připravkem :wink:

Odpovědět