Vybitá baterie

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Vybitá baterie

Příspěvek od BigMara » 05. 10. 2009 15:39

hele kluci pres vikend se mi total vymlatila baterka, premejslim jak zjistit co tam umrelo :lol:
Napadlo me tohle, odpojim baterku, vytahnu pojistku a mezi kontakty zmerim odpor (teoreticky by okruh,kterej mi vybil baterku mel mit minimalni odpor) a tak budu pokracovat az projedu vsechny pojistky. Co vy na to je to picovina,nebo prijdu na neco? :lol:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 05. 10. 2009 16:07

no Tvym zpusobem bych to nezkousel. V amaterskych podminkach navrhuji toto:
1, odpojit + svorku na batt
2, mezi pol batt a svorku (co vede dal do auta) vlozis multimetr
(pozor, pokud mas obycejny multimetr tak bude mit jisteny rozsah tak max do 2A a nejisteny cca do 20A. Pro zjisteni nejakeho "nechteneho" odberu to bohate staci, ale dej si pozor aby nebyl nejaky spotrebic s velkou spotreb ou zapnuty (svetla apd.) nebo aby nejaky dobrak treba nezastartoval jako to udelal kamos kdyz jsme merili jeho auto :) )
3, pokud je vse v poradku mel by byt odber v radu jednotek mA
4, pokud je spotreba vetsi a neni evidentne nic zapnuto tak pak muzes pokracovat v Tvem napadu s vytahovanim pojistek za staleho pripojeni multimetru mezi Batt a svorku +
5, kdyz nejakou pojistku vytahnes a spotreba na multimetru klesne mas cestu kudy se dal v patrani vydat.

PS: pokud spotreba pri nejakem Tve patrani presahne tech cca 20A tak na 101% odkouris multimetr - minimalne schopnost merit "proud".

V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 05. 10. 2009 16:56

2Vasa: pral jsem si, aby jsi se tu objevil a jako mistni elektroguru mi poradil,diky.Tvoji metodu vyzkousim,ta moje me napadla jen tak na rychlo,protoze baterka je na nabijecce a chtel jsem to jeste dneska nejak resit,abych mohl rano nahodit baterku a odjet,neva.

Jediny co me napada,co zlobilo bylo osvetleni SPZ,mohlo se to vybyt,kdyz by se dotykal kontakt zarovky od osvetleni kastle?Asi ne,kdyz svetla byly vypnuty,co?

Jinak baterka je rok stara,Bosch Siler 6F a zadny vypinace a bastleni nebude, s tim mam spatny zkusenosti.

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 05. 10. 2009 19:10

tady to mas i s obrazkem :twisted:
vem si merak napoj ho na baterku viz obrazek a postupne odpojuj pojistky az ten odber spadne a mas na 99% jasno co ti to zere :wink: a kdyz ne zere neco co neni jisteny pojistkou.

Obrázek

jo a nezapomen
zavrit cecky dvere
odpojit hodiny atd... aby te to nematlo :lol: :wink:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 06. 10. 2009 07:08

Cus klucí,diky za reakce,podle vseho jsem blbec ja a kombinace svetylka osvetleni, ktery hovno sviti a cernych folii = muj problem :oops: :oops: :oops:
Jinak jsem to jeste stihnul promerit podle Vasovo a Maranelovo navodu. Kolik to bere chce ale vyssi divci,protoze jsem sehnal jenom nejakej shitovej multimetr a v mericim rozsahu 20m to ukazuje hodnotu 18-19 mA???

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 06. 10. 2009 09:02

...pokud ti to bere jenom 19 mA tak je to podle mne vic nez v poradku...
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 10. 2009 09:13

Míšánek píše:...pokud ti to bere jenom 19 mA tak je to podle mne vic nez v poradku...
Tp přibližně sedí - odběr přístrojovky v klidu jsem naměřil cca 20 mA u novějšího a přibližně 5 mA u staršího typu.

.

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 06. 10. 2009 14:33

Tak to jsem rad ze to ma odber jakej ma mit, dekuji vsem za rady, snad muj pripad a Vase rady poslouzi nekomu dalsimu
Diky:wink:

Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jech » 11. 10. 2009 10:38

Tak přesně tohle se mi stalo tejden zpět, světýlko vybilo baterii a já hledal kde se dalo až jsem se jednou otočil pro pás a říkám si proč to sakra svítí :D

Hold sice malá ale tři dny svítící žárovka udělá svoje ;)
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 11. 10. 2009 14:47

Já se přidím z dotazem.

Mě teď baterka taky klekla. Určitě mi nic nesvítilo. Včera to startovalo tak nějak ztuha a dneska už ani ťuk, starér sotva otočil motorem. Potřeboval jsem jet do práce tak jsem baterku chvíli (cca 45 minut) hodil na nabíječku, pak v klidu a s přehledem nastartoval, ujel 20 km do práce, zdechl auto, odpoji mínus od baterka a odpo zas nic, ani škyt. o vypadá, že baterka neudrží napětí. Myslíte že je možný aby se tohle stalo de facto za dva dni? Nicméně baterka už žádná mladice neni, takový 4-5 let stará bude. Když jsem ji ráno měřil hustoměrem, tak mi ukazoval na první dva články že je nutno je hnedka nabít a na zbytek tch cca 75% kapacity.
Řešení asi bude jen a pouze koupit novou baterku, vo? Jakou kapacitu byste volili do 325i? Tu co am mám teď je 44 Ah varta jakási, kapacitou stačila dycky bez problému i v zimě, ale řikám si jestli už rovnou nekoupi něco silnějšího, ceny jsou docela dobrý.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 11. 10. 2009 18:46

to GABO: Zda se, ze je tvuj akumulator k.o.
Pokusil bych se nabijet delsi dobu malym proudem, rekneme 1A (2 dny). To je maly proud, aby se jednotlive clanky srovnaly a nebyly niceny prebijenim. Pokud ovsem po teto lecbe se akumulator sam vybije, tak mu neni pomoci. Prubezne muzes merit napeti, ktere by melo byt po nekolika hodinach 13.5 V az 13.8V na konci nabijeni (pro ten maly proud). Jestlize po 20h nabijeni je napeti na svorkach accu mensi nez 13.0V, je vymalovano.

Ja pouzivam v E30 accu 60Ah, nyni Bosch serie S4. Kupoval jsem v Makru na Cernem Moste, pred 2 lety a minuly rok kolega stejny typ. Zda se, ze to jsou dobre akumulatory, ale neni to cenovy low-end.

Odpovědět