rezerva

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět

jak jste na tom s rezervou?

mám originál od výroby
23
61%
mám jinou
12
32%
nemám žádnou
3
8%
 
Celkem hlasů: 38

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

rezerva

Příspěvek od Kubajz von Odry » 21. 09. 2009 13:18

na dovolene sem chytil defekt. tak jsem hezky vyskládal všechny věci z kufru na zadní sedačky a jal se sundávat kolo a nasazovat rezervu. v této nepříjemnosti mě potešilo jak rezerva vypadá - je to fungl nová neojetá původní rezerva která se prodávala nejspíše přímo s mojim autem :D - možná je to blbost ale potěšilo mě že mam zase o jednu originální věc na autě víc.
Obrázek

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 21. 09. 2009 15:21

ja tam mam nějaky valec 285 na něco :shock: vůbec nevim jestli ho narvu na auto a jestli nebudu mit auto nakople na jeden roh až to tam dam... to bych měl asi zjistit co? :oops: :)
Obrázek

Uživatelský avatar
BALI
člen E30.cz
Příspěvky: 3366
Registrován: 04. 11. 2006 14:10
Bydliště: u máci

Příspěvek od BALI » 21. 09. 2009 16:36

BBS 15" béžově lakovaný s barevnejma třpytkama :D akorát to tam asi s mojim sníženim nenarvu a stejně jsem v háji když píchnu,protože pod auto nedam hever :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 21. 09. 2009 17:16

BALI píše:stejně jsem v háji když píchnu,protože pod auto nedam hever :lol: :lol: :lol:
Dobre Ti tak Woe :lol: Chapu, ze v Tvem veku Ti to pripada desne cool (tak jako me kdyz mi bylo co Tobe)...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 21. 09. 2009 18:35

a já abych tam dal origo hever na práh, musel bych demontovat neony.... :evil:

jinak origo rezervu mám taky - plech 5Jx14 a 175/70 goodyear z roku asi
dva.....
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
BALI
člen E30.cz
Příspěvky: 3366
Registrován: 04. 11. 2006 14:10
Bydliště: u máci

Příspěvek od BALI » 21. 09. 2009 18:36

Vasa píše:
BALI píše:stejně jsem v háji když píchnu,protože pod auto nedam hever :lol: :lol: :lol:
Dobre Ti tak Woe :lol: Chapu, ze v Tvem veku Ti to pripada desne cool (tak jako me kdyz mi bylo co Tobe)...
tak ono je to jedno,protože pod M-Tech prahy ten hever nedam tak jako tak... (myslim ten originální na kličku)

Uživatelský avatar
Danster
sponzor E30.cz
Příspěvky: 667
Registrován: 12. 08. 2006 10:12
Bydliště: Rokycany u Plzně

Příspěvek od Danster » 21. 09. 2009 19:00

Sehnal jsem stejný disk na rezervu jako mam kola na autě takže úplná pohoda 8)

Tak to já zase ve předu to zvednu jenom tim origo BMW heverem :lol:
BALI píše:stejně jsem v háji když píchnu,protože pod auto nedam hever :lol: :lol: :lol:
A jakým heverem to vůbec zvedáš když potřebuješ sundat kolo v garáži ? :)
ex E30 318iS 90", ex E30 318i M40 88", ex E30 318i M40 89"

Uživatelský avatar
BALI
člen E30.cz
Příspěvky: 3366
Registrován: 04. 11. 2006 14:10
Bydliště: u máci

Příspěvek od BALI » 21. 09. 2009 19:23

takovym Obrázek ale nejdřív si musim najet autem na prkýnka :oops:

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 21. 09. 2009 20:00

BALI píše:takovym Obrázek ale nejdřív si musim najet autem na prkýnka :oops:
:lol: Tak to přeji mnoho km bez píchání, ehm teda bez píchnutí.

To já už mám komplet sadu origo pavučin s origo pirelkama - vše rezervy buď nejeté nebo jen minimálně... takže až to hodim na auto, tak to bude celkem dobře korespondovat s najetými 7.000km na tacho 8)
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
georgij.d
Příspěvky: 410
Registrován: 18. 07. 2008 10:16
Bydliště: Rychvald

Příspěvek od georgij.d » 21. 09. 2009 22:08

rezervu mám kanáldekl :lol: jinak ještě 3 různé hevery- orogo + nějakej z japonce a hydrauliku, protože jak píchnu tak to musím zvedat přes dva :lol: japoncem u dobrého kola, abych mohl nacpat hydr. u píchlého :oops: a origo jen proto že je origo :lol:
E30 325i wait for renovation
E30 325i Mt1 maybe for rescue - fuck it, Rest In Pieces
Felicia pick-up briketa power renovation in progres
Opel vectra b daily use

Uživatelský avatar
meda.
Příspěvky: 956
Registrován: 15. 01. 2006 18:29
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od meda. » 21. 09. 2009 22:13

Já taky kanáldekl :D

Obrázek
Obrázek
Osobní individuální přeprava osob.

Uživatelský avatar
georgij.d
Příspěvky: 410
Registrován: 18. 07. 2008 10:16
Bydliště: Rychvald

Příspěvek od georgij.d » 21. 09. 2009 22:19

:shock: krása, ten ti závidím
E30 325i wait for renovation
E30 325i Mt1 maybe for rescue - fuck it, Rest In Pieces
Felicia pick-up briketa power renovation in progres
Opel vectra b daily use

Uživatelský avatar
Albert
Příspěvky: 5307
Registrován: 26. 02. 2004 20:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od Albert » 22. 09. 2009 07:14

Jsem na tom uplně stejně jako Bali :) Včetně najíždění na prkýnka :lol:
e28 525i, e83 X3

EX : e28 528i, e34 535i, e34 530i, e34 525tds, e46 318ci, e39 523i

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 22. 09. 2009 09:50

Tak to já mám problém jenom se sloupovýma heverama :lol:

Jináč rezervu mám taky netknutou origo mpaket 16" :)
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 22. 09. 2009 12:54

Rezervu mám uplně obyčejnej plecháč, ale s heverem taky problém... ale vždycky se dá najet nad nějakou díru v silnici do který se ten hever vejde :-).
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
bazz
člen E30.cz
Příspěvky: 793
Registrován: 15. 06. 2004 12:08
Bydliště: Uherske Hradiste

kopie z dopisu

Příspěvek od bazz » 23. 09. 2009 08:24

Snad to je trochu k tématu...

1
AUTOKLUB CESKÉ REPUBLIKY
Opletalova 29, 110 00 Praha 1
tel.: 224 212 123, fax: 224 213 133, mobil: 602 363 032
e–mail: spicka@autoklub.cz, www.autoklub.cz
NÁHRADA REZERVNÍHO KOLA
PO 15. ZÁRÍ 2009
U KTERÝCH VOZU A ZA JAKÝCH PODMÍNEK?
Povinná výbava motorových vozidel je od 15. zárí 2009 nove upravena. Vyplývá to z vyhlášky c.
283/2009 Sb., kterou se mení vyhláška Ministerstva dopravy a spoju c. 341/2002 Sb., o schvalování
technické zpusobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve
znení pozdejších predpisu. Soucástí povinné výbavy vetšiny novejších aut již nebude rezervní kolo.
Ovšem jak to má být konkrétne, jak je to vlastne od 15. zárí 2009 s povinností vozit rezervní
kolo (ráfek s pneumatikou), prírucní zvedák (hever) a klíc na šrouby (matice) u kol, o tom jsou mnohé ze
zverejnovaných informací neúplné ci dokonce matoucí. Na základe podrobné analýzy textu § 32
vyhlášky c. 341/2002 Sb., ve znení vyhlášky c. 283/2009 Sb. uvádíme následující:
Vozidla kategorií M1 a N1
Aby bylo možné vozidlo kategorie M1 nebo N1 provozovat bez rezervního kola a bez náciní k výmene
kola, musí být splnena nekterá z následujících podmínek:
1. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a soucasne prostredky pro bezdemontážní
opravu pneumatik (lepicí sadou)
2. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a pneumatikami umožnujícími nouzové
dojetí po defektu
3. vozidlo bylo uvedeno do provozu pocínaje 15. zárím 2009, nemá detekci defektu, ale je vybaveno
prostredky pro bezdemontážní opravu pneumatik (lepicí sadou)
4. vozidlo bylo uvedeno do provozu pred 15. zárím 2009, nemá detekci defektu, ale je vybaveno prostredky
pro bezdemontážní opravu pneumatik (lepicí sadou) a výrobce vozidla souhlasil s tím, aby vozidlo bylo
provozováno bez rezervní pneumatiky
5. vozidlo bylo uvedeno do provozu pred 15. zárím 2009, nemá detekci defektu, ale je vybaveno prostredky
pro bezdemontážní opravu pneumatik (lepicí sadou) a vozidla stejného typu jsou po 15. zárí 2009
uvádena na trh bez náhradního kola
Rezervní kolo musí naopak nadále zustat ve vozidle kategorie M1 a N1, pokud jde o vozidlo, které
nemá detekci defektu, bylo uvedeno do provozu pred 15. zárím 2009 a jeho výrobce nesouhlasí s provozováním
vozidla bez rezervního kola ani po 15. zárí 2009 neuvádí na trh vozidla stejného typu bez rezervního kola.
Pro prípojná vozidla v souprave s vozidly kategorií M1 a N1 to platí obdobne.
2
Vozidla kategorií M2, M3, N2 a N3
Aby bylo možné vozidlo kategorie M2, M3, N2 nebo N3 provozovat bez rezervního kola a bez náciní
k výmene kola, musí být splnena nekterá z následujících podmínek:
1. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a soucasne prostredky pro bezdemontážní
opravu pneumatik (lepicí sadou)
2. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a pneumatikami umožnujícími nouzové
dojetí po defektu
3. vozidlo není vybaveno detekcí defektu, ale je vybaveno prostredky pro bezdemontážní opravu pneumatik
(lepicí sadou)
4. vozidlo není vybaveno ani lepicí sadou, ale oprava poškozené pneumatiky je zajištena na základe
smluvního vztahu.
Pro prípojná vozidla v souprave s vozidly kategorií M2, M3, N2 a N3 to platí obdobne.
Z toho vyplývá, že i starší vozidla mohou od 15. zárí tr. jezdit bez rezervního kola, bez
prírucního zvedáku (heveru) a klíce na šrouby (matice) u kol. Problémem ovšem je, z kterých
konkrétních modelu vozu budou ridici moci rezervu vyjmout. Rozhodovat o tom totiž mají prímo
automobilky.
Ministerstvo dopravy slíbilo, že do 15. zárí tr. zverejní na svých stránkách www.mdcr.cz
podrobný seznam modelu aut, u kterých budou ridici moci rezervu vyjmout (prípadne naopak, ve
kterých modelech vozu bude muset rezerva zustat). Jenomže žádný seznam se na zmínených
stránkách nenachází. Pouze v bloku urceném informacím výrobcu je rezervním kolum venována krátká
zmínka o vozidlech znacek Nissan, Infinitiv, Honda, Toyota a Lexus, a to, co zajímá pravdepodobne
nejvíc motoristu – informace o rezervních kolech u modelu znacky Škoda, lze najít až po dalším kliknutí
v neprehledné šestistránkové informaci firmy Škoda jako nenápadný odstavecek na páté strane tohoto
sdelení. Abychom motoristy ušetrili hledání, citujeme stanovisko firmy Škoda:
„U vozidel Škoda rady 105 až 135 a starších z technického hlediska nesouhlasíme s vyjmutím
náhradního kola a jeho nahrazením sadou na opravu pneumatik.
U vozidel rady Škoda Favorit, Felicia, Fabia I (typ 6Y), Super I (typ 3U) z technického hlediska
nedoporucujeme (nejedná se o nesouhlas) vyjmutí náhradního kola a jeho nahrazení sadou na
opravu pneumatik.
U vozidel rady Škoda Fabia II (typ 5J), Octavia I (typ 1U), Octavia II (typ 1Z), Super II (typ 3T), Yeti
je možné vyjmout náhradní kolo za podmínky jeho nahrazení originální Škoda sadou na opravu
pneumatik vcetne vymenovacího upevnovacího popr. dalších dílu.“
3
Pro úplnost uvádíme, že u vozidel
Nissan, Infinitiv kategorie M1 a N1 muže být náhradní kolo nahrazeno,
Honda kategorie M1 a N1, uvedených do provozu od roku 1993, muže být náhradní kolo
nahrazeno
Toyota, Lexus – u starších vozidel kategorie M1 a N1 lze náhradní kolo nahradit; u vozidla
Toyota MR2, které má umístené náhradní kolo v predním zavazadlovém prostoru, náhradní
kolo nahradit nelze.
Je potreba si uvedomit, že vyhláška nahrazení rezervního kola nepredepisuje, že ridici
rezervní kolo ze svého vozu vyjmout nemusí a mohou s rezervním kolem jezdit dál.
Další duležité upozornení: podmínka, že oprava poškozené pneumatiky je zajištena na
základe smluvního vztahu, neplatí pro vozidla M1 a N1.
Poznámka ke kategoriím vozidel:
M – motorová vozidla, která mají nejméne 4 kola a používají se pro dopravu osob. Z toho
M1 – vozidla s nejvýše 8 místy k preprave osob (krome místa ridice) nebo víceúcelová vozidla
M2 – vozidla s více než 8 místy k preprave osob (krome místa ridice), hmotnost do 5 t
M3 – dtto, hmotnost nad 5 t
N – motorová vozidla, která mají nejméne 4 kola a používají se pro dopravu nákladu. Z toho
N1 – vozidla s hmotností do 3,5 t
N2 – vozidla s hmotností nad 3,5 t do 12 t
N3 – vozidla s hmotností nad 12 t
(hmotnost = nejvetší prípustná hmotnost)
Zárí 2009
BMW 318 IS that IS fun

Uživatelský avatar
Morienthez
Příspěvky: 454
Registrován: 14. 01. 2006 11:23
Bydliště: PHA5

Příspěvek od Morienthez » 23. 09. 2009 11:49

Mam rezervu stejnou jako ostatni 4 ry kola. tzn origo BBS 15 .))
"life is bitch and then you die.."

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1279
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ropák » 23. 09. 2009 21:33

georgij.d píše:rezervu mám kanáldekl :lol: jinak ještě 3 různé hevery- orogo + nějakej z japonce a hydrauliku, protože jak píchnu tak to musím zvedat přes dva :lol: japoncem u dobrého kola, abych mohl nacpat hydr. u píchlého :oops: a origo jen proto že je origo :lol:
Dej si do výbavy nájezdovej klín (jako mají tatrováci nebo autobusáci), a bude Ti stačit hever jeden :D
Nemám třícu 8)

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 23. 09. 2009 21:46

Mám plnohodnotnou rezervu jako zbytek kol na autě - 8x15". Nejsem zvědav, až píchnu 100 kiláků od baráku jet pomale s plecháčem...
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
georgij.d
Příspěvky: 410
Registrován: 18. 07. 2008 10:16
Bydliště: Rychvald

Příspěvek od georgij.d » 24. 09. 2009 18:15

origo klín tam mám taky :lol: a mít tam ten nájezdovej tak to už by bylo trochu moc :lol:
E30 325i wait for renovation
E30 325i Mt1 maybe for rescue - fuck it, Rest In Pieces
Felicia pick-up briketa power renovation in progres
Opel vectra b daily use

Odpovědět