
rezerva
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
rezerva
na dovolene sem chytil defekt. tak jsem hezky vyskládal všechny věci z kufru na zadní sedačky a jal se sundávat kolo a nasazovat rezervu. v této nepříjemnosti mě potešilo jak rezerva vypadá - je to fungl nová neojetá původní rezerva která se prodávala nejspíše přímo s mojim autem
- možná je to blbost ale potěšilo mě že mam zase o jednu originální věc na autě víc.

Dobre Ti tak WoeBALI píše:stejně jsem v háji když píchnu,protože pod auto nedam hever![]()
![]()

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
a já abych tam dal origo hever na práh, musel bych demontovat neony....
jinak origo rezervu mám taky - plech 5Jx14 a 175/70 goodyear z roku asi
dva.....

jinak origo rezervu mám taky - plech 5Jx14 a 175/70 goodyear z roku asi
dva.....
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Sehnal jsem stejný disk na rezervu jako mam kola na autě takže úplná pohoda
Tak to já zase ve předu to zvednu jenom tim origo BMW heverem


Tak to já zase ve předu to zvednu jenom tim origo BMW heverem

A jakým heverem to vůbec zvedáš když potřebuješ sundat kolo v garáži ?BALI píše:stejně jsem v háji když píchnu,protože pod auto nedam hever![]()
![]()

ex E30 318iS 90", ex E30 318i M40 88", ex E30 318i M40 89"
BALI píše:takovymale nejdřív si musim najet autem na prkýnka

To já už mám komplet sadu origo pavučin s origo pirelkama - vše rezervy buď nejeté nebo jen minimálně... takže až to hodim na auto, tak to bude celkem dobře korespondovat s najetými 7.000km na tacho

tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
rezervu mám kanáldekl
jinak ještě 3 různé hevery- orogo + nějakej z japonce a hydrauliku, protože jak píchnu tak to musím zvedat přes dva
japoncem u dobrého kola, abych mohl nacpat hydr. u píchlého
a origo jen proto že je origo 




E30 325i wait for renovation
E30 325i Mt1 maybe for rescue - fuck it, Rest In Pieces
Felicia pick-up briketa power renovation in progres
Opel vectra b daily use
E30 325i Mt1 maybe for rescue - fuck it, Rest In Pieces
Felicia pick-up briketa power renovation in progres
Opel vectra b daily use
kopie z dopisu
Snad to je trochu k tématu...
1
AUTOKLUB CESKÉ REPUBLIKY
Opletalova 29, 110 00 Praha 1
tel.: 224 212 123, fax: 224 213 133, mobil: 602 363 032
e–mail: spicka@autoklub.cz, www.autoklub.cz
NÁHRADA REZERVNÍHO KOLA
PO 15. ZÁRÍ 2009
U KTERÝCH VOZU A ZA JAKÝCH PODMÍNEK?
Povinná výbava motorových vozidel je od 15. zárí 2009 nove upravena. Vyplývá to z vyhlášky c.
283/2009 Sb., kterou se mení vyhláška Ministerstva dopravy a spoju c. 341/2002 Sb., o schvalování
technické zpusobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve
znení pozdejších predpisu. Soucástí povinné výbavy vetšiny novejších aut již nebude rezervní kolo.
Ovšem jak to má být konkrétne, jak je to vlastne od 15. zárí 2009 s povinností vozit rezervní
kolo (ráfek s pneumatikou), prírucní zvedák (hever) a klíc na šrouby (matice) u kol, o tom jsou mnohé ze
zverejnovaných informací neúplné ci dokonce matoucí. Na základe podrobné analýzy textu § 32
vyhlášky c. 341/2002 Sb., ve znení vyhlášky c. 283/2009 Sb. uvádíme následující:
Vozidla kategorií M1 a N1
Aby bylo možné vozidlo kategorie M1 nebo N1 provozovat bez rezervního kola a bez náciní k výmene
kola, musí být splnena nekterá z následujících podmínek:
1. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a soucasne prostredky pro bezdemontážní
opravu pneumatik (lepicí sadou)
2. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a pneumatikami umožnujícími nouzové
dojetí po defektu
3. vozidlo bylo uvedeno do provozu pocínaje 15. zárím 2009, nemá detekci defektu, ale je vybaveno
prostredky pro bezdemontážní opravu pneumatik (lepicí sadou)
4. vozidlo bylo uvedeno do provozu pred 15. zárím 2009, nemá detekci defektu, ale je vybaveno prostredky
pro bezdemontážní opravu pneumatik (lepicí sadou) a výrobce vozidla souhlasil s tím, aby vozidlo bylo
provozováno bez rezervní pneumatiky
5. vozidlo bylo uvedeno do provozu pred 15. zárím 2009, nemá detekci defektu, ale je vybaveno prostredky
pro bezdemontážní opravu pneumatik (lepicí sadou) a vozidla stejného typu jsou po 15. zárí 2009
uvádena na trh bez náhradního kola
Rezervní kolo musí naopak nadále zustat ve vozidle kategorie M1 a N1, pokud jde o vozidlo, které
nemá detekci defektu, bylo uvedeno do provozu pred 15. zárím 2009 a jeho výrobce nesouhlasí s provozováním
vozidla bez rezervního kola ani po 15. zárí 2009 neuvádí na trh vozidla stejného typu bez rezervního kola.
Pro prípojná vozidla v souprave s vozidly kategorií M1 a N1 to platí obdobne.
2
Vozidla kategorií M2, M3, N2 a N3
Aby bylo možné vozidlo kategorie M2, M3, N2 nebo N3 provozovat bez rezervního kola a bez náciní
k výmene kola, musí být splnena nekterá z následujících podmínek:
1. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a soucasne prostredky pro bezdemontážní
opravu pneumatik (lepicí sadou)
2. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a pneumatikami umožnujícími nouzové
dojetí po defektu
3. vozidlo není vybaveno detekcí defektu, ale je vybaveno prostredky pro bezdemontážní opravu pneumatik
(lepicí sadou)
4. vozidlo není vybaveno ani lepicí sadou, ale oprava poškozené pneumatiky je zajištena na základe
smluvního vztahu.
Pro prípojná vozidla v souprave s vozidly kategorií M2, M3, N2 a N3 to platí obdobne.
Z toho vyplývá, že i starší vozidla mohou od 15. zárí tr. jezdit bez rezervního kola, bez
prírucního zvedáku (heveru) a klíce na šrouby (matice) u kol. Problémem ovšem je, z kterých
konkrétních modelu vozu budou ridici moci rezervu vyjmout. Rozhodovat o tom totiž mají prímo
automobilky.
Ministerstvo dopravy slíbilo, že do 15. zárí tr. zverejní na svých stránkách www.mdcr.cz
podrobný seznam modelu aut, u kterých budou ridici moci rezervu vyjmout (prípadne naopak, ve
kterých modelech vozu bude muset rezerva zustat). Jenomže žádný seznam se na zmínených
stránkách nenachází. Pouze v bloku urceném informacím výrobcu je rezervním kolum venována krátká
zmínka o vozidlech znacek Nissan, Infinitiv, Honda, Toyota a Lexus, a to, co zajímá pravdepodobne
nejvíc motoristu – informace o rezervních kolech u modelu znacky Škoda, lze najít až po dalším kliknutí
v neprehledné šestistránkové informaci firmy Škoda jako nenápadný odstavecek na páté strane tohoto
sdelení. Abychom motoristy ušetrili hledání, citujeme stanovisko firmy Škoda:
„U vozidel Škoda rady 105 až 135 a starších z technického hlediska nesouhlasíme s vyjmutím
náhradního kola a jeho nahrazením sadou na opravu pneumatik.
U vozidel rady Škoda Favorit, Felicia, Fabia I (typ 6Y), Super I (typ 3U) z technického hlediska
nedoporucujeme (nejedná se o nesouhlas) vyjmutí náhradního kola a jeho nahrazení sadou na
opravu pneumatik.
U vozidel rady Škoda Fabia II (typ 5J), Octavia I (typ 1U), Octavia II (typ 1Z), Super II (typ 3T), Yeti
je možné vyjmout náhradní kolo za podmínky jeho nahrazení originální Škoda sadou na opravu
pneumatik vcetne vymenovacího upevnovacího popr. dalších dílu.“
3
Pro úplnost uvádíme, že u vozidel
Nissan, Infinitiv kategorie M1 a N1 muže být náhradní kolo nahrazeno,
Honda kategorie M1 a N1, uvedených do provozu od roku 1993, muže být náhradní kolo
nahrazeno
Toyota, Lexus – u starších vozidel kategorie M1 a N1 lze náhradní kolo nahradit; u vozidla
Toyota MR2, které má umístené náhradní kolo v predním zavazadlovém prostoru, náhradní
kolo nahradit nelze.
Je potreba si uvedomit, že vyhláška nahrazení rezervního kola nepredepisuje, že ridici
rezervní kolo ze svého vozu vyjmout nemusí a mohou s rezervním kolem jezdit dál.
Další duležité upozornení: podmínka, že oprava poškozené pneumatiky je zajištena na
základe smluvního vztahu, neplatí pro vozidla M1 a N1.
Poznámka ke kategoriím vozidel:
M – motorová vozidla, která mají nejméne 4 kola a používají se pro dopravu osob. Z toho
M1 – vozidla s nejvýše 8 místy k preprave osob (krome místa ridice) nebo víceúcelová vozidla
M2 – vozidla s více než 8 místy k preprave osob (krome místa ridice), hmotnost do 5 t
M3 – dtto, hmotnost nad 5 t
N – motorová vozidla, která mají nejméne 4 kola a používají se pro dopravu nákladu. Z toho
N1 – vozidla s hmotností do 3,5 t
N2 – vozidla s hmotností nad 3,5 t do 12 t
N3 – vozidla s hmotností nad 12 t
(hmotnost = nejvetší prípustná hmotnost)
Zárí 2009
1
AUTOKLUB CESKÉ REPUBLIKY
Opletalova 29, 110 00 Praha 1
tel.: 224 212 123, fax: 224 213 133, mobil: 602 363 032
e–mail: spicka@autoklub.cz, www.autoklub.cz
NÁHRADA REZERVNÍHO KOLA
PO 15. ZÁRÍ 2009
U KTERÝCH VOZU A ZA JAKÝCH PODMÍNEK?
Povinná výbava motorových vozidel je od 15. zárí 2009 nove upravena. Vyplývá to z vyhlášky c.
283/2009 Sb., kterou se mení vyhláška Ministerstva dopravy a spoju c. 341/2002 Sb., o schvalování
technické zpusobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve
znení pozdejších predpisu. Soucástí povinné výbavy vetšiny novejších aut již nebude rezervní kolo.
Ovšem jak to má být konkrétne, jak je to vlastne od 15. zárí 2009 s povinností vozit rezervní
kolo (ráfek s pneumatikou), prírucní zvedák (hever) a klíc na šrouby (matice) u kol, o tom jsou mnohé ze
zverejnovaných informací neúplné ci dokonce matoucí. Na základe podrobné analýzy textu § 32
vyhlášky c. 341/2002 Sb., ve znení vyhlášky c. 283/2009 Sb. uvádíme následující:
Vozidla kategorií M1 a N1
Aby bylo možné vozidlo kategorie M1 nebo N1 provozovat bez rezervního kola a bez náciní k výmene
kola, musí být splnena nekterá z následujících podmínek:
1. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a soucasne prostredky pro bezdemontážní
opravu pneumatik (lepicí sadou)
2. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a pneumatikami umožnujícími nouzové
dojetí po defektu
3. vozidlo bylo uvedeno do provozu pocínaje 15. zárím 2009, nemá detekci defektu, ale je vybaveno
prostredky pro bezdemontážní opravu pneumatik (lepicí sadou)
4. vozidlo bylo uvedeno do provozu pred 15. zárím 2009, nemá detekci defektu, ale je vybaveno prostredky
pro bezdemontážní opravu pneumatik (lepicí sadou) a výrobce vozidla souhlasil s tím, aby vozidlo bylo
provozováno bez rezervní pneumatiky
5. vozidlo bylo uvedeno do provozu pred 15. zárím 2009, nemá detekci defektu, ale je vybaveno prostredky
pro bezdemontážní opravu pneumatik (lepicí sadou) a vozidla stejného typu jsou po 15. zárí 2009
uvádena na trh bez náhradního kola
Rezervní kolo musí naopak nadále zustat ve vozidle kategorie M1 a N1, pokud jde o vozidlo, které
nemá detekci defektu, bylo uvedeno do provozu pred 15. zárím 2009 a jeho výrobce nesouhlasí s provozováním
vozidla bez rezervního kola ani po 15. zárí 2009 neuvádí na trh vozidla stejného typu bez rezervního kola.
Pro prípojná vozidla v souprave s vozidly kategorií M1 a N1 to platí obdobne.
2
Vozidla kategorií M2, M3, N2 a N3
Aby bylo možné vozidlo kategorie M2, M3, N2 nebo N3 provozovat bez rezervního kola a bez náciní
k výmene kola, musí být splnena nekterá z následujících podmínek:
1. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a soucasne prostredky pro bezdemontážní
opravu pneumatik (lepicí sadou)
2. vozidlo je vybaveno detekcí defektu v kterékoliv z pneumatik a pneumatikami umožnujícími nouzové
dojetí po defektu
3. vozidlo není vybaveno detekcí defektu, ale je vybaveno prostredky pro bezdemontážní opravu pneumatik
(lepicí sadou)
4. vozidlo není vybaveno ani lepicí sadou, ale oprava poškozené pneumatiky je zajištena na základe
smluvního vztahu.
Pro prípojná vozidla v souprave s vozidly kategorií M2, M3, N2 a N3 to platí obdobne.
Z toho vyplývá, že i starší vozidla mohou od 15. zárí tr. jezdit bez rezervního kola, bez
prírucního zvedáku (heveru) a klíce na šrouby (matice) u kol. Problémem ovšem je, z kterých
konkrétních modelu vozu budou ridici moci rezervu vyjmout. Rozhodovat o tom totiž mají prímo
automobilky.
Ministerstvo dopravy slíbilo, že do 15. zárí tr. zverejní na svých stránkách www.mdcr.cz
podrobný seznam modelu aut, u kterých budou ridici moci rezervu vyjmout (prípadne naopak, ve
kterých modelech vozu bude muset rezerva zustat). Jenomže žádný seznam se na zmínených
stránkách nenachází. Pouze v bloku urceném informacím výrobcu je rezervním kolum venována krátká
zmínka o vozidlech znacek Nissan, Infinitiv, Honda, Toyota a Lexus, a to, co zajímá pravdepodobne
nejvíc motoristu – informace o rezervních kolech u modelu znacky Škoda, lze najít až po dalším kliknutí
v neprehledné šestistránkové informaci firmy Škoda jako nenápadný odstavecek na páté strane tohoto
sdelení. Abychom motoristy ušetrili hledání, citujeme stanovisko firmy Škoda:
„U vozidel Škoda rady 105 až 135 a starších z technického hlediska nesouhlasíme s vyjmutím
náhradního kola a jeho nahrazením sadou na opravu pneumatik.
U vozidel rady Škoda Favorit, Felicia, Fabia I (typ 6Y), Super I (typ 3U) z technického hlediska
nedoporucujeme (nejedná se o nesouhlas) vyjmutí náhradního kola a jeho nahrazení sadou na
opravu pneumatik.
U vozidel rady Škoda Fabia II (typ 5J), Octavia I (typ 1U), Octavia II (typ 1Z), Super II (typ 3T), Yeti
je možné vyjmout náhradní kolo za podmínky jeho nahrazení originální Škoda sadou na opravu
pneumatik vcetne vymenovacího upevnovacího popr. dalších dílu.“
3
Pro úplnost uvádíme, že u vozidel
Nissan, Infinitiv kategorie M1 a N1 muže být náhradní kolo nahrazeno,
Honda kategorie M1 a N1, uvedených do provozu od roku 1993, muže být náhradní kolo
nahrazeno
Toyota, Lexus – u starších vozidel kategorie M1 a N1 lze náhradní kolo nahradit; u vozidla
Toyota MR2, které má umístené náhradní kolo v predním zavazadlovém prostoru, náhradní
kolo nahradit nelze.
Je potreba si uvedomit, že vyhláška nahrazení rezervního kola nepredepisuje, že ridici
rezervní kolo ze svého vozu vyjmout nemusí a mohou s rezervním kolem jezdit dál.
Další duležité upozornení: podmínka, že oprava poškozené pneumatiky je zajištena na
základe smluvního vztahu, neplatí pro vozidla M1 a N1.
Poznámka ke kategoriím vozidel:
M – motorová vozidla, která mají nejméne 4 kola a používají se pro dopravu osob. Z toho
M1 – vozidla s nejvýše 8 místy k preprave osob (krome místa ridice) nebo víceúcelová vozidla
M2 – vozidla s více než 8 místy k preprave osob (krome místa ridice), hmotnost do 5 t
M3 – dtto, hmotnost nad 5 t
N – motorová vozidla, která mají nejméne 4 kola a používají se pro dopravu nákladu. Z toho
N1 – vozidla s hmotností do 3,5 t
N2 – vozidla s hmotností nad 3,5 t do 12 t
N3 – vozidla s hmotností nad 12 t
(hmotnost = nejvetší prípustná hmotnost)
Zárí 2009
BMW 318 IS that IS fun
- Morienthez
- Příspěvky: 454
- Registrován: 14. 01. 2006 11:23
- Bydliště: PHA5
- Ropák
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 03. 05. 2007 23:14
- Bydliště: Hluboká n/Vlt.
- Kontaktovat uživatele:
Dej si do výbavy nájezdovej klín (jako mají tatrováci nebo autobusáci), a bude Ti stačit hever jedengeorgij.d píše:rezervu mám kanáldekljinak ještě 3 různé hevery- orogo + nějakej z japonce a hydrauliku, protože jak píchnu tak to musím zvedat přes dva
japoncem u dobrého kola, abych mohl nacpat hydr. u píchlého
a origo jen proto že je origo

Nemám třícu 
