vymena tlumicu + je nutna geometrie?
vymena tlumicu + je nutna geometrie?
nechal sem vymenit predni tlumice za novy bilsteiny (jeden za 4000) tlumi to ok, ale tahne mi to doleva, musim delat geometrii nebo ne? ten co mi to delal rikal, ze to muze bejt loziskem v kterym je ten tlumic usazenej ze prej je nejaky vetchy, je to mozny?
vite nekdo?
vite nekdo?
Žádný já neříkám že ta geometriem musí být vadným tlumičem jen jsem chtěl říct že když se dělá geomka je přinejmenším dobré mít všechny čepy atd. v pořádku jelikož pak asi nemá smysl.Max-Max píše:prosim te, kterej faktor geometrie ovlivnuje tlumic?Sopťa píše:Zkus prvňo tlak v pneu a pk nějak otestuj to ložisko při výmněně tlum. je dobré vymněnit věci které ztím souvisí. No a jestli je vše O.K. tak zajeď na geomku.
- Slick
- člen E30.cz
- Příspěvky: 259
- Registrován: 19. 03. 2007 22:45
- Bydliště: pendler mezi Prahou a Kladnem
apropos, zkousel jsem o vikendu vymenit predni tlumice a zkoncil jsem se sundanym brzdovym kotoucem, dal jsem se nedostal.
Mohl by me nekdo nakopnout spravnym smerem prosim? Koukal jsem do Haynesa ale nejak mi hlava nebere proc odpojovat stabilizator a tak. Neslo by to nejak "elegantnejc" ? Predem dikes.

Pokud to nesundaváš i s ramenem, tak stabík může zůstat netknutej. Stáneš péro, sundáš brzdu, povolíš čep ramene a řízení, pak ještě ty 3 šroubkynahoře na hrnku. Než to ale uděláš, tak není košér si povolit tu matku uprostřed hrdnku v silentbloku co drží ten tlumič k ložicku. No a pak už to jen vyndáš, jestli sis to dobře stáhnul. Jinak občas bejvá boj s těma čepama no.
Haynes to s těma stabíkama myslel asi pro případ, že je kost zapřená o těhlici, místo u ramene.
Haynes to s těma stabíkama myslel asi pro případ, že je kost zapřená o těhlici, místo u ramene.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
- Slick
- člen E30.cz
- Příspěvky: 259
- Registrován: 19. 03. 2007 22:45
- Bydliště: pendler mezi Prahou a Kladnem
takze musej oba cepy ven?aula píše:Pokud to nesundaváš i s ramenem, tak stabík může zůstat netknutej. Stáneš péro, sundáš brzdu, povolíš čep ramene a řízení, pak ještě ty 3 šroubkynahoře na hrnku. Než to ale uděláš, tak není košér si povolit tu matku uprostřed hrdnku v silentbloku co drží ten tlumič k ložicku. No a pak už to jen vyndáš, jestli sis to dobře stáhnul. Jinak občas bejvá boj s těma čepama no.
Haynes to s těma stabíkama myslel asi pro případ, že je kost zapřená o těhlici, místo u ramene.


na co stahovak ? deto i bez nej ale musis si umet poradit
staci vzit jinou matku a vyrazit ho nic na tom neni 


I love oversteering..fuck understeering
ex: e30 325i sedan,e30 325i cupe,e30 320i cupe .e34 525i sedan,e30 316i cupe ,e30 323i sedan ,e30 318i cupe ,e 30 325iAT ,e36 325i ///mpaket
NoW: e30 335 cupe chrom

ex: e30 325i sedan,e30 325i cupe,e30 320i cupe .e34 525i sedan,e30 316i cupe ,e30 323i sedan ,e30 318i cupe ,e 30 325iAT ,e36 325i ///mpaket
NoW: e30 335 cupe chrom
Jakej? mě výměna tlumičů čeká tak sbítám info ...jajic píše:existuje elegantnější způsob,než mlátit přes matku po čepuSkunk píše:na co stahovak ? deto i bez nej ale musis si umet poraditstaci vzit jinou matku a vyrazit ho nic na tom neni
![]()
a stahovák tím nemyslím
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
-
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 18. 09. 2007 21:18
- Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem
krátký silný úder po tom oku,kterým čep prochází,tak z bokuGabo píše:Jakej? mě výměna tlumičů čeká tak sbítám info ...jajic píše:existuje elegantnější způsob,než mlátit přes matku po čepuSkunk píše:na co stahovak ? deto i bez nej ale musis si umet poraditstaci vzit jinou matku a vyrazit ho nic na tom neni
![]()
a stahovák tím nemyslím
- E30PEPACABRIO
- Příspěvky: 1008
- Registrován: 24. 07. 2008 17:30
- Bydliště: OSTRÝ KÁ///MEN + Janov tel:737845718
- Kontaktovat uživatele:
no, že by délka tlumiče měla něco společného s výškou vozidla a navíc se sbíhavostí..nevim no...
jinak když už je tu řeč, ven se to nějak dostat dá (hrubou silou) ale pak narazíte..matka co drží tlumič v Phersonu je jen pro silné nátury a taky je třeba stahováků pružin!! (nebo je stahnout páskama, když je ještě auto na kolech.
mlátit do čepů je chujovina (pokud je neměníš) a poklepem ze strany to fakt mnohdy moc nejde, věřte, dělal jsem to sám už několikrát.

jinak když už je tu řeč, ven se to nějak dostat dá (hrubou silou) ale pak narazíte..matka co drží tlumič v Phersonu je jen pro silné nátury a taky je třeba stahováků pružin!! (nebo je stahnout páskama, když je ještě auto na kolech.
mlátit do čepů je chujovina (pokud je neměníš) a poklepem ze strany to fakt mnohdy moc nejde, věřte, dělal jsem to sám už několikrát.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
-
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 18. 09. 2007 21:18
- Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem
když se zamyslíš,tak možná ti to dojdebudha píše:no, že by délka tlumiče měla něco společného s výškou vozidla a navíc se sbíhavostí..nevim no...![]()
jinak když už je tu řeč, ven se to nějak dostat dá (hrubou silou) ale pak narazíte..matka co drží tlumič v Phersonu je jen pro silné nátury a taky je třeba stahováků pružin!! (nebo je stahnout páskama, když je ještě auto na kolech.
mlátit do čepů je chujovina (pokud je neměníš) a poklepem ze strany to fakt mnohdy moc nejde, věřte, dělal jsem to sám už několikrát.
co se týče výšky...nový plynokapaliňák oproti starému opravdu auto lehce přizvedne
a co má tahle výšku společného se sbíhavostí?
pokud by kolo mělo nulový odklon i záklon,tak by to vliv nemělo
ale to asi nemá žádné auto
a co se týče toho poklepu z boku....opravdu to jde vždy
dokonce to tak děláme i na nákladních vozech
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
cep co je na tehlici vyklepnes z boku,parkrat poklepes a je to,a ten delsi uz pak vytuknes o rameno... daval sem pryc jeste puvodni cepy,a i po dvaceti letech to slo celkem ok 

Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8