!!! VSTŘIKOVAČE - BENZÍŇÁKY !!!

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

!!! VSTŘIKOVAČE - BENZÍŇÁKY !!!

Příspěvek od Rotten » 13. 07. 2004 13:56

Nevíte někdo, jak vyzkoušet, zda jsou v pořádku vstřikovače? Případně jestli jsou nějak spravit (vyčistit - čím). Někdo tady taky psal, že odchází nějaká těsnění u vstřiků - můžete mi poradit?.
Ten můj plyňák už skoro vůbec nejede na benzín - strašně to škubá, netočí víc jak 4tis ot., střídavě to jede tak na 3-5 válců. Zhoršovalo se to postupně. Kromě diagnostiky jsem vyzkoušel snad už úplně všechno - vůle ventilů, svíčky, VN kabely, rozdělovač, filtry, resetovat ŘJ, lambda... Mám podezření právě na vstřiky - prej když se jezdí jenom na plyn tak se zasíraj i když mi to připadá nějaký divný - vstřikovače jsou v sání ještě před sacím ventilem, takže vůbec nejsou ve spalovacím prostoru, tak od čeho by se zasraly? To jako od směsi vzduchu s plynem? Jsem z toho vedle, ale chci je přezkoušet.
Napadlo mě vyndat celý sání, připojit to k palivovýmu systému - natvrdo proklemovat benzínové čerpadlo aby běželo i když se motor netočí a ručně ty vstřikovače spínat. Nevím jakým napětím - 12V? Abych je nějak nezkurvil, když na ně prostě na 2 sekundy připojim 12V. No a pak se dívat, jestli rozprašujou správně a jestli neukapávají. To je vše co mě napadlo.
Jinak pokud to nebudou vstřikovače tak už zbývá asi jenom váha vzduchu a diagnostika. Na plyn to jede dobře. Včera jsem zkusil nalít do nádrže čistič vstřiků - firma WYNN'S, ujel jsem s tím 150km, můj subjektivní pocit je že se to trochu zlepšilo, ale mám takový tušení, že se to tím úplně nespraví.
Mimochodem četl jsem tady starý diskuse ke vstřikům a jak tak koukám, tak nikdo moc nechápe, jak to funguje. U šestiválce jsou paralelně spojeny vždy 3 a 3, to se tedy skutečně u některého válce vstřikuje palivo, když je uzavřený ventil? To by byla pěkná prasárna a ne BMW. Nějak to nechápu.

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 13. 07. 2004 14:12

Mohu ti potvrdit, všechno co jsi sám napsal. :-)
Vstřiky na 12V nech je v sání, důležitá je polarita. Sám jsem to tak dělal.
Můžeš je mít sepnutý klidně dýl nic jim to neudělá.

Až je připojíš tak velmi dobře uvidíš jak fungujou nefungujou.

Viděl jsem:
1) místo mlhy stříkal proud¨
2) netříkalo nic
3) kapal
4) kapal i když nebyl zapnutej.

Správně má stříkat krásnou mlhu.


Odejít můžou ty těsnící kroužky kolem nich. Jestli je ten plyn rozežere? A pak by to tamtudy přisávalo vzduch...

Zapojený jsou vskutku 3 a 3...
Ondra ex.M-Fahrer

Venca.

Re: !!! VSTŘIKOVAČE - BENZÍŇÁKY !!!

Příspěvek od Venca. » 13. 07. 2004 14:37

Rotten píše:-Mimochodem četl jsem tady starý diskuse ke vstřikům a jak tak koukám, tak nikdo moc nechápe, jak to funguje. U šestiválce jsou paralelně spojeny vždy 3 a 3, to se tedy skutečně u některého válce vstřikuje palivo, když je uzavřený ventil? To by byla pěkná prasárna a ne BMW. Nějak to nechápu.
U 6V jdou 3 a 3 spolu, u 4V jdou všechny 4 najednou.


Takhle to funguje.

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 13. 07. 2004 14:40

Jo pokud jsi jezdil dlouho na LPG tak se Ti "ucpaly" Mě se to jednou taky stalo a vyřešil jsem to delší jízdu na benál (dokonce jsem připaltil na V-power) a asi po 3/4 nádrže se to začalo zlepšovat. Ted už neškudlím a jezdím střídavě na benál a nemám vůbec žádné problémy.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Re: !!! VSTŘIKOVAČE - BENZÍŇÁKY !!!

Příspěvek od Jirka325 » 13. 07. 2004 22:13

Venca. píše:u 4V jdou všechny 4 najednou.
Takhle to funguje.
Fakt ? Ja teda malovalec nikdy nevlastnil, ale jednou jsem se tak nahodne hrabal v iSu, ktery nechtelo jet. Diagnoza padla na vstriky. Kdyz jsem je testoval a mel jsem je venku a pripojoval na jednotlivy vstriky po otevreni listy napeti, tak se teda oteviraly vzdycky dva a dva.
Ma to M10, ci M40 jinak ? Nebo jsem se hrabal v nadcasovem ctyrvalu ? :twisted:

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 13. 07. 2004 23:03

U 4Válců je to dva a dva.
Tedy u motroniců určitě.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: !!! VSTŘIKOVAČE - BENZÍŇÁKY !!!

Příspěvek od Huska » 14. 07. 2004 07:03

Jirka325 píše:
Venca. píše:u 4V jdou všechny 4 najednou.
Takhle to funguje.
Fakt ? Ja teda malovalec nikdy nevlastnil, ale jednou jsem se tak nahodne hrabal v iSu, ktery nechtelo jet. Diagnoza padla na vstriky. Kdyz jsem je testoval a mel jsem je venku a pripojoval na jednotlivy vstriky po otevreni listy napeti, tak se teda oteviraly vzdycky dva a dva.
Ma to M10, ci M40 jinak ? Nebo jsem se hrabal v nadcasovem ctyrvalu ? :twisted:
¨

Jo jo motronic 2 a 2.......... jetronic všechny 4
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 14. 07. 2004 08:09

Dík za rady. Ještě bych rád věděl, jak vstřik drždí v té liště a kolik stojí ty těsnění pod vstřiky.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 14. 07. 2004 08:23

Rotten píše:Dík za rady. Ještě bych rád věděl, jak vstřik drždí v té liště a kolik stojí ty těsnění pod vstřiky.
Nahore i dole jsou O-krouzky 7,52x3,53 Vstriky jsou zasunuty do saciho potrubi, na ne je nasunuta palivova lista a ta je prisroubovana k sacimu potrubi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlackM » 15. 07. 2004 03:06

Napadlo mě vyndat celý sání, připojit to k palivovýmu systému - natvrdo proklemovat benzínové čerpadlo aby běželo i když se motor netočí a ručně ty vstřikovače spínat.
Taky se na to chystám.
Měls na mysli napájet čerpadlo natvrdo, aby tlačilo benzín a pak spínat jednotlivý vstřiky ? Ještě jsem na to moc nekoukal, protože se mi nechtělo oddělávat sání, ale jak to vlastně funguje ? Na vstřicích je napájení, takže to poodpojuju a budu to zkoušet po jednom ? Možná kdybych to šel radši vyzkoušet a blbě se neptal, tak to mám hotový rychlejc, ale zatím potřebuju jezdit a nedokážu odhadnout, kolik to zabere času. No a když zjistím, že je ňákej vstřik špatnej, tak budu stejně ňákej muset sehnat. Taky jsem zvědav, jestli se ty "o" kroužky daj sehnat jinde než jenom u BMW :?

BlackM....W

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 15. 07. 2004 19:31

Rotten píše:Dík za rady. Ještě bych rád věděl, jak vstřik drždí v té liště a kolik stojí ty těsnění pod vstřiky.
už jsem to někde psal, v BMW Bychl 1 ks-70 Kč,-
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Melisek^076
Příspěvky: 154
Registrován: 11. 02. 2003 20:04
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Melisek^076 » 15. 07. 2004 21:51

Mhm, Rottene, a nechceš půjčit komplet sání se vstřikama i lištou a klapkou, vytočit těch 12 matic na hlavě a projet se s mým rezervním sáním, resp. ti můžu půjčit lištu se vstřikama, ale přijde mi zbytečný ji vyndavat ze sacích parohů... gdyžtak sa ozvi, v neděli budu v Q.
PS- Prezervní váhu vzduchu mám taky.

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 27. 07. 2004 21:59

Tak se podělím o výsledek: parohy jsem vyndal, čerpadlo proklemoval, jednotlivé vstřikovače ručně spínal. Všechny krásně rozprašovaly do cca 1/2 metru. Pak jsem zkusil točit startérem, aby se vidělo, jestli jsou skutečně otevírány řídící jednotkou. Jsou - a jaké bylo moje překvapení: VŠECH 6 VSTŘIKOVAČŮ OTEVÍRÁ V ÚPLNĚ STEJNÝ OKAMŽIK!!! Prostě jdou všechny naráz. Žádné 3 a 3. Auto je 2.7eta, r.v. 85, Motronic dle katalogu úplně ta první verze. To tam mohli rovnou všech 6 vstřiků spojit jedním dvoudrátem a bylo by to stejný.

Odpovědět