kontrolen a popř. nastavení správné ventilové vůle u M20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 11. 07. 2004 21:49

lucky325i píše:Musim se trochu zastat tveho exmechanika.. Pokud vim tak u aut bez hydro se to serizuje z duvodu zmeny vule na ventilech.. diky tzv. zaklepavani ventilu do sedel... tim se meni casem vule ventilu ktera se zmensuje.. (no je jasny ze kdyz se vydre vacka a konici tak to naroste - ta vule) takze ti to klidne mohl nastavit na "0,20" vsechno.. jinak bych dal ruku do ohne ze za rok to bude zase uplne jiny.. ono 0,05 setiny neni tas tak moc.. :) teda pokud nejezdis 500km za mesic. :) a rekl bych ze musi bejt hodne dobrej cit na to aby si neujel o tech 0,05... :) ale je to jen muj nazor. :) prestoze ta merka ma 0,25 tak vlasne tu vuli udelas na jednom ventilu treba 0,265 a na druhym 0,235 zalezi jak hodne ztuha tam jde ta merka.. :) nekdo jinej nazor? :)
Já mám podezdření, že neudělal vůbec nic. Šla tam zasunout jen 0.15mm, 0.20mm jsem tam narval jen u jednoho :roll:
Možná jsem exmechanika pohanil docela dost, kvůli jen jedný věci.
Je to zmrd :evil:
Vychcanej jak mraky a v 90% odvedl velice špatnou práci. Tvářil se jako nejlepší kamrád :!: Narazil jsem na něj, když on něco pro něj důležitýho potřeboval z mojí práce - vyráběl jsem pro něj topný těleso, kerý by asi vůbec nesehnal, a když by se mu to podařilo, tak by za něj dal minimálně 8 500,-. Naše firmička mu ho vyrobila za pakatel, z čerstvý námosti.
Přišel, byl medovej, hned mi začal nabízet své exkluzivní služby. Za dva roky jsem mu nacpal nezdaněných cca 15 000,-. Po cca roce jeho exkluzivních služeb jsem začal pojímat dost vážný podezření, že je to hovado. Doporučil jsem ho kamarádům a oni si časem začali stěžovat. Já byl zaslepen. Naposled se mi dokonce na autě ztratila jedna věc.
Jednou mi při zvedání utrhnul práh M-Packet, to mě docela nasralo - prej to nešlo jinak zvednout, nabídl mi, že mi prej pujčí silikon :!:, abych si to zpravil, současně si řekl o 2600,- za výměnu předních tlumičů , měl jsem to hezky vyspárovaný a nastříkaný lakem v barvě vozu.
Seřizování vůle ventilů mu prej trvalo 3 hodiny - prej strašnej voser :roll: :evil: - takže 3 x 200 - chtěl normálních 200,-/hodinu.
Bylo toho už i na mě moc. On zneužil mé slabosti - úzkostlivá :roll: péče o auto - nechal jsem si i třeba "šroubek" utáhnout od něho, abych si to nějak nepokurvil. :evil:
Pak jsem v zimě lehce boural a řekl jsem si hovno, čecko si budu na autě dělat sám. Člověk dneska snad nemůže nikomu cizímu věřit. Je jasný, že si spousta opravářů řekne, ale co pro mě to nejni-dělám to pro cizího, hlavně ať dostanu prachy, nějak to pojebu, wožvaním a mám volnou dílnu. To je přístup, se kterým jsem se skoro vždy setkal. To mě docela mrzí, někdy až sere.
Ale jináč, to musím brát v pohodě, páč sejmout někoho je velmi jednoduchy, ale je z toho skoro dycky průser. A za to ten untrmenšen vůbec nestojí. :all coholic:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 11. 07. 2004 22:09

Na citaci sem nemel silu.. :D je fakt ze 3 hod na ventily je v celku dost.. :shock: jinak krasny prirovnani - Přišel, byl medovej... - :D no jo no reagoval jsem spis na to ze to mohl delat.. :) a ze se ta vule meni ale podle toho co pises.. nevim nevim. :( podstatny asi bylo ze si platil a si asi laik kterej to stejne nepozna.. :(

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 13. 07. 2004 12:56

No já dělal vůle před týdnem a po půl roce jsem tam měl to co ty - 0,15 (nejčastěji) - 0,20, jenom jeden ventil měl 0,25. Fakt je, že před tím půlrokem jsem měnil hlavu a ty ventily se zabrušovaly, takže si to sedlo. Ale možný to prostě je, vůle se samozřejmě normálně zmenšujou, dle výrobce se mají seřizovat po 20tis. km, což já najedu za rok.
Jinak s těma automechanika to je fakt voser, ale jsou indície, jak zjistit dobrýho - například že všechno co vyměňuje ti dá při předávání auta, takže sice dostaneš zpátky ojetej rozvodák nebo čep, kterej hned vyhodíš, ale vidíš, že to skutečně vyměnil. Já si téměř vše dělám na autě sám, protože jenom tak máš jistotu a navíc je to nejlevnější :D .
K těm vyšším vůlím na vetilech - to má bejt nějakej tuzing nebo co? Snad výrobce ví nejlíp jakou vůli pro normální provoz, kua dyť to vyvíjí.

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 13. 07. 2004 13:06

Na venťase se taky chystám, pod víkem je papírové těsnění? a jenom tak orientačně co stojí?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 07. 2004 15:54

Rotten píše:...K těm vyšším vůlím na vetilech - to má bejt nějakej tuzing nebo co? Snad výrobce ví nejlíp jakou vůli pro normální provoz, kua dyť to vyvíjí.
Mas konicky filtr sani? Proc? Vzdyt vyrobce vi co vyvinout a vyrobi to nejlepsi, ne?
Mas snizeny podvozek? Proc? Vzdyt vyrobce vi co vyvinout a vyrobi to nejlepsi, ne?
Mas jiny chip? Proc? ...
Mas jiny rozmer pneu nez je v TP? Proc? ...
mas jine ... :-)

Zeptej se nekoho kdo jezdi nebo jezdil zavody s autama s motorama se serizovaci vuli ventilu, uvidis co se dozvis.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 13. 07. 2004 19:46

No jo závody. Zeptej se jich taky, kolik takovej závodní motor vydrží. Doufám, že jsem se tě s tím tuzingem nedotknul, ale když už je tu něco doporučeno, tak by mělo u toho bejt napsáno proč, co se zlepší a co zhorší. Vždycky je to něco za něco. Třeba to líp potáhne ve vysokých otáčkách, ale zase se zhorší spodek, co životnost? Chtělo by to u toho uvést, aby si pak někdo nemyslel, že to je prostě lepší než jak to dělá výrobce a hotovo.
add filtr: trošku lepší výkon za cenu zvýšené hlučnosti
add snížený podvozek: u mě když jedou 3 lidi, tak mám problémy s retardéry, vyjet někde na obrubník nehrozí, parkovat musím zásadně nacoucáním nad obrubníky (a i tak to občas nejde - výfuk), nepočítám problémy s vanami
add čip: a co emise, spotřeba, dovolí to vyšší otáčky což pro životnost motoru taky není nejlepší
add široké pneu: bez serva by to ženská nezaparkovala, mimoto se širokýma gumama je peklo jet na silnici, která má vyjeté koleje
prostě všechno je kompromis, tak písni co ty větší vůle zlepší a co naopak zhorší, ať každý ví, jestli to pro něj bude nebo nebude mít význam.
Těšnění pod víko ventilů - na 6-ti válce něco kolem 400,-

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 13. 07. 2004 20:41

paca píše:Na venťase se taky chystám, pod víkem je papírové těsnění? a jenom tak orientačně co stojí?
Origo v AuTecu na M20 koštuje cca 1500,-
Většinou nejni vůbec potřeba ho měnit. To těsnění je skoro vždy v dost dobrý kondici.

Jináč k těm vůlím, jsem přesvědčenej, že když jsem je zvětšíl :roll: na optimální hodnotu vřele doporučovanou výrobcem, tak jsem tomu dosti pomohl.
Jak psali kuci, že lepší větší vůle naž menší, tak stím souhlasím. Ať to třeba klape jak traktor, jen když je rovnoměrný volnoběch, bez jakýhokoli poškubávání,......

Nevím, jestli si to jen chci myslet, ale mám takovej pocit, že to líp jede - od spodu,....
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 07. 2004 20:45

Proc vetsi vule? V nizkych a strednich otackach je to jedno, ve vyssich to jede lepe. Motor je trochu hlucnejsi, da se to prezit.

Prilis velka vule neni dobra, opotrebovavaji se dosedaci plochy vahadel a vacka, ventily odskakuji.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 13. 07. 2004 22:06

DAN píše:Origo v AuTecu na M20 koštuje cca 1500,-
Fakt :shock: :?: To snad ani neni mozny :evil:
Ja neb jsem se taky pred nedavnem nachystal na ventily, tak jsem samozrejme predem tesneni poridil, protoze kdyz uz, tak uz.
Na M20 ho mame za 218 Kc bez dane. Vyrobce Elring - tedy jak Francis jiste potvrdi - kvalitni.
Ostatne - nedavno jsem v Autecu kupoval tesneni na sani a co myslite ze kupuje/prodava mily Autec ? Elring.
Akorat nektere se pousti do volnyho prodeje a nektere ne. Treba u sani - neni problem si z vlastnich zdroju sehnat mezi sani a hlavu - to je normalne od Elringu ve volnem prodeji. Za to to mezi skrcici klapku a sani uz nikoliv. To nemame, presto ze to mezi hlavu a sani ano.

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 13. 07. 2004 23:18

DAN píše:Většinou nejni vůbec potřeba ho měnit. To těsnění je skoro vždy v dost dobrý kondici.
V zasade mam stejne nazor.. kdybych kupoval tesneni pokazdy kdyz to sundam tak by vydelaval jen na tesneni.. :D Takze pokud to pod nim netece asi bych nechal puvodni..
Jinak k tem ventilum.. Kdyz jsem to dovezl nebyl problem namerit i 0,5 temer na vsech.. 4 konici v prde.. :( takze rozebrat zjistit vydrenou vacku na konikach zavodni drahu... :( ale je fakt ze kdyz to melo vetsi vule sel motor mnohem vic v klidu.. jinak si myslim ze pokud je vse origo bez uprav a v pohode vacka a konici melo by to dostat to co to ma mit..

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 14. 07. 2004 19:53

DAN píše:Tak jsem na to dneska ráno vlítnul :twisted:
Francis mi dodal potřebné odvahy.
Dělal jsem to tak, že jsem natočil vačku dycky tak, aby byla "špičkou" dolů - proti "zasouvacímu" místu pro spárové měrky. Vsunul 0.25mm - lehkým odporem a na zloušku zkusil 0.30mm ta nesmí projít.
Tak jsem to všude nastavil.
Před rokem mi to dělal ( ? ) bejvalej :evil: "automechanik" všude nešla měrka 0.25mm vůbec zastrčit - vsunul jsem tam jen 0.15mm, někde 0.20mm - vyjímečně.
Tak si myslím, že jsem tam měl všude vůli o cca 0.1mm menší :roll: .
Je možný, že to ten blbke udělal dobře a pak se to nějak "utáhlo" ???
Nebo jsem to celý udělal špatně já .... měl jsem strkat měrky jináč,.... :oops: :roll: :?:
Proti zasouvacímu místu?Čemu říkáš ,,zasouvací místo"?

Uživatelský avatar
ericss8
Příspěvky: 312
Registrován: 09. 02. 2007 14:23
Bydliště: Ziar nad Hronom SR

...

Příspěvek od ericss8 » 22. 05. 2012 20:36

Chlapi a čo sa môže stať keď mám vôlu ventilov nastavenú na 0,15?
EX:
e30 318i M10
e28 524tdA M21
e21 316 M10
e30 325ix M20
e30 318is M42 touring
e30 324d M21 saloon
e30 320i M20 touring
AKT:
e30 335i M30 convertible
e30 327ix M20 saloon

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 23. 05. 2012 03:47

8 let stare tema. :) wow.

Tak pradepodobne se muzou podpalit ventily a prestane to mit kompresi no spis jo nez ne jen je to otazka casu. Na druhou stranu to min cvaka ale dle me i hur jede. Nekdo tu kdysi psal seridit co snese ucho... :) Samo ze na teplem motoru a na studenem pokazdy nameris neco jinyho. Radeji stelovat na studenem. Ono to porad chladne takze teplota mezi prvnim a poslednim serizenim muze bejt znacna.

nejake obrazky jak to potom dopada.

https://www.google.com/search?q=podpale ... 80&bih=688
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
ericss8
Příspěvky: 312
Registrován: 09. 02. 2007 14:23
Bydliště: Ziar nad Hronom SR

...

Příspěvek od ericss8 » 23. 05. 2012 09:26

Tak nebudem zakladať nový topic.
A nastavím to ešte raz na tých 0,25 za studena 8)
EX:
e30 318i M10
e28 524tdA M21
e21 316 M10
e30 325ix M20
e30 318is M42 touring
e30 324d M21 saloon
e30 320i M20 touring
AKT:
e30 335i M30 convertible
e30 327ix M20 saloon

Odpovědět