Těsnění v šíbru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
mihals
člen E30.cz
Příspěvky: 789
Registrován: 22. 01. 2007 23:32
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Těsnění v šíbru

Příspěvek od mihals » 29. 04. 2009 15:47

hoj, hlodal jsem hlodal, ale nic nenašel :(

nechal sem si na autě udělat kompletní opravu kastle + lak. samozřejmě byl přírodou nakousaný i šíbr, tak jsem od kámoše koupil nový. lakýra mi ten nový stříkne, ale z toho starýho se mi těsnění sundávat nechce, protože by po těch 20ti letech netěsnilo. těsnění se skládá ze 3 částí, který celkem vyjdou na 3.600Kč, což je docela rána. vrchní semiš asi budu muset koupit, s tím sem smířen. ale co vnitřní těsnění? dá se něčím nahradit? takovou raketu za kus gumy se mi vážně dávat nechce... :(
máte někdo zkušenosti? díky!

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 29. 04. 2009 16:05

Normálně bych to z toho starýho opatrně sundal, vzal černej silikon a přilepil... A neexistuje možnost, že by to netěsnilo... Jinak nerozumím pojmu - vnitřní a vnější guma... Ta je jen jedna na tom plechu šíbru, ne? Možná bych doma vyhrábnul nějaký jetý to těsnění, kdyby se ti to hodilo :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

mihals
člen E30.cz
Příspěvky: 789
Registrován: 22. 01. 2007 23:32
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mihals » 29. 04. 2009 16:10

no já to myslel takhle:
vnitřní: zadní část gumy + přední část (ten obdélník je dělený)
vnější: semiš

zkusím, díky :D

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 29. 04. 2009 16:14

Jo takhle... Tak to pak jo... Zkus to, ale bacha, ty těsnění bývají zteřelý, takže opravdu po kouskách a opatrně... Těsnění samo o sobě má takový vedení, není to jenom guma, ale taková plastoguma... Takže to držet bude, ale nesmíš to ulámat :lol:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

mihals
člen E30.cz
Příspěvky: 789
Registrován: 22. 01. 2007 23:32
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mihals » 29. 04. 2009 16:25

jasný. a ještě dotázeček, našel jsem jen jediný návod, ale velice strohý.
jak rozdělat šíbr? :oops: teď už vím, že musím povolit 2 šroubky nejdřív na zadní straně a pak na přední za pomoci vysunutí a zasunutí šíbru. ale určitě tam ještě nějaká vychytávka bude :lol:
a jak sundat to čalounění? to je jen nějak nacvaknuté, nebo někde zboku schované šroubky?
Díky!

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 29. 04. 2009 17:02

popojeď kousek se šíbrem dozadu pak zepředu zaber za čalounění je nacvakle na pár plechách pak zasuneš čalounění dozadu vyjeď šíbrem na ventilačku a na každe straně jsou 3 šroubky myslím že to je torx t25
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 04. 2009 21:38

mimochodem, to tesneni je stejne jen de facto pro zakladni utesneni,protoze ten material neni uplne na fest tesnici a je to tak od vyroby. Jinak by se celej panel mohl prilepit ke stresniku a to by se pak asi neotevrelo. A proto ze je to tak jak to je, tam jsou odvodnovaci kanaly.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 29. 04. 2009 21:43

asi tak jak píše Max-Max... já mám kolem těsnění místama fuky, že by tama mohli chodit mravenci, ale nikdy jsem uvnitř zatečeno neměl :)
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 29. 04. 2009 21:45

Jasně, jsou to spíš otěrový, než těsnící lišty... Pokud to budeš rozebírat, tak hoodně štěstí... Tohle se rozebírá celkem snadno, horší už je dát to do kupy tak, aby to fungovalo, občas to bývá oříšek :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 30. 04. 2009 06:46

Je to tam kvuli vetru aby to nedelalo bordel a nepadalo ti dovnitr listi ze stromu, sibr ma odtoky na vodu, cili dovnitr tece od vyroby

ja to po laku kupoval novy za tuhle raketu ale uz bych to taky nikdy neudelal :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Odpovědět