Klepání po zahřátí motoru/oleje

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

qvalita oleje

Příspěvek od Franta. » 03. 07. 2004 13:57

No když s tím autem nezávodím, maximálku jezdím tak 150 po autrstrádě, tejdně tak max 250km, tak snad by i ten Stabil moh stačit. Chci teď s tím vehyklem jet do Francie, tak bych nerad, aby kleknul.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 03. 07. 2004 14:01

Bmw požadavky:
SAE: 10W-40 až 20W-50
API: SF


Takže např:
Mogul Super Stabil 15W-40 - SF/CC
MOGUL GX PRO 15W-40 - API SL/CF
Castrol GTX3 SAE 15W-40 - API SL/CF

T.j. Mogul Super Stabil splňuje požadavky, ale GTX3 je kvalitnější
Jinak levněší varianta Castrol GTX3 je MOGUL GX PRO

:-)
Ondra ex.M-Fahrer

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Re: qvalita oleje

Příspěvek od Řezňa » 03. 07. 2004 14:01

.. a co kdyz sem do 325 iX coz je m20 nalil plnosyntetiku Valvoline?

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: qvalita oleje

Příspěvek od ondra_m » 03. 07. 2004 14:04

Řezňa píše:.. a co kdyz sem do 325 iX coz je m20 nalil plnosyntetiku Valvoline?
To znamená jakou specifikaci?
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Re: qvalita oleje

Příspěvek od Jirka325 » 03. 07. 2004 14:07

Řezňa píše:.. a co kdyz sem do 325 iX coz je m20 nalil plnosyntetiku Valvoline?
To ze Valvoline, to by bylo OK, ale o nevhodnosti plne syntetiky do nasich "traktoru M20" :lol: se tu uz psalo hodne o nedomazavani nekterych mist, kvuli prilis ridkemu oleji, kdy olej nedojde az nakonec tlakove vetve....atd. Alespon tak to tu bylo z nekolika stran popisovano. Z meho pohledu je to hlavne hazeni perel svinim.

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Re: qvalita oleje

Příspěvek od Řezňa » 03. 07. 2004 14:09

Valvoline - SYNPOWER 5W 50 :?

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Re: qvalita oleje

Příspěvek od Řezňa » 03. 07. 2004 14:24

takze ted kdyz budu hctit nalejt polosyntetiku tak to musim proplachnout,ze jo? ceka me totiz vymena oleje v nejblizsich 800km..

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 06. 07. 2004 10:28

Proplachovat nemusíš, to se snad už ani nedělá... Hlavní je s olejem vyměnit vždy i filtr :idea: :!: no a jestli chceš mít opravdu čisté svědomí tak tu polosyntetiku dej taky Valvoline, ať je to stejná značka :wink:

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 06. 07. 2004 11:37

Splaš píše:Proplachovat nemusíš, to se snad už ani nedělá... Hlavní je s olejem vyměnit vždy i filtr :idea: :!: no a jestli chceš mít opravdu čisté svědomí tak tu polosyntetiku dej taky Valvoline, ať je to stejná značka :wink:
To je blbost, prostě tam dej polosyntetiku a nic neřeš. Kolem oleje a přísad do nich je tolik mýtů, až mě to překvapuje.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Příspěvek od Řezňa » 06. 07. 2004 13:38

..počkat počkat,ale mě všude řikaj že polo a plno syntetyka se nesleje (něco jako voda a olej..)takže by se to pry mělo propláchnout... :? :? jo a filtr samozřejmě měním pokaždý s olejem..

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 06. 07. 2004 19:19

Řezňa píše:..počkat počkat,ale mě všude řikaj že polo a plno syntetyka se nesleje (něco jako voda a olej..)takže by se to pry mělo propláchnout... :? :? jo a filtr samozřejmě měním pokaždý s olejem..
Voda, benzín, karbon a jiný bordel, pár železných pilin, zbytky starých náplní a 97% aktuálního oleje - to je zhruba popis toho, co máme všichni v motoru. Ti, kdo tam mají mezichladič, tak tam mají vždycky zavřeno něco okolo dalšího litru ze starý náplně, která se do novýho smísí až po opravdu pořádným vovsu až to tam pustí termostat - a řeší to někdo? Ne. Jestli tam zbyde pár kapek syntetiky, tak se opravdu nic neděje.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Příspěvek od Řezňa » 06. 07. 2004 19:27

RedBaron píše:
Řezňa píše:..počkat počkat,ale mě všude řikaj že polo a plno syntetyka se nesleje (něco jako voda a olej..)takže by se to pry mělo propláchnout... :? :? jo a filtr samozřejmě měním pokaždý s olejem..
Voda, benzín, karbon a jiný bordel, pár železných pilin, zbytky starých náplní a 97% aktuálního oleje - to je zhruba popis toho, co máme všichni v motoru. Ti, kdo tam mají mezichladič, tak tam mají vždycky zavřeno něco okolo dalšího litru ze starý náplně, která se do novýho smísí až po opravdu pořádným vovsu až to tam pustí termostat - a řeší to někdo? Ne. Jestli tam zbyde pár kapek syntetiky, tak se opravdu nic neděje.

..oukey,chladič oleje mám,díky za info...

petr e28

Příspěvek od petr e28 » 07. 07. 2004 11:37

na Mogul super stabil jezdím 5 rokem a motor si jen pomlaskává, najel sem na něm okolo 120 tis. km při výměně po 10 tis. km a to už by se sakra poznalo jestli je ten olej k hovnu

Uživatelský avatar
MIVO
Příspěvky: 17
Registrován: 09. 08. 2003 13:15
Bydliště: Cheb

Klepání ventilů

Příspěvek od MIVO » 14. 07. 2004 13:59

To klepání ventilů souvisí s teplotou motoru, přesně tak jak se domníváš. Chybu bych hledal v přehřívání motoru, buď ti to z nějakého důvodu špatně chladí nebo to chladit nestíhá ( plné auto + vlek, špatně seřízený motor, přibržďují brzdy atd.). Nejjednodušším řešením je vokouřit topení a otevřít okna. Pokud se klepání zmenší, je to tím chlazením.

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 15. 07. 2004 09:01

teď jsem psal do threadu Motor KO ?? nebo tak nějak. Je tam nástin, jak se to dá odhalit. Dneska budu vědět víc, co s motorem je.
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Re: Klepání ventilů

Příspěvek od Franta. » 15. 07. 2004 19:02

MIVO píše:To klepání ventilů souvisí s teplotou motoru, přesně tak jak se domníváš. Chybu bych hledal v přehřívání motoru, buď ti to z nějakého důvodu špatně chladí nebo to chladit nestíhá ( plné auto + vlek, špatně seřízený motor, přibržďují brzdy atd.). Nejjednodušším řešením je vokouřit topení a otevřít okna. Pokud se klepání zmenší, je to tím chlazením.
Mno jo, mě blbě ukazuje teploměr, takže nepoznám přehřátej moteur....Asi by to chělo podívat se na ten motor trochu rozsáhleji. Má někdo nějaké doporučení? Slyšel jsem o nějakém Kaldovi. To kdo co?

Když je motor přehřátej, tak to dělá co takovýho, že se motor až rozklepe jak mlýnský kolo? Jakej je důvod? Nevymezuje se vůle ventilů kvůli málo viskóznímu oleji?
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 15. 07. 2004 22:47

Jirka325 píše:Nebo GTX Magnatec 10W40 - GTX 3 je 15W40, ale o to spis min to nebude klepat, ale tusim ze jsem nekde ve specifikacich cet, ze pro M40 uz je doporucujou 10W40 polosynt....ale jestli to nebylo M42 - iSo...to ted nevim jiste. Ja leju 10W40 jako vetsina - jak vyplynulo z hlasovani i do M20, beru to jako rozumnou zlatou stredni cestu.
A castrol uz je dokonce tak hodnej, ze se nyni dodava i v novych praktictejsich 5 l balenich :) neb predtim se dodaval ve 4 litrovym, takze jeste myslet na litrovou flasku k tomu bylo otravny :lol:
Ja ted menil olej a dal jsem GTX Magnatex 10W40, v knizkach od Castrolu pro M40 i M42 uvadej i 5W40,ale raci leju 10W40.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Závit na čidlu tlaku oleje

Příspěvek od Franta. » 17. 07. 2004 00:26

Potřeboval bych vědět, jaký je závit na čidlu tlaku oleje. Potřebuju podle toho pak sehnat/udělat kolínko k tlakoměru -budu kvůli tomu klepání měřit tlak. Bez kolínka se tam asi nedostanu (M40 1.8i).
Dík.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Literatura M40

Příspěvek od Franta. » 17. 07. 2004 00:30

Nemáte někdo literaturu k motoru M40. Aspoň na půjčení, nahlédnutí?
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 27. 07. 2004 21:47

K tomu co doporučuje Castrol a další firmy - připadá mi, že doporučujou schválně dražší oleje, aby měli zisky...
Moje osobní zkušenost s oleji: chtěl jsem báwu udělat dobře, tak jsem nalil 10W/40 - a ten protože mimo jiné taky dobře rozpouští karbon, způsobil, že mi motor přestal těsnit - únik oleje cca 1l/den. Stačilo na 10 minut zastavit a pod autem byl koláč oleje. Taky to toho oleje žralo 2x víc než minerálního, nepočítám, že tlak oleje byl nejspíš taky menší.
Takže teď jezdím na ALCO 15W/40 - 85Kč/litr a moje peněženka i motor si vesele chrochtají.

Odpovědět