Klepání po zahřátí motoru/oleje
qvalita oleje
No když s tím autem nezávodím, maximálku jezdím tak 150 po autrstrádě, tejdně tak max 250km, tak snad by i ten Stabil moh stačit. Chci teď s tím vehyklem jet do Francie, tak bych nerad, aby kleknul.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!
Re: qvalita oleje
.. a co kdyz sem do 325 iX coz je m20 nalil plnosyntetiku Valvoline?
Re: qvalita oleje
To znamená jakou specifikaci?Řezňa píše:.. a co kdyz sem do 325 iX coz je m20 nalil plnosyntetiku Valvoline?
Ondra ex.M-Fahrer
Re: qvalita oleje
To ze Valvoline, to by bylo OK, ale o nevhodnosti plne syntetiky do nasich "traktoru M20"Řezňa píše:.. a co kdyz sem do 325 iX coz je m20 nalil plnosyntetiku Valvoline?

Re: qvalita oleje
Valvoline - SYNPOWER 5W 50 

Re: qvalita oleje
takze ted kdyz budu hctit nalejt polosyntetiku tak to musim proplachnout,ze jo? ceka me totiz vymena oleje v nejblizsich 800km..
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To je blbost, prostě tam dej polosyntetiku a nic neřeš. Kolem oleje a přísad do nich je tolik mýtů, až mě to překvapuje.Splaš píše:Proplachovat nemusíš, to se snad už ani nedělá... Hlavní je s olejem vyměnit vždy i filtr![]()
no a jestli chceš mít opravdu čisté svědomí tak tu polosyntetiku dej taky Valvoline, ať je to stejná značka
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Voda, benzín, karbon a jiný bordel, pár železných pilin, zbytky starých náplní a 97% aktuálního oleje - to je zhruba popis toho, co máme všichni v motoru. Ti, kdo tam mají mezichladič, tak tam mají vždycky zavřeno něco okolo dalšího litru ze starý náplně, která se do novýho smísí až po opravdu pořádným vovsu až to tam pustí termostat - a řeší to někdo? Ne. Jestli tam zbyde pár kapek syntetiky, tak se opravdu nic neděje.Řezňa píše:..počkat počkat,ale mě všude řikaj že polo a plno syntetyka se nesleje (něco jako voda a olej..)takže by se to pry mělo propláchnout...![]()
jo a filtr samozřejmě měním pokaždý s olejem..
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
RedBaron píše:Voda, benzín, karbon a jiný bordel, pár železných pilin, zbytky starých náplní a 97% aktuálního oleje - to je zhruba popis toho, co máme všichni v motoru. Ti, kdo tam mají mezichladič, tak tam mají vždycky zavřeno něco okolo dalšího litru ze starý náplně, která se do novýho smísí až po opravdu pořádným vovsu až to tam pustí termostat - a řeší to někdo? Ne. Jestli tam zbyde pár kapek syntetiky, tak se opravdu nic neděje.Řezňa píše:..počkat počkat,ale mě všude řikaj že polo a plno syntetyka se nesleje (něco jako voda a olej..)takže by se to pry mělo propláchnout...![]()
jo a filtr samozřejmě měním pokaždý s olejem..
..oukey,chladič oleje mám,díky za info...
Klepání ventilů
To klepání ventilů souvisí s teplotou motoru, přesně tak jak se domníváš. Chybu bych hledal v přehřívání motoru, buď ti to z nějakého důvodu špatně chladí nebo to chladit nestíhá ( plné auto + vlek, špatně seřízený motor, přibržďují brzdy atd.). Nejjednodušším řešením je vokouřit topení a otevřít okna. Pokud se klepání zmenší, je to tím chlazením.
Re: Klepání ventilů
Mno jo, mě blbě ukazuje teploměr, takže nepoznám přehřátej moteur....Asi by to chělo podívat se na ten motor trochu rozsáhleji. Má někdo nějaké doporučení? Slyšel jsem o nějakém Kaldovi. To kdo co?MIVO píše:To klepání ventilů souvisí s teplotou motoru, přesně tak jak se domníváš. Chybu bych hledal v přehřívání motoru, buď ti to z nějakého důvodu špatně chladí nebo to chladit nestíhá ( plné auto + vlek, špatně seřízený motor, přibržďují brzdy atd.). Nejjednodušším řešením je vokouřit topení a otevřít okna. Pokud se klepání zmenší, je to tím chlazením.
Když je motor přehřátej, tak to dělá co takovýho, že se motor až rozklepe jak mlýnský kolo? Jakej je důvod? Nevymezuje se vůle ventilů kvůli málo viskóznímu oleji?
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!
Ja ted menil olej a dal jsem GTX Magnatex 10W40, v knizkach od Castrolu pro M40 i M42 uvadej i 5W40,ale raci leju 10W40.Jirka325 píše:Nebo GTX Magnatec 10W40 - GTX 3 je 15W40, ale o to spis min to nebude klepat, ale tusim ze jsem nekde ve specifikacich cet, ze pro M40 uz je doporucujou 10W40 polosynt....ale jestli to nebylo M42 - iSo...to ted nevim jiste. Ja leju 10W40 jako vetsina - jak vyplynulo z hlasovani i do M20, beru to jako rozumnou zlatou stredni cestu.
A castrol uz je dokonce tak hodnej, ze se nyni dodava i v novych praktictejsich 5 l balenichneb predtim se dodaval ve 4 litrovym, takze jeste myslet na litrovou flasku k tomu bylo otravny
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD
Závit na čidlu tlaku oleje
Potřeboval bych vědět, jaký je závit na čidlu tlaku oleje. Potřebuju podle toho pak sehnat/udělat kolínko k tlakoměru -budu kvůli tomu klepání měřit tlak. Bez kolínka se tam asi nedostanu (M40 1.8i).
Dík.
Dík.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!
Literatura M40
Nemáte někdo literaturu k motoru M40. Aspoň na půjčení, nahlédnutí?
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!
K tomu co doporučuje Castrol a další firmy - připadá mi, že doporučujou schválně dražší oleje, aby měli zisky...
Moje osobní zkušenost s oleji: chtěl jsem báwu udělat dobře, tak jsem nalil 10W/40 - a ten protože mimo jiné taky dobře rozpouští karbon, způsobil, že mi motor přestal těsnit - únik oleje cca 1l/den. Stačilo na 10 minut zastavit a pod autem byl koláč oleje. Taky to toho oleje žralo 2x víc než minerálního, nepočítám, že tlak oleje byl nejspíš taky menší.
Takže teď jezdím na ALCO 15W/40 - 85Kč/litr a moje peněženka i motor si vesele chrochtají.
Moje osobní zkušenost s oleji: chtěl jsem báwu udělat dobře, tak jsem nalil 10W/40 - a ten protože mimo jiné taky dobře rozpouští karbon, způsobil, že mi motor přestal těsnit - únik oleje cca 1l/den. Stačilo na 10 minut zastavit a pod autem byl koláč oleje. Taky to toho oleje žralo 2x víc než minerálního, nepočítám, že tlak oleje byl nejspíš taky menší.
Takže teď jezdím na ALCO 15W/40 - 85Kč/litr a moje peněženka i motor si vesele chrochtají.