materiál na vyvařování

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

materiál na vyvařování

Příspěvek od Kony » 07. 04. 2009 18:35

zdravíčko, chystám se trošku vyspravit tu mojí chudinku, má asi celkem běžný vady jako téměř uhnilý kostky za přednímy koly , pak lehce zadní lemy, a pak kapsy v kufru tak nějak sežraný . No a řikám si že když to auto je z poměrně kvalitního železa, ( je to ročník 83, jiný auta z tý doby maj na sobě mnohem větší sbírku rzi ) , tak že by stálo za to tam cpát i nějakej lepší plech . Řešili ste to někdo? Nebo jste vždycky popadli prostě nějakej kus plechu kterej se válel v garáži a nafrkali to tam.
Kolega v práci mi taky řikal , že se dá sváry potom ošetřit pozinkovým sprejem aby to aspon rezlo malinko když né vůbec, jsou nějaký zkušenosti?

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 07. 04. 2009 21:48

dle mýho názoru když zajdeš do nějaký prodejny hutního materiálu, koupíš nový tabule plechu a nařežeš a navaříš si to a před povrchovou úpravou to důkladně obrousíš, odmastíš a v případě spojů na vnějšku karoserie ještě zacínuješ kvůli praskání kitu a provedeš kvalitní lakování a plnič pod něj a vystříkáš dutiny tak si myslím že se nemáš čeho bát... jo á já když jsem třeba na felicii dělal přední horní nosníky jak jsou přidělaný blatníky tak jsem ty díly samostatně před přivařením odmastil obrousil a zase odmastil a natřel jsem je ještě před svařováním barvou aby v tý dutině byl povrch upravenej a navíc jsem tam ještě nastříkal ten vosk a já myslím že to něco vydrží :D

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 07. 04. 2009 21:54

kup nerez. A poradnou zasobu, pak bych si neco taky vzal :)
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 07. 04. 2009 22:21

Bohužel dřív nebo později ty sváry stejně začnou rezonut :?
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 08. 04. 2009 17:34

děkuji za odpovědi

nemethus: no abych se přiznal, mít felicii tak to neřešim tolik, ta sama o sobě má matroš klasiku. ale jestli se dá sehnat nějakej lepší , že má třeba jiný složení, je třeba jinak spracovávanej, bo já nevim, v tomhle se nevyznám, tak bych do toho šel. Jinak postup práce je pěknej, to zacínování sem eště neviděl čoveče. ale vim že třeba na stovkách to dělali ve fabrice pod čelním sklem :D

marlin: nerez , jo to by bylo hezký, ale nevim jak by sme to vařili. prej to k sobě moc nejde .

zavarenec: no toho se právě bojim, to sou místa kde je to vždycky okysličený. Ten pozinkovej spray by mohl ale něco ubránit, plus eště tam napatlat nějakej ten odrezovač by nemuselo bejt špatný .

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 08. 04. 2009 18:10

Konaku, nerez a cerny plech jde k sobe v pohode. V praci to v klidu vari. Jen maji holt nerezovy drat a a svarecku na nerez :D
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 08. 04. 2009 18:48

marlin píše:jen maji holt nerezovy drat a a svarecku na nerez :D

tak to je naprosto nepodstatnej detail :lol:

a neboo ze by sis ji jakoze pucil, klidne by sme ji i pak vratili po vikendu :D

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 08. 04. 2009 20:42

Kony píše:děkuji za odpovědi

nemethus: no abych se přiznal, mít felicii tak to neřešim tolik, ta sama o sobě má matroš klasiku. ale jestli se dá sehnat nějakej lepší , že má třeba jiný složení, je třeba jinak spracovávanej, bo já nevim, v tomhle se nevyznám, tak bych do toho šel. Jinak postup práce je pěknej, to zacínování sem eště neviděl čoveče. ale vim že třeba na stovkách to dělali ve fabrice pod čelním sklem :D

marlin: nerez , jo to by bylo hezký, ale nevim jak by sme to vařili. prej to k sobě moc nejde .

zavarenec: no toho se právě bojim, to sou místa kde je to vždycky okysličený. Ten pozinkovej spray by mohl ale něco ubránit, plus eště tam napatlat nějakej ten odrezovač by nemuselo bejt špatný .
já bych řekl že pokud ošetříš dutiny a svary přestříkáš tím pozinkovaným sprayem tak by to mohlo vydržet... ono dost záleží jestli je to dělník do každýho počasí nebo leštěnka :wink: to zacínování se provádí na svarech na vnějším plášti karoserie aby ti pak kvůli hromadě nepružnýho kitu nepopraskal lak... a já bych řekl že když je to zacínovaný a zabroušený do roviny že to i víc vydrží... a na ten plech bych se zeptal třeba ve feroně... já tady u nás v liberci nakupuju ve virgu... oni možná na objednání budou mít kvalitnější matroš... a když už já bych na tom něšetřil... vyplatí se to...

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1279
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ropák » 08. 04. 2009 20:45

Nerez se dá vařit bez problémů (s argonem). Jen má horší mechanický vlastnosti, než obyč. plech. Možná proto se z něj takovýhle věci běžně nedělaj'...
Nemám třícu 8)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 08. 04. 2009 21:15

Klidně použít nerez, ale i obyč plechem nic nezkazíš. Neřekl bych, že na tohle je potřeba nějaký spešl plech. Důležitý je spíš to po zavaření co nejdřív natřít základovkou a polít lakem, čím dív tím líp. Zinkový sprej není žádnej zázrak. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Lospiratos
Příspěvky: 957
Registrován: 12. 03. 2006 20:33
Bydliště: Praha7

Příspěvek od Lospiratos » 10. 04. 2009 08:23

supr je kdybys mel moznost pujcit si nekde , malou pískovačku normalně na kompresor, a korundem všechny svary otryskal, tim z toho dostaneš uplně všechno ,,otevřeš" strukturu materiálu , ošetříš zavřeš a pokud to ošetříš dobře tak to bude držet ..
Obrázek
E31 850ci 6tikver
E36 1.8i touring ///MRD packet
Hotentot For life :)

Jacko
Příspěvky: 64
Registrován: 06. 12. 2008 20:07
Bydliště: PD

Příspěvek od Jacko » 10. 04. 2009 08:55

No nerez zváram klasickou COčkou a nemám s tým problém.Akurát zajtra idem vyvárať prednú časť na manželkynom Bawe,lebo jej tečie do auta... Inak to robím tak,že si to odmastním,prebrúsim a nastriekam to epoxidovým základom od firmy DU PONT,a potom používam tmely na vytmelenie špár a gity... Inak je dobre prácu ukončiť až do záverečného lakovania a nejazdiť na aute v "šprici",lebo každý git ,aj špric je pórovitý a saje vlhkosť a tým pádom je postarané o ďalší prírastok hrdze na tom mieste,kde si to už robil.Ani to zinkovanie nieje zlý nápad. Inak toto je téma na dlho ... P.S.: Na nerez sa zle nanášajú nátery a nástreky a zle sa brúsi,lebo je tvrdá a treba aj iný reaktívny základ...
4x4 ist noch lange kein 325ix. BMW e30 325ix touring

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 10. 04. 2009 16:58

moc děkuju za postřehy, zkusím něco pohledat, v libáku sem každej tejden tak třeba i ta ferona by mohla vyjít. Jinak to auto neni žádná leštěnka ale do budoucna už ho nemínim používat denně, tak at to vypadá trochu. Ono taky jak jsem už říkal, neřešil bych to kdybych viděl že to auto rezlo už z fabriky jak třeba škůdky, tady je přecijen lepší materiálek. Na hodně místech kde je odřenej lak a není to vystaveno soli , třeba u kufru, tak tam to nerezne ale zčerná a stojí, to fakt obdivuju.

Ta pískovačka je zajímací, ale fakt nemám tušáka kdo by to mohl kde mít teda. To asi neprojde tohle. Jinka na nerez to nevidim, ale věřim že existuje lepší směs železa bo něco prostě.

Jo a když jste vyvařovali ty kostky za předníma kolama někdo, tak jste je celý vymodelovali, nebo ste někdo naféra udělali rovinu bez nich, vim že třeba Macek na touru si je udělal, ale nevim esi bych to dal jen tak, z těch původních už moc nezbylo tak se nemám ani čeho chytit.

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 10. 04. 2009 17:17

já kostky nenechával dělat - připadlo mi to zbytečný :-)
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 11. 04. 2009 14:01

no eště uvidim jak to pude, jinak včera v hospě sem to probíral se strojařem, a vlastně jsme skončili u toho že to nebude jen o složení či zpracování materiálu, ale také o původu, kdo a kde to vyrobil, no a tak mě napadla uplně geniální myšlenka jak zajistit aby to bylo to nej, prostě to uříznout z jinýho bawora :lol: , samozřejmě nějakou bouchlou kastli bo tak něco. Kdyby tay v okolí N.Boru někdo něco měl, a nechal si do toho říznout, tak se zlobit nebudu :D .

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 11. 04. 2009 17:15

kony: a co si rovnou objednat plechy ze švédska z nejkvalitnější oceli co nabízej nebo sehnat někoho kdo prodává kvalitní švédskou ocel... :D

http://www.levstahl.cz/

tady nabízej ušlechtilou ocel tak můžeš napsat a řekl bych že by sehnali co nejlepší...:-) akorát cenu ti fakt neřeknu...

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 11. 04. 2009 19:43

zajímavý :D , no ne uvidíme, sem si tak vzpoměl, že se někomu válej dvěře na zahradě, celý z poctivýho německýho materiálu vid marlin :lol:

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 12. 04. 2009 13:14

Kony píše:zajímavý :D , no ne uvidíme, sem si tak vzpoměl, že se někomu válej dvěře na zahradě, celý z poctivýho německýho materiálu vid marlin :lol:
ty uz budioz taky nacaty. Ale klidne it je necham ak tomu ti gratis pridam viko kufru
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 12. 04. 2009 13:49

no tak to by bylo fajne, oni ty dvere sou stejne pomlaceny vid lehce

Uživatelský avatar
Lukas325e
Příspěvky: 611
Registrován: 21. 09. 2005 21:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukas325e » 13. 04. 2009 10:22

ještě přihodím jednu radu já když vyvařim tak sváry samo natřu základem bohužel dnešní barvy stojej za hovno pač já mám starou základovku a tam je 80% olova nějakej autex nebo stará dobrá suříkovka ale natřu základem a po sléze přetřu tmelem soudal je to klempířský tmel a zůstává pružnej a funguje to dobře
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Odpovědět