ix-ko

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Jacko
Příspěvky: 64
Registrován: 06. 12. 2008 20:07
Bydliště: PD

ix-ko

Příspěvek od Jacko » 01. 03. 2009 20:01

Dnes ma napadla taká vec a to čo by sa stalo,keby som na leto odpojil predný náhon. Skúšal to už niekto? Ak áno,aké s tým máte skúsenosti a čo všetko by bolo treba upraviť. Dík.
4x4 ist noch lange kein 325ix. BMW e30 325ix touring

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 03. 2009 22:36

technicky vzato nic.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 02. 03. 2009 08:56

nic? podle me by jsi po nejaky dobe oddelal visco v mezinapravovym difu... jinak odpojit to jde uplne jednoduse,jenom vyhodis kardan

Jacko
Příspěvky: 64
Registrován: 06. 12. 2008 20:07
Bydliště: PD

Příspěvek od Jacko » 02. 03. 2009 18:45

Tá viskospojka nepracuje až po prešmyknutí zadných kolies?Myslím naplno.
4x4 ist noch lange kein 325ix. BMW e30 325ix touring

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 03. 03. 2009 08:59

to neni VW synchro :lol: :lol:

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Příspěvek od Řezňa » 03. 03. 2009 17:29

..ani škoda octavia "4x4" ... :lol:
...sorry za OT..každopádně když jsem měl iXo taky mě to napadlo..ale nikdy jsem to nepraktikoval..

Jacko
Příspěvky: 64
Registrován: 06. 12. 2008 20:07
Bydliště: PD

Příspěvek od Jacko » 03. 03. 2009 21:15

No podla všetkého by zadok mal ísť na pevno a predok sa pripája cez visko spojku. Takže teoreticky keby sa odpojil predok a zablendoval otvor miesto semeringu,tak by sa visko spojka,ani nedostala "k slovu". Musiím niekde skúsiť nájsť nejaký obrázok,ako to funguje,alebo ak niekto niečo také má,tak prosím vás nech to sem hodí. Velmi ma to zaujíma.
4x4 ist noch lange kein 325ix. BMW e30 325ix touring

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 03. 03. 2009 21:58

ked odpojis predny kardan tak sa do kopca ani nepohnes lebo zadne kolesa budu stat na zemy a syla z motora pojde cestou lachsieho odporu na predok a ani sa nepohnes....cize je to nerealne.....jedina moznost bi bola ten predok nejak zaistit aby sa neotocil...cize nahodit tisic hran a privarit napriec nejaku tic a opret ju o prevodovku alebo kasnu a tak sa da pohnut potom len zo zadnym nahonom....samozrejme je to prasacina najvecsieho zrna lebo medzinapravak sa bude cez visku snazit dat nieco syli aj na predok ale ten bude zasprajcovany a vsetku treciu energiu absorbuje olej vo visce a zhory a rosype sa......cize ako pojazd na kratku vzdialenost v case nudze to ide praktizovat ale cokolvek dlchsie ako 300 metrov bude mat na dalsiu funkciu ix destruktivny vpliv......
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 03. 03. 2009 22:20

A neni mezinápravovej náhodou s uzávěrkou? tzn že když se bude předek protáčet, tak se to zavře a normálně to pojede...
Co se výdrže týče je další věc a možná i nějaká prodleva tam bude při rozjezdu...
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

tom@s
Příspěvky: 139
Registrován: 08. 12. 2007 16:45
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od tom@s » 03. 03. 2009 22:22

Ja bych napsal analogii s tim jako kdyby jsi chtel u zadohrabu s viskoznim svorem odpojit pohon jednoho kola a odpojil polosu toho kola. Rozjel by jsi se s tim ale jen do miry co by pobral ten svor, nez by se znicil a pak uz by s toho byl otevrenej diferak a ani by jsi se nepohnul, jak psal SYS tak to zabloknout ale to je taky prasarna jako blazen...
U mezinapravovyho difu je to to stejny akorat ze nerozdeluje mezi kola ale mezi napravy. Jedina moznost je tam vykoumat neco jako uzaverku diferencialu...

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 04. 03. 2009 08:47

podrobnosti nevim,kdyz mi odesely ty tisicihrany na prednim kardanu a protikusu toho kardanu, s autem slo jezdit,ale bylo znat ze se nekam ztraci vykon,mozna bych to prirovnal k tomu, jako by tam byl vymenenej diferer za nejakej kratsi,nevim jak bych to lip popsal :oops: Urcite ale bude zalezet na tom jestli je viska ok,kdyby nebyla,tak se auto nerozjede.
http://bmwfans.info/original/E30/tou/32 ... l-27_0003/

Jacko
Příspěvky: 64
Registrován: 06. 12. 2008 20:07
Bydliště: PD

Příspěvek od Jacko » 05. 03. 2009 19:31

No tak to sa mi vidí nedomyslené...Keď sa ti niekde "pokašle" poloos,alebo sa niečo stane s predným kardanom,tak si došiel.Kamarátovi sa v nemecku na Jeepe odtrhla predná poloos a pekne doklusal domov. :roll: Inak dík Mara za link.To sú parádne pálky za tú reťaz a spojku...Opravuje tie lamely niekto,alebo by som musel kúpiť nový kôš - teda ak si odmyslíme kúpu nejakej jazdenej rozvodovky??
4x4 ist noch lange kein 325ix. BMW e30 325ix touring

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 05. 03. 2009 22:44

Tak s utrženým předním homokineťákem jsem dojel cca 60km, manžeta se ani nepřetrhla, takže se rozhodně neprotočila poloosa oproti kolu...
Sešrotoval se tam vnitřek, občas v tom zalupalo jinak jsem navenek nic nepoznal... je fakt, že jsem jel vklidu a za sucha....
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
acid23
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 07. 2007 15:27

Příspěvek od acid23 » 05. 03. 2009 22:49

po predlonskem Bigu se mi cestou par km pred domovem odporoucel kardan k predku, domu (10km) a pak i do servisu (15km) jsem dojel po vlastni ose...
acid23

Jacko
Příspěvky: 64
Registrován: 06. 12. 2008 20:07
Bydliště: PD

Příspěvek od Jacko » 06. 03. 2009 07:21

Acid - a cítil si nejaký "úbytok" výkonu,alebo si mal pocit,že to auto nejde ako má?
4x4 ist noch lange kein 325ix. BMW e30 325ix touring

Uživatelský avatar
acid23
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 07. 2007 15:27

Příspěvek od acid23 » 06. 03. 2009 11:27

priznam se, ze jsem auto dost setril (=jel opatrne ala pan klobouk), pri zataceni se ozyval ze stredovyho difu rachot :oops: - rozsypany protikus (tisicihran), ale auto se jinak rozjizdelo bez problemu...
acid23

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 06. 03. 2009 11:54

jj rachot od prevodovky a jakoby bouchani pod tunelem :-) jeste jsem vypozoroval ze to trochu jinak zatacelo

Uživatelský avatar
acid23
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 07. 2007 15:27

Příspěvek od acid23 » 06. 03. 2009 12:05

jiny zataceni jsem nepozoroval, ale je fakt, ze jsem mel v ty dobe auti necelej mesic, takze jsem mel hnedo v trenkach z kazdyho vrznuti.. :lol:
acid23

tom@s
Příspěvky: 139
Registrován: 08. 12. 2007 16:45
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od tom@s » 06. 03. 2009 12:51

Proste odpojit kardan na predek a nechat to tak je prasarna, na dojeti jo, ale proste to drzi ta viska, jasne ten mezinapravovy dif je nesymetricky (planetovy) a na predek posila min kroutaku ale i tak je to prasarna :wink:

tom@s
Příspěvky: 139
Registrován: 08. 12. 2007 16:45
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od tom@s » 06. 03. 2009 14:33

trochu se nudim tak jsem se podle tohodle pokusil v malovani nakreslit funkcni schema :lol: :lol: : http://img5.imageshack.us/img5/6446/mezdif.jpg

Odpovědět