Přestavba BMW

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Přestavba BMW

Příspěvek od nemetheus » 26. 02. 2009 22:19

Zdravím tak přemýšlím nad jednou věcí... vím že takový věci jako jinej motor atd jsou v česku hodně těžký ale jak těžký by mohlo bejt vzít třeba 325i e36 a přestavět jí na roadster při zachování mechanickejch částí a motoru a to vše uložit do trubkovýho rámu něco jako je kaipan a na to laminátovou karoserii... takže původní nápravy, motor a elektroinstalace a nová karoserie... takovýhle věci nejsou stavba ale přestavba takže by to mohlo jí ne? je to čistě teorie... :D

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Přestavba BMW

Příspěvek od Venca » 26. 02. 2009 22:32

nemetheus píše:..325i e36 a přestavět jí na roadster..
. .
..takže původní nápravy, motor a elektroinstalace a nová karoserie... takovýhle věci nejsou stavba ale přestavba ... :D
Takový věci jsou samozřejmě stavba, nikoli přestavba.

Přestavba je např. výměna motoru za jiný typ.

.

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 26. 02. 2009 22:36

aha já myslel že když zůstávaj původní komponenty tak je to přestavba jen s výměnou karoserie... ale v tom případě nechápu jak lze přihlásit kaipan 14 kterej má motor a nápravy z favorita tudíž emise nesplňuje ani náhodou a trubkovej rám taky neabsolvoval asi moc nárazovejch zkoušek... nechci se hádat ale to bude přestavba...

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 26. 02. 2009 22:42

Při stavbě jednotlivého vozidla není potřeba nárazových zkoušek. Zažádáš úřad o povolení stavby a ty ti do 30ti dnů vydají doklad, co vše chtějí z pověřené zkušebny či STK a ty máš tuším 60dnů na to, abys to zajistil. Do protokolu se často dávají věci související s daným vozidlem. Budou chtít test brzd, test emisí (musí splňovat emise motoru), tuhost a pevnost karoserie (nejedná se o nárazové zkošky) apod. Nicméně třeba v Praze v té zkušebně stojí test brzd 8500,- tuším. Emise podobně. Tudíž přestavba výjde na poměrně vysoké peníze. Ale samozřejmě to lze

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 26. 02. 2009 22:50

taky je tam nějakej rozdíl když to chceš jako jednotlivý kus, třeba "tatra" Grafit , nebo jako maloserii což si myslim bude Kaipan . Ta maloserie to bude mit asi težší.

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 26. 02. 2009 22:52

no určitě by to něco stálo to jo ale šlo právě o to že při zachování všech mechanických komponent (motor, nápravy, elektrika, budíky atd) a vyměnit jen karoserii a dát to do trubkovýho rámu tak je to to samý co kaipan tudíž přestavba...

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 26. 02. 2009 22:53

Kony píše:taky je tam nějakej rozdíl když to chceš jako jednotlivý kus, třeba "tatra" Grafit , nebo jako maloserii což si myslim bude Kaipan . Ta maloserie to bude mit asi težší.
to určitě když si necháváš schvalovat sériovou výrobu je to složitější ale jde o to že to musí splňovat jen předpisy platné v době výroby dárcovského auta... asi teda...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 26. 02. 2009 23:03

nemetheus píše:no určitě by to něco stálo to jo ale šlo právě o to že při zachování všech mechanických komponent (motor, nápravy, elektrika, budíky atd) a vyměnit jen karoserii a dát to do trubkovýho rámu tak je to to samý co kaipan tudíž přestavba...
Nejdřív musela být schválena karoserie/rám Kaipana.

Pak lze mluvit o přestavbě z Favorita při zachování agregátu, náprav, brzd atd.

--
Ale pokud chceš někam dávat nápravy a motor E36, bude to stavba.
Máš snad někde kastli, schválenou pro montáž těch náprav a motoru?

.

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 26. 02. 2009 23:07

no a taky je tu ta věc že ty si sice svaříš doma co chceš, ale na to musíš mít papíry, ochrannou klec ti taky neudělá každej , a u tohodle to bue zase třeba eště přísnější. Hold v našich luzích a hájích to nebudeš mít tak jednoduchý

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 26. 02. 2009 23:16

Venca píše: Nejdřív musela být schválena karoserie/rám Kaipana.

Pak lze mluvit o přestavbě z Favorita při zachování agregátu, náprav, brzd atd.

--
Ale pokud chceš někam dávat nápravy a motor E36, bude to stavba.
Máš snad někde kastli, schválenou pro montáž těch náprav a motoru?

.
to víš nudím se tak vymejšlím kraviny:D každopádně nechat si vyrobit rám pro zástavbu BMW dílů a mít ho schválenej tak se to vlastně dá? jen to schválení bude asi nemožný a když ne nemožný tak tak nejmíň za sto papírů.... nojo no ta naše byrokracie...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 26. 02. 2009 23:21

nemetheus píše: to víš nudím se tak vymejšlím kraviny:D každopádně nechat si vyrobit rám pro zástavbu BMW dílů a mít ho schválenej tak se to vlastně dá? jen to schválení bude asi nemožný a když ne nemožný tak tak nejmíň za sto papírů.... nojo no ta naše byrokracie...
Kaipan taky nebyl schválenej jen tak,
Začátky byly už v roce 1991, syn jednoho mýho spolupracovníka pracoval na výrobě dílů kastle pro Kaipan v Plzni.

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 26. 02. 2009 23:49

takže mít od nějakýho strojaře co na to má papír navrženej rám uzpůsobenej pro vestavbu bmw komponentů včetně dokumentace a pevnostních výpočtů a vyrobenej odbornou firmou tak by ten tám museli zákonitě schválit ne? Chápu že když si nějakej pepík něco splácá v garáži že to nejde :D

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 26. 02. 2009 23:54

Zákonitě schválit nic nemusí - to je věc testů.
A takový testy nejsou za babku.

Mimochodem, ty výpočty samotný taky nejsou hned a za málo...

Viz ten Kaipan - 1991 vyráběli díly, 1992 to předvedi na výstavě a pak ještě několik let trvalo, než byl schválen k provozu.

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 26. 02. 2009 23:59

tojo no prostě lidem takovýhle věci znemožňujou... oni to nemůžou zakázat úplně tak ti to alespoň co nejvíc ztížej :D já to stavět nechci kdybych chtěl roadster tak si koupím třeba Z3 to by mě vyšlo výsledně levnějš... ale chtěl jsem o tom něco vědět... řekl bych že to schválí když to bude navržená takhle ale na kolik vyjde jenom samotný schválení rámu asi na dost celkově...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 27. 02. 2009 00:04

Pro jednotlivej kus to nemá vůbec smysl.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 02. 2009 00:11

no ono schvaleni kazde picoviny by zakonite vedlo k fatalnim udalostem na ceste a pokud by treba tebe nekdo trefil na podobnem zazraku, pak by ses ptal, jak je to mozny ze to nekdo pustil na silnici?

zkus se na to podivat z tehle strany.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 27. 02. 2009 08:02

mám pocit že zhruba před 7-8 lety to stálo 60 000 schválení jedný stavby...to sem se o to samý zajímal já když mě poprvé nadchla ac cobra jako replika
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 27. 02. 2009 12:01

tech ruznejch stavebnic je hafo, vzomenu treba K1 Attack, nádhera, no vyvíjeli ho nějací studenti v USA na univerzitě bo co, a slovák zainvestoval do výroby.
Taky u nás nedávno vznikly ty buginky na základě Partnera/Berlinga ale u těch nevim esi sou schválený.

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 27. 02. 2009 12:03

ty buginky od Havla mam pocit ze schvalene sou. Tak je to Berlingo ze.

Hele Konaku a jaktoze nejsi praci co :D
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 27. 02. 2009 12:12

protoze me zakerne napadla ryma :P :(

Jinak bych zde zminil este Wiesmanny , to uz sice neni jen tak nejaka satvebnice, ale pohonny ustroji maji to nejlepsi.
No nejsou k sezrani :
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... silver.jpg

http://www.luxurylaunches.com/transport ... esmann.php

Odpovědět