utahovaci momenty hlavy

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

utahovaci momenty hlavy

Příspěvek od adam320 » 22. 02. 2009 20:21

nevite nekdo prosim nejakou stranku kde se da zjistit podle vyrobce jaky jeho tesneni pod hlavu se jakym zpusobem utahuje?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Jaryn
Příspěvky: 159
Registrován: 30. 04. 2005 20:57
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Jaryn » 22. 02. 2009 21:59

Teď Ti moc nerozumím. Jestli to dobře chápu, tak by mělo jít o utahovací momenty šroubů hlavy a ty udává výrobce motoru dle typu šroubu. O jaký jde motor a jaký máš šrouby (torxy x šestihrany?)

Uživatelský avatar
T613
člen E30.cz
Příspěvky: 593
Registrován: 13. 03. 2006 01:07
Bydliště: Zlín

Příspěvek od T613 » 22. 02. 2009 22:12

zatim na kazdem tesneni co jsem koupil byla nalepka s postupem a N na utahovani

jeste jsi mohl rict na jake auto, na e30 to je v Bentley uvedene prece?
prodavam ND z techto aut: E38 730iA M60 V8, 730iL piste SZ nebo ICQ
prodavam ND z techto aut: E32 750iL 740iL 735i 730i, piste SZ nebo ICQ

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 23. 02. 2009 19:56

podivejte, mam tesneni a nemam k nemu uz obal...utahovaci moment je potreba zvolit podle tesneni, srouby mam samozrejme nove, nicmene me to zajimalo celkkove, pro jakejkoli pripad, zda nema nakej dealer ve svete tyhle informace o svejch produktech...proto jsem polozil otazku tak vseobecne

ted zpet ke konkretnimu pripadu, momentalne me jde o tesneni od firmy goetze na motor m21, ale to je fuk, muzu samozrejme zavolat do kramu a zeptat se
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 23. 02. 2009 20:00

Já měl vždy dojem že se to utahuje prostě dle motoru, nikoliv těsnění. I v autodatech to píšou všeobecně, co jsem teď koukal. Neber to jako odpověď, spíš diskuzi na téma, docela by mne to zajímalo.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 23. 02. 2009 20:07

vpohode, tady je prostor treba i pro nadavky, kdyb Ti to chybelo ze to pres den ve sluzbe musis zadrzovat, na me si to klidne vylej, jsem uplne kamenej :twisted: (projistotu uvadim ze jde o vtip)

jinak autodata jsou vec jedna, mas pravdu, uvadi se ale pak koupis dve ruzny tesneni na stejnej motor a u kazdyho je to uvedeny jinak, takze ja se vzdy ridim tim co je na papire prilozenym k tesneni, jenze ted mam uz rok tesneni a papir jsem nekde zamr.... :oops:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 23. 02. 2009 20:09

adam320 píše:vpohode, tady je prostor treba i pro nadavky, kdyb Ti to chybelo ze to pres den ve sluzbe musis zadrzovat, na me si to klidne vylej, jsem uplne kamenej :twisted: (projistotu uvadim ze jde o vtip)

jinak autodata jsou vec jedna, mas pravdu, uvadi se ale pak koupis dve ruzny tesneni na stejnej motor a u kazdyho je to uvedeny jinak, takze ja se vzdy ridim tim co je na papire prilozenym k tesneni, jenze ted mam uz rok tesneni a papir jsem nekde zamr.... :oops:
Přesunul jsem se na lepší flek, nemám potřebu na někoho řvát...teď se mě bojí :twisted: Prdel

Aha, no to jsem netušil. Já beztak vždy ty šrouby nedotáhl na ten moment, kterej ukazujou autodata, mám vždycky dojem, že to ty šrouby prostě nemůžou vydržet.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 23. 02. 2009 20:26

Tweety píše:Já beztak vždy ty šrouby nedotáhl na ten moment, kterej ukazujou autodata, mám vždycky dojem, že to ty šrouby prostě nemůžou vydržet.
taky mam u nekerejch postupu ten pocit a taky jsem to již z tohoto duvodu neutahl podle navodu
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Jaryn
Příspěvky: 159
Registrován: 30. 04. 2005 20:57
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Jaryn » 23. 02. 2009 22:13

Drž se pokynů výrobce motoru.Vzhledem k tomu, že mezi tím kvantem výrobců těsnění celá řada z nich ani netuší, že lze použít i různé typy šroubů, tak často prostě zevšeobecní údaje třeba na 1.8 a už je jim jedno, jestli je to M10, M40 apd. Důležity je pnutí ve šroubech a tím jejich vzrůstající pružení ovlivněné dobou používání zvlážtě v jejich horní části, stejně jako pracovní tolerance hlavy. Samo těsnění absorbuje hlavně tlaky působící v kolmém směru na vertikální osu válce, proto je důležité stejnoměrné dotažení v ploše, což lze docílit jen přesným dotažením šroubů v závislosti na jejich pevnosti

Odpovědět