utahovaci momenty hlavy
utahovaci momenty hlavy
nevite nekdo prosim nejakou stranku kde se da zjistit podle vyrobce jaky jeho tesneni pod hlavu se jakym zpusobem utahuje?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
podivejte, mam tesneni a nemam k nemu uz obal...utahovaci moment je potreba zvolit podle tesneni, srouby mam samozrejme nove, nicmene me to zajimalo celkkove, pro jakejkoli pripad, zda nema nakej dealer ve svete tyhle informace o svejch produktech...proto jsem polozil otazku tak vseobecne
ted zpet ke konkretnimu pripadu, momentalne me jde o tesneni od firmy goetze na motor m21, ale to je fuk, muzu samozrejme zavolat do kramu a zeptat se
ted zpet ke konkretnimu pripadu, momentalne me jde o tesneni od firmy goetze na motor m21, ale to je fuk, muzu samozrejme zavolat do kramu a zeptat se
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
vpohode, tady je prostor treba i pro nadavky, kdyb Ti to chybelo ze to pres den ve sluzbe musis zadrzovat, na me si to klidne vylej, jsem uplne kamenej
(projistotu uvadim ze jde o vtip)
jinak autodata jsou vec jedna, mas pravdu, uvadi se ale pak koupis dve ruzny tesneni na stejnej motor a u kazdyho je to uvedeny jinak, takze ja se vzdy ridim tim co je na papire prilozenym k tesneni, jenze ted mam uz rok tesneni a papir jsem nekde zamr....

jinak autodata jsou vec jedna, mas pravdu, uvadi se ale pak koupis dve ruzny tesneni na stejnej motor a u kazdyho je to uvedeny jinak, takze ja se vzdy ridim tim co je na papire prilozenym k tesneni, jenze ted mam uz rok tesneni a papir jsem nekde zamr....

smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Přesunul jsem se na lepší flek, nemám potřebu na někoho řvát...teď se mě bojíadam320 píše:vpohode, tady je prostor treba i pro nadavky, kdyb Ti to chybelo ze to pres den ve sluzbe musis zadrzovat, na me si to klidne vylej, jsem uplne kamenej(projistotu uvadim ze jde o vtip)
jinak autodata jsou vec jedna, mas pravdu, uvadi se ale pak koupis dve ruzny tesneni na stejnej motor a u kazdyho je to uvedeny jinak, takze ja se vzdy ridim tim co je na papire prilozenym k tesneni, jenze ted mam uz rok tesneni a papir jsem nekde zamr....

Aha, no to jsem netušil. Já beztak vždy ty šrouby nedotáhl na ten moment, kterej ukazujou autodata, mám vždycky dojem, že to ty šrouby prostě nemůžou vydržet.
Drž se pokynů výrobce motoru.Vzhledem k tomu, že mezi tím kvantem výrobců těsnění celá řada z nich ani netuší, že lze použít i různé typy šroubů, tak často prostě zevšeobecní údaje třeba na 1.8 a už je jim jedno, jestli je to M10, M40 apd. Důležity je pnutí ve šroubech a tím jejich vzrůstající pružení ovlivněné dobou používání zvlážtě v jejich horní části, stejně jako pracovní tolerance hlavy. Samo těsnění absorbuje hlavně tlaky působící v kolmém směru na vertikální osu válce, proto je důležité stejnoměrné dotažení v ploše, což lze docílit jen přesným dotažením šroubů v závislosti na jejich pevnosti