M 50 v e30 elektrika

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 12. 02. 2009 14:17

fafejta píše:Myslíš,že na STK dělají takový blbci,že nebudou vědět která bije?.
ja si to myslim...aspon vacsina pripadov

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 12. 02. 2009 14:21

Neřešil bych ani tak blbce na STK, to je z možných problémů ten nejmenší, ale spíš tu situaci, kdy majitel s tím autem způsobí nějakou hmotnou škodu a pojišťovna mu to nechá zaplatit ze svého, kvůli nelegálnímu motoru ve voze. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 12. 02. 2009 14:32

andilek píše:ja to s 99% budu resit prerazenim typu motoru a hotovo :-)
Jak Te tak "koutkem oka" pozoruji, tak umis veci resit spravnym zpusobem...

PS:nepral bych Ti zazit situaci kdyby by jsi se dostal do situace kde by byl ucastnikem dopravni nehody kterou by posuzoval soudni znalec. Ver tomu, ze jak by zjistil, ze mas auto kde je cokoliv upraveno (a to je temer kazde auto) tak by bylo temer vcelku jednu kdo je skutecny vinik.
Ale kazdy je sveho stesti strujcem...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 12. 02. 2009 14:34

Luter píše:Vasa: no a jak se ti to nakonec povedlo a hlavně kolik tě to vyšlo?
stalo mne to pul roku zivota (ne doslova), cca 200 telefonu a 3300,-Kc (se vsim vsudy). Vse bez uplatku komukoliv.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
andilek
Příspěvky: 552
Registrován: 11. 03. 2008 16:17
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andilek » 12. 02. 2009 15:27

Vasa píše:
andilek píše:ja to s 99% budu resit prerazenim typu motoru a hotovo :-)
Jak Te tak "koutkem oka" pozoruji, tak umis veci resit spravnym zpusobem...

PS:nepral bych Ti zazit situaci kdyby by jsi se dostal do situace kde by byl ucastnikem dopravni nehody kterou by posuzoval soudni znalec. Ver tomu, ze jak by zjistil, ze mas auto kde je cokoliv upraveno (a to je temer kazde auto) tak by bylo temer vcelku jednu kdo je skutecny vinik.
Ale kazdy je sveho stesti strujcem...
o tom vim... ale mel jsem psise na mysli ze to tak vyresim nez pujde dostat motor do auta legalni ceslou... a nebo pokud by to slo tak ze bych auto prodal nejakemu nemci ten ho v nemecku protahl STK a zase mi ho prodal Z5??? to je asi zbytecne nakladne a komplikovane ze?

Uživatelský avatar
Dan 001
Příspěvky: 321
Registrován: 15. 02. 2003 03:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dan 001 » 12. 02. 2009 16:26

Na STK maji databazi s hlavnimi znaky a obrazky motoru kazdeho vozidla, takze pokud se jim neco nezda, muzou se kdykoliv podivat. Prerazeni cisel nic neresi...

Jinak ja jsem pana Stehlika kontaktoval ohledne prestavby S50 do M3 E30 zhruba pred 14 dny. Tak jsem zvedav jak pochodite vy :-)
         Obrázek
(OO=00=OO)

Uživatelský avatar
Luter
Příspěvky: 1029
Registrován: 10. 10. 2003 15:58
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Luter » 12. 02. 2009 16:56

pokud je M50 problém vcelku tak M30 úplně bez šance co? :?
e36 2.0

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 12. 02. 2009 17:17

andilek píše:o tom vim... ale mel jsem psise na mysli ze to tak vyresim nez pujde dostat motor do auta legalni ceslou... a nebo pokud by to slo tak ze bych auto prodal nejakemu nemci ten ho v nemecku protahl STK a zase mi ho prodal Z5??? to je asi zbytecne nakladne a komplikovane ze?
A ty by si nějakýmu němcovi, kterýho vidíš prvně, prodal svoje auto s nadějí, že ti ho prodá zpět? :lol: Navíc TUV, při takový přestavbě stojí tuším 700-800 ojro, k tomu si připočti kraviny kolem, dovoz na plaťáku tam, s plaťákem zpět. Znovu absolvování dovozový STK a přihlášení a dohromady to hodí pěknou sumičku. Cesta by to asi byla, ale poměrně složitá a nákladná. Lepší koupit E30 s už zastavěným a zapsaným konkrétním motorem (M50, M52...). To nemluvím o tom, že s tak přestavěným autem z německa, i když legalizovaným a zapsaným v německým TP, může mít člověk tady v ČR jak na dovozový STK tak na úřadě problémy, každý má jistě sám zkušenosti s těmi inteligenty co jsou na různých STK a dopravních úřadech. :roll:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 12. 02. 2009 17:46

Luter píše:pokud je M50 problém vcelku tak M30 úplně bez šance co? :?
Chlapi,

kazda prestavba ma "tisic" ruznych specifickych zasahu do puvodni konstrukce (homologovane) vozidla. Je zbytecne se dohadovat, ze je "motor jako motor kdyz vse je z podobneho zeleza a plastu"... Homologace kazdeho vozidla je unikatni proces s navaznosti na, v te dobe, platnou legislativu dane zeme a na tom nic nezmenime. Vozidlo je posuzovnano jako celek a zmena cehokoliv (ano jsou komponenty ktere lze menit - ale pouze opet za schvalene) je zasahem do konstrukce vozidla a tim prestava platit homologace a nasledne provozovani vozu v mantinelech zakona. Kdyz toto vse pominu (teoreticky), tak nikdo "soudny" nikomu z nas nepovoli zastavbu silnejsiho agregatu nez je ten nejsilnesi co se seriove daval do homologovane E30 - tudiz 325i (M3 nepocitejte - je to jiny typ, jina kastle, jine napravy atd.). Z toho nam nasledne vyplyva, ze cokoliv vykonejsiho nez je M20B25 (171hp) nelze do E30 legalne zastavet (ano M50 ma 192hp, ale jak mi bylo receno - to lze jeste max tolerovat) aniz by se schvalovaci autorita nezacala zajimat jak chcete M30B35 zastavit seriovymi brzdami E30 atd. A v tom je prave zakopany pes - musite vymenit brzdy (technicky No problem, ale legislativne DOST problem - nemaj homologaci pro pouziti v E30, pomijim fakt, ze by nekdo chtel resit homologaci pro "doma na kolene" vyrobeny dil bez ktereho ty brzdy nerozchodite). A uz vlastne STAVITE nove vozidlo a tim padem by se takto upravena E30 musela nechat znovu homologovat jako nove vozidlo. V tomto kolotoci se ale umelete, protoze E30 de-fakto nikdy nemuze splnit pozadavky pro schvaleni novych vozidel - jako nove vozidlo totiz podleha nove platnym technickym predpisum a ne tem z 80ch let.
No a tim jsme v riti, i presto ze v dusledku by se to technicky dalo resit. Ale za takovou financni castku kterou by tohoto procesu nikdo nedal...

PS: pro sikuly kteri si mysli, ze "Helmutovi" daji auto, on to protahne TUV zkusebnou v Nemecku, za cca 300EUR mu udelaji prestavbu (protoze u Helmutu toto lze i kdyz s tim vyrobce treba nesouhlasi) a pak trada zpet prihlasit auto do registru v CZ s udelanou prestavbou... Klidne to ucinte - budete o 300 "Ecek" lehci + nejaka ta "tisicka" CZK za premistovani a pak vam urednik rekne, ze vozidlo neodpovida schvalenemu typu v CZ a prestavba schvalena TUV ho nezajima pac je platna pouze pro uzemi Nemecka (samozrejme existuje miziva sance, ze urednik je dement a niceho si nevsimne). Znam osobne nektere kteri takhle chteli prechytracit urady, ale nic...
Samotnemu mi tato situace vadi, ale tak to JE...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 12. 02. 2009 17:58

BOOST píše:Lepší koupit E30 s už zastavěným a zapsaným konkrétním motorem (M50, M52...). To nemluvím o tom, že s tak přestavěným autem z německa, i když legalizovaným a zapsaným v německým TP, může mít člověk tady v ČR jak na dovozový STK tak na úřadě problémy
V 99% je prestavba v Nemecku pro CZ neplatna - vyzkouseno. TUV nema akreditaci vyrobce a tudiz vsechny prestavby v Nemecku jsou "osli" mustek, protoze TUV je statnim aparatem pasovan do jakesi role "nadvyrobce" (coz Nemecku tunerum ze srdce preji). Rikali nemci z oboru, ze uz se kolikrat stalo kdy vyrobce vozu oficialne protestoval proti schvalovani podobnych prestaveb, ale TUV se jim "vysmal" stylem:
My jsme TUV a kdo je vic..., co schvalime presto nejede vlak.
Nutno jim priznat, ze diletanti asi zrovna nebudou.

Pokud s podobnym tematem mate nekdo vice zkusenosti tak se rad priucim.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
andilek
Příspěvky: 552
Registrován: 11. 03. 2008 16:17
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andilek » 12. 02. 2009 18:30

[quote="BOOST"]

tady jde o to ze pribuzneho v nemecku mam... ale jak tak koukam tak to je stejne blbost... takze nejspis po vzoru Vasy 200telefonu a pul roku litani za blbcema :-(

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 12. 02. 2009 22:17

By mě zajímalo kdo by se pod to nebál podepsat.Za to to nikomu nestojí ani s megaúplatkem až támhle někde pošleš autobus do škarpy.
To je na ofic. homologaci s typ. zkouškami v ústavu motorových vozidel (Praha 6 Řepy),kde tato sranda půjde do kila s ještě dost nejistým výsledkem.
Na Stehlíka bych zapomenul určitě,tam je kolikrát problém i s kolama do vel. TP.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 12. 02. 2009 22:20

Nějak se tomu ani nedivím, když kouknu na fotku od Váši tak bych se pod to taky nepodepsal.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 12. 02. 2009 22:26

Vasa píše:V 99% je prestavba v Nemecku pro CZ neplatna - vyzkouseno. TUV nema akreditaci vyrobce a tudiz vsechny prestavby v Nemecku jsou "osli" mustek, protoze TUV je statnim aparatem pasovan do jakesi role "nadvyrobce" (coz Nemecku tunerum ze srdce preji). Rikali nemci z oboru, ze uz se kolikrat stalo kdy vyrobce vozu oficialne protestoval proti schvalovani podobnych prestaveb, ale TUV se jim "vysmal" stylem:
My jsme TUV a kdo je vic..., co schvalime presto nejede vlak.
Nutno jim priznat, ze diletanti asi zrovna nebudou.

Pokud s podobnym tematem mate nekdo vice zkusenosti tak se rad priucim.
Přesně jak píšeš v 99% případů, protože na většině úřadů v čr sedí pitomci, co si myslí, že jsou prezidenti zeměkoule a líbí se jim ta moc poslat občana do prdele s tím, že to nepovolí. Já už se setkal s názorem úředníka DI, který říkal, že když to je v německu schválený TUV, tak nevidí problém s příhlášením na CZ TP, ale to bude asi hodně světlá vyjímka. Je to přesně jak píšeš, je to hodně nerovný boj, v kterém má člověk malou šanci na úspěch, bohužel. Někde se dá najít cesta a uplatit to, korupce je u nás víc než velká, takže proto je i v ČR pár legálních 335i, ale vyloženě legálně asi jedině přes tu Dekru a to je taková pálka, že to nemá naprosto smysl.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 13. 02. 2009 06:54

Vasa píše:PS:nepral bych Ti zazit situaci kdyby by jsi se dostal do situace kde by byl ucastnikem dopravni nehody kterou by posuzoval soudni znalec. Ver tomu, ze jak by zjistil, ze mas auto kde je cokoliv upraveno (a to je temer kazde auto) tak by bylo temer vcelku jednu kdo je skutecny vinik.
Ale kazdy je sveho stesti strujcem...
Až takhle složitě to nefunguje, Vaso, jsi v čechách. Vše je problém, ale zároveň se vše ojebává :idea:

Mě se ještě nikdo neozval, ale jakmile tak někdo učiní (jak už jsem psal, mají na to 30 dnů), tak dám vědět.

Uživatelský avatar
andilek
Příspěvky: 552
Registrován: 11. 03. 2008 16:17
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andilek » 13. 02. 2009 10:50

Hanis píše:Nějak se tomu ani nedivím, když kouknu na fotku od Váši tak bych se pod to taky nepodepsal.
ja to tedy zatim nemam plne hotove (uz jen zbyva dostrojit) ale jinak to vypada takto:

http://img16.imageshack.us/my.php?image=sdc11516ne1.jpg

klidne kritizujte alespon budu vedet co mam jeste upravit ... (jinak motor mam naprosto rovne :-)

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 13. 02. 2009 10:58

andilek píše: klidne kritizujte alespon budu vedet co mam jeste upravit ... (jinak motor mam naprosto rovne :-)
z teto fotky to neni zrovna moc patrne. Pokud si prejes alespon castecne relevantni nazory tak nafot:
- vanu motoru v pohledu zpredu (rovinnost)
- motorovy prostor primo zpredu shora
- misto okolo posilovace brzd a sani
- drzaky motoru

Samozrejme to zalezi na Tobe s cim se podelis :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
andilek
Příspěvky: 552
Registrován: 11. 03. 2008 16:17
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andilek » 13. 02. 2009 11:08

Vasa píše:
andilek píše: klidne kritizujte alespon budu vedet co mam jeste upravit ... (jinak motor mam naprosto rovne :-)
z teto fotky to neni zrovna moc patrne. Pokud si prejes alespon castecne relevantni nazory tak nafot:
- vanu motoru v pohledu zpredu (rovinnost)
- motorovy prostor primo zpredu shora
- misto okolo posilovace brzd a sani
- drzaky motoru

Samozrejme to zalezi na Tobe s cim se podelis :)

nafotim vse krom posilovace protoze ten zatim nemam (cekam az dorazi budu pouzivat nejspise pro octavii s levostranym rizenim (ma prumer cca 18cm a krasne sedne.

Uživatelský avatar
andilek
Příspěvky: 552
Registrován: 11. 03. 2008 16:17
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andilek » 13. 02. 2009 11:32

tak tady je par fotek :-)


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

jinak neco o aute:
puvodne 320 chrom L-jetronic,
motor E34 M50B25,
držáky motoru E36 M50
prevodovka E36 318is
setrvák 320 L-jetronic (6kg) spojka pro M20B20 (uvidime jak dlouho vydrzi pak se da lepsi-
starter E30
kardan 320i E30
razeni kombinace E30 a E36 + upravene tahlo
elektronika E34

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 13. 02. 2009 12:19

Dle tech fotek se nezda ta poloha motoru spatna. Trochu mi tam osobne nesedi vzajemne promixovane dily (prevodovka, starter, spojka, setrvak), ale mozna je to tim ze s necim takovym nemam osobni zkusenost.
Rekl bych, ze to nebude spatna zastavba.

PS: jsem zvadav jak s tim posilovacem, to jeste nikdo nezkousel.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Odpovědět