Jaris píše:aby ti to vypalilo katalyzator musel by jsi pekne dlouho jezdit treba z jednou svickou v hajzlu taky proto odchazej protoze motory blbe palej a benzin ti hori ve vyfuku coz se ani po hodine nestane, protoze je to keramika a ta ma tweplotu tani nekde u 1300 stupnu takze olej ho nespali . , katalyzator zacne pracovat po pul hodiny jizde asi pri 550stupnich , pokud do nej nebudes slehat ohen minimalne 20 minut nevysype se
Jarine a vsichni ostatni, kdyz uz tu chces uvadet sve uvahy, tak si alespon zjisti zakladni fyzikalni informace. Toto neni pokec, ale technika!
Napriklad:
Keramika ma obecne vyborne tepelne vlastnosti, teplota tani je pres 4000C, nektere pres 9000C.
Kdyby mela keramika teplotu tani kolem 1300C, tak to by neexistoval kosmicky prumysl, keramicke desticky na prave odstartovanem raketoplanu by byly k nicemu.
Platina, ktera se pouziva v katalizatorech ma teplotu tani 1768C.
http://en.wikipedia.org/wiki/Platinum
Problem s ohnem v katalyzatoru je teplotni migrace molekul Pt a tim zmensovani aktivniho povrchu katalyzatoru. Take se muze aktivni povrch katu zanest zbytky karbonu (ze spalovani oleje, ...)
S tou pulhodinou jizdy, no comment
