olej ve výfuku VS Katalyzátor

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

olej ve výfuku VS Katalyzátor

Příspěvek od Ada_CZ » 08. 02. 2009 15:55

Zdravím,

přes zimu sem nalil do válců po 50 ml. oleje.. vycucat to zpátky skoro vůbec nešlo:( , už sem i pootočil klikou, takže olej asi vtekl i do svodů, myslíte že pokud to startnu s cca 170 ml ve výfuku, ublíží to katu? Sice nevím určitě jestli je okej, ale zbytečně ho zničit nechci..

Kdo chce kam, pomožme mu tam, že? :(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: olej ve výfuku VS Katalyzátor

Příspěvek od Venca » 08. 02. 2009 16:03

Ada_CZ píše:Zdravím,

přes zimu sem nalil do válců po 50 ml. oleje.. vycucat to zpátky skoro vůbec nešlo:( , už sem i pootočil klikou, takže olej asi vtekl i do svodů, myslíte že pokud to startnu s cca 170 ml ve výfuku, ublíží to katu? Sice nevím určitě jestli je okej, ale zbytečně ho zničit nechci..

Kdo chce kam, pomožme mu tam, že? :(
To není dobrý.

Rozstykoval bych výfuk před katalyzátorem, nějak tam udělal mezeru, směrem dozadu to ucpal, a pak teprve startoval, aby to vyprskalo kolem.

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 08. 02. 2009 16:20

Potěšen sice nejsem, ale moc děkuju... Nápad parádní, ale asi mi to neklapne... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=05

Leda oddělat už nahoře to od svodů a snad to nesteklo ještě všechno...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 02. 2009 16:30

Ada_CZ píše:Potěšen sice nejsem, ale moc děkuju... Nápad parádní, ale asi mi to neklapne... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=05

Leda oddělat už nahoře to od svodů a snad to nesteklo ještě všechno...
Jasný, nějak mi to nenapadlo...
Asi proto, že jsem se vrtal nedávno v bastlu, kterej měl kat na objímku i vpředu.
-
Zkusil bych z toho dostat maximum zastudena.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 08. 02. 2009 17:55

Vyhoď svíčky odpoj řj a zatoč motorem na prázdno,jo a přikryj vše kolem :wink:
Obrázek

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 08. 02. 2009 18:26

Přesně to jsem měl vplánu, ale když sou ty otovory menší a nad ventilama výfuku, :(

nejlíp co můžu udělat je oddělat svody na půl, ucpat další kus výfuku, protočit bez svíc , pak to startnout... bude bordel:)..

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 08. 02. 2009 18:46

Ada_CZ píše:Přesně to jsem měl vplánu, ale když sou ty otovory menší a nad ventilama výfuku, :(

nejlíp co můžu udělat je oddělat svody na půl, ucpat další kus výfuku, protočit bez svíc , pak to startnout... bude bordel:)..
Odpoj vyfuk od svodu (6 sroubu), hod to "bokem", natoc to, nech to chvilku delat kraval a mas to vyreseno. Ten kraval tu chvilku kazdy vydrzi :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 08. 02. 2009 20:04

A vůbec,já bych to neřešil,něco beztak proteklo kroužkama a ten zbytek v momentě shoří
Obrázek

Uživatelský avatar
Ondráš
Příspěvky: 589
Registrován: 15. 01. 2008 20:01

Příspěvek od Ondráš » 08. 02. 2009 20:10

DVORIS píše:A vůbec,já bych to neřešil,něco beztak proteklo kroužkama a ten zbytek v momentě shoří
Taky sem řikal když sem to tady pročítal...

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 11. 02. 2009 12:39

Dík za nápady, výfuk půjde dolů kvůli spojce, takže to na chvilu natočím i bez něj..

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 11. 02. 2009 22:11

Vyšroubuj svíčky, do výfuku hoď hadici od kompresoru a pořádně utemuj a protáčej rukou motorem a olej Ti vylítá...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 12. 02. 2009 08:20

Uznale pokyvuji nad kreativitou v přístupu k problému:)

Myslíš vytáhnout to výfukem? Myslím, že to by vyšlo asi nastejno... ten olej by v něm zůstal a jestlis myslel foukat do výfuku - nemám žádný nerez, to by ten motor už asi nerozdýchal... :-)
každopádně dík

Mario.
Příspěvky: 71
Registrován: 18. 01. 2008 14:17
Bydliště: Zilina

Příspěvek od Mario. » 12. 02. 2009 19:54

Ked ale vysroubujes sviecky,budes fukat vzduch cez vyfuk a pretacat motorom tak ti to vsetko vyfuka.

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 12. 02. 2009 22:16

No ale ty valce zustanou mastne a bordel z vyfuku se tam pekne nalepi...
Reseni nastartovat s rozdelanymi svody vidim jako nejlepsi, motor se snad za tu chvilku neposkodi..

Toto tema myslim uz lze povazovat za vyresene, diky moc..
Naposledy upravil(a) Ada_CZ dne 12. 02. 2009 22:39, celkem upraveno 1 x.

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 12. 02. 2009 22:39

Omylem duplikovan příspěvek :oops: Pardon

Jaris
Příspěvky: 347
Registrován: 13. 12. 2007 19:23
Bydliště: Mladá Boleslav

neshori

Příspěvek od Jaris » 08. 03. 2009 20:53

aby ti to vypalilo katalyzator musel by jsi pekne dlouho jezdit treba z jednou svickou v hajzlu taky proto odchazej protoze motory blbe palej a benzin ti hori ve vyfuku coz se ani po hodine nestane, protoze je to keramika a ta ma tweplotu tani nekde u 1300 stupnu takze olej ho nespali . , katalyzator zacne pracovat po pul hodiny jizde asi pri 550stupnich , pokud do nej nebudes slehat ohen minimalne 20 minut nevysype se

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: neshori

Příspěvek od Max-Max » 09. 03. 2009 00:13

Jaris píše:aby ti to vypalilo katalyzator musel by jsi pekne dlouho jezdit treba z jednou svickou v hajzlu taky proto odchazej protoze motory blbe palej a benzin ti hori ve vyfuku coz se ani po hodine nestane, protoze je to keramika a ta ma tweplotu tani nekde u 1300 stupnu takze olej ho nespali . , katalyzator zacne pracovat po pul hodiny jizde asi pri 550stupnich , pokud do nej nebudes slehat ohen minimalne 20 minut nevysype se
no nerikej, a co prvni pul hodinu? to se bude nekde hromadit nebo snad vse pujde pres studenej kat ven? k cemu to tam pak asi je? nebo mozna sem zapomnel, ze v manualu k autu je povinna jizda vzdy nad ramec pul hodiny.

z nekterych rad omdlivam fakt.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Re: neshori

Příspěvek od samiq » 16. 03. 2009 04:43

Jaris píše:aby ti to vypalilo katalyzator musel by jsi pekne dlouho jezdit treba z jednou svickou v hajzlu taky proto odchazej protoze motory blbe palej a benzin ti hori ve vyfuku coz se ani po hodine nestane, protoze je to keramika a ta ma tweplotu tani nekde u 1300 stupnu takze olej ho nespali . , katalyzator zacne pracovat po pul hodiny jizde asi pri 550stupnich , pokud do nej nebudes slehat ohen minimalne 20 minut nevysype se
Jarine a vsichni ostatni, kdyz uz tu chces uvadet sve uvahy, tak si alespon zjisti zakladni fyzikalni informace. Toto neni pokec, ale technika!
Napriklad:

Keramika ma obecne vyborne tepelne vlastnosti, teplota tani je pres 4000C, nektere pres 9000C.
Kdyby mela keramika teplotu tani kolem 1300C, tak to by neexistoval kosmicky prumysl, keramicke desticky na prave odstartovanem raketoplanu by byly k nicemu.

Platina, ktera se pouziva v katalizatorech ma teplotu tani 1768C.

http://en.wikipedia.org/wiki/Platinum

Problem s ohnem v katalyzatoru je teplotni migrace molekul Pt a tim zmensovani aktivniho povrchu katalyzatoru. Take se muze aktivni povrch katu zanest zbytky karbonu (ze spalovani oleje, ...)

S tou pulhodinou jizdy, no comment :roll:

Odpovědět