M40 1,8i jaký rychlostní stupeň při padesátce?

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 03. 02. 2009 11:54

na spotrebu bych v takovyhle rychlostech moc nekoukal...to ze vyjedu pak za mesto, dam za 3 a vytocim ji az do do 120km/h, abych predjel smradlavou Avii a dedu v klobouku sezere z nadrze tolik jako bys projel cely mesto konstantni padesatkou tam i zpet..od toho se pocita spotreba prumerna!

a k veci: ja jezdim tak, ze me proste ta hranice 2000ot./min. radi jak radit...Na rychlost seru, jedu proste na 4ku, kolem tech 2000, kdyz me neco zbrzdi, otacky klesnou, dam 3ku, pod 2000 se proste moc casto nerozjizdim a kdyz tak jen lechtanim plynu.

na diffu samo zalezi. Me s 4.1 na 4ku pri 2000/min. jede auto 55-57km/h.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 03. 02. 2009 11:56

Hlavne zalezi na zatizeni motoru - na rovince nebo z mirneho kopecka urcite neni problem otacky i pod 1500, do kopce to problem je :)
Jinak co se tyce ekonomeru, ted co mam elektroniku s dobryma baterkama v palubce, ukazuje to celkem uveritelne hodnoty - pri 90km/h ustalena jizda, hodne malo plynu i kolem 5ti, obecne se to mimo mesto vicemene prepina mezi 0 a 10l - podle toho, jestli clovek ma nebo nema aspon lehce ztlacenej plyn. pedal.
Pri 50km/h to podle me 5 zrat nikdy nebude, vetsina aut ma minimalni spotrebu prave kolem 90km/h.

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 03. 02. 2009 12:07

Caleb píše:Hlavne zalezi na zatizeni motoru - na rovince nebo z mirneho kopecka urcite neni problem otacky i pod 1500, do kopce to problem je :)
Jinak co se tyce ekonomeru, ted co mam elektroniku s dobryma baterkama v palubce, ukazuje to celkem uveritelne hodnoty - pri 90km/h ustalena jizda, hodne malo plynu i kolem 5ti, obecne se to mimo mesto vicemene prepina mezi 0 a 10l - podle toho, jestli clovek ma nebo nema aspon lehce ztlacenej plyn. pedal.
Pri 50km/h to podle me 5 zrat nikdy nebude, vetsina aut ma minimalni spotrebu prave kolem 90km/h.

jak moc si seš jistej, že otáčky kolem 1500 nevadí na rovince? celou dobu se tady řeší, že je to nezdravé podtáčení...

jo a mohl bys trochu víc popsat tu tvoji opravu té palubky a elektroniky? co si pod tím představit? taky bych k tomu svému eknm měl větší důvěru

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 03. 02. 2009 12:29

no 1500 otáček by na rovince vadit nemělo... dokud motor "tahne" a nezačne šklubat tak je to myslím v pohodě... podobně jezdím s otcovou filckou a ta se chytá už od 1200ot 8)
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 03. 02. 2009 12:38

právě tam směřovala moje otázka hned na začátku.

při padesátce na pětku mám asi 1600 otáček a podle ekonoměru to ukazuje nejmenší spotřebu ze všech ostatních převodových stupňu. nijak to necuká

5tka - 1600 otáček - 6litrů na sto podle ekonoměru
4ka - 2000 otáček - 8litrů na sto podle eknm
3ka - 2500 otáček - 10litrů na sto podle eknm

je to na tu pětku nezdravé pro auto? a žere to skutečně nejmíň?

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 03. 02. 2009 12:45

na petku po meste po rovnine mas pedal tak stlacenej na centak a lechtas jenom tech 1500ot po rovinec tzn ze mas malou spotrebu,ale jak prijde vetsi odpor pro motor tzn. kopec tak 4,3 dojedes na rovinu a zase petka a jen lechtani...to motoru nemuze vadit,ale podtaceni pod 1000ot to asi zdrave nebude :-/
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 03. 02. 2009 12:47

MattyX píše:na petku po meste po rovnine mas pedal tak stlacenej na centak a lechtas jenom tech 1500ot po rovinec tzn ze mas malou spotrebu,ale jak prijde vetsi odpor pro motor tzn. kopec tak 4,3 dojedes na rovinu a zase petka a jen lechtani...to motoru nemuze vadit,ale podtaceni pod 1000ot to asi zdrave nebude :-/
do kopce na pětku samozřejmě nejezdím... ani otáčky pod tisíc

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 03. 02. 2009 12:49

Jakub318i píše:
MattyX píše:na petku po meste po rovnine mas pedal tak stlacenej na centak a lechtas jenom tech 1500ot po rovinec tzn ze mas malou spotrebu,ale jak prijde vetsi odpor pro motor tzn. kopec tak 4,3 dojedes na rovinu a zase petka a jen lechtani...to motoru nemuze vadit,ale podtaceni pod 1000ot to asi zdrave nebude :-/
do kopce na pětku samozřejmě nejezdím... ani otáčky pod tisíc
no vidis tak co te jeste trapi ? :lol:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 03. 02. 2009 12:52

MattyX píše:
Jakub318i píše:
MattyX píše:na petku po meste po rovnine mas pedal tak stlacenej na centak a lechtas jenom tech 1500ot po rovinec tzn ze mas malou spotrebu,ale jak prijde vetsi odpor pro motor tzn. kopec tak 4,3 dojedes na rovinu a zase petka a jen lechtani...to motoru nemuze vadit,ale podtaceni pod 1000ot to asi zdrave nebude :-/
do kopce na pětku samozřejmě nejezdím... ani otáčky pod tisíc
no vidis tak co te jeste trapi ? :lol:
právě, že jsme slyšel názory, že to není zdravý podtáčet pod 2tisíce. tak jsem chtěl slyšet názory zkušenějších... a navíc jak vidíš, tak ne každý jezdí padesátku na pětku, ale někteří ji jezdí na trojku, což je celkem rozdíl a každý k tomu asi má své důvody

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 03. 02. 2009 12:54

podtaceni pod 2tisice?! hm... tak to je o citu kdy vidis ze to motor zvlada a kdy se mu to uz nelibi...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 03. 02. 2009 13:23

záleží na obsahu, když jsem měl etu, tak nebyl problém jet na čtverku padesát a pak plynule zrychlit
Obrázek
ex 323i empakeťák

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 03. 02. 2009 13:23

já nemám problém zrychlit i na tu pětku já nevím, necuká to, netřepe se to

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 03. 02. 2009 13:58

paca píše:záleží na obsahu, když jsem měl etu, tak nebyl problém jet na čtverku padesát a pak plynule zrychlit
jó eta :D to je nezmar ta tahne od 700ot :D
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
MKI®
Příspěvky: 540
Registrován: 09. 05. 2008 08:32
Bydliště: Ujezd u Brna

Příspěvek od MKI® » 03. 02. 2009 14:23

za studena by to němělo zase tak vadit lepší míň točit než do červenejch polí.. aspoň za studena... ale říká se že je dobrý komín protáhnout jednou za čas :twisted: :twisted: je to na náladě taky... já říkám 50= 3-4 pětku bych tam nedával asi.... možná tak s kopce...
MIKI®
ex - Favorit=žere a nejede
ex - BMW 318i OO=[][]=OO
ex - FAVORIT
ex - Fabia RS "tuning"
BMW 316i OO=[][]=OO
GOLF R23 VR5
PUG 405D (dýmovnice)

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 03. 02. 2009 14:54

MKI® píše:za studena by to němělo zase tak vadit lepší míň točit než do červenejch polí.. aspoň za studena...
za studena dávám max 2700ot/min
Obrázek
ex 323i empakeťák

Uživatelský avatar
MKI®
Příspěvky: 540
Registrován: 09. 05. 2008 08:32
Bydliště: Ujezd u Brna

Příspěvek od MKI® » 03. 02. 2009 14:57

jj to je tak optimál šak... ale znám takový čísla že ráno v -10C sednou do auta a aby to hned topilo tak tomu davaj kávu hned za studena do plnejch... víš co myslím tohle kurvý motor fakt fest! :?
MIKI®
ex - Favorit=žere a nejede
ex - BMW 318i OO=[][]=OO
ex - FAVORIT
ex - Fabia RS "tuning"
BMW 316i OO=[][]=OO
GOLF R23 VR5
PUG 405D (dýmovnice)

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 03. 02. 2009 15:49

Jakub318i píše:jo a mohl bys trochu víc popsat tu tvoji opravu té palubky a elektroniky? co si pod tím představit? taky bych k tomu svému eknm měl větší důvěru
Mel sem 2 palubky - v jedne mely baterie asi 1,5V, v druhe mely 3V, ktere maji mit. Nejdrive sem mel v aute tu "vybitou" palubku, ekonomer hodne blbnul (cukal, fungoval asi prvnich 15km) a zdalo se mi, ze ukazuje dost vysokou spotrebu (tj. treba 12l pri 90km/h lechtani plynu). Otackomer i ekonomer holt potrebujou ke spravne funkci dobre baterie v palubce :roll:

Ad: obcasne vytaceni - slysel sem nazor, ze pri vyssich otackach diky pruznosti materialu pist ve valci dosahne trosku vyssiho zdvihu nez pri nizkych - tj. pokud nekdo hodne podtaci motor a k vysokym otackam se nikdy ani nepriblizuje, auto si na to muze zvyknout tak, ze se ve vlozka neni vsude stejne vydrena a tedy pistu se pak do krajnich oblasti moc nechce.

Motor pak nejde tolik do otacek a je zkratka spatne zajety - nevim na kolik to muze byt pravdive a za jak dlouho by se mohlo projevit, na druhou stranu muj otec je chronickej podtacec, a felicia kterou mel byla po 140 tisicich motorove fakt spatna. Motoru se vubec nechtelo pres 3k otacek a mel velice podivny prubeh (do 3k tahnul normalne, pak vykonova dira asi do 5000 a pak az do omezovace zase jel)
Naposledy upravil(a) Caleb dne 03. 02. 2009 15:56, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 03. 02. 2009 15:52

Caleb píše:
Jakub318i píše:jo a mohl bys trochu víc popsat tu tvoji opravu té palubky a elektroniky? co si pod tím představit? taky bych k tomu svému eknm měl větší důvěru
Mel sem 2 palubky - v jedne mely baterie asi 1,5V, v druhe mely 3V, ktere maji mit. Nejdrive sem mel v aute tu "vybitou" palubku, ekonomer hodne blbnul (cukal, fungoval asi prvnich 15km) a zdalo se mi, ze ukazuje dost vysokou spotrebu (tj. treba 12l pri 90km/h lechtani plynu). Otackomer i ekonomer holt potrebujou ke spravne funkci dobre baterie v palubce :roll:
to asi nebude můj případ, mě funguje de facto pořád, akorát mi nepřijde moc důvěryhodnej...


když jsem měl e36tku, tak tam mi přišlo, že se chová o dost důvěryhodněji

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 02. 2009 16:43

Caleb píše:....- slysel sem nazor, ze pri vyssich otackach diky pruznosti materialu pist ve valci dosahne trosku vyssiho zdvihu nez pri nizkych - tj. pokud nekdo hodne podtaci motor a k vysokym otackam se nikdy ani nepriblizuje, auto si na to muze zvyknout tak, ze se ve vlozka neni vsude stejne vydrena a tedy pistu se pak do krajnich oblasti moc nechce....
Pozdravuj autora takovejch výroků - ať si panáček někdy prohlídne, co to vlastně v motoru je za ty špinavý nesmysly...

.

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 03. 02. 2009 16:48

Venca píše:
Caleb píše:....- slysel sem nazor, ze pri vyssich otackach diky pruznosti materialu pist ve valci dosahne trosku vyssiho zdvihu nez pri nizkych - tj. pokud nekdo hodne podtaci motor a k vysokym otackam se nikdy ani nepriblizuje, auto si na to muze zvyknout tak, ze se ve vlozka neni vsude stejne vydrena a tedy pistu se pak do krajnich oblasti moc nechce....
Pozdravuj autora takovejch výroků - ať si panáček někdy prohlídne, co to vlastně v motoru je za ty špinavý nesmysly...

.
a je pravda obecně, že motor si dokáže dlouhodobě zvyknout na styl jízdy? a v případě, že se potom změní, nebo do toho sedne někdo jiný tak se mu to nelíbí?

Odpovědět