Tempomat pro 324td
Tempomat pro 324td
Mam dotaz na dieselove odborniky. Po prvotnim ohledani bych rekl, ze pro rozchozeni tempomatu u 324td s elektronickym cerpadlem by mela stacit packa pod volant (samozrejme pro tento model) a pripadne nejaka SW uprava RJ. Mylim se nebo je ma uvaha spravna??
Diky V.
Diky V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: Tempomat pro 324td
kdysi se o to pokousel Flery, nakonec to musel resit kompletni sadou. Nicmene teoreticky bys mel mit pravdu, nektere RJ neni ani potreba upravovat, jen sepnes konektor packy a jezdis, nektere potrebuji funkci tempa povolit SW zasahem.Vasa píše:Mam dotaz na dieselove odborniky. Po prvotnim ohledani bych rekl, ze pro rozchozeni tempomatu u 324td s elektronickym cerpadlem by mela stacit packa pod volant (samozrejme pro tento model) a pripadne nejaka SW uprava RJ. Mylim se nebo je ma uvaha spravna??
Diky V.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Nepamatuji si sice, ze by Flery kdy mel E30 turbodiesela, ale zeptam se ho. Prave, ze kolem tempomatu pro 324td (mimochodem 1. elektronicky rizeny diesel na svete komercne uvedeny na trh) je spousta dohadu a nikdo poradne nic nevi.
Asi bude potreba nejaky blizsi vyzkum.....
Asi bude potreba nejaky blizsi vyzkum.....
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Mel stribrnyho toura 324tdVasa píše:Nepamatuji si sice, ze by Flery kdy mel E30 turbodiesela, ale zeptam se ho. Prave, ze kolem tempomatu pro 324td (mimochodem 1. elektronicky rizeny diesel na svete komercne uvedeny na trh) je spousta dohadu a nikdo poradne nic nevi.
Asi bude potreba nejaky blizsi vyzkum.....
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Ale tempomat do něj nakonec nedal, co já vím. Nebo ho zas vyndalZáchvat píše:Mel stribrnyho toura 324tdVasa píše:Nepamatuji si sice, ze by Flery kdy mel E30 turbodiesela, ale zeptam se ho. Prave, ze kolem tempomatu pro 324td (mimochodem 1. elektronicky rizeny diesel na svete komercne uvedeny na trh) je spousta dohadu a nikdo poradne nic nevi.
Asi bude potreba nejaky blizsi vyzkum.....

vyndal z nej vic veci, divim se, ze tam nechal ty okna s dojezdemDan td píše:Ale tempomat do něj nakonec nedal, co já vím. Nebo ho zas vyndalZáchvat píše:Mel stribrnyho toura 324tdVasa píše:Nepamatuji si sice, ze by Flery kdy mel E30 turbodiesela, ale zeptam se ho. Prave, ze kolem tempomatu pro 324td (mimochodem 1. elektronicky rizeny diesel na svete komercne uvedeny na trh) je spousta dohadu a nikdo poradne nic nevi.
Asi bude potreba nejaky blizsi vyzkum.....

B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

Dnes jsem daval do puvodniho stavu cast elektroinstalace co byvaly majitel nemec - vepr vyprasil a nalezl jsem zajimavy fakt. Pripada mi celkem zvlastni, ze auto bez tempomatu ma original nainstalovany spinac na spojce a pod volantem kouka ze svazku konektor hodne podobny do ktereho se zapojuje packa od tempomatu. Oproti klasicke tempomat sade ma ale osazeny pouze dva piny. Nenapada nekoho neco co tu jeste nebylo vyrceno??
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Tazke se mi diky diky clenum s pochopenim (timto dekuji clenu LISAGE - ac se zname velice kratce dil mi venoval, coz neni obvykle) podarilo ziskat packu tempomatu pro 2.4td a po pripojeni se nic nedeje. "vygooglil" jsem co se dalo (miluji hlasku ze serialu IT Crowd - "...negoogli to!!!"), ale bohuzel o teto veci je toho jako safranu. Respektive jeste mene.
Docetl jsem se, ze nektere RJ DDE s tim pracovat umi a jine ne. Tezko rici jak to poznat, ale auto jako takove ma osazeno vice veci ktere patri unikatne pouze k tempomatu.
Nesetkal se s tim nekdo jak to resit. V Plzni v BMW se k tomu neumi ani pripojit...
Dekuji za cokoliv - moc rad bych "tempomatil" v TD.
Vasa.
Docetl jsem se, ze nektere RJ DDE s tim pracovat umi a jine ne. Tezko rici jak to poznat, ale auto jako takove ma osazeno vice veci ktere patri unikatne pouze k tempomatu.
Nesetkal se s tim nekdo jak to resit. V Plzni v BMW se k tomu neumi ani pripojit...

Dekuji za cokoliv - moc rad bych "tempomatil" v TD.
Vasa.
Naposledy upravil(a) Vasa dne 07. 02. 2009 21:29, celkem upraveno 1 x.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
pokud mas dvoupin, tak je to pro tempo, e34 tds ma taky dvou dratovou packu.Vasa píše:Tazke se mi diky diky clenum s pochopenim (timto dekuji clenu LISAGE - ac se zname velice kratce dil mi venoval, coz neni obvikle) podarilo ziskat packu tempomatu pro 2.4td a po pripojeni se nic nedeje. "vygooglil" jsem co se dalo (miluji hlasku ze serialu IT Crowd - "...negoogli to!!!"), ale bohuzel o teto veci je toho jako safranu. Respektive jeste mene.
Docetl jsem se, ze nektere RJ DDE s tim pracovat umi a jine ne. Tezko rici jak to poznat, ale auto jako takove ma osazeno vice veci ktere patri unikatne pouze k tempomatu.
Nesetkal se s tim nekdo jak to resit. V Plzni v BMW se k tomu neumi ani pripojit...![]()
Dekuji za cokoliv - moc rad bych "tempomatil" v TD.
Vasa.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Neznám E30/M21 ale u tds s podobným EDC systémem to pracuje tak,že se pouze připojí do štekru dvoudrátový konektor(žlutý/modrý) od páčky a pomat funguje.Diesely maj jen dva dráty a benzíny tuším pět.
Ale některý řj DDE,teda ty starší nemusí mít tuto fci v jednotce spuštěnou,kterou lze spustit diagnostikou MoDic.
Otázka je jestli páčka je OK,mění se tam odpor při různých polohách.
Jinak spojkový spínač tam je u EDC(elektronických dieselů) normálně a plní fci pro regulaci motoru,tedy dávky nafty.Ubírá to naftu od určitého sešlápnutí plynu a zároven sešlápnutí pedálu spojky,to samé má brzdový pedál.
Ale některý řj DDE,teda ty starší nemusí mít tuto fci v jednotce spuštěnou,kterou lze spustit diagnostikou MoDic.
Otázka je jestli páčka je OK,mění se tam odpor při různých polohách.
Jinak spojkový spínač tam je u EDC(elektronických dieselů) normálně a plní fci pro regulaci motoru,tedy dávky nafty.Ubírá to naftu od určitého sešlápnutí plynu a zároven sešlápnutí pedálu spojky,to samé má brzdový pedál.
to vis, ze mam dvoupin - vzdyt jsem si to sam vyndavalMax-Max píše: pokud mas dvoupin, tak je to pro tempo, e34 tds ma taky dvou dratovou packu.

nejhorsi je, ze dnes jsem mne ve znackovem servisu nechali nahlednout do zaprasene skrine s vecma na E30, ale i v origo manualech toho k tomuto tematu prilis neni. Ve schematu k 324td je zminka o tzv. "SA Tempomatu" ve spojeni s "pedalgeber" (el. plyn), ale vice jsem zatim nenasel.
Pokusim se jeste ziskat origo jednotky z toho auta ve kterem byla ta packa.
Pokud nekdo neco vykouma tak prosim o kontakt.
Diky Vasa.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Len drobna pripomienka, to ci ma tempomat packa dva alebo pat dratov u E34 nezalezi priamo na tom ci je to benzin alebo dizel, ale od toho ci ma elektronicky plyn (cerpadlo), co maju vsetky dizle a z benzinov to maju len M30 motory s EML (elektronicka klapka), 5 dratova packa je pre klasicky tempomat s motorcekom a dodatocnym tiahlom k skrtiacej klapke. Sorry za OT.Diesely maj jen dva dráty a benzíny tuším pět.
E30 325i
E34 535i
E34 535i