Tempomat pro 324td

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Tempomat pro 324td

Příspěvek od Vasa » 14. 09. 2008 19:28

Mam dotaz na dieselove odborniky. Po prvotnim ohledani bych rekl, ze pro rozchozeni tempomatu u 324td s elektronickym cerpadlem by mela stacit packa pod volant (samozrejme pro tento model) a pripadne nejaka SW uprava RJ. Mylim se nebo je ma uvaha spravna??

Diky V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Tempomat pro 324td

Příspěvek od Max-Max » 14. 09. 2008 19:30

Vasa píše:Mam dotaz na dieselove odborniky. Po prvotnim ohledani bych rekl, ze pro rozchozeni tempomatu u 324td s elektronickym cerpadlem by mela stacit packa pod volant (samozrejme pro tento model) a pripadne nejaka SW uprava RJ. Mylim se nebo je ma uvaha spravna??

Diky V.
kdysi se o to pokousel Flery, nakonec to musel resit kompletni sadou. Nicmene teoreticky bys mel mit pravdu, nektere RJ neni ani potreba upravovat, jen sepnes konektor packy a jezdis, nektere potrebuji funkci tempa povolit SW zasahem.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 15. 09. 2008 10:07

Nepamatuji si sice, ze by Flery kdy mel E30 turbodiesela, ale zeptam se ho. Prave, ze kolem tempomatu pro 324td (mimochodem 1. elektronicky rizeny diesel na svete komercne uvedeny na trh) je spousta dohadu a nikdo poradne nic nevi.
Asi bude potreba nejaky blizsi vyzkum.....
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 15. 09. 2008 12:20

Vasa píše:Nepamatuji si sice, ze by Flery kdy mel E30 turbodiesela, ale zeptam se ho. Prave, ze kolem tempomatu pro 324td (mimochodem 1. elektronicky rizeny diesel na svete komercne uvedeny na trh) je spousta dohadu a nikdo poradne nic nevi.
Asi bude potreba nejaky blizsi vyzkum.....
Mel stribrnyho toura 324td
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 15. 09. 2008 12:26

Záchvat píše:
Vasa píše:Nepamatuji si sice, ze by Flery kdy mel E30 turbodiesela, ale zeptam se ho. Prave, ze kolem tempomatu pro 324td (mimochodem 1. elektronicky rizeny diesel na svete komercne uvedeny na trh) je spousta dohadu a nikdo poradne nic nevi.
Asi bude potreba nejaky blizsi vyzkum.....
Mel stribrnyho toura 324td
Ale tempomat do něj nakonec nedal, co já vím. Nebo ho zas vyndal :)
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

jeeena
Příspěvky: 724
Registrován: 03. 11. 2004 22:30
Bydliště: Okolo zdroje,Prazdroje...

Příspěvek od jeeena » 15. 09. 2008 17:17

Jestli budeš v Plešnici,můžeš se zastavit okouknout.cca 6km,mam ho v touru,ale zatim je na špalkách...(vlastně kozách) :D
exE30-316,318,is,325,324td exE24-630cs,628csi,635csi exE23-735i
E30-318is,324td
E23-735i
E24-645csi
E39-530D touring,525i touring

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 15. 09. 2008 18:38

jeeena píše:Jestli budeš v Plešnici,můžeš se zastavit okouknout.cca 6km,mam ho v touru,ale zatim je na špalkách...(vlastně kozách) :D
Super nabidka, rad prijimam.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 16. 09. 2008 10:27

Dan td píše:
Záchvat píše:
Vasa píše:Nepamatuji si sice, ze by Flery kdy mel E30 turbodiesela, ale zeptam se ho. Prave, ze kolem tempomatu pro 324td (mimochodem 1. elektronicky rizeny diesel na svete komercne uvedeny na trh) je spousta dohadu a nikdo poradne nic nevi.
Asi bude potreba nejaky blizsi vyzkum.....
Mel stribrnyho toura 324td
Ale tempomat do něj nakonec nedal, co já vím. Nebo ho zas vyndal :)
vyndal z nej vic veci, divim se, ze tam nechal ty okna s dojezdem :lol:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 04. 10. 2008 19:04

Dnes jsem daval do puvodniho stavu cast elektroinstalace co byvaly majitel nemec - vepr vyprasil a nalezl jsem zajimavy fakt. Pripada mi celkem zvlastni, ze auto bez tempomatu ma original nainstalovany spinac na spojce a pod volantem kouka ze svazku konektor hodne podobny do ktereho se zapojuje packa od tempomatu. Oproti klasicke tempomat sade ma ale osazeny pouze dva piny. Nenapada nekoho neco co tu jeste nebylo vyrceno??
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 02. 02. 2009 09:57

Tazke se mi diky diky clenum s pochopenim (timto dekuji clenu LISAGE - ac se zname velice kratce dil mi venoval, coz neni obvykle) podarilo ziskat packu tempomatu pro 2.4td a po pripojeni se nic nedeje. "vygooglil" jsem co se dalo (miluji hlasku ze serialu IT Crowd - "...negoogli to!!!"), ale bohuzel o teto veci je toho jako safranu. Respektive jeste mene.
Docetl jsem se, ze nektere RJ DDE s tim pracovat umi a jine ne. Tezko rici jak to poznat, ale auto jako takove ma osazeno vice veci ktere patri unikatne pouze k tempomatu.
Nesetkal se s tim nekdo jak to resit. V Plzni v BMW se k tomu neumi ani pripojit... :lol:

Dekuji za cokoliv - moc rad bych "tempomatil" v TD.
Vasa.
Naposledy upravil(a) Vasa dne 07. 02. 2009 21:29, celkem upraveno 1 x.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 02. 02. 2009 11:31

já vím k tomuhle tématu jednu věc - u e34 524td stačila k dodělání tempomatu jen páčka - pozor - musí to být samozřejmě páčka k tomu určená jen k td, tds - ne k M50,....
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 02. 2009 11:51

Vasa píše:Tazke se mi diky diky clenum s pochopenim (timto dekuji clenu LISAGE - ac se zname velice kratce dil mi venoval, coz neni obvikle) podarilo ziskat packu tempomatu pro 2.4td a po pripojeni se nic nedeje. "vygooglil" jsem co se dalo (miluji hlasku ze serialu IT Crowd - "...negoogli to!!!"), ale bohuzel o teto veci je toho jako safranu. Respektive jeste mene.
Docetl jsem se, ze nektere RJ DDE s tim pracovat umi a jine ne. Tezko rici jak to poznat, ale auto jako takove ma osazeno vice veci ktere patri unikatne pouze k tempomatu.
Nesetkal se s tim nekdo jak to resit. V Plzni v BMW se k tomu neumi ani pripojit... :lol:

Dekuji za cokoliv - moc rad bych "tempomatil" v TD.
Vasa.
pokud mas dvoupin, tak je to pro tempo, e34 tds ma taky dvou dratovou packu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 02. 02. 2009 11:55

Neznám E30/M21 ale u tds s podobným EDC systémem to pracuje tak,že se pouze připojí do štekru dvoudrátový konektor(žlutý/modrý) od páčky a pomat funguje.Diesely maj jen dva dráty a benzíny tuším pět.
Ale některý řj DDE,teda ty starší nemusí mít tuto fci v jednotce spuštěnou,kterou lze spustit diagnostikou MoDic.
Otázka je jestli páčka je OK,mění se tam odpor při různých polohách.
Jinak spojkový spínač tam je u EDC(elektronických dieselů) normálně a plní fci pro regulaci motoru,tedy dávky nafty.Ubírá to naftu od určitého sešlápnutí plynu a zároven sešlápnutí pedálu spojky,to samé má brzdový pedál.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 02. 02. 2009 15:02

Max-Max píše: pokud mas dvoupin, tak je to pro tempo, e34 tds ma taky dvou dratovou packu.
to vis, ze mam dvoupin - vzdyt jsem si to sam vyndaval :)

nejhorsi je, ze dnes jsem mne ve znackovem servisu nechali nahlednout do zaprasene skrine s vecma na E30, ale i v origo manualech toho k tomuto tematu prilis neni. Ve schematu k 324td je zminka o tzv. "SA Tempomatu" ve spojeni s "pedalgeber" (el. plyn), ale vice jsem zatim nenasel.
Pokusim se jeste ziskat origo jednotky z toho auta ve kterem byla ta packa.

Pokud nekdo neco vykouma tak prosim o kontakt.

Diky Vasa.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 02. 02. 2009 15:42

Diesely maj jen dva dráty a benzíny tuším pět.
Len drobna pripomienka, to ci ma tempomat packa dva alebo pat dratov u E34 nezalezi priamo na tom ci je to benzin alebo dizel, ale od toho ci ma elektronicky plyn (cerpadlo), co maju vsetky dizle a z benzinov to maju len M30 motory s EML (elektronicka klapka), 5 dratova packa je pre klasicky tempomat s motorcekom a dodatocnym tiahlom k skrtiacej klapke. Sorry za OT.
E30 325i
E34 535i

Odpovědět