STARTÉR-ČERPADLO-ELEKTRIKA

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

STARTÉR-ČERPADLO-ELEKTRIKA

Příspěvek od mychal » 24. 09. 2007 21:14

Mám takový problém, už si s tím hraju 3 dny a na nic sem nepřišel...

Jedná se o 325i chrom s M20 motorem, z auta byl vyndamý komplet kabelový svazek i motor a ted po složení nejede.

1. problém: startér nestartuje, nic zvláštního, ale když sem dal druhý a pořád nic začal sem to řešit. Kostru má, silových 12V taky, problém je ten že na spínacím kontaktu startéru už po otočení spínačky do polohy rosvícení kontrolek jde napětí, to se po otočení do polohy startování asi o půl voltu zvětší, takže by měl teoreticky startovat pořád kdyby byl dobrý což není zrovna ideální :lol:

2. problém: podobný jako se startérem, čerpadlo jede už po otočení do 2.polohy spínačky, když vyndám jeho relé tak samozdřejmě nejede.U chroma by mělo jet až když se točí motor nepletu-li se což?

3. problém: nejde ventilátor topení což má myslím souvislost se zapojením motorové el. ale jistý si nejsem a tohle mi zatím žíly netrhá

Spínačku sem skoušel druhou, když vyndám relé spodní druhé z prava napětí na kontaktu startéru zmizí, druhe rele sem ještě nezkoušel ale po rozebrání zapečené nevypadalo. Fakt už nevím....
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 24. 09. 2007 21:58

čerpadlo jede v druhý poloze správně

napěti ze starteru pres rele palivovyho cerpadla neni uplne asi chybný

nedavno jsem zjistil ze pri spojeni dvou jistejch pinů v konentrou rele palivovyho cerpadla se roztoci starter...obejde to i jeho spinaci rele...muzes si tak vyzkouset zda je chyba v nem...ja to teda zkousel vzdy u Ljetronicu ale zejtra to klidne zkusim i na 325ce

jinak samotny rele starteru ti cvaka?

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 24. 09. 2007 22:25

adam320 píše:čerpadlo jede v druhý poloze správně

napěti ze starteru pres rele palivovyho cerpadla neni uplne asi chybný

nedavno jsem zjistil ze pri spojeni dvou jistejch pinů v konentrou rele palivovyho cerpadla se roztoci starter...obejde to i jeho spinaci rele...muzes si tak vyzkouset zda je chyba v nem...ja to teda zkousel vzdy u Ljetronicu ale zejtra to klidne zkusim i na 325ce

jinak samotny rele starteru ti cvaka?
ha necvaká, takže bude zaseklé jako sepnuté?

cerpadlo jet bych řekl opravdu nemá...
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 24. 09. 2007 22:45

Fakt máš pořádně ukostřený motor?

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 24. 09. 2007 22:49

Zkus na ten startér (svorku 50) přivést napětí 12v přímo z baterky,musí startovat.

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 24. 09. 2007 23:39

řikat si mužeš co chceš, na něco se ptáš dostáváš odpověd a co s tim vymyslíš je na tobě. při druhý poloze klíčku ti prostě dotlakuje čerpadlo soustavu, jestli to tak bejt nemá tak máš asi nějaký jiný auto

a když necvaká a starter se netočí tak asi nebude septnuté

asi spíš nesepne spínanej proud...tzn: rele v piči nebo po cestě chyba

Uživatelský avatar
Laburdik
Příspěvky: 65
Registrován: 02. 11. 2006 23:23
Bydliště: Okolí Liberce

Příspěvek od Laburdik » 25. 09. 2007 13:54

Zdá se ze jsem měl ten samý problém, měl jsem hozenej ten slabší kabílek na horní konektor startéru (nikdo mi neřek na co tam ten druhej konektor je, ani ho tom prý nemaj) přehodil jsem a vše ok..
Obrázek

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 26. 09. 2007 19:44

adam320 píše:řikat si mužeš co chceš, na něco se ptáš dostáváš odpověd a co s tim vymyslíš je na tobě. při druhý poloze klíčku ti prostě dotlakuje čerpadlo soustavu, jestli to tak bejt nemá tak máš asi nějaký jiný auto

a když necvaká a starter se netočí tak asi nebude septnuté

asi spíš nesepne spínanej proud...tzn: rele v piči nebo po cestě chyba
problém je ale v tom , že rele necvaká a na spínací svorku startéru jde napětí pořád po otočení do druhé polohy a po otočení kdy má startovat se napětí nepatrně(pulvolt) zvýší, a i když tam napětí je tak se už 3tí startér stejně netočí, kostru mám dobrou, zítra vyměním rele a zase si s tím trochu pohraju...

za rady sem samo vděčný ale vždycky sem měl za to že čerpadlo u chroma narozdíl od plasta nedotlakovává v 2. poloze, asi sem se pletl
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
Ráďula
Příspěvky: 197
Registrován: 02. 06. 2003 14:20
Bydliště: u Ústí nad Orlicí

Příspěvek od Ráďula » 28. 01. 2009 10:58

prosím Vás... kde je startér u 1.8 M40 :) asi blbost ale nějaký letmý foto nebo tak... mám stejný problém a chci to zkusit propojit od baterky na + konektor. díky
320i

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 28. 01. 2009 11:32

:lol: kdes vytáhl tak prehistorické téma :lol: sem se pobavil jak vzpomenu jak sem to řešil...

jinak startér u M40 najdeš pod sáním, když čumíš od řidičového blatníku na motor(zboku auta) tak jakoby za posilovačem brzd, to najdeš :wink: malý není

jo a BTW bylo to tou přehozenou svorkou na startéru
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
Ráďula
Příspěvky: 197
Registrován: 02. 06. 2003 14:20
Bydliště: u Ústí nad Orlicí

Příspěvek od Ráďula » 28. 01. 2009 11:46

tož hledal jsem právě řešení toho problému :) sice téma starší ale stále aktuální... nejsem zakladač nových protože většina věcí je dávno zadávána! například Tebou :)
320i

Uživatelský avatar
Ráďula
Příspěvky: 197
Registrován: 02. 06. 2003 14:20
Bydliště: u Ústí nad Orlicí

Příspěvek od Ráďula » 28. 01. 2009 11:50

mychal píše:
jo a BTW bylo to tou přehozenou svorkou na startéru

tož ale zajímavé... šak to fungovalo dřív jak mělo ne? nebo to někdo špatně napojil a od té doby nic?

mě to na první poloze klíčku rozvítí kontrolky... a na druhý, kdy to už má startovat, světýlka malinko pohasnou... jako by bylo menší napětí ale to je vše, baterka je samozřejmě ok... zdá se že ten camprlik ve startéru jako by nebyl ok :) zjisítm až připojím asi ty dráty přímo na startér jak někdo popsal výše.
320i

Uživatelský avatar
iCeClimber
Příspěvky: 306
Registrován: 04. 08. 2008 12:42
Bydliště: Česká Třebová / Praha4

Příspěvek od iCeClimber » 30. 07. 2009 12:45

Tak to ja mam podobny problem zda se.. U M21 (E34 524TD) driv to udelalo jen jednou za cas a stacilo pres kvalt trosku posoupnout auto, jak rikal predchozi majitel. Pak jsem poridil novou baterku co dava 830A startovaci proud a vse bylo ok. no a nemam ji ani rok a uz zase zlobi. a ted docela casto.

Pri poloze startovani lehce pohasnou kontrolky ale starter se neroztoci, je slyset cvakani. Nejpis maly napeti a nezvladne pritahnout elektromagnet... Ale nevim. Musim najit spinaci skrinku a mrknou do ni s multimetrem. =(
š105L -> Favorit 135Le-> E34 524TD (prodáno) & E36 318i & E39 528i -> OII 1.9 tdi =)

Uživatelský avatar
Kala
Příspěvky: 256
Registrován: 24. 01. 2008 17:53
Bydliště: Praha TEL:+420775657921

Příspěvek od Kala » 30. 07. 2009 17:55

To bych viděl na uhlíky.

Uživatelský avatar
Kala
Příspěvky: 256
Registrován: 24. 01. 2008 17:53
Bydliště: Praha TEL:+420775657921

Příspěvek od Kala » 30. 07. 2009 18:18

A zkušel jsi sním točit mimo auto?? (elektricky)

Uživatelský avatar
iCeClimber
Příspěvky: 306
Registrován: 04. 08. 2008 12:42
Bydliště: Česká Třebová / Praha4

Příspěvek od iCeClimber » 30. 07. 2009 21:11

se samotnym starterem? ano.. jakmile se chytne.. po mrte pokusech tak pohoda toci.. spis nekde bude prechodak. bo se mi zda ze toci dost pomalu.. jinak uhliky v pohode. i kotvu sem prejel takze asi pujdu vydolovat spinaci skrinku.. to je nekde pod volantem ze?
š105L -> Favorit 135Le-> E34 524TD (prodáno) & E36 318i & E39 528i -> OII 1.9 tdi =)

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 30. 07. 2009 21:46

zkontroluj ukostření motoru
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
"Friťák"
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 02. 2012 22:44
Bydliště: Praha 9-Kyje

Příspěvek od "Friťák" » 04. 03. 2012 11:13

Zdravim vás. Píšu k tomuto tématu jelikož mám problém se startem motoru. Mám motor M20B25. Nedávno jsem přijel ke kamarádovi, chcípnu motor a za chvilku chci zase odjet, jenže už jsem neotočil motorem. Když sem dal klíček do polohy kontrolek,tak se normálně rozsvítili a po zkušení startu normálně zhasnou ale motor se ani nehne. když vrátim klíček,tak už jen trošku posvicujou.
Takže jsem roztlačil a normálně chytnul na drcnutí. Ukazatel teploty si lítal kam chtěl,jdyž byl motor ohřátej,tak na volnoběh lítá všelijak a tak nad 2tis. je pořád zaseklej naplno. Baterka v poradku i kdyz jsem zkusil jinou,tak to netočilo motorem.
Řekl jsem si,že to proste roztlačim a budu jezdit dokud nezjistim cim to muze byt a asi tak po pul hodine jezdeni mi už přestavali svitit svetla a kdyz sem blikal tak mi pri bliknuti blinkru znaslo světlo uktereho je blinkr. Nicméně jsem si pujčil od kamarada baterku,alespon na dojetí domu. Světla svítili všechno dobrý,ale motor už nechtěl jet. Škubal,dusil se,nechtěl dootáček, nedržel volnoběh, takže se dalo jet buď plnej a nebo nic. Odstavil sem to před barákem a teď to pujdu zkusit řešit.
Co jsem zatím zjistil: Při rozsvícenejch kontrolkách jde do startéru 8voltů což by nemělo a při pokusu o start jde 12,ale nic to neuděla. Když sem třícu tak před měsícem kupoval už předtim měla nižší volnoběh a nebo se "jakoby" zasekával nad 1tis. otáček a najednou spadnul na 700. teď už to bylo horřší a sotva se udžel v běhu,tak kolem 500otáček. Budu rád za každou radu.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 04. 03. 2012 11:28

[quote=""Friťák""]..Co jsem zatím zjistil: Při rozsvícenejch kontrolkách jde do startéru 8voltů což by nemělo ...[/quote]
Ale mělo.

A zkontroluj si ukostření motoru.

.

Uživatelský avatar
"Friťák"
Příspěvky: 26
Registrován: 12. 02. 2012 22:44
Bydliště: Praha 9-Kyje

Příspěvek od "Friťák" » 04. 03. 2012 11:44

Kostra motoru je dobrá. Tak To sem neveděl,že by mělo. Nevíte jakou spojitost by mohlo mít to startování s budíkem teploty? a proč,když se pokusim o start,tak už pak nesvítej kontrolky pořádně, jen ruční brzdy. Olej,baterka a ještě nějaká ta výstraha jentak prosvicuje lehce.

Odpovědět