Centrál správné zapojení (původně: Centrál relátko)

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Centrál správné zapojení (původně: Centrál relátko)

Příspěvek od Jakub318i » 20. 01. 2009 10:31

Zdravím všechny,

chtěl bych se zeptat nevíte někdo jestli k originálnímu centrálu musí být "nějaké" relátko? Mám tam na něj patici, ale relátko tam není. Centrál mám namontovaný v autě, ale nefunguje. Jak poznám jaké tam má být relátko? A na co tam to relátko vlastně je? Prosím poraďte. Není tu někdo z Brna, kdo by mi s tím pomohl?

Popř neznáte v Brně někoho šikovného, kdo by se na to mohl kouknout?




Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Jakub318i dne 21. 01. 2009 21:33, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 21. 01. 2009 16:42

:arrow:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 21. 01. 2009 17:11

Jestli myslis volnou patici na rele pobliz RJ centralu tak to s centralem nema nic spolecneho, je to "priprava" na casove rele ktere zpozduje zhasnuti vnitrniho osvetleni po zavreni dveri.

98% E30 ho nema
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 21. 01. 2009 17:30

to bude asi ono. potom ale nechápu, proč mi ten centrál nefakčí... ach jo, nesnáším elektriku

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 21. 01. 2009 18:08

jen se zeptam, jsou RJ centralu rozlisny podle typu auta? me asi na kabru odchazi a tak jestli ji muzu nahradit jakoukoli, nebo zase jen kabrovou,
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 01. 2009 18:31

maca píše:jen se zeptam, jsou RJ centralu rozlisny podle typu auta? me asi na kabru odchazi a tak jestli ji muzu nahradit jakoukoli, nebo zase jen kabrovou,
maco, kurva, starej clen, nedelej ostudu ! ETK! samozrejme ze je stejnej.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 21. 01. 2009 18:33

nevíte prosím kde bych mohl najít schémata pro ten centrál? na sedan? nemůžu to nikde najít.

fci "hledat" jsem použil

prosím

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 21. 01. 2009 19:18

Max-Max píše:
maca píše:jen se zeptam, jsou RJ centralu rozlisny podle typu auta? me asi na kabru odchazi a tak jestli ji muzu nahradit jakoukoli, nebo zase jen kabrovou,
maco, kurva, starej clen, nedelej ostudu ! ETK! samozrejme ze je stejnej.
to se delal a porave nechapu jak muze bejt stejna na 4 dver a na kupe, jestli se to lisi jen v poctu dveri, a ta jednotka je furt stejna, a nbo se lisi i ty jednotky, ale dik maxi :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 21. 01. 2009 20:23

Ničim se to neliší, jsou tam jen relátka a pár polovodičů a ty dveře nepočítají... když nefunguje, tak je to na 99% tím, že do tý jednotky natekla voda a zkorodovalo to tam... někdy pomůže jen vyčištění jindy výměna... Já to preventivně u konektoru stříkám voskem a ještě se mi nestalo, že bych se tam musel vracet...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

tommyjam
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 03. 2008 00:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od tommyjam » 21. 01. 2009 20:47

E30 325i Touring, Yamaha TDM850, Suzuki GS500
Obrázek

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 21. 01. 2009 21:14

Děkuji moc

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 21. 01. 2009 21:31

problém bude asi v tom, že jsou tam serva špatně dané.

Nevíte někdo jak poznám které servo je které? Dostal jsem 6serv. 2 bílé, 3červené a 1 k nádrži. To jako jediné bezpečně poznám.

Jedno z těch červených serv je zatuhlé. (nejde vysunout)

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 21. 01. 2009 21:48

Neliší se náhodou počtem PINů v konektoru ? Podle mě máš 2 bílé - řídící, tj. do předních dveří, zbytek se jen " vozí " - zadní dveře, kufr, nádrž.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 01. 2009 21:48

Jakub318i píše:problém bude asi v tom, že jsou tam serva špatně dané.

Nevíte někdo jak poznám které servo je které? Dostal jsem 6serv. 2 bílé, 3červené a 1 k nádrži. To jako jediné bezpečně poznám.

Jedno z těch červených serv je zatuhlé. (nejde vysunout)
cervene jdou na predni dvere a kufr, bile zadek a nadrz je jasna.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 21. 01. 2009 22:11

taky jsem si původně myslel, že ty dvě bílé budou na přední dveře.

počtem pinů se liší, jenomže do nich nejde vidět a každé servo pasuje na všechny typy konektorů...

maxi a neporadil bys mi jak mám z těch 3 červených serv poznat které je na řidičovo, spolujezdcovo a kufru?

jedno z nich je zatuhlé

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 01. 2009 22:24

Jakub318i píše:taky jsem si původně myslel, že ty dvě bílé budou na přední dveře.

počtem pinů se liší, jenomže do nich nejde vidět a každé servo pasuje na všechny typy konektorů...

maxi a neporadil bys mi jak mám z těch 3 červených serv poznat které je na řidičovo, spolujezdcovo a kufru?

jedno z nich je zatuhlé
jezisi, jakube, co tak trochu zapojit sedou hmotu mozkovou.... uvazuj: kdyz sou rozdeleny barevne, asi ta barva neco znamena... konkrtene cervene jsou ovaldaci, tzn ridici motorky, jejich pohyb vyvola impuls do RJ a ta otevre ostatni,pohyb bilejch a nadrze je jen rizen, nedokazou vyslat zadnej impuls. takze vezmes jakekoliv cervene, a das ho na kterekoliv misto vepredu nebo kufr, a bile muzou jit pouze na zadni dvere. Pokud mas kupe, tak bile nepouzijes, nebo ho das na stranu spolujezdce a kufr, kombinace je libovolna, musis jen uvazit, kde budes odemykat, pac dle funkce ti staci pouze jedno cervene servo. Ja mam klasicky, ridic a spolujezdec a kufr je cervenej - ridici motorek - a jelikoz mam kupe, tak to je vse.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 21. 01. 2009 22:37

díky za odpověď,

akorát, že podle toho schémata to vypadá, jakoby ty červené serva byly uvnitř různé a ne všechny stejné

kromě mozku používám i oči a jestli mi správně vyhodnocujou co mi zobrazuje monitor, tak v těch červených servech jsou skutečně různé vnitřky

koukni se sám, rád se kdyžtak poučím, kdy mozek případně nezapínat

http://bmwcabrio.ic.cz/technika/schema/e30_lock.gif

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 01. 2009 22:55

Jakub318i píše:díky za odpověď,

akorát, že podle toho schémata to vypadá, jakoby ty červené serva byly uvnitř různé a ne všechny stejné

kromě mozku používám i oči a jestli mi správně vyhodnocujou co mi zobrazuje monitor, tak v těch červených servech jsou skutečně různé vnitřky

koukni se sám, rád se kdyžtak poučím, kdy mozek případně nezapínat

http://bmwcabrio.ic.cz/technika/schema/e30_lock.gif
jiste, souhlasim, nicmene ty sam pises ze mas jen cerveny.... existuje i cervene bilej .... ja to resil tak, ze sem zapojil jenom kabelaz na napajeni a hral si s motorkami, a z toho sem vyvodil co a jak. kazdopadne primarne je ovladci kufr a ridic, da se ovsem pouzit kazdej z nich na pozice ktere sem popsal. Ridicuv je jinej z duvodu, ze se na ridicovou stranu aplikuje i spinac zajisteni doublelocku. Pokud mas tri stejne a pri testovacim zapojeni se budou chovat uplne stejne - budou ovladat ostatni - tak je pouzij na libovolnou pozici.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 21. 01. 2009 22:59

díky, zítra to přemontuju a napíšu co a jak. je dost možné, že některé z těch červených je vlastně dvoubarevné (červeno bílé), to se kouknu

jen prosímtě, kdybych měl náhodou červeno bílí tak kam s ním?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 01. 2009 23:01

Jakub318i píše:díky, zítra to přemontuju a napíšu co a jak. je dost možné, že některé z těch červených je vlastně dvoubarevné, to se kouknu
bohuzel nevim z hlavy ktere je ktere
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět