Zavarenec píše:No je mě jasný že si to namířil proti mě, ten výrok patří mě. Nic méně každýho věc co má v autě. Já osobně bych do BMW nikdy LPG nedal i kdyby to jakejkoliv model

To ne, neni to namířený proti tobě. Ale snad na všech fórech jsou zarytý zastánci plynu a zarytý odpůrci plynu. A všude se vedou války jestli LPG jo nebo ne. Mě šlo spíš o to, jestli někdo z odpůrců uvede natolik pádný argumenty, aby třeba některýho příznivce nahlodal případně obráceně jestli nějakej příznivce, kterej nahlodá nějakýho odpůrce.
Já napíšu svůj názor.Takže nevýhody LPG:
Snížení výkonu - hodně taky záleží, jakej systém se používá, u sekvenčního vstřiku nebo vstřiku kapalnýho plynu (u toho teda vim jen to, že to existuje) je snížení téměř nulový, podtlaky jsou na tom hůř a docela znatelně.
Zmenšení kufru - To je neodiskuvatelná nevýhoda, nicméně se dá řešit toroidní nádrží a ne každej kufr potřebuje.
LPG auta nesmí do podzemních (a myslim že ani patrových) garáží - to je jasný - LPG je těžší než vzduch, je nedýchatelný a se vzduchem tvoří výbušnou smes ... Úniky by mohli způsobit katasrofu. Ale co vim, tak mezi lidma je tohle pravidlo málo známý, takže kdoví jak se to dodržuje.
Větší tepelný namáhání motoru - do válce se cpe plynná směs, ve válci se nemá co odpařit tudíž směs a poažno válec ochladit. Nicméně pokud má auto chlazení v pořádku, neni to problém a vyprodukované teplo "sežere" vyhřívání zplynovače.
Předepsaná revize každý rok nebo 10000 km - taky to stojí nějakou korunu, otázka je jak ji majilé dodržujou. Nicméně bez platný revize nelze udělat STK a ani dohlásit auto na novýho majitele.
Větší spotřeba - na LPG to žere o něco víc než na benzín, podle stylu jízdy o 10 - 50% víc. Aspoň to mám vyzkoušeno.
Málem bych zapoměl - nejvěší nevýhoda je počáteční investice do zařízení, přestavba se pohybuje v cenách od 10 000 - netušim kam až.
A teď výhody:
Cena - asi nejvetší výhoda, v létě byla cena LPG občas i na cca 45% ceny benzínu. Navíc ceny LPG se v průběhu roku až tak nemění (na mý benzínce v průbehu posledních 12ti měsíců výkyv o 1,5 Kč), smlouvy na dodávky jsou většinou dlouhodobé (rok a víc) a složky LPG jsou odpadní produkty rafinace benzínu, takže dokud bude benzín, bude i LPG a bude ho dost.
Větší dojezd - to je taky jasný, mám dvě nádrže, já můžu zaráz natankovat 60l benzínu a 40l plynu (ještě se to teda nestalo) takže dojezd je nejmíň o 50% větší.
Bezpečnost - spousta lidí si myslí, že LPG je nebezpečný ale neni to tak. Nádrž se plní max na nějakejch 80% (já mám nádrž na 42l a do prázdný mi dotankujou něco přes 30l). Pro případ požáru je v nádrži tepelná pojistk,a která při ohřátí nad určitou teplotu plyn vypustí ven. V případě a nárazu třeba na zadek auta je LPG taky bezpečnější. Při testech, který se prováděly se nestalo ani jednou, aby plynová nádrž explodovala nebo byl její plášť poškozen natolik, aby plyn unikl. Resp. stalo se to, ale při typech nehod, kdy už vám bude srdečně jedno, jestli to bouchlo (náraz vlaku a následné tažení auta lokomotivou). Co se týče nebezpečnosti přiotrvávení se plynm v autě netěsnostma potrubí - valná část vedení je mimo auto (pokud je nárž zvenku auta, tak je kompletní vedení mimo auto), těsnost se samožřjmě kontroluje při každoroční revizi, takže já z přiotrávení strach nemám. Navíc LPG divně smrdí, takže eventuelní únik by měl bý poznat.
Ještě je tu jeden bod a to ekologie. Nevim kam jí zařadit, otázka je to minimálně sporná. Udavaný emise jesou nižší než na benzín, ale použitá metodika meření skutečnýmu provozu odpovídá prachmálo. Podle mýho názoru budou emise na benzín i plyn srovnatelné, základ paliva je stejnej, splalování taky, spotřeba se dá taky brát jako stejná ...
Podtržno sečteno - já osobně se plynu nebránim v jakýmkoliv autě pokus je to správně namontovaný a odpovídá předpisům, současný auto mám jako přibliživodalo do práce a je rozdíl, jestli mě měsíční dojíždění stojí 2500 nebo 4000 je docela podstatnej
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA