V tom pripade mas nejaky problem s videnimDVORIS píše:Nebudu to tu rozvádět,ale ještě jsem neviděl auto s LPG který by fungovalo normálně.A že jsem jich viděl.Vasa píše:no, tohoto nazoru bych se drzel...V6 blázen píše:Plyn patří do zapalovaču a ne do auta a už vubec ne do BMW měl jsem jednu e30 318 na plyn a v zimě se to neskutečně sralo ale nejel jsem v sgi soustavě lpg to měl jeden člen z fora a vychvaloval si to ale stejně my pak říkal že se mu to nějak mrda a neví si rady ani lpg servise a to ten plyn stal 25tis nevím no podle mě auto co jezdí 15roku na benzín a pak se do toho nacpe plyn tak jde rychle srat a hlavně nejede na plny vykon
jedna "pani" povidala. Kdyz uz nejaka zkusenost tak na systemu ktery tezko relevantne posoudit a dalsi od "kamose"...
Jestli pak Te treba napadlo, ze LPG ma vyssi oktanove cislo (min99, casto i kolem 110) nez benzin, dale treba ze jiz system pripravy smesi nemusi pomerem kapalneho benzinu a vzduchu "plynou smes" jako u benzinu atd.
Na druhou stranu je treba rici, ze to ma i par nevyhod napr. vyssi tepelne zatizeni motoru (ciste plunna smes neochlazune steny valce). Z hlediska výhřevnosti je na tom LPG výrazně hůře na jednotku objemu a o něco málo lépe na jednotku hmotnosti proti benzínu. Tento fakt zpusobuje, ze lze dosáhnout výkonu srovnatelného s benzínem, ale za cenu větší spotřeby paliva, a to zhruba o 15 – 25%.
Pokud se clovek o toto palivo trochu zajima tak se rozhodne neodvazi tvrdit, ze... "s plynem to jede nahovno". Leda ignorant.
LPG = ostuda BMW
- [CZ]Airwolf[OC]
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 29. 01. 2005 11:38
- Bydliště: Praha
Ex E30 318iS
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno
Budoucí E36 - s pomoci DCho splneno
Ale to nebylo klasické LPG ale CNG, ne? Nebo je to jedno a to samé? Co jsem slyšel, tak prý je to každé něco jiného a problém byl ten, že těch stanic na CNG bylo hrozně málo, tak proto se od toho ustoupiloVenca píše:No, proč asi to BMW udělalo jen u jedný řady a jednoho motoru v ní, a pak po dvou letech konec?
Kdyby měl plyn tolik výhod, jistě by vyráběli dál...
No smoke, no fun...


Jo, asi zemní plyn.Míšánek píše:Ale to nebylo klasické LPG ale CNG, ne? Nebo je to jedno a to samé? Co jsem slyšel, tak prý je to každé něco jiného a problém byl ten, že těch stanic na CNG bylo hrozně málo, tak proto se od toho ustoupilo
Přiznám se - neznám ani podstatný rozdíly v těch systémech, nepřišel jsem s tím do styku a nejsem vyznavač toho. Už jen kvůli samotný bezpečnosti.
No je mě jasný že si to namířil proti mě, ten výrok patří mě. Nic méně každýho věc co má v autě. Já osobně bych do BMW nikdy LPG nedal i kdyby to jakejkoliv model

E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé
Jestli toto patri mne tak jsem tim vyrokem nemyslel nikoho konkretne. Neni duvod, tady jde predevsim o techniku.Zavarenec píše:No je mě jasný že si to namířil proti mě, ten výrok patří mě. Nic méně každýho věc co má v autě. Já osobně bych do BMW nikdy LPG nedal i kdyby to jakejkoliv model![]()
Pro provoz spalovacich motoru lze pouzit tyto 3 druhy plynu (nepocitam vodik a podobne hi-tech vymyslenosti):
CNG (stlaceny zemni plyn)
LNG (zkapalnely zemni plyn)
LPG (zkapalnely ropny plyn)
CNG - v soucasne dobe je cca 17 cerpacich stanic, cena 16-18Kc, maly dojezd, daleko drazsi zastavba. V soucasnoti v provozu cca 650 aut. Vetsina aut patri bud k MHD nebo plynarenskym spolecnostem vcetne cerpacek. Plyn je stlacen na cca 200 baru, dojezd 200-250km, snizeni vykonu 5-10%.
(nedivim se, ze BMW E34 318g/M43 se nechytla..., proste nebylo kde tankovat a E34 se 100hp taky zadny slagr)
LNG - zkapalnela forma CNG kde zakladnim rozdilem je skladovani pri -162C - coz je asi hlavni problem pro uplatneni v osobnich vozidlech
LPG - cerpaci stanice na kazdem rohu, cena 15-17Kc, zastavba cca 4x levnejsi nez CNG, dojezd 500-700km, snizeni vykonu nepatrne, daleko nizsi provozni tlak.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
To ne, neni to namířený proti tobě. Ale snad na všech fórech jsou zarytý zastánci plynu a zarytý odpůrci plynu. A všude se vedou války jestli LPG jo nebo ne. Mě šlo spíš o to, jestli někdo z odpůrců uvede natolik pádný argumenty, aby třeba některýho příznivce nahlodal případně obráceně jestli nějakej příznivce, kterej nahlodá nějakýho odpůrce.Zavarenec píše:No je mě jasný že si to namířil proti mě, ten výrok patří mě. Nic méně každýho věc co má v autě. Já osobně bych do BMW nikdy LPG nedal i kdyby to jakejkoliv model![]()
Já napíšu svůj názor.Takže nevýhody LPG:
Snížení výkonu - hodně taky záleží, jakej systém se používá, u sekvenčního vstřiku nebo vstřiku kapalnýho plynu (u toho teda vim jen to, že to existuje) je snížení téměř nulový, podtlaky jsou na tom hůř a docela znatelně.
Zmenšení kufru - To je neodiskuvatelná nevýhoda, nicméně se dá řešit toroidní nádrží a ne každej kufr potřebuje.
LPG auta nesmí do podzemních (a myslim že ani patrových) garáží - to je jasný - LPG je těžší než vzduch, je nedýchatelný a se vzduchem tvoří výbušnou smes ... Úniky by mohli způsobit katasrofu. Ale co vim, tak mezi lidma je tohle pravidlo málo známý, takže kdoví jak se to dodržuje.
Větší tepelný namáhání motoru - do válce se cpe plynná směs, ve válci se nemá co odpařit tudíž směs a poažno válec ochladit. Nicméně pokud má auto chlazení v pořádku, neni to problém a vyprodukované teplo "sežere" vyhřívání zplynovače.
Předepsaná revize každý rok nebo 10000 km - taky to stojí nějakou korunu, otázka je jak ji majilé dodržujou. Nicméně bez platný revize nelze udělat STK a ani dohlásit auto na novýho majitele.
Větší spotřeba - na LPG to žere o něco víc než na benzín, podle stylu jízdy o 10 - 50% víc. Aspoň to mám vyzkoušeno.
Málem bych zapoměl - nejvěší nevýhoda je počáteční investice do zařízení, přestavba se pohybuje v cenách od 10 000 - netušim kam až.
A teď výhody:
Cena - asi nejvetší výhoda, v létě byla cena LPG občas i na cca 45% ceny benzínu. Navíc ceny LPG se v průběhu roku až tak nemění (na mý benzínce v průbehu posledních 12ti měsíců výkyv o 1,5 Kč), smlouvy na dodávky jsou většinou dlouhodobé (rok a víc) a složky LPG jsou odpadní produkty rafinace benzínu, takže dokud bude benzín, bude i LPG a bude ho dost.
Větší dojezd - to je taky jasný, mám dvě nádrže, já můžu zaráz natankovat 60l benzínu a 40l plynu (ještě se to teda nestalo) takže dojezd je nejmíň o 50% větší.
Bezpečnost - spousta lidí si myslí, že LPG je nebezpečný ale neni to tak. Nádrž se plní max na nějakejch 80% (já mám nádrž na 42l a do prázdný mi dotankujou něco přes 30l). Pro případ požáru je v nádrži tepelná pojistk,a která při ohřátí nad určitou teplotu plyn vypustí ven. V případě a nárazu třeba na zadek auta je LPG taky bezpečnější. Při testech, který se prováděly se nestalo ani jednou, aby plynová nádrž explodovala nebo byl její plášť poškozen natolik, aby plyn unikl. Resp. stalo se to, ale při typech nehod, kdy už vám bude srdečně jedno, jestli to bouchlo (náraz vlaku a následné tažení auta lokomotivou). Co se týče nebezpečnosti přiotrvávení se plynm v autě netěsnostma potrubí - valná část vedení je mimo auto (pokud je nárž zvenku auta, tak je kompletní vedení mimo auto), těsnost se samožřjmě kontroluje při každoroční revizi, takže já z přiotrávení strach nemám. Navíc LPG divně smrdí, takže eventuelní únik by měl bý poznat.
Ještě je tu jeden bod a to ekologie. Nevim kam jí zařadit, otázka je to minimálně sporná. Udavaný emise jesou nižší než na benzín, ale použitá metodika meření skutečnýmu provozu odpovídá prachmálo. Podle mýho názoru budou emise na benzín i plyn srovnatelné, základ paliva je stejnej, splalování taky, spotřeba se dá taky brát jako stejná ...
Podtržno sečteno - já osobně se plynu nebránim v jakýmkoliv autě pokus je to správně namontovaný a odpovídá předpisům, současný auto mám jako přibliživodalo do práce a je rozdíl, jestli mě měsíční dojíždění stojí 2500 nebo 4000 je docela podstatnej
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Tweety
- Příspěvky: 6122
- Registrován: 16. 07. 2004 17:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Je mi úplně fuk jakej chemickej vzoreček má LPG, je mi fuk, jaký to má oktanový, cetanový či jiný čísla, je mi fuk, jestli to má o 2,5°C víc nebo míň. Já ti říkám, že to v tý 318i prostě nejelo. A buď jsem ignorant, nebo jsem měl vlčí mlhu, nevim. A jak píše Venca, je divný že ropa každým dnem dle medií dochází a auto raději dělaj na vodík, než na plyn. To je divnýVasa píše:Leda ignorant.
Až dojde ta ropa, tak dojde i ten plyn tak proto se vymejšleji auta na vodíkTweety píše:Je mi úplně fuk jakej chemickej vzoreček má LPG, je mi fuk, jaký to má oktanový, cetanový či jiný čísla, je mi fuk, jestli to má o 2,5°C víc nebo míň. Já ti říkám, že to v tý 318i prostě nejelo. A buď jsem ignorant, nebo jsem měl vlčí mlhu, nevim. A jak píše Venca, je divný že ropa každým dnem dle medií dochází a auto raději dělaj na vodík, než na plyn. To je divnýVasa píše:Leda ignorant.
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td
Necil se prislusniku. Jestli jsi si nevzpomnel tak ja nejsem zastancem plynoveho pohonu. Treba uz jen proto, ze to nemam v zadnem aute a ani nehodlam. Jen mi jde o objektivitu veci a pripadne technicke zalezitosti s tim spojene. To, ze plynovy pohon "nekde" nejel neznamena, ze je to pohon na houby. Kazda zastavba je trochu jina a tez zalezi na stavu motoru samotneho.Tweety píše:Je mi úplně fuk jakej chemickej vzoreček má LPG, je mi fuk, jaký to má oktanový, cetanový či jiný čísla, je mi fuk, jestli to má o 2,5°C víc nebo míň. Já ti říkám, že to v tý 318i prostě nejelo. A buď jsem ignorant, nebo jsem měl vlčí mlhu, nevim. A jak píše Venca, je divný že ropa každým dnem dle medií dochází a auto raději dělaj na vodík, než na plyn. To je divný
A s tim vodikem si znovu precti co jsi napsal
Neni na tom nic divneho, vodik ma z hlediska potencionalnich "zasob" jednoznacnou budoucnost. Plyn jakozto komodita spojena s ropou samozrejme drive ci pozdeji dojde. Tak asi proto a ne, ze by byl vodik pro spoucasne motory vyhodnejsi palivo.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Radek_750iA
- Příspěvky: 3262
- Registrován: 16. 09. 2003 22:16
- Bydliště: K. Vary
na LPG nevidim nic spatneho..... a klidne bych si ho ted dal i do e65 kdybych ji planoval mit par let..... jediny kde by se mi to asi trochu pricilo by byla e31, e24 bo Mka pac jsou to pro me vic nez obyc auta jako ostatni bmw....
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d
Nemam proti plynu nic, kdyz se udela jak ma, tak to jezdi dobre. V aute mam sekvencni vstrikovani a pokud se udrzuje v dobrym stavu, jede temer stejne jak auto na benzin. Nevidim duvod proc rozlisovat, ze do VW muze prijit, ale do BMW ne...pokud se to vyplati, tak si to dam do auta s kterym jezdim at je to co chce. Bawo mam na pul jako sluzebni, rozhod jsem se tak, nez porizovat jeste jedno pracovni auto, o ktery bych se taky musel starat a jeste k tomu v tom jezdil s odporem, prestavba na plyn si myslim je dobrej kompromis a mesicne to pro me neznamena par usetrenych korun, ale 3-6tisic a to uz za zvazeni stoji.
BMW 323i E36
Koupil jsem ixo na LPG, bylo tam neofiko, jezdilo to tak kolem 18/100, byla tam jen toroidka, takže dojezd 000hovno, při současných cenách benzínu to šlo ven... prům. spotřeba na benzín je kolem 11. Jestli ale benál v brzké době půjde zase přes 30kč/l, LPG bude jasná volba...pořád lepší než chrochtat
. Uvožuji o pořádný nádrži místo sadních sedaček (touring) neb potřebuji kufr a nejezdím ve více lidech, pak to snad i někam dojede... no a samozdřejmě něco lepšího něž obyč podtlak, ať to tam neteče tak potlakem...
Je ale fakt, že bych radši benál za 20 a neřešit to...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky


