Palubní počítač

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Palubní počítač

Příspěvek od Jakub318i » 15. 01. 2009 00:36

Chtěl bych se zeptat, kdo víte, je možné do e30tky verze bez počítače počítač zapojit? aby fungoval samozřejmě:D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 01. 2009 00:39

ano, je to mozne.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 15. 01. 2009 00:45

a existují různé počítače pro různé řídící jednotky atd? nebo je jeden universální kterej si sám umí načíst údaje?

a je to složité to tam nainstalovat?

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 15. 01. 2009 06:17

Jakub318i píše:a existují různé počítače pro různé řídící jednotky atd? nebo je jeden universální kterej si sám umí načíst údaje?

a je to složité to tam nainstalovat?
Jestli mluvíš o velkým BC, což předpokládám že ano, tak všechny BC jsou stejný, pouze se používá různý kódovací štekr podle druhu motoru.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 15. 01. 2009 08:40

Jakub318i píše:a existují různé počítače pro různé řídící jednotky atd? nebo je jeden universální kterej si sám umí načíst údaje?
Boardcomputer nemá s ŘJ společnýho nic, údaje si bere z přístrojový desky.

Jaryn
Příspěvky: 159
Registrován: 30. 04. 2005 20:57
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Jaryn » 15. 01. 2009 09:33

Dodatečně zapojit BC možný je, ale bez nějakejch zkušeností, nebo pomoci někoho kdo to už někdy dělal bych se do toho asi nepouštěl.

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 15. 01. 2009 09:40

Jasně takže můžu sehnat jakýkoli velký nebo malý bc ale potřebuju přesný kódovací štěkr na svůj motor M40?

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 15. 01. 2009 09:52

Jakub318i píše:Jasně takže můžu sehnat jakýkoli velký nebo malý bc ale potřebuju přesný kódovací štěkr na svůj motor M40?
Nepleť dohromady velký a malý BC, malý BC je u E30 v podstatě jenom ukazatel teploty a digitální hodiny, tam žádný kódovací štekr není. Velký BC má mnohem víc funkcí a ten má kódovací štekr podle typu motoru. Zapojení není nic složitého, v podstatě stačí zapojit žlutý konektor na kabeláži BC zezadu do žlutého konektoru budíků a už to funguje. Zbytek je už jenom o o tom protáhnou kabeláž a připevnit na správných místech. Funkce CODE (imobilizér) ti u M40 asi stejně nebude fungovat, protože nebude v hlavním el. svazku pod přístrojovkou přípravený konektor.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 15. 01. 2009 10:00

BOOST píše:Nepleť dohromady velký a malý BC, malý BC je u E30 v podstatě jenom ukazatel teploty a digitální hodiny, tam žádný kódovací štekr není. Velký BC má mnohem víc funkcí a ten má kódovací štekr podle typu motoru. Zapojení není nic složitého, v podstatě stačí zapojit žlutý konektor na kabeláži BC zezadu do žlutého konektoru budíků a už to funguje. Zbytek je už jenom o o tom protáhnou kabeláž a připevnit na správných místech. Funkce CODE (imobilizér) ti u M40 asi stejně nebude fungovat, protože nebude v hlavním el. svazku pod přístrojovkou přípravený konektor.
Že se ti chce o tom psát :lol:
Jakub318i píše:Jasně takže můžu sehnat jakýkoli velký nebo malý bc ale potřebuju přesný kódovací štěkr na svůj motor M40?
HLEDEJ šmudlo o BC je tady toho dost

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 15. 01. 2009 10:03

BOOST píše:
Jakub318i píše:Jasně takže můžu sehnat jakýkoli velký nebo malý bc ale potřebuju přesný kódovací štěkr na svůj motor M40?
Nepleť dohromady velký a malý BC, malý BC je u E30 v podstatě jenom ukazatel teploty a digitální hodiny, tam žádný kódovací štekr není. Velký BC má mnohem víc funkcí a ten má kódovací štekr podle typu motoru. Zapojení není nic složitého, v podstatě stačí zapojit žlutý konektor na kabeláži BC zezadu do žlutého konektoru budíků a už to funguje. Zbytek je už jenom o o tom protáhnou kabeláž a připevnit na správných místech. Funkce CODE (imobilizér) ti u M40 asi stejně nebude fungovat, protože nebude v hlavním el. svazku pod přístrojovkou přípravený konektor.

Díky moc

Uživatelský avatar
Slider
sponzor E30.cz
Příspěvky: 280
Registrován: 01. 12. 2003 13:25
Bydliště: Příbramsko

BC

Příspěvek od Slider » 15. 01. 2009 10:24

BOOST píše:Funkce CODE (imobilizér) ti u M40 asi stejně nebude fungovat, protože nebude v hlavním el. svazku pod přístrojovkou přípravený konektor.
Jaký konkrétní konektor u M40 chybí?Velký BC jsem skoro po roce shánění komplet sehnal (a osobně demontoval) za šestiválu a čeká mě montáž,takže bych se na to rád připravil....

Jinak pokud máš čtyrválec je vhodný koupit nový kodovací štekr pro správné počítání spotřeby apod..Dělal se pouze pro 318iS - M42.rozdíl je v objemu nádrže a počtu válců-aby to počítalo správně....jo a stál cca 1300Kč a na použitý zapoměň,ten se nedá vůbec sehnat(mně se to nepovedlo)
BMW - srdeční záležitost

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Re: BC

Příspěvek od Jakub318i » 15. 01. 2009 10:35

Slider píše:
BOOST píše:Funkce CODE (imobilizér) ti u M40 asi stejně nebude fungovat, protože nebude v hlavním el. svazku pod přístrojovkou přípravený konektor.
Jaký konkrétní konektor u M40 chybí?Velký BC jsem skoro po roce shánění komplet sehnal (a osobně demontoval) za šestiválu a čeká mě montáž,takže bych se na to rád připravil....

Jinak pokud máš čtyrválec je vhodný koupit nový kodovací štekr pro správné počítání spotřeby apod..Dělal se pouze pro 318iS - M42.rozdíl je v objemu nádrže a počtu válců-aby to počítalo správně....jo a stál cca 1300Kč a na použitý zapoměň,ten se nedá vůbec sehnat(mně se to nepovedlo)
takže když mám M40 bude musím použít kódovací štěkr na M42? jestli to chápu správně?

Uživatelský avatar
Slider
sponzor E30.cz
Příspěvky: 280
Registrován: 01. 12. 2003 13:25
Bydliště: Příbramsko

Příspěvek od Slider » 15. 01. 2009 11:04

Správný štekr je potřeba pouze pokud chceš, aby velký BC zobrazoval správné údaje o spotřebě a stavu paliva v nádrži.....
BMW - srdeční záležitost

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 15. 01. 2009 11:20

Kódovací štekr na M40 existuje a není stejný se štekrem pro ISo. A bez správného kódovacího štekru nějak nechápu smysl, proč mít v autě BC, když bude ukazovat nesmysly. Pro funkci CODE je ve svazku BC dvoupinový konektor bílé (nebo průhledné) barvy a ten se zapojuje do protikonektoru v hlavní kabeláží pod přístrojovkou. Může tam být a nemusí, já se už setkal s tím, že u 4válu nebyl. Je to tuším zelený drát a je to napájení benz. čerpadla. Ve svazku je propojenej protikonetorem s očkem, ten protikonetor se vytáhne a místo něj se zapojí konektor z kabeláže od BC.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 15. 01. 2009 11:26

BOOST píše:Kódovací štekr na M40 existuje a není stejný se štekrem pro ISo. A bez správného kódovacího štekru nějak nechápu smysl, proč mít v autě BC, když bude ukazovat nesmysly. Pro funkci CODE je ve svazku BC dvoupinový konektor bílé (nebo průhledné) barvy a ten se zapojuje do protikonektoru v hlavní kabeláží pod přístrojovkou. Může tam být a nemusí, já se už setkal s tím, že u 4válu nebyl. Je to tuším zelený drát a je to napájení benz. čerpadla. Ve svazku je propojenej protikonetorem s očkem, ten protikonetor se vytáhne a místo něj se zapojí konektor z kabeláže od BC.
Naprosto spravna reakce. Boost ma pravdu, pouze dodam ze pokud je BCII z chromaka tak bude mit jiny konektor a jeho umisteni prave pro ten obvod preruseni (CODE). Samozrejme stekr pro M40 existoval a to i ve verzi s vetsi nadrzi (Touring).
Dat 1300,- za neco co je k nicemu je docela ulet :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 15. 01. 2009 12:11

taky si myslím, že je nesmysl mít v autě něco co by ukazovalo špatné údaje. bc bych chtěl hlavně kvůli průměrné spotřebě atd.

takže M42 je nesmysl dávat na M40. kódovací štěkr na M40 existuje a dá se normálně koupit?

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 15. 01. 2009 12:15

A podporuje BC II i M10? Koukal jsem do tabulky co uváděl Macek při prodeji toho svého a podle tabulek by měl podporovat i M10.. ale štekr sem v etk nenašel. :cry:
Obrázek


BMW? momentálně ne..

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 15. 01. 2009 13:09

Tak už nic.... :oops:
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Slider
sponzor E30.cz
Příspěvky: 280
Registrován: 01. 12. 2003 13:25
Bydliště: Příbramsko

Příspěvek od Slider » 15. 01. 2009 13:50

Co se mého BCII, týče je ze šestiválu plastu a já mám čtyř vál. plast.
Tímto Vás chci požádat o orig.číslo dílu daného štekru,protože mě se velký BC nepodařilo najít v ETK ani pro M40 kombi(do r.1994) a ani kabrio(do r.1993).A pokud se použije štekr z iS(ten jediný jsem pro čtyrválce našel)tak BC musí fungovat snad jen trochu vyšší zobrazovabou spotřebou(předpokládám),jinak objem nádrže je shodný s klasickou M40.
Díky za rady....
Jen pro pořádek,já mám štekr číslo dílu: 65 81 13 94 111
BMW - srdeční záležitost

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 15. 01. 2009 14:02

Slider píše:Co se mého BCII, týče je ze šestiválu plastu a já mám čtyř vál. plast.
Tímto Vás chci požádat o orig.číslo dílu daného štekru,protože mě se velký BC nepodařilo najít v ETK ani pro M40 kombi(do r.1994) a ani kabrio(do r.1993).A pokud se použije štekr z iS(ten jediný jsem pro čtyrválce našel)tak BC musí fungovat snad jen trochu vyšší zobrazovabou spotřebou(předpokládám),jinak objem nádrže je shodný s klasickou M40.
Díky za rady....
Jen pro pořádek,já mám štekr číslo dílu: 65 81 13 94 111
Při použití štekru z IS se ukazovaná spotřeba oproti skutečné liší o dost. Číslo štekru na M40 v ETK bohužel není a já si ho z hlavy nepamatuji, takže snad se najde nějaká dobrá duše, co ten štekr má a číslo z něj ti sem napíše.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Odpovědět