M20B25 problém s volnoběhem a starty - VYŘEŠENO

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

M20B25 problém s volnoběhem a starty - VYŘEŠENO

Příspěvek od Záchvat » 14. 01. 2009 13:59

Občas se mi samy zvednou otáčky na 2000ot/min na volnoběh. Měl jsem podezření na volnoběžný ventil, ale jel jsem na diagnostiku. V ŘJ byly dve prechodné závady:

- váha vzduchu - jelikož jsem jí zkoušel za chodu motoru odpojovat
- signál teploty motoru

Když jsme dělali diagnostiku, auto se zrovna chovalo normálně. Zkusil jsem odpojit čidlo teploty motoru pro ŘJ a otáčky vylítly na 2000ot/min.
Řekl jsem " hurá ", je to čidlem, protože občas nefunguje, tak se to takto chová a skočí tam přechodná závada.

Vyměnil jsem čidlo za jiné a po chvíli to zas začalo dělat, špatně chytá ( skoro vůbec nejde natočit - uchcává se ). Drží 2000ot/min. Po odpojení čidla se volnoběh zase srovná, drží 700. Po zastavení motoru ale nelze natočit, ani po připojení čidla. Až po uplném vychladnutí motoru chytne na drc.

Nevíte někdo, kam vede elektroinstalace z konektoru čidla teploty pro ŘJ? Že bych jeste zkusil promerit, jestli neni nekde sekla elektroinstalace .... ponevadz už nevím, co dál....

Díky
Naposledy upravil(a) Záchvat dne 17. 01. 2009 07:48, celkem upraveno 1 x.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 14. 01. 2009 14:26

mam za to, ze vede pres rozpojovaci konektor primo do rj...jednou sem to taky premeroval, ale uz si nejsem 100% jistej..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 14. 01. 2009 14:31

Ja myslim, ze to vede kabelazi do RJ, nikoli pres konektor, tudy to vede do kabiny, ne? Kabelazi by to melo vest k RJ dirou pred spolujezdcem, ale potreboval bych vedet, na jaky PINy
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 14. 01. 2009 16:05

Tak pipiny konkretne nevim..to asi bude na e30.de
pres zasuvku pujde na budik, do rj pujde primo..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

vrabec771
Příspěvky: 233
Registrován: 16. 01. 2008 17:05
Bydliště: bratislava

Příspěvek od vrabec771 » 14. 01. 2009 18:43

mal som tento problem ale za tepla to chytilo,len velmi tazko,dlho som ho musel tocit-po vymene vahy vzduchu o.k

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 14. 01. 2009 20:19

Tak uz se to chova tak, ze chytne za studena na brnk, ale jak se trosku ohreje, tak se zvysujou volnobezny otacky a uz to nechyta. Myslim, ze RJ ma porad informaci o studenym motoru a dava velmi moc paliva ....
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 01. 2009 20:21

Záchvat píše:Ja myslim, ze to vede kabelazi do RJ, nikoli pres konektor, tudy to vede do kabiny, ne? Kabelazi by to melo vest k RJ dirou pred spolujezdcem, ale potreboval bych vedet, na jaky PINy
konektor je pod klapkou, je spolocna kabelaz pro vstriky a cidla na termostatu. Hledej, pred mesicem Stany dal obrazek. A ten konektor s oblibou zlobi.

Dodatek: male procento kabelazi tenhle konektor nema a ma prime kabelove vedeni.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 14. 01. 2009 20:51

Jj, konektor na vstriky pod klapkou mam, nevedel jsem, ze tudy jde i signal teploty. Zkontroluju. Podle schematu Maranela, by mel hnedorudý vodic vest na pin 45 v RJ.

Zkusim a napisu.

Diky
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 17. 01. 2009 07:47

Tak vyřešeno ... dle Maxe jsem sel po kulatem konektoru vstrikovacu, tam se zdalo vse v poradku. Kabel z ccidla vedl az k pinu 45 RJ bez nejakeho vetsiho odporu. Druhy kabel ma mit kostru a tu nemel. Provizorne jsem navedl kostru do " Maxova " konektoru a auto uz funguje, tak jak ma. Nekde se proste ztratila kostra ... to jeste budu dohledavat, ale uz to funguje.

Diagnostika totiz ukazovala na mericich parametrech i u zahrateho motoru teplotu chl. kapaliny -30 stupnu ...proto se to uchcavalo.

Takze diky vsem za rady :wink:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 01. 2009 12:15

takhle by melo forum fungovat 8)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 17. 01. 2009 13:04

můžu potvrdit, taky sem měl problém s maxovym konektorem, na první pohled teda bylo vidět že je jeden drát KO, ale ohnilý byli všechny - v konektoru na straně od motorový elektriky

Odpovědět