přednastavení napínáku M42
přednastavení napínáku M42
Zdravím.
Prosím poraďte jak mám přednastavit hydraulický napínak řetězu u M42 před montáží.
Je to už novější typ 1131 1 743 187.
Už byl v autě.
Já jsem si kvůli tomu sehnal Jak na to E36,ale nejsem si jistej,že to podle jejich návodu nastavim dobře.
Píšou tam : Napínák řetězu pomalu svěrákem stiskneme do té míry,aby vnější pružná podložka ještě byla vidět před pozdrem napínáku.Svěrák povolíme a napínák opět stiskneme stejným způsobem.
tohle když udělám,tak se napínák vždycky vrátí na svou původní délku:85 mm ,tak nevím jestli je to znamení,že to už je správně přednastavený nebo co s tím mám dělat?
Neporadil by někdo ,kdo už to má úspěšně za sebou?
Prosím poraďte jak mám přednastavit hydraulický napínak řetězu u M42 před montáží.
Je to už novější typ 1131 1 743 187.
Už byl v autě.
Já jsem si kvůli tomu sehnal Jak na to E36,ale nejsem si jistej,že to podle jejich návodu nastavim dobře.
Píšou tam : Napínák řetězu pomalu svěrákem stiskneme do té míry,aby vnější pružná podložka ještě byla vidět před pozdrem napínáku.Svěrák povolíme a napínák opět stiskneme stejným způsobem.
tohle když udělám,tak se napínák vždycky vrátí na svou původní délku:85 mm ,tak nevím jestli je to znamení,že to už je správně přednastavený nebo co s tím mám dělat?
Neporadil by někdo ,kdo už to má úspěšně za sebou?
Napínák jsem už našrouboval,jak už se tu psalo,šel tam docela ztuha,ale stejně se mi to nějak nezdá-pokud točim motorem správným směrem tedy ve směru hodinových ručiček vše vypadá OK ,ale pokud začnu otáčet opačně,tak jakoby ten napínák ztrácel sílu a začíná se stlačovat a tímpádem nenapíná.Je to normální nebo by měl být schopný napínat i při opačným otáčení?
Nesmrstuje
zatlacuje se mrkni jak je vedeny retez a bude ti jasne proc se zatlacuje a navíc není natlakovaný olejem

http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour
BMW E39 540i Tour
jo....DVORIS píše:Mě to zas dělá ten problém,že po ránu ten napínák vůbec nenapíná,tzn..rozvody jsou slyšet jak kráva,po nějaké době cca 10s se natlačí olejem a je klid,napínáky jsem měnil tři a problem pořád přetrvává,nemáte někdo podobnou zkušenost?

ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.
Sopťa píše:Nesmrstujezatlacuje se mrkni jak je vedeny retez a bude ti jasne proc se zatlacuje a navíc není natlakovaný olejem
Já mám shozenej kryt rozvodů,tak to vidím.A divím se,že se tu ještě neobjevila rada,že se motorem nemá otáčet proti směru.
Důležitý teď pro mě je,že až se motor normálně rozběhne,tak napínák bude fungovat tak jak má.
No tak myslím,že je logické netočit motorem obráceně.Copak když nachrochtáš motor tak se ti točí obráceně?Já myslím,že ne.Ale to je fuk normálně to tam naházej a natoč to chvilku to bude rachtát a pak se to s tiší až se naplní olejem napínák nemusíš se toho bát dělal jsem to před 2 týdny kamarádovi a auto jezdí do dnes..taky jsem se toho bál.je to debilní pocit když to děláš poprvé,ale myslím,že na tom se nedá nic posrat.



U M50 mi to delalo taky - mam pocit, ze napinak je shodny s M42. Studeny to "rachtalo" cca 5s, u tepleho motoru tak 1s.DVORIS píše:Mě to zas dělá ten problém,že po ránu ten napínák vůbec nenapíná,tzn..rozvody jsou slyšet jak kráva,po nějaké době cca 10s se natlačí olejem a je klid,napínáky jsem měnil tři a problem pořád přetrvává,nemáte někdo podobnou zkušenost?
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
No a řešení je jaký?Mimo jiné,jak jdou teploty pod nulu tak je to horší a horší,mě to už pěkně sere,celková únava rozvodů?Jinak za tepla je klid,jen za studena zlobí.Vasa píše:U M50 mi to delalo taky - mam pocit, ze napinak je shodny s M42. Studeny to "rachtalo" cca 5s, u tepleho motoru tak 1s.DVORIS píše:Mě to zas dělá ten problém,že po ránu ten napínák vůbec nenapíná,tzn..rozvody jsou slyšet jak kráva,po nějaké době cca 10s se natlačí olejem a je klid,napínáky jsem měnil tři a problem pořád přetrvává,nemáte někdo podobnou zkušenost?
Jinak s tou montáží,prostě nasadit,natočit motor a počkat cca 10sec než se pístek natlačí,není to jak u M10,tam se musí pístek napumpovat ručně,jinak se za boha nenaplní

To rachtání po startu může dělat opotřebený pístek prostě mu chvíli trvá než se natlakuje a nebo může být zasraný usazeninama z oleje
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour
BMW E39 540i Tour
To je taky možný,ale vysvětli mi proč to dělá i s pístkem vytaženým z motoru u kterýho s ním nemá problem.Mě opravdu napadá jen to že ty moje rozvody už jsou dávno po smrti,o čemž se přesvědčím až je na jaře vyměním.Zajímavé je že v létě to nedělalo,jen v zimě jak klesnou teploty a samozřejmě čím nižší tím déle trvá než začne pístek tlačit a taky jsem si všimnul že to reaguje na to jak auto postavím,tzn.prdel z kopce-do kopce,na rovině.Sopťa píše:To rachtání po startu může dělat opotřebený pístek prostě mu chvíli trvá než se natlakuje a nebo může být zasraný usazeninama z oleje

Jaký používáš olej?DVORIS píše:To je taky možný,ale vysvětli mi proč to dělá i s pístkem vytaženým z motoru u kterýho s ním nemá problem.Mě opravdu napadá jen to že ty moje rozvody už jsou dávno po smrti,o čemž se přesvědčím až je na jaře vyměním.Zajímavé je že v létě to nedělalo,jen v zimě jak klesnou teploty a samozřejmě čím nižší tím déle trvá než začne pístek tlačit a taky jsem si všimnul že to reaguje na to jak auto postavím,tzn.prdel z kopce-do kopce,na rovině.Sopťa píše:To rachtání po startu může dělat opotřebený pístek prostě mu chvíli trvá než se natlakuje a nebo může být zasraný usazeninama z oleje
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour
BMW E39 540i Tour