přednastavení napínáku M42

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

přednastavení napínáku M42

Příspěvek od pavel1164 » 23. 12. 2008 21:54

Zdravím.
Prosím poraďte jak mám přednastavit hydraulický napínak řetězu u M42 před montáží.
Je to už novější typ 1131 1 743 187.
Už byl v autě.
Já jsem si kvůli tomu sehnal Jak na to E36,ale nejsem si jistej,že to podle jejich návodu nastavim dobře.
Píšou tam : Napínák řetězu pomalu svěrákem stiskneme do té míry,aby vnější pružná podložka ještě byla vidět před pozdrem napínáku.Svěrák povolíme a napínák opět stiskneme stejným způsobem.

tohle když udělám,tak se napínák vždycky vrátí na svou původní délku:85 mm ,tak nevím jestli je to znamení,že to už je správně přednastavený nebo co s tím mám dělat?
Neporadil by někdo ,kdo už to má úspěšně za sebou?

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 24. 12. 2008 12:43

vem ho jak ho mas a nasrubuj ho tam aj v roztahlem stavu jen budes muset trochu pouzit vic sili abys tam dostal tu matku se zavitem jinac vse ti bude fungovat v pohode nic se nestane uz jsem to delal takto hodnekrat
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 24. 12. 2008 15:12

Přesně tak :wink:
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 24. 12. 2008 15:30

Mně de normálně zmáčnout rukama, je to teda dost chatrný, stačí do toho cvrnknout a vyskočí to, ale na chycení matky to stačí. Pokud se nezasekne, tak de samo namontoval i roztaženej no. Blbě se k tomu může, moment je 40 Nm.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 24. 12. 2008 15:44

Napínák jsem už našrouboval,jak už se tu psalo,šel tam docela ztuha,ale stejně se mi to nějak nezdá-pokud točim motorem správným směrem tedy ve směru hodinových ručiček vše vypadá OK ,ale pokud začnu otáčet opačně,tak jakoby ten napínák ztrácel sílu a začíná se stlačovat a tímpádem nenapíná.Je to normální nebo by měl být schopný napínat i při opačným otáčení?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 24. 12. 2008 16:23

Možná, že jak se točí pumpou na druhou, tak vodcucává olej a on se smršťuje.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 24. 12. 2008 16:27

Nesmrstuje :) zatlacuje se mrkni jak je vedeny retez a bude ti jasne proc se zatlacuje a navíc není natlakovaný olejem
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 24. 12. 2008 20:19

Mě to zas dělá ten problém,že po ránu ten napínák vůbec nenapíná,tzn..rozvody jsou slyšet jak kráva,po nějaké době cca 10s se natlačí olejem a je klid,napínáky jsem měnil tři a problem pořád přetrvává,nemáte někdo podobnou zkušenost?
Obrázek

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 25. 12. 2008 10:38

DVORIS píše:Mě to zas dělá ten problém,že po ránu ten napínák vůbec nenapíná,tzn..rozvody jsou slyšet jak kráva,po nějaké době cca 10s se natlačí olejem a je klid,napínáky jsem měnil tři a problem pořád přetrvává,nemáte někdo podobnou zkušenost?
jo.... :?
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 25. 12. 2008 11:13

Sopťa píše:Nesmrstuje :) zatlacuje se mrkni jak je vedeny retez a bude ti jasne proc se zatlacuje a navíc není natlakovaný olejem

Já mám shozenej kryt rozvodů,tak to vidím.A divím se,že se tu ještě neobjevila rada,že se motorem nemá otáčet proti směru.
Důležitý teď pro mě je,že až se motor normálně rozběhne,tak napínák bude fungovat tak jak má.

Hans-18
Příspěvky: 224
Registrován: 01. 05. 2008 20:46

Příspěvek od Hans-18 » 25. 12. 2008 12:45

No tak myslím,že je logické netočit motorem obráceně.Copak když nachrochtáš motor tak se ti točí obráceně?Já myslím,že ne.Ale to je fuk normálně to tam naházej a natoč to chvilku to bude rachtát a pak se to s tiší až se naplní olejem napínák nemusíš se toho bát dělal jsem to před 2 týdny kamarádovi a auto jezdí do dnes..taky jsem se toho bál.je to debilní pocit když to děláš poprvé,ale myslím,že na tom se nedá nic posrat. 8) :lol:

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 25. 12. 2008 14:32

Nebo zkusit dát napínák M44, ten je o něco delší, takže by na tu kladku tlačil víc už v "nenapumpovaném" stavu.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 25. 12. 2008 14:45

Sice nevím jestli je to z M44,ale už tam je ten novější.
Dávali mi ho tam asi před rokem.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 25. 12. 2008 15:09

DVORIS píše:Mě to zas dělá ten problém,že po ránu ten napínák vůbec nenapíná,tzn..rozvody jsou slyšet jak kráva,po nějaké době cca 10s se natlačí olejem a je klid,napínáky jsem měnil tři a problem pořád přetrvává,nemáte někdo podobnou zkušenost?
U M50 mi to delalo taky - mam pocit, ze napinak je shodny s M42. Studeny to "rachtalo" cca 5s, u tepleho motoru tak 1s.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 25. 12. 2008 23:42

Vasa píše:
DVORIS píše:Mě to zas dělá ten problém,že po ránu ten napínák vůbec nenapíná,tzn..rozvody jsou slyšet jak kráva,po nějaké době cca 10s se natlačí olejem a je klid,napínáky jsem měnil tři a problem pořád přetrvává,nemáte někdo podobnou zkušenost?
U M50 mi to delalo taky - mam pocit, ze napinak je shodny s M42. Studeny to "rachtalo" cca 5s, u tepleho motoru tak 1s.
No a řešení je jaký?Mimo jiné,jak jdou teploty pod nulu tak je to horší a horší,mě to už pěkně sere,celková únava rozvodů?Jinak za tepla je klid,jen za studena zlobí.

Jinak s tou montáží,prostě nasadit,natočit motor a počkat cca 10sec než se pístek natlačí,není to jak u M10,tam se musí pístek napumpovat ručně,jinak se za boha nenaplní :wink:
Obrázek

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 26. 12. 2008 15:19

Dle tebe tedy pístek nemá jištění proti zpětnému pohybu?

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 26. 12. 2008 15:33

To rachtání po startu může dělat opotřebený pístek prostě mu chvíli trvá než se natlakuje a nebo může být zasraný usazeninama z oleje
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 26. 12. 2008 21:03

Sopťa píše:To rachtání po startu může dělat opotřebený pístek prostě mu chvíli trvá než se natlakuje a nebo může být zasraný usazeninama z oleje
To je taky možný,ale vysvětli mi proč to dělá i s pístkem vytaženým z motoru u kterýho s ním nemá problem.Mě opravdu napadá jen to že ty moje rozvody už jsou dávno po smrti,o čemž se přesvědčím až je na jaře vyměním.Zajímavé je že v létě to nedělalo,jen v zimě jak klesnou teploty a samozřejmě čím nižší tím déle trvá než začne pístek tlačit a taky jsem si všimnul že to reaguje na to jak auto postavím,tzn.prdel z kopce-do kopce,na rovině. :?
Obrázek

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 26. 12. 2008 23:36

DVORIS píše:
Sopťa píše:To rachtání po startu může dělat opotřebený pístek prostě mu chvíli trvá než se natlakuje a nebo může být zasraný usazeninama z oleje
To je taky možný,ale vysvětli mi proč to dělá i s pístkem vytaženým z motoru u kterýho s ním nemá problem.Mě opravdu napadá jen to že ty moje rozvody už jsou dávno po smrti,o čemž se přesvědčím až je na jaře vyměním.Zajímavé je že v létě to nedělalo,jen v zimě jak klesnou teploty a samozřejmě čím nižší tím déle trvá než začne pístek tlačit a taky jsem si všimnul že to reaguje na to jak auto postavím,tzn.prdel z kopce-do kopce,na rovině. :?
Jaký používáš olej?
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 27. 12. 2008 09:36

Magnatec 10W-40,tím by to být nemělo
Obrázek

Odpovědět