Výměna oleje - automat ZF 3-HP 22

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Boukal
Příspěvky: 7
Registrován: 17. 02. 2007 20:44
Bydliště: Praha

Výměna oleje - automat ZF 3-HP 22

Příspěvek od Boukal » 16. 12. 2008 17:09

Zdravím, vážení - nevíte prosím někdo, kolik litrů oleje (a jakého nejlépe) je třeba při výměně náplně v automatické převodovce ZF 3-HP 22 ? ( e30 318i ´83). Díky moc...

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 17. 12. 2008 13:00

ATF Dextron III, zhruba 3 litry, pokud budeš měnit pouze to, co ti vyteče, když sundáš vanu. Doporučuju vyměnit i filtr (sítko) a těsnění. Obojí se dá v pohodě dostat za pár korun přímo v BMW.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 17. 12. 2008 13:14

někdo mi tvrdil,že navrtávají i měnič,aby vyteklo vše
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 09. 01. 2010 22:16

jajic píše:někdo mi tvrdil,že navrtávají i měnič,aby vyteklo vše
Jo jo, takže tam pak bude opět jen z části vyteklej bochník, ale už nebude vyváženej.

Já se touto cestou - pokoutnou :oops: ( nemůžu si zalložit svoje téma ) zeptat - můžu dolejt cca 1,5 litru oleje spec. DEX II do náplně ( cca 11 litrů ) DEX III ?

Díky předem za odpověď toho, kdo ví.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 01. 2010 22:25

pokud je jako napln povolena D II a ty tam mas DIII, muzes to smichat, DIII je dle specifikace povoleno michat s nizsi radou. Pokud ovsem mas urceno jako napln fixne DIII, tak to bych asi neriskoval. Mam ale dojem, ze jako napln je u teto spajzky urcen ATF IID, takze dle mne smichat muzes.

nedavno sem presne tuhle spajzku resil taky na 635.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 10. 01. 2010 08:02

dík za odpověď, já mám tuhle převodovku: A5S560Z - nikde jsem nenašel ( hledal jsem asi 5 vteřin - nevím kde to hledat = jsem lempl )
jakej tam má bejt olej
Známej, kterej mi měnil olej, mi řekl, že tam dal DEX III.

To je moje věčný dilema. Měnil jsem olej v servu a chtěl dát DEX III, kamarád mě přesvědčil, ať tam nedávám DEX III, že prej rozpustí usazeniny,... a bude to k neprospěchu. :roll: Tak jsme dal DEX II, i když jsem přesvědčen lajckým rozumem, že DEX III má lepší vlastnosti - viskozní stabilita, odolnost proti pěnivosti, ...., jo asi má i nějaký lepší čistící schopnosti - nevim. Je to ale stejně píčovina, protože původně jsem tam měl Pentosin - bylo tam nivo.
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět