povedzte plusy a mínusy BMW E30 316i, 318

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

m40

Příspěvek od Balda » 25. 05. 2004 10:39

U 316-18 m40 bych ti hlavně doporučil opravdu dávat si pozor na motor. Tzn. že tam musí bej olej 10w40 a taky si ho poslechni když bude úplně studenej, protože tam dost odcházej hydraulický zdvyhátka u ventilů. Dost to někdy mlátí a odchází to hlavně nešetrnou údržbou, nepravidelnou výměnou oleje a používání špatného oleje. Pokud bude motor znatelně klepat i za tepla, tak je to totál, už neopravitelný a na výměnu celýho motoru. Dej taky trochu přednost autu s originál servisní knížkou. Já mám 318i Touring a jsem snim moc spokojenej. Průměr s nim jezdim za 8L/100km a jeho pružnost je taky dobrá. Jo a mimochodem má už najeto poctivých 291000km a opravdu šlape jak hodinky. To je známka dobré údržby. :wink:

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 25. 05. 2004 10:54

Ja bych 4val uz nikdy nechtel. Jezdil jsem s nim 3roky a ... no proste to nejede a kyz chces jet tak to zere 11l :twisted:

Uživatelský avatar
smash
Příspěvky: 349
Registrován: 24. 08. 2003 15:14
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od smash » 25. 05. 2004 14:12

6-ti vál je moc suprová věc. Ale já myslim, že 4-vál má taky hodně co do sebe. Na přesedlání z jinýho auta je to paráda, znatelnej rozdíl, holt i v tom čtyřválu ty baworský koně dupou nějak líp a jsou nějak silnější, jak v jinym čtyřválu a i s tim se dá leda komu naklepat. Po městě taky pohoda a hlavně se s tim člověk naučí jezdit, než přesedlá do 6-ti válu, ke kterýmu většinou pak stejně časem dojde. 6-ti vál je úplně o něčem jinym, ale možná je trochu nebezpečný do něj hned hupnout.
Měl jsem 316i s M10 1.8l a byl jsem hodně spokojenej.
-------------------------------------------------------
*** Bayerische Motoren Werke rulezzz ***

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 25. 05. 2004 16:19

smash píše: 6-ti vál je úplně o něčem jinym, ale možná je trochu nebezpečný do něj hned hupnout.
tak tohle bych oznacil za vymluvu tech co maj 4valy a nak si to musi sami sobe okecar ze je to tak spravny :D
ja muzu tak nak do hloubky porovnavat jen 4val z favorita a 6tival z 320 ae proste u toho bavce to od 4 tisic otacek jeste zabere a kopne do sedadla a porad to de nahoru zatimco u toho fandy to tak nak zrychlovalo umerne otackam ae tydle dva motory se aci moc srovnavat nedaj 8)
----------------------:)

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 25. 05. 2004 18:18

smash píše:6-ti vál je úplně o něčem jinym, ale možná je trochu nebezpečný do něj hned hupnout.
Ja souhlasim... kazdy auto, ktery jsem zatim ridil jsem potreboval "zkrotit" tzn. ozkouset kde jeste jo a kam uz radsi ne... Pokud by bylo prvni auto 325i, tak uz bych to tu asi nepsal. :wink:

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Re: m40

Příspěvek od mizuh » 25. 05. 2004 20:19

Balda píše:Tzn. že tam musí bej olej 10w40
mě můj servisák doporučil 15w40 právě kvůli hydroštelům
Balda píše:taky si ho poslechni když bude úplně studenej, protože tam dost odcházej hydraulický zdvyhátka u ventilů. Dost to někdy mlátí a odchází to hlavně nešetrnou údržbou, nepravidelnou výměnou oleje a používání špatného oleje. Pokud bude motor znatelně klepat i za tepla, tak je to totál, už neopravitelný a na výměnu celýho motoru.
nestačila by vyměnit jen hlava? Možná se pletu :D

Jinak s ostatním souhlasím a ještě bacha na rozvody! U M40 určitě po koupi hned vyměnit

Uživatelský avatar
luissa
Příspěvky: 81
Registrován: 05. 09. 2003 20:09

Příspěvek od luissa » 26. 05. 2004 19:56

Možná stačí vyměnit jen hydroštely ( cca 4500kč ) a případně vačka???

Uživatelský avatar
Scimitar
Příspěvky: 755
Registrován: 15. 09. 2003 13:38

Příspěvek od Scimitar » 27. 05. 2004 11:46

And píše:
smash píše: 6-ti vál je úplně o něčem jinym, ale možná je trochu nebezpečný do něj hned hupnout.
tak tohle bych oznacil za vymluvu tech co maj 4valy a nak si to musi sami sobe okecar ze je to tak spravny :D
ja muzu tak nak do hloubky porovnavat jen 4val z favorita a 6tival z 320 ae proste u toho bavce to od 4 tisic otacek jeste zabere a kopne do sedadla a porad to de nahoru zatimco u toho fandy to tak nak zrychlovalo umerne otackam ae tydle dva motory se aci moc srovnavat nedaj 8)
Tak tak... jede to hezky. Problém je že když na to dupneš sežere tě to i s kalhotama. Cena za 6válec no...

Uživatelský avatar
Misso
Příspěvky: 9
Registrován: 19. 05. 2004 08:38
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Misso » 02. 06. 2004 13:11

To všetko je pekne. Už som našiel jednu M3 316i z 90r. alebo 91roku a je dvojdverovy len lak ma vytahany od slnka a ma aj tažne, ale je dovezeny z Nemecka a chcel by som ho prihlasiť na SLovensku v BA. Da sa to? A vyrobne čislo je WBAAB11090AA3228. Pomôže mi niekto? Bol by som moc rad.
Misso :cry:

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 02. 06. 2004 13:50

Počkať, nechceš si najprv trochu preštudovať E30 teoreticky?
E30 M3 a 316i sú dve rozdielne autá.
Zožeň na inzerát papiere, alebo aj vrak s papiermi na hocaký 4 valec E30, viem ti pomôcť s vybavením typovej zhodnosti od importéra aj s prestavbou..
Btw, si si istý tým výrobným číslom?
:shock:
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
Misso
Příspěvky: 9
Registrován: 19. 05. 2004 08:38
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Misso » 02. 06. 2004 13:59

http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00062.htm
Auto vyzera asi takto a ano sekol som sa lebo 1,6 motor v M3 to určite nie. Tak neberte to važne! Ale potom prečo všade je označenie v aute M vysvetlit.

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 02. 06. 2004 14:04

Asi má príplatkový M paket.. :o
Nauč sa rozoznávať autá podľa hodnoverných znakov, a nie podľa štítkov.. :oops:
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
Misso
Příspěvky: 9
Registrován: 19. 05. 2004 08:38
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Misso » 02. 06. 2004 14:10

To jest?
Počuj ja mam momentalne 120 škodovku a bawo je pre mna dost španielska dedina čo sa tika vybavy, označeny atd. Chcel som na nete naist nejaku literaturu ale ani cek o tom sa mi nepodarilo naist. Možno neviem len hladať.

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 02. 06. 2004 14:21

Povedal by som, že neexistuje auto, o ktorom by sa na nete dalo nájsť viac informácií, ako o E30.. :wink:
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
Misso
Příspěvky: 9
Registrován: 19. 05. 2004 08:38
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Misso » 02. 06. 2004 14:39

:cry: Tak mi prosim hod nejake tie adresi nech si mam čo študovať ked tu v praci len tak nudne sedim. Lebo ja asi zle hladam. :idea: :roll:

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 02. 06. 2004 14:52

Predovšetkým, choď na e30.de, to je niečo ako biblia 8)
O pár týždňov, keď to prejdeš, môžeš začať prechádzať linky z e30.de :lol:
Veľa je toho aj na tejto stránke, potom skús trebárs bmwpower.cz a napríklad bmwe30.net, atď...
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
Misso
Příspěvky: 9
Registrován: 19. 05. 2004 08:38
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Misso » 02. 06. 2004 15:02

Ale na to by som sa mal najprv začat učit po Nemecky.

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 02. 06. 2004 15:32

Holt, nemecké auto, chce to nemčinu.. :roll:
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 06. 2004 15:38

aj s english si dosť pomože, zas ho toľko nestrašte.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Misso
Příspěvky: 9
Registrován: 19. 05. 2004 08:38
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Misso » 02. 06. 2004 16:27

:twisted: tak dik to mi pomôže. 8)

Odpovědět