Nedostanu se do auta - nefunkční centrál + keine Türschloss

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Nedostanu se do auta - nefunkční centrál + keine Türschloss

Příspěvek od berkelay » 05. 11. 2008 17:24

V neděli jsem se vrátil ze srazu v Děčíně, zamknu auto centrálem přes zámek kufru - předevčírem příjdu k autu a chci ho odemknout také přes zámek kufru a nic, otevřu jen kufr ale centrál je mrtvej. Auto musím odemykat přes zámek kufru proto, že předchozí majitel byl hovado a pro mě z nepochopitelného důvodu přes kliky dveří a zámky nalepil karbonovou fólii. Bohužel, dnes jsem zjitil že pod tou karbonovou fólií jsou zámky zalité nějakou pryskyřicí, takže majitel byl hovado na druhou a já mám teď poškrábané obě kliky, protože jsem se nasranej snažil ten nesmysl odstranit a vyrejpat. Výsledek je takový, že se dostanu jen do kufru, fintu s nadzvednutím kliky dveří do poloviny a odemknutí nemůžu použít, protože klíč nemám kam strčit a dálkový centrál nemám, protože jsem lempl a nedokázal jsem si vybrat dálku s ovladačem, který by mi vyhovoval (většina vypadá jako z čínské tržnice) a možná mi odemykání přes kufr zatím vyhovovalo (stejně nejdříve naložím/vyložím nákup/zavazadla takže kufr otvírám/zavírám jako první nebo poslední dveře).

Věděl by tedy někdo, jak se nedestruktivně dostat do auta, když:
1) zadní sedačky v mé e34 nejdou složit
2) je jen jedna díra, kam ho můžu strčit (klíč do kufru :) )


někdo tady psal, že mu uhnily kontakty drátů na zámku, co vedou k centrálu a když je postříkal kontaktolem tak to začalo fungovat, ale jednalo se o zámek na dveřích a e30tku. Je možné, že se to stalo se zámkem kufru a na e34 ?

Díky za jakoukoliv radu
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 05. 11. 2008 18:35

Sousedovo dítě propat z kufru loketkou..pokud jí teda máš...

já bych nabil baterku.. kapotaby měljít s trochou šikovnosti otevřít.. jako u tříci..
Obrázek


BMW? momentálně ne..

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 05. 11. 2008 19:07

Flip píše:já bych nabil baterku.. kapotaby měljít s trochou šikovnosti otevřít.. jako u tříci..
To mu houby pomůže. Asi to bude chtít vokno ven, nebo prostrčit drátek, nebo saturnu...
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 05. 11. 2008 19:13

Pánové e34ka má okna lepená :wink:

Já bych napojil jinou baterii na nějaké světýlko aby šel centrál :idea:
Naposledy upravil(a) Stany dne 05. 11. 2008 19:21, celkem upraveno 1 x.

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 05. 11. 2008 19:21

na tu baterku jsem taky pomyslel, že by mohla být vybitá, ale když otevřu kufr tak v něm všechny tři 10W žárovky normálně plně svítí. Takže to asi budu muset vyzkoušet tím drátkem nebo strunou. Má s tím někdo zkušenosti ? Zamknul jsem normálně, ne na doublelock, takže by to vyháčkovat asi mělo jít. Jen nevím jak a kam co strčit :-) Když tak prosím třeba přes SZ, aby to tady někdo nesmazal jako návod na odemčení.
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 05. 11. 2008 19:30

tak jestli je problem v baterce, tak sundej calouneni kufru a napoj na kontakty co vedou do motorku centralu jinej zdroj a tim to otevres, jestli je ovsem problem v v akumulatoru, jinak nevim jak e 34, ale i kdyz sou ty sedacky napevno, tak prave pres kufr by meli byt "prisroubovany" ne, tak je nejak holt oddelat a zkusit se tam dostat, jinak existujou takovy "polstarky! ktery si strcis do odpacenyho ramu dveri a nafouknes je a tim se ti to oddali a pak se dostanes jednoduse na otevrit, zkus nejaky zamecnictvi, tam by to mohli mit a pomoct ti
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 06. 11. 2008 08:17

maca píše:tak jestli je problem v baterce, tak sundej calouneni kufru a napoj na kontakty co vedou do motorku centralu jinej zdroj a tim to otevres, jestli je ovsem problem v v akumulatoru, jinak nevim jak e 34, ale i kdyz sou ty sedacky napevno, tak prave pres kufr by meli byt "prisroubovany" ne, tak je nejak holt oddelat a zkusit se tam dostat, jinak existujou takovy "polstarky! ktery si strcis do odpacenyho ramu dveri a nafouknes je a tim se ti to oddali a pak se dostanes jednoduse na otevrit, zkus nejaky zamecnictvi, tam by to mohli mit a pomoct ti
sedačky v E34 ce ani v jiným bmw nejsou šroubovaný pokud vím jsou zaháklí a dole je jen přidržujou vruty..a stejně by sis tím nepomohl když je tam pevná přepážka...odehnout rám dveří je sice pěkný ale dveře se tím zničí to bych osobně radši vymlátil sklo který seženu za 3 kila než ohnout dveře..
já osobně bych zkusil to co je zde psáno a to napojit se na centrál u kufru..otázkou je jestli nemáš překlesaný dráty od kufru..(fungujou ti zpátečky a mlhovky?šlo auto vždy zamknout na poprvé?)
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 06. 11. 2008 08:40

rozhoď zámek kufru a nejdříve očisti všechny kontakty konektoru, který do toho vedou, protože v tvym případě ten zámek buď nedá signál pro otevření centrálu, nebo je KO řj centrálu

pokud by to nepomohlo, tak na zkoušku připojit jinej motorek ovládání zámku a pokud by ani to nefungovalo, tak je KO řídící jednotka centrálu, pak bude nejrychlejší varianta asi přes to sklo :?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 07. 11. 2008 09:58

dveře nemusíš odehybat tolik, abys je zničil a dostat byses tam měl nedestruktivně.
zavolej si žlutý anděli a ten to sichr otevře - a nemusíš nic ničit.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 07. 11. 2008 11:15

Kdybys něco rozbíjel, ať jsou to okna, na E34 je mám. Kliky ty taky dám, měl bych tam mít obě. Ale jak se dostat do auta Tome, to opravdu u E34 nevim. Píšu ti jen kdyby ses tam nedostal nedestruktivně, tak že můžeš i destruktivně, jen mi to dej předem vědět, pojedu ty díly ještě zkontrolovat

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 07. 11. 2008 16:24

díky chlapi, zítra vše vyzkouším, dnes už na to nemám sílu, zrovna jsem se vrátil z práce a jsem hotovej a ještě se k tomu srát s autem tak to bych to sklo asi ze zuřivosti vážně rozbil :-) Přes SZ jsem dostal pár rad jak to vyháčkovat, koupil jsem si ocelové lanko, pevný drát a provázek tak vyzkouším vše co půjde. Plán mám na zítřejší ráno takový :
1-kontrola kontaktů na zámku kufru + kontrola serva centrálu (jeden člen z BMWklubu mi poslal schéma zapojení centrálu a zámků v e34 tak mi to pomůže)
2-když to nepomůže tak je KO RJ centrál nebo třeba jen pojistka na něm, takže akce zloděj - vyháčkování nebo pokus o zaháknutí vnitřní kliky lankem a otevření (teď si říkám, ještěže je to staré auto a ty čudle na dveřích nezajedou celé dovnitř a přímo vybízejí k vytažení :-) )
3- když ani to nepůjde tak akce destrukce nebo žlutý anděl (tohle mě vůbec nenapadlo, díky), nebo autozámečník

to Tweety: Tome super, že máš ty skla, uklidnilo mě to, že nebudu muset shánět a čekat než to někdo pošle z druhého konce republiky. Když tak mi prosím napiš, které máš na "skladě", abych rozbil to správné :-) , nejlepší by bylo sklo na levých zadních dveřích)
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Rudolf
Příspěvky: 150
Registrován: 27. 01. 2005 22:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rudolf » 09. 11. 2008 14:25

berkelay píše:díky chlapi, zítra vše vyzkouším, dnes už na to nemám sílu, zrovna jsem se vrátil z práce a jsem hotovej a ještě se k tomu srát s autem tak to bych to sklo asi ze zuřivosti vážně rozbil :-) Přes SZ jsem dostal pár rad jak to vyháčkovat, koupil jsem si ocelové lanko, pevný drát a provázek tak vyzkouším vše co půjde. Plán mám na zítřejší ráno takový :
1-kontrola kontaktů na zámku kufru + kontrola serva centrálu (jeden člen z BMWklubu mi poslal schéma zapojení centrálu a zámků v e34 tak mi to pomůže)
2-když to nepomůže tak je KO RJ centrál nebo třeba jen pojistka na něm, takže akce zloděj - vyháčkování nebo pokus o zaháknutí vnitřní kliky lankem a otevření (teď si říkám, ještěže je to staré auto a ty čudle na dveřích nezajedou celé dovnitř a přímo vybízejí k vytažení :-) )
3- když ani to nepůjde tak akce destrukce nebo žlutý anděl (tohle mě vůbec nenapadlo, díky), nebo autozámečník

to Tweety: Tome super, že máš ty skla, uklidnilo mě to, že nebudu muset shánět a čekat než to někdo pošle z druhého konce republiky. Když tak mi prosím napiš, které máš na "skladě", abych rozbil to správné :-) , nejlepší by bylo sklo na levých zadních dveřích)
já bych zkontroloval u levého pantu zadní kapoty el. instalaci. běžně se tam lámou dráty. rozbalit a projít a napojit pokud na něco přijdeš.
Rudolf

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 09. 11. 2008 17:18

takže do auta jsem se dostal, děkuju všem co mi přes SZ poradili, jak na to :wink:

teď tedy musím vyřešit ten problém s centrálem...

Zjistil jsem, že servo a zámek na kufru jsou OK. Zámkem se dá centrálem auto zamknout, ale už ne odemknout. Rozdělal jsem tedy konektor na servomotoru centrálu v kufru a podle zapojení ETM jsem nejdříve spojil dráty, které odemčené auto zamknou - podařilo se. Pak jsem spojil dráty, které auto odemknou, ale nic se nestalo, centrál neoreagoval. Tak jsem tedy šel ke dveřím řidiče a vytáhnul čudl ve dveřích, auto se odemklo ale hned zase zamklo. Vrátil jsem se tedy k tomu kontektoru v kufru a podržel jsem odemykací dráty na cca 4s, pak šel opět ke dveřím, vytýhnul čudl a centrál už odemknul všechny dveře.
Z toho mi tedy vychází, že vodiče na zamykání a odemykání ze serva (a servo samotné) v kufru jsou taky OK, protože potřebovali ten cca 4sec. impulz na odemčení/zamčení. Jen teda nechápu, proč se mi auto i tak prostě neodemkne. Na zvedání a zasunování čudla ve dveřích řidiče reaguje v pořádku. Odhodlal jsem se tedy k prozkoumání schémat, snažil jsem se v těch obrázcích nějak vyznat a vychází mi z toho, že pro mě jsou důležité části (nevím, jak to jinak nazvat) s písmeny "L" a "C". Myslel jsem si, že se to tím servem v kuftru neodemkne proto, že na "C" do General Module nedojde impulz (nebo napětí ? má e34tka otvírání záporným impulzem ?). Další věc, které jsem si všiml je ta, že podle toho by mělo fungovat odemykání centrálu i ze dveří spolujezdce, a to mě nefunguje, tzn. že ani z "L" nedojde impulz z/do "C" a tím ani na vstup 17 v General Module. Ale trochu mě pak mate výstup "3" na Relay Module, protože tam to vypadá, že taky něco vstupuje na pin "17" v General module. A tam to možná bude, protože v tom Relay Module je to spojené s výstupem "H" a ten je zase podlě mě napájení serva centrálu (odemknutí, a G je asi pro zamknutí) pro řidičovy a spolujezdovy dveře. Ach jo Smile

EDIT: jo a ještě mě napadá, když spojím "J" na posledním schématu s drátem X311 (je červenočerný a jde z pojistky F31 7.5A) dalo by se to tím otevřít ? Protože "J" = "H" a to by mohlo tomu servu v řidičových dveřích ten impulz dát. Jen se ptám, abych něco nevyšlusoval. Snad se tady najde nějaký elektrikář, který bude vědět, co s tím....

EDIT2: možná tedy bude problém v tom relé modulu na pinech 3,13 a 15... jinak mě už nic nenapadá


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 09. 11. 2008 17:24

zkontroloval bych dveřní konektor u řidiče a následně i spolujezdce - bývá tam často rozsáhlá oxidace kontaktů
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 09. 11. 2008 19:06

nejsem teda z těch modulů moc moudrej,ale zkusil bych ty kabely u pantu kufru...proto jsem se v příspěvku ptal jestli ti auto šlo vždy zamknout na poprvé...pokud je něco s kabelama tak to jde až na podruhý...fakt bych hledal chybu tam...jinak konektor ve dveřích jsem zoxidovanej ještě neviděl u E34 je relativně inteligentně umístěn oproti E30
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 09. 11. 2008 19:32

BMWAK píše:nejsem teda z těch modulů moc moudrej,ale zkusil bych ty kabely u pantu kufru...proto jsem se v příspěvku ptal jestli ti auto šlo vždy zamknout na poprvé...pokud je něco s kabelama tak to jde až na podruhý...fakt bych hledal chybu tam...jinak konektor ve dveřích jsem zoxidovanej ještě neviděl u E34 je relativně inteligentně umístěn oproti E30
no já tam s tím svazkem v místě ohybu kufru dneska zkoušel hejbat jak se dalo a přitom otáčet klíčem v zámku, jestli se mi to podaří odemknout ale ani prd. Jen to centrálové zamčení jde přes kufr bez problému. Hlavně je mi divné, že když to zamknu centrálem, tak ten čudl na dveřích, kterým bych centrál zase odemknul nezvednu, respektive zvednu ale hned zase zaskočí a to dokud v zámku kufru neotočím klíč do polohy odemčeno, nebo nespojím na cca 4sec. na odpojeném konektoru serva dráty, které mají odemknout - a právě z toho mi vychází, že tam tím drátem musí přijít do RJ centrálu impulz, že je odemčeno, takže přerušený by být neměl. Mám tedy dojem, že už ta RJ centrálu nedá další impulz do relé, které pošle šťávu do servomotorů, to je právě ten vstup 3 na Relay module ve schématu respektive výstup 17 na RJ centrálu který je spojený pávě s drátem, který posílá impulz odemčeno ze zámku kufru.
Ale teď už nemám šajnu, jak to opravit, doufám, že to je v tom relé a ne v RJ centrálu, protože relé se dá jakžtakž opravit nebo nahradit ale shánět tranzistory do RJ centrálu už je nereálné :-) Zítra vytáhnu reléový modul a proměřím to relé, jestli je ok. Jinak už fakt nevím. Zkurvená elektrika, s tím jsou vždycky největší problémy.

ale nakonec asi budu muset rozplést ty kabely u pantu kufru a nějak to proměřit, protože jestli to nebude to relé tak už je všechno ostatní marné :-)
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Rudolf
Příspěvky: 150
Registrován: 27. 01. 2005 22:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rudolf » 09. 11. 2008 20:51

berkelay píše:
BMWAK píše:nejsem teda z těch modulů moc moudrej,ale zkusil bych ty kabely u pantu kufru...proto jsem se v příspěvku ptal jestli ti auto šlo vždy zamknout na poprvé...pokud je něco s kabelama tak to jde až na podruhý...fakt bych hledal chybu tam...jinak konektor ve dveřích jsem zoxidovanej ještě neviděl u E34 je relativně inteligentně umístěn oproti E30
no já tam s tím svazkem v místě ohybu kufru dneska zkoušel hejbat jak se dalo a přitom otáčet klíčem v zámku, jestli se mi to podaří odemknout ale ani prd. Jen to centrálové zamčení jde přes kufr bez problému. Hlavně je mi divné, že když to zamknu centrálem, tak ten čudl na dveřích, kterým bych centrál zase odemknul nezvednu, respektive zvednu ale hned zase zaskočí a to dokud v zámku kufru neotočím klíč do polohy odemčeno, nebo nespojím na cca 4sec. na odpojeném konektoru serva dráty, které mají odemknout - a právě z toho mi vychází, že tam tím drátem musí přijít do RJ centrálu impulz, že je odemčeno, takže přerušený by být neměl. Mám tedy dojem, že už ta RJ centrálu nedá další impulz do relé, které pošle šťávu do servomotorů, to je právě ten vstup 3 na Relay module ve schématu respektive výstup 17 na RJ centrálu který je spojený pávě s drátem, který posílá impulz odemčeno ze zámku kufru.
Ale teď už nemám šajnu, jak to opravit, doufám, že to je v tom relé a ne v RJ centrálu, protože relé se dá jakžtakž opravit nebo nahradit ale shánět tranzistory do RJ centrálu už je nereálné :-) Zítra vytáhnu reléový modul a proměřím to relé, jestli je ok. Jinak už fakt nevím. Zkurvená elektrika, s tím jsou vždycky největší problémy.

ale nakonec asi budu muset rozplést ty kabely u pantu kufru a nějak to proměřit, protože jestli to nebude to relé tak už je všechno ostatní marné :-)
ten kabel zkontroluj. je to častá závada. kablíky bývaji zlomený a jsou od sebe takže zahýbání moc nepomůže.
Rudolf

Uživatelský avatar
mates85
člen E30.cz
Příspěvky: 331
Registrován: 26. 12. 2006 20:08
Bydliště: Praha, Trondheim, Whistler

Příspěvek od mates85 » 13. 03. 2013 22:06

Vytáhnul bych staré téma, jelikož můj problém je velmi podobný, zamčená E34.
Auto zamčené na doublelock a baterie pravděpodobně vybitá. Finta s klikou nefunguje (asi kvůli doublelocku). Dostanu se pouze do kufru, zadní sedačky nesklopné, otvor pouze na skivak.
Mám dálkový centrál od FX (v tom "diamantovém" klíči) a při použití dálky to někdy nazamykalo napoprvé, manuálně klíčem problém nebyl.
Nějaké nedestruktivní rady? :roll:
E34 zatím pořád poznávám. Budu muset nalézt také to, co mi "žere šťávu" z baterie.
E34 ///M5 3,6l
VW T4 Caravelle Long 111kW
ex E30 325i touring

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 14. 03. 2013 07:34

mates85 píše:Vytáhnul bych staré téma, jelikož můj problém je velmi podobný, zamčená E34.
Auto zamčené na doublelock a baterie pravděpodobně vybitá. Finta s klikou nefunguje (asi kvůli doublelocku). Dostanu se pouze do kufru, zadní sedačky nesklopné, otvor pouze na skivak.
Mám dálkový centrál od FX (v tom "diamantovém" klíči) a při použití dálky to někdy nazamykalo napoprvé, manuálně klíčem problém nebyl.
Nějaké nedestruktivní rady? :roll:
E34 zatím pořád poznávám. Budu muset nalézt také to, co mi "žere šťávu" z baterie.
Zkusil bych nabít baterku buď přez osvětlení kufru, nebo přez +startéru a kostru někde na motoru, tim bys měl aspoň trochu baterii oživit a poté odemknout. Na osvětlení se dostaneš jednoduše a na startér z pod auta. A nebo místo nabíječky na to napojit zdravou baterii a mělo by to jít hned.
Naposledy upravil(a) Jerrykx dne 14. 03. 2013 07:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jerrykx
člen E30.cz
Příspěvky: 862
Registrován: 14. 08. 2008 13:57
Bydliště: Klatovy

Příspěvek od Jerrykx » 14. 03. 2013 07:35

Jerrykx píše:
mates85 píše:Vytáhnul bych staré téma, jelikož můj problém je velmi podobný, zamčená E34.
Auto zamčené na doublelock a baterie pravděpodobně vybitá. Finta s klikou nefunguje (asi kvůli doublelocku). Dostanu se pouze do kufru, zadní sedačky nesklopné, otvor pouze na skivak.
Mám dálkový centrál od FX (v tom "diamantovém" klíči) a při použití dálky to někdy nazamykalo napoprvé, manuálně klíčem problém nebyl.
Nějaké nedestruktivní rady? :roll:
E34 zatím pořád poznávám. Budu muset nalézt také to, co mi "žere šťávu" z baterie.
Zkusil bych nabít(aspoň trochu) baterku buď přez osvětlení kufru, nebo přez +startéru a kostru někde na motoru, tim bys měl aspoň trochu baterii oživit a poté odemknout. Na osvětlení se dostaneš jednoduše a na startér z pod auta. A nebo místo nabíječky na to napojit zdravou baterii a mělo by to jít hned.
....čistě teoreticky, prakticky díky bohu nikdy nezkoušel :)

Odpovědět