Test tlumičů zdarma

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Test tlumičů zdarma

Příspěvek od DAN » 19. 05. 2004 07:39

Táák jsem včera zajel na test tlumičů kerej nabízí podfirma Monroe.
Byl jsem docela zklamanej. Čekal jsem, že zajedu někam do profi zkušebny tam mi rozvibrujou auto a dostanu nějakej graf, jak mi fachčej tlumiče.
Pěkný hovno.
Byl tam nějakej stan, tam seděla nějaká blůma - holka, co věděla uplný hovno wo fšem.
Na blatník přilípla krabku na zem dala nějakej bazmek a poprosila mě ať zhoupnu káru ( abych předešel spekulacím - nechtěla, abych s ní někam zajel houpat s autem - to by ani nešlo :twisted: )
Takhle jsem si promáčknul haupnu na čtyřech místech a ona mi řekla, že to mám v pořádku - tak to sem byl fakt docela konsternován - hovno na hovno. Nějaká holka mi řekla, že mám tlumiče funkční :roll: :roll: :roll:
Eště, že to bylo zdarma. Ani by snad nebylo za co platit.

P.S: kdyby někdo chtěl zažít podobnou frustraci, zklamání :twisted: tak

http://www.tlumiceperovani.cz
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 19. 05. 2004 08:50

co vim tak to delaj i v brne u globusu zdarma
----------------------:)

Uživatelský avatar
Miguel
Příspěvky: 941
Registrován: 19. 03. 2003 11:07
Bydliště: Pro-sex

Příspěvek od Miguel » 19. 05. 2004 10:03

Ja jsem za test daval 100,- a měl jsem to i s grafem na každý kolo :twisted:

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 19. 05. 2004 10:29

zajeď k Sazka aréně, je tam pneuservis Šafránek a tam ti rozvibrujou káru a chtěj 45,- kč za nápravu
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 19. 05. 2004 15:36

8) dík
Šlo mi jen o to, že to měření asi nebylo moc průkazný. :twisted:
Nějaká holka, co ví hovno mi řekla, že je to OK. :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Erik
Příspěvky: 395
Registrován: 09. 07. 2003 20:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erik » 20. 05. 2004 15:10

Není důležitý kdo to obsluhuje, ale jestli ví jak se to dělá. Tenhle test je naprosto v pořádku taky jsem ho absolvoval a navíc ho provádí i známej mechanik, kterej by to nedělal kdyby to byla kravina.

Ale podle podle tebe je ta holka blbá a nic neumí jen ti nějakym způsobem trapně snažila změřit tlumiče? Prober se! To že jsi měl nějaké předsudky o tom jak se to dělá neznamená, že tento způsob ti o stavu tlumičů nic neřekne.
BMW E28 528i 1984 2,8 R6 184HP
Chevrolet C20 Pick-Up 1971 5,0 V8 200HP
VW Vento 1993 1,9TD R4 75HP

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 20. 05. 2004 15:14

DAN píše:8) dík
Šlo mi jen o to, že to měření asi nebylo moc průkazný. :twisted:
Nějaká holka, co ví hovno mi řekla, že je to OK. :roll:
Neboj průkazný to je i z tohoto testru se dá vyjet záznam měření, takže pak víš na čem jseš.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Roman325e
Příspěvky: 196
Registrován: 26. 12. 2003 17:07
Bydliště: Ricany u phy

Příspěvek od Roman325e » 20. 05. 2004 15:15

Me se ale ten zpusob zda taky trochu divnej.Cekal bych nejakej ten graf nebo sdeleni jak dlouhej zivot maji pred sebou popripade jestli vsechny fungujou naprosto stejne.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 20. 05. 2004 15:33

Roman325e píše:Me se ale ten zpusob zda taky trochu divnej.Cekal bych nejakej ten graf nebo sdeleni jak dlouhej zivot maji pred sebou popripade jestli vsechny fungujou naprosto stejne.
I tento testr po připojení na základnu je schopnej vyjet graf i s procentuálním stavem tlumičů. To kolik mají před sebou ti s jistotou neřekne nikdo.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 20. 05. 2004 15:43

Miguel píše:Ja jsem za test daval 100,- a měl jsem to i s grafem na každý kolo :twisted:
to je nedilna soucast testu :wink:
----------------------:)

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 20. 05. 2004 18:29

Dívčina mi řekla, že ve předu mám trojku a v zádu mám dvojku a trojku.
Jsem si jist, že oba jsme v tu chvíli věděli hovnovou.
Du někam probrat, mám deprési. :all coholic:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Petr157
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 95
Registrován: 11. 02. 2003 22:41
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Petr157 » 23. 05. 2004 21:27

Noo, dnes jsem byl na nákupu v Hypertescu v HK a tam byli taky. Tak jsem tam zajel. Připlácli mi na blatník stejný bazmek, zhoupli auto a řekli, že mé přední tlumiče jsou mrtvý. Před čtrnácti dny jsem je měnil. Jsou tam fungl nový Sachsy.....?! :?

Uživatelský avatar
And
Všechno vím, všechno znám... ;-)
Příspěvky: 1707
Registrován: 14. 03. 2004 00:28

Příspěvek od And » 23. 05. 2004 21:45

aci tam taky zajedu 8)
me se auto krome nahoru a dolu houpe taky doleva a doprava :lol:
----------------------:)

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 23. 05. 2004 21:49

Petr157 píše:Noo, dnes jsem byl na nákupu v Hypertescu v HK a tam byli taky. Tak jsem tam zajel. Připlácli mi na blatník stejný bazmek, zhoupli auto a řekli, že mé přední tlumiče jsou mrtvý. Před čtrnácti dny jsem je měnil. Jsou tam fungl nový Sachsy.....?! :?
Sachsy jsou v hajzlu hned jak je tam dáš, mluvím z vlastní zkušenosti. U nás se dá koupit dobře jen KONI, Bilstein a kdo chce za dobrou cenu, tak plynový Kayaby. Do ničeho jinýho už bych nešel.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 24. 05. 2004 04:36

Petr157 píše:Noo, dnes jsem byl na nákupu v Hypertescu v HK a tam byli taky. Tak jsem tam zajel. Připlácli mi na blatník stejný bazmek, zhoupli auto a řekli, že mé přední tlumiče jsou mrtvý. Před čtrnácti dny jsem je měnil. Jsou tam fungl nový Sachsy.....?! :?
Jaký jsi dával SACHSy. Já dával SACHS ADVATAGE koštovali mě - jen předek 9 200,-.
Myslím, že jsou v pohodě.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 24. 05. 2004 21:24

DAN píše:Dívčina mi řekla, že ve předu mám trojku a v zádu mám dvojku a trojku.......
:
Dane A jaky je mela ona vpredu? Doufam zes ji taky ohodnotil :D


Nesmis to brat tak vazne. Zadarmo nic nedostanes. Tento test je moc zavislej na zhoupnuti, tedy na prvnim impulsu, meri se odezva. A kdyz je kazdej stouch jinej tak to dotlumi jinak, a vi se prdlajs :!:

Tlumic ma rychle utlumit kmitani zavesu prislusneho kola. Pri tomhle testu, je jeden zaves ovlivnen ostatnima V krabicce je akcelerometr (uz se vsechno dela z kremiku, samej integrac :roll: ) a ten pak snima to houpani karoserie. Zmeri spicky kmitani a spocita podil, kdyz je toto cislo male, rekne se ze je spatnej tlumic. Ale ta silena presnost, brrr. Aspon ze tam davaj ty kocky ke stroji, predstavte si tam pupkatyho chlapa, kterej o tom vi taky prd :twisted:



Jestli chces vedet v jakym stavu mas tlumice, pouzij ten vybracni hopsaci test (hledat na foru slovo EUSAMA). To je stale nejlepsi co se da pouzit.
Co vim tak jeden byl na STK Bohdalec, (PRG).

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 25. 05. 2004 05:10

samiq píše:
DAN píše:Dívčina mi řekla, že ve předu mám trojku a v zádu mám dvojku a trojku.......
:
Dane A jaky je mela ona vpredu? Doufam zes ji taky ohodnotil :D
Nevim jaký měla špendliky. Já byl naštvanej už jen proto, že jsem tam předem volal, přijel jsem a asi hodinu na ni čekal - byla zrovna pauza na oběd. To mi ten člověk do telefénu neřekl.

Je to přesně jak píšeš. Ten test stačí Ralfovi, Mikuličkovi, Berkesíkovi, Vrchcábovi, pí. Mrdákový, Rachcamráčkovi, Vobloukovi, Čurymu, Miškininovi, ALE MĚ NE :evil:
Ten "test" mi řekne, že mám trojku. :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 25. 05. 2004 13:24

Tahle krabička co se přilepí na blatník má prej výhodu, že na rozdíl od těch vibračních plošin nemají na výsledek měření vliv vůle v uložení náprav. Pokud ti ta buchta nedala graf pro každý kolo, tak je to nahovno. Jo ty čísla u toho grafu - ani lidi co mi to měřili mi nedokázali říct, co znamenaj. Jediný důležitý je prej ten průběh grafu - nesmí to dokmitávat a podle toho kolikrát a s jakou výchylkou to dokmitává se pozná stav tlumiče. Pak tam je ještě kolonka, kde je stav popsán DOBRÝ/ŠPATNÝ. (měl jsem DOBRÝ - tak je to snad dobrý :D ).
Každopádně u mých 1/2 roku starých tlumičů (ALCO) tvrdili, že stojí zahovno a že za rok je měnim. Graf vypadal tak, že po té co auto zhoupli dolů, tak se to jednou vyhouplo vejš a pak to dojelo do výchozí pozice - čili 1 překmit tam byl. Viděl jsem graf nových tlumičů, který byly absolutně bez toho překmitu, prostě to z dolní pozice dojelo do výchozí a hotovo.
Jenže: bratr přišel s docela zajímavou teorií, že je to kombinací sportovní pružina + normální tlumič. Tlumič prostě není dělanej na tak tuhou pružinu, proto pokud se ta pružina zmáčne (a auto zhoupávali 3 týpci a měli co dělat a nepovedlo se jim to napoprvé) tak když se zpátky rozpíná tak má takovou sílu, že přetlačí tlumič. Je to docela logický.
Takže z toho vyplývá, že pokud jsou sportovní pružiny + normální tlumiče, tak to nefunguje jak má a na tom testu to hází kraviny.

Odpovědět