Po vypnutí zahřatého motoru se mi poměrně znatelně zvedá tlak v přívodní hadice do chladiče z malého okruhu, ale i v expanzce... Zkrátka.. hadice jsou poměrně měkké, zmáčknutelné - ale po tom vypnutí se ta hadice blíže expanzce poměrně natlakuje (ne jako kámen).. ale ten přetlak je slyšitelný - nevím jestli je třeba někde na chladiči netěsnost - ale zkrátka je u chladiče a expanzky slyšet neklid...
Kdybych měl dole víčko ex. nádoby - tak vyteče možná aj půllitr.. - taková zpětná vlna..
Prosím byl by někdo ochoten zkouknout tuhle změnu tlaku po vypnutí motoru? ... Tento jev si neumím zcela vysvětlit.
Ahoj, chtěl bych poprosit o pomoc.
Laboruju nad hladinou chladící kapaliny - je fakt, že se měnila, odvzdušňovalo se (a to sakra dost intenzivně, protože jsem jí nalil více než se mělo = gejzír z odvzdušňováku) , poté dolito po rysku, ale po cca 50 kilometrech bylo kapaliny tak v jedne osmině expanzsky (prostě takovych 400 ml k ryscce chybělo)
Můj dotaz: Drží se vám hladina kapaliny na rysce? - Vycházím z hypotézy, že přetlakové víčko upustí množství podle potřeby a tedy hladina nemusí držet na rysce.. ale stabilně se ustálí někde níže...
Ovšem taky je možné, že se voda ztrácí jinudy a ubývá stále úměrně; proto se ptám; Pozoroval bych to skutečně suchou expanzkou? anebo by v expanzce byla dole vždycky nějaká hladina a úbytekem by se měnila hladina v chladiči? - což by znamenalo že od určité hladiny vody v expanzce by už nebylo znatelné jestli se voda ztrácí...
Snad jste porozuměli a pomůžete mi taky svými hypotézami, děkujůůů
Jinač popisuju chování motoru m40