Kapalina nr.2 - Tlakování při vypnutí motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Kapalina nr.2 - Tlakování při vypnutí motoru

Příspěvek od Ada_CZ » 10. 10. 2008 17:00

Ke starému dotazu ještě připojím jev, který v knížce nevyčtu, ale majitelé M40 by jej mohli pozorovat také, doufám:

Po vypnutí zahřatého motoru se mi poměrně znatelně zvedá tlak v přívodní hadice do chladiče z malého okruhu, ale i v expanzce... Zkrátka.. hadice jsou poměrně měkké, zmáčknutelné - ale po tom vypnutí se ta hadice blíže expanzce poměrně natlakuje (ne jako kámen).. ale ten přetlak je slyšitelný - nevím jestli je třeba někde na chladiči netěsnost - ale zkrátka je u chladiče a expanzky slyšet neklid...

Kdybych měl dole víčko ex. nádoby - tak vyteče možná aj půllitr.. - taková zpětná vlna..
Prosím byl by někdo ochoten zkouknout tuhle změnu tlaku po vypnutí motoru? ... Tento jev si neumím zcela vysvětlit.

Ahoj, chtěl bych poprosit o pomoc.

Laboruju nad hladinou chladící kapaliny - je fakt, že se měnila, odvzdušňovalo se (a to sakra dost intenzivně, protože jsem jí nalil více než se mělo = gejzír z odvzdušňováku) , poté dolito po rysku, ale po cca 50 kilometrech bylo kapaliny tak v jedne osmině expanzsky (prostě takovych 400 ml k ryscce chybělo)

Můj dotaz: Drží se vám hladina kapaliny na rysce? - Vycházím z hypotézy, že přetlakové víčko upustí množství podle potřeby a tedy hladina nemusí držet na rysce.. ale stabilně se ustálí někde níže...

Ovšem taky je možné, že se voda ztrácí jinudy a ubývá stále úměrně; proto se ptám; Pozoroval bych to skutečně suchou expanzkou? anebo by v expanzce byla dole vždycky nějaká hladina a úbytekem by se měnila hladina v chladiči? - což by znamenalo že od určité hladiny vody v expanzce by už nebylo znatelné jestli se voda ztrácí...

Snad jste porozuměli a pomůžete mi taky svými hypotézami, děkujůůů

Jinač popisuju chování motoru m40
Naposledy upravil(a) Ada_CZ dne 13. 10. 2008 20:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 11. 10. 2008 03:27

No mne sa ta hladina drzi, ako nalejem tak ostane. Ak si daval novu, odvzdusnil a po jazde tam bolo menej s toho by som si tazku hlavu nerobil.
Mozno tam este bol nejaky vzduch.Dolej znovu na mierku a uvidis ci sa este strati.
Teda ak som ta spravne pochopil.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 11. 10. 2008 05:34

Presne toto sa stalo i mne, daval som teraz nemrznucu do obvodu a tiez som odvzdusnil a kleslo to. Dolial som i odvzdusnil znova a uz drzi na ryske.
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 11. 10. 2008 06:52

Dobře, díky moc za postřehy chlapi!..

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 13. 10. 2008 20:56

Další dotaz v prvním příspěvku, chlapi, skoro nemám možnost se s autem vidět a blíží se zima..

Odpovědět