baterky+ zástrčka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
plech
Příspěvky: 55
Registrován: 27. 04. 2007 19:05
Bydliště: Svatobořice-Mistřín JM

baterky+ zástrčka

Příspěvek od plech » 03. 10. 2008 09:51

ahojte, prosim vás, po vašich odpovědích a různém hledání su na tem snad eště hůř :) mám325e 122k a potřebuju reset oleja no já mám na zástrčce 20 čísílek, ale podle všech shodujících se návodů a obrázků 7a19 mně nesouhlasí pole 19 mám prázdné a celkově jina poskládané kontakty (prázdné-obsazené) v zástrčcemoje vs zbytek. No a eště kde bych našel ty batérky v palubce?? opět moc děkuji za příspěvky
pište buď sz nebo na mejl v8motorhead, ten co je tu uvedeny je dočasně plný

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: baterky+ zástrčka

Příspěvek od Venca » 03. 10. 2008 10:29

plech píše:ahojte, prosim vás, po vašich odpovědích a různém hledání su na tem snad eště hůř :) mám325e 122k a potřebuju reset oleja no já mám na zástrčce 20 čísílek, ale podle všech shodujících se návodů a obrázků 7a19 mně nesouhlasí pole 19 mám prázdné a celkově jina poskládané kontakty (prázdné-obsazené) v zástrčcemoje vs zbytek. No a eště kde bych našel ty batérky v palubce?? opět moc děkuji za příspěvky
Seš si jistej, že koukáš na diagnostickou zásuvku?

(Nedávno tu byl dotaz jednoho, kterej koukal na rozpojenej konektor elektriky k motoru...)

.

Uživatelský avatar
plech
Příspěvky: 55
Registrován: 27. 04. 2007 19:05
Bydliště: Svatobořice-Mistřín JM

Příspěvek od plech » 03. 10. 2008 10:47

ahoj, no já doufám že jo, u přepážky mezi motorem a kabinů u středu na řidičově straně
pište buď sz nebo na mejl v8motorhead, ten co je tu uvedeny je dočasně plný

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 10. 2008 10:48

plech píše:ahoj, no já doufám že jo, u přepážky mezi motorem a kabinů u středu na řidičově straně
Jo, a ten konektor jsi musel rozšroubovat, protože do obou jeho částí vedou kabely...?

Uživatelský avatar
plech
Příspěvky: 55
Registrován: 27. 04. 2007 19:05
Bydliště: Svatobořice-Mistřín JM

Příspěvek od plech » 03. 10. 2008 11:05

ano npřed po obvodě odháknout pásek co to drží v klidu na místě a pak rozšroubovat a sů tam 3 záchytné body aby se nenasadilo víčko blbě 2x trojúhelník a 1x obdélníkový výlisek
pište buď sz nebo na mejl v8motorhead, ten co je tu uvedeny je dočasně plný

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 10. 2008 11:07

plech píše:ano npřed po obvodě odháknout pásek co to drží v klidu na místě a pak rozšroubovat a sů tam 3 záchytné body aby se nenasadilo víčko blbě 2x trojúhelník a 1x obdélníkový výlisek
Takže to odpískej, zašroubuj zpátky a pak hledej konektor diagnostiky...

***

Uživatelský avatar
plech
Příspěvky: 55
Registrován: 27. 04. 2007 19:05
Bydliště: Svatobořice-Mistřín JM

Příspěvek od plech » 03. 10. 2008 11:40

takže taky blbá zástrčka? dobrý no a v kterých mýstech ju +- nandu
pište buď sz nebo na mejl v8motorhead, ten co je tu uvedeny je dočasně plný

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 03. 10. 2008 12:47

plech píše:takže taky blbá zástrčka? dobrý no a v kterých mýstech ju +- nandu
no jestli mas ETU tak by mela byt umistena kousek od vahy vzduchu smerem k sacimu potrubi (takovy to velky zahnuty stribrny). A myslim, ze ETA mela jeste tzv. malou diagnostickou zasuvku. Poznas to tak, ze pres piny v konektoru je takova plastova cepicka kterou musis odklopit.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
capicek
Příspěvky: 56
Registrován: 27. 05. 2008 13:14

Re: baterky+ zástrčka

Příspěvek od capicek » 04. 10. 2008 10:04

Venca píše:
plech píše:ahojte, prosim vás, po vašich odpovědích a různém hledání su na tem snad eště hůř :) mám325e 122k a potřebuju reset oleja no já mám na zástrčce 20 čísílek, ale podle všech shodujících se návodů a obrázků 7a19 mně nesouhlasí pole 19 mám prázdné a celkově jina poskládané kontakty (prázdné-obsazené) v zástrčcemoje vs zbytek. No a eště kde bych našel ty batérky v palubce?? opět moc děkuji za příspěvky
Seš si jistej, že koukáš na diagnostickou zásuvku?

(Nedávno tu byl dotaz jednoho, kterej koukal na rozpojenej konektor elektriky k motoru...)

.
to jsem byl jááá
BMW 316i,E30,r.v.1988,černá metalíza,plně v elektrice, zkrátka můj mazlíček, kterej vobčas zlobí

Uživatelský avatar
plech
Příspěvky: 55
Registrován: 27. 04. 2007 19:05
Bydliště: Svatobořice-Mistřín JM

Příspěvek od plech » 06. 10. 2008 09:07

ahoj no tak mám asi malů a je to to co sem původně myslel že to má byt, jenže prý má víčko nemá :D a prý sů všecky piny očíslované nejsů :D takže sem hledal až sem našel to co víme co :lol: :lol:, tak dík a náď trefím dobrý pin :shock:
pište buď sz nebo na mejl v8motorhead, ten co je tu uvedeny je dočasně plný

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 10. 2008 11:43

plech píše:a... a náď trefím dobrý pin :shock:
Tohle není dobrý dělat stylem pokus- omyl.

Taky by něco mohlo začít hořet.

...

Uživatelský avatar
plech
Příspěvky: 55
Registrován: 27. 04. 2007 19:05
Bydliště: Svatobořice-Mistřín JM

Příspěvek od plech » 06. 10. 2008 12:47

no podle jedného obrázku malé zástrčky se dá pomněrně přesně určit která je 7 díra, ani na tem obrázku nejsů piny popsané na zásuvce, no a teho rizika si su vědomý :shock: :shock:
pište buď sz nebo na mejl v8motorhead, ten co je tu uvedeny je dočasně plný

Uživatelský avatar
capicek
Příspěvky: 56
Registrován: 27. 05. 2008 13:14

Příspěvek od capicek » 06. 10. 2008 15:51

Nejlepší co se proto může udělat je to, že si sundám ten obal ze zástrčky pokud ho mám, provrtám si ten obal v místě, kde je zaznačen pin 7 a 1. Potom ho nasadím zpět na diagnostickou zástrčku, zapnu zapalování a prostrčím otvory drátem, počkám cca 10 sekund a vytáhnu drát. Hotovo. To je pro případ, že mám v autě diagnostickou zástrčku tu starší tuším 12ti nebo 15ti pinovou.
BMW 316i,E30,r.v.1988,černá metalíza,plně v elektrice, zkrátka můj mazlíček, kterej vobčas zlobí

Uživatelský avatar
plech
Příspěvky: 55
Registrován: 27. 04. 2007 19:05
Bydliště: Svatobořice-Mistřín JM

Příspěvek od plech » 06. 10. 2008 17:09

no toje to já nemám ani to víčko jen sama samička zástrčka, a ty máš taky tu starů 15 pinovů hej, a máš tam ty čísílka?
pište buď sz nebo na mejl v8motorhead, ten co je tu uvedeny je dočasně plný

Uživatelský avatar
capicek
Příspěvky: 56
Registrován: 27. 05. 2008 13:14

Příspěvek od capicek » 06. 10. 2008 17:54

Podívám se do motoru a zjistím ti to. Pak ti to tu napíšu.
BMW 316i,E30,r.v.1988,černá metalíza,plně v elektrice, zkrátka můj mazlíček, kterej vobčas zlobí

Uživatelský avatar
capicek
Příspěvky: 56
Registrován: 27. 05. 2008 13:14

Příspěvek od capicek » 07. 10. 2008 07:20

Tak jsem zesmolil podrobnej návod i s obrázkem jak resetovat diagnostickou zásuvku, která má 15 pinů. Návod stahuj zde:

Kód: Vybrat vše

http://capicek.xf.cz/reset.doc
BMW 316i,E30,r.v.1988,černá metalíza,plně v elektrice, zkrátka můj mazlíček, kterej vobčas zlobí

Uživatelský avatar
plech
Příspěvky: 55
Registrován: 27. 04. 2007 19:05
Bydliště: Svatobořice-Mistřín JM

Příspěvek od plech » 07. 10. 2008 08:56

dík moc, akorád co je tadyk náký popis tak je obrácené číslování ty8 tam 15 ty 5 tam 2, ale poskládání pinů na autě odpovídá tvému obrázku 7 napravo trochu víš, tak snad to "vynde", fakt dík
pište buď sz nebo na mejl v8motorhead, ten co je tu uvedeny je dočasně plný

Uživatelský avatar
capicek
Příspěvky: 56
Registrován: 27. 05. 2008 13:14

Příspěvek od capicek » 07. 10. 2008 09:26

neděkuj, rádo se stalo. Co se zobrazení týče, možná je to zrcadlově. Potom napiš, jestli jsi to zvládnul......
BMW 316i,E30,r.v.1988,černá metalíza,plně v elektrice, zkrátka můj mazlíček, kterej vobčas zlobí

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 10. 2008 12:59

Kdysi byla na e30.cz sekce "Technika" a tam pár užitečných věcí.

Mimo jiné tam byl na dvou stránkách článek článek ze Světa motorů
"Fortiele majstrov", kde byl popis obou typů diagnostických konektorů i s popisy pinů a trochu zjednodušený návod, jak provádět reset servisního indikátoru.

Nevím, proč už to není.
Asi aby se muselo pořád objevovat objevený...

Capickovo obrázek je správně.

Pokud někdo chce SI využívat pro sledování cyklu výměny oleje (u staršího typu přístrojovky), je podstatná kontrolka OILSERVICE - nic víc.

Pokud mi tedy svítí, provedu výměnu oleje.
Do pinů 1 (kostra) a 7 (reset SI) zasunu propojku (mám na ní pojistku, pro všechny případy) a pak si jdu teprve zapnout zapalování - to abych viděl, jak se mi po cca 3-4 vteřinách rozsvítí všech pět zelených LED a zhasne nápis OILSERVICE.
Vypnu zapalování a vytáhnu propojku.

Funkce INSPECTION je celkem méně významná - pouze odpočítává čas a hlídá roční cyklus.
Na INSPECTION má vazbu těch devět LED.
Reset provedu tehdy, pokud mi již nápis INSPECTION a žlutá či červené LED otravují svícením - pak provedu resetovací cyklus dlouhý cca 10-12 vteřin.

---

Jak už jsem psal - není dobrý strkat naslepo stylem pokus - omyl propojky do (jakýhokoli) konektoru.
Může se zajiskřit a třeba i dojít k ohýnku - jsou tam vyvedený i okruhy bez pojistek.

Pokud chce někdo mít sichr, může tu propojku udělat tak, že použije třeba žárovku 12V ze světel - pokud jí pak omylem zasune někam, kde hrozí ten požár, žárovka se rozsvítí, čímž naznačí jasně - "Moulo, sem to nestrkej!".
Reset přes ní ovšem provést půjde, např. 12V 45W má odpor cca 0,4 ohmu zastudena.

---

Uživatelský avatar
capicek
Příspěvky: 56
Registrován: 27. 05. 2008 13:14

Příspěvek od capicek » 07. 10. 2008 14:29

Velice dobrej popis, všechna čest, akorát bych ještě dodal k těm metodám pokus-omyl, zrovna v tomto případě, kdy se jako nezkušený pokouším resetovat Inspekci musím dávat bacha, ať si neodpálím řídící jednotku. Nová je nechutně drahá a i když zde na fóru v sekci bazar seženu co jinde neseženu, nebudu přece zbytečně vyhazovat penízky. Každopádně kdyby kdokoliv zde na fóru potřeboval něco kolem autoelektriky, může zaslat SZ nebo rozebrat téma zde........
BMW 316i,E30,r.v.1988,černá metalíza,plně v elektrice, zkrátka můj mazlíček, kterej vobčas zlobí

Odpovědět