uprava motoru M10
-
- Příspěvky: 479
- Registrován: 23. 05. 2008 13:24
- Bydliště: Praha
uprava motoru M10
cau da se nejak lacino upravit motor M10 s karburatorem dik za odpoved
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Re: uprava motoru M10
Co je u tebe lacino? Pod 10t to bude o nicem...kubikula420 píše:cau da se nejak lacino upravit motor M10 s karburatorem dik za odpoved
Nahod nejakou orientacni sumu


-
- Příspěvky: 479
- Registrován: 23. 05. 2008 13:24
- Bydliště: Praha
uprava motoru M10
no hlavne bych chel vedet co tam vsechno se da udelat hlavne u karburatoru
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Udělat se toho da strašně moc
Důležitější je jaké na to máš prostředky, možnosti, finance, znalosti a buhvi co ještě 
Ale takto... aby to za něco stálo, tak sežeň 2 dvojite horizontalni karbecy... (weber, dellorto, solex.... ) od 3k do 20k ...
Pak budeš potřebovat trubky na sání a nechat si posvařovat sání (se spočítanou delkou na rozumnou miru - to abys neměl plnici optimum na 8000otacek
)
K tomu bys mel mit sladene i svody, takze trubky na svody a nechat svarit...
A taky mozna bude nutne ( coz podle me bude ) zgeneralkovat spodek motoru i hlavu...
Tak tohle máš jen takovy jednoduchy zaklad... na to se nabali problemy s mazanim, s chlazenim atd...


Ale takto... aby to za něco stálo, tak sežeň 2 dvojite horizontalni karbecy... (weber, dellorto, solex.... ) od 3k do 20k ...
Pak budeš potřebovat trubky na sání a nechat si posvařovat sání (se spočítanou delkou na rozumnou miru - to abys neměl plnici optimum na 8000otacek

K tomu bys mel mit sladene i svody, takze trubky na svody a nechat svarit...
A taky mozna bude nutne ( coz podle me bude ) zgeneralkovat spodek motoru i hlavu...
Tak tohle máš jen takovy jednoduchy zaklad... na to se nabali problemy s mazanim, s chlazenim atd...

Ja by som ponechal L-jetronic, naportoval by som hlavu a sanie, spracoval ich prechody, pekne porobit sacie kanaliky v hlave (najdolezitejsie!), vylestit ventily do zrkadloveho lesku, vylestit spalovacie priestory, zvysit kompresiu (nezabudnut pre istotou vymenit ojnicne a hlavne loziska), 288 vacka (potom posunut obmedzovac, u M10 asi len upravou toho mechanickeho rozpojovaca v rozdelovaci), 4-2-1 stepped header, ako stredovy tlmic glasspack muffler od thurst, dozadu nejaky priechodny nerezovy tlmic, seriovo za teplotny snimac zapojit potenciometer, cele to zobrat na motorovu brzdu brzdu, zapojit EGT sondu, wideband lambdu a pekne odladit, potenciometrom mierne obohatit zmes ak je treba, velku (!) pozornost venovat spravnemu nastaveniu statickeho ako aj dynamickeho predstihu, ak je to nutne, tak sa pohrat s odstredivou regulaciu predstihu. Nakoniec urcite zapojit chladic oleja. S dobrym materialom a poctivou robotu odhadujem, ze 140-150 koni pri sucasne rovnakej az vyssej spolahlivosti a podobne spotrebe ako pri seriovom motore tam bude. Good luck pri upravach, velmi takymto pocinom fandim.
Nejake to citanie ktore moze byt inspirativne:
http://hometown.aol.com/dvandrews/timing.htm
http://www.chevyhiperformance.com/howto ... index.html
http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html
http://www.chevyhiperformance.com/tech/ ... index.html
Nejake to citanie ktore moze byt inspirativne:
http://hometown.aol.com/dvandrews/timing.htm
http://www.chevyhiperformance.com/howto ... index.html
http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html
http://www.chevyhiperformance.com/tech/ ... index.html
E30 325i
E34 535i
E34 535i
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Ale on ma karbec...
Na takovou upravu podle mě nebudou stacit seriove vstriky...
Dalsi vec, u L-Jet se dal posunout omezovac zmenou odporu primo v jednotce (nekde na netu jsem cetl podrobny popis i s hodnotama ) ... ale podle mě je to naprosto k ničemu...
Vylestenim a spasovanim sacich kanalu dosahnes nejakeho zlepseni, ale velky zazrak to nebude -> seriove sani mas nastavene do strednich otacek pro rovnomerny prubeh kroutaku...
Plnici ucinost je jeden z nejdulezitejsich parametru, kdyz tam nedostanes dost smesi, tak muzes mit kompresi jakou chces, proste se to nenakrmi a nepojede. Proto taky M pouziva ladene samostatne sani.
Na takovou upravu podle mě nebudou stacit seriove vstriky...
Dalsi vec, u L-Jet se dal posunout omezovac zmenou odporu primo v jednotce (nekde na netu jsem cetl podrobny popis i s hodnotama ) ... ale podle mě je to naprosto k ničemu...
Vylestenim a spasovanim sacich kanalu dosahnes nejakeho zlepseni, ale velky zazrak to nebude -> seriove sani mas nastavene do strednich otacek pro rovnomerny prubeh kroutaku...
Plnici ucinost je jeden z nejdulezitejsich parametru, kdyz tam nedostanes dost smesi, tak muzes mit kompresi jakou chces, proste se to nenakrmi a nepojede. Proto taky M pouziva ladene samostatne sani.

Karbecu by som sa vyhybal, dobra striekacka bude vzdy lepsie riesenie... Lepsiu efektivitu plnenia dosiahnes prave znizenim odporov v sani, vsetkych restriktivnych prechodov, hran a zahybov. Samotne lestenie ktovieaky vysledok co sa tyka toku zmesi neprinesie, jeho zmysel je v skor v tom, ze sa to potom ovela menej zanasa usadeninami... Nehovorim o nejakom radikalnom zvacsovani priemeru sania, co by mohlo posunut rezonancne plnenie to nevhodnych otacok, ale o odstraneni vyrobnych nepresnosti, ktore tam nie su kvoli tomu ze by to bolo vypocitane, ale jednoducho preto, lebo strojova vyroba nebola dost presna a rucne spasovavat kazdy metoro by bolo velmi drahe - preto od odliatku hlavy, sania a svodov nemozes ocakavat nejaku milimetrovu presnost spasovania, kanaly v hlave takisto nemaju idealny tvar bez hran a prechodov prave kvoli vyrobnej zlozitosti... Posunutie obmedzovaca pri pouziti ostrejsej vacky s vacsim prekrytim ventilov, ktore umozni motoru o dost lepsie plnenie valcov vo vyssich otackach urcite neni k nicomu, kedze so seriovym obmedovacom by si to dost pravdepodobne utol v momente ked by este vykon neklesal... Suhlasim s tym, ze seriove vstreky dost mozno stacit nebudu, maju celkom maly prietok uz aj pre seriovy motor - rovno by som sa poobzeral po nejakom ekvivalente s mierne vyssim prietokom, ale modernym 4-dot patternom pre lepsiu atomizaciu paliva, na amickych forach s nimi maju ludia napriklad u M30B35 a M42B18 velmi dobre skusenosti...
E30 325i
E34 535i
E34 535i
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Ano, odstraneni odporu v sani je urcite prinos... mel jsem na mysli to, ze neni prilis vhodne nechavat tam sani seriove. Nove sani samozrejme spasovat.
S otevrenejsi vackou se posouvas do vyssich otacek, ktere znamenaji podstatnou zatez pro "lacine" reseni SOHC, zvlaste koniky dostanou zabrat a praskaji, navic se vymilaji voditka ventilu, protoze ventil zacne byt presprilis namahany bocnim pohybem excentru...
"Dobra" strikacka se hleda velmi tezko a L-jet k tomu ma hodne daleko. Nebudem rozebirat plusy a minusy. Vim jak to umi karbec krmit a to mi staci, nikomu ho nenutim.
S otevrenejsi vackou se posouvas do vyssich otacek, ktere znamenaji podstatnou zatez pro "lacine" reseni SOHC, zvlaste koniky dostanou zabrat a praskaji, navic se vymilaji voditka ventilu, protoze ventil zacne byt presprilis namahany bocnim pohybem excentru...
"Dobra" strikacka se hleda velmi tezko a L-jet k tomu ma hodne daleko. Nebudem rozebirat plusy a minusy. Vim jak to umi karbec krmit a to mi staci, nikomu ho nenutim.

Koniky sa taju kupit napriklad hlinikove, ktore su pouzitelne do 11000ot, na ebay ich teraz jeden chlapik ponuka pre M10 a M30 motory... To vymletie voditok ventilov by uz ozaj vyzadovalo extremne otacky, myslim ze takych 7500 max je s pouzitim lepsich konikov a vhodnej vacky este celkom rozumne riesenie. Karbec ma jedinu vyhodu a to tu, ze pomocou neho jedoduchsie postavis stvor alebo sestklapkove sanie... Na R4 das 2 dvojite karbece, na R6 3, naladis a mas to... Kdezeto u striekacky je to vacsi pruser,mozes pouzit sanie z M-ka alebo napriklad Dbillas,lacne to nebude, na to najlepsie megqsquirt potom, po dobrom odladeni to musi slapat lepsie ako karbec... Ale to je drahe riesenie, aj so seriovym sanim, ktore vhodne naportujes (podla toho kde chces max krutak) a 1 klapkou (najlepsie pouzit nejaku vacsiu pri opracovanom sani) sa da dosiahnut slusny vysledok (napriklad mimoriadne vykonne Vtec atmosfery pouzivaju len jednu klapku...), sice aboslutny vykon urcite nebude taky ako s pouzitym 2 dvojitych karbecov, ale pre kazdodenne pouzitie to bude podla mna omnoho vhodnejsie, ci uz co sa tyka spolahlivosti, spotreby, alebo priebehu krutaku. Jasneze ak by sa tym mali jazdit napriklad len kopce tak to bude dost onicom riesenie...
E30 325i
E34 535i
E34 535i
-
- Příspěvky: 479
- Registrován: 23. 05. 2008 13:24
- Bydliště: Praha
uprava karbec
dik moc jako ja bych rek ze z karbecem se da delat dost veci a da se to delat pomerne jednoduseji nez u nejaky moc slozity elektriky jako to sani to puvodni co tam mam je jako peklo premejslel sem o tom jak prodavaj takovej ten KIT 56-9161 a i vzhledove to bude lepsi nez to co tam ted je
- Jan Kučera
- Příspěvky: 1694
- Registrován: 03. 01. 2006 15:49
- Bydliště: Klanowitz
no uprimne, mel jsem M10 karbec asi ctyri roky a nikdy jsem neuvazoval nad zvysovanim vykonu, ale asi to bude tim, ze sem naprosty laik a chlapi o cem tady mluvite nemam ani paru, takze klobou dolu:-)Ale myslim, ze za ty penize je lepsi koupit rovnou nejakou 325 ne?:-)
BMW E30 318i M10, BMW E39 535i M62
a nebo tam narvat turbonyklman píše:no uprimne, mel jsem M10 karbec asi ctyri roky a nikdy jsem neuvazoval nad zvysovanim vykonu, ale asi to bude tim, ze sem naprosty laik a chlapi o cem tady mluvite nemam ani paru, takze klobou dolu:-)Ale myslim, ze za ty penize je lepsi koupit rovnou nejakou 325 ne?:-)

EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
to uz dělal člen Nervy ne?M40TURBO píše:a nebo tam narvat turbonyklman píše:no uprimne, mel jsem M10 karbec asi ctyri roky a nikdy jsem neuvazoval nad zvysovanim vykonu, ale asi to bude tim, ze sem naprosty laik a chlapi o cem tady mluvite nemam ani paru, takze klobou dolu:-)Ale myslim, ze za ty penize je lepsi koupit rovnou nejakou 325 ne?:-)

ale naslápnutá atmosféra je lahoda, to ma uplně jiný projev, kdybych tak mohl sehnat hlavu z M12 a nestála 100k


Jasne ze dohc 24V hlava z M12 je pre tocivu atmosferu lepsia, ale zas to neni OHVcko, podla mna aj so stock hlavou sa to da slusne naslapnut
. Sam som zvedavy jak dopadnem ked poskladam M30 a pojdem na brzdu (radsej neocakavam nic vyrazne, ked tam bude + 15-20koni, tak som spokojny:)), Ked to bude vsetko fajn, tak si upravim aj nejaku M10, je to v podstate to iste ako M30, len o dva valce menej, takze pouzijem podobne postupy...

E30 325i
E34 535i
E34 535i
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Ano, taky jsem zvedavy jak dopadne moje uprava, ale delam to s minimalnim rozpoctem (student no
) tak uvidime, tento tyden prisly saly a krouzky, takze zacnu chystat spodek...
mimochodem M12 je DOHC 16V M10ka
jezdila Formule2000
http://www.geocities.com/pirosqueta/1140afs.jpeg

mimochodem M12 je DOHC 16V M10ka

jezdila Formule2000
http://www.geocities.com/pirosqueta/1140afs.jpeg

Neboj sa, ja viem co je M12, sak som to aj napisal, 300PS z 2L objemu pri 9500 otackach
. Inac co ta vysli saly a kruzky? Menis len ojnicne, alebo aj hlavne klukove loziska? Ja som uz teraz dost nepekne zahucal do hlavy, spodok vyzera byt uplne zdravy (a mam jeden cely nahradny v super stave ak by daco), tak donho zatial asi kafrat nejdem, ale aby som mal predstavu ze ak by daco... Kupoval si tie calico teflonom potiahnute saly, sportsaly origo BMW alebo standardne?

E30 325i
E34 535i
E34 535i
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín