uprava motoru M10

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
kubikula420
Příspěvky: 479
Registrován: 23. 05. 2008 13:24
Bydliště: Praha

uprava motoru M10

Příspěvek od kubikula420 » 02. 09. 2008 15:43

cau da se nejak lacino upravit motor M10 s karburatorem dik za odpoved

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Re: uprava motoru M10

Příspěvek od Dušan M10B18 » 02. 09. 2008 18:47

kubikula420 píše:cau da se nejak lacino upravit motor M10 s karburatorem dik za odpoved
Co je u tebe lacino? Pod 10t to bude o nicem...
Nahod nejakou orientacni sumu :)
Obrázek

kubikula420
Příspěvky: 479
Registrován: 23. 05. 2008 13:24
Bydliště: Praha

uprava motoru M10

Příspěvek od kubikula420 » 02. 09. 2008 19:02

no hlavne bych chel vedet co tam vsechno se da udelat hlavne u karburatoru

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 02. 09. 2008 19:25

Udělat se toho da strašně moc :wink: Důležitější je jaké na to máš prostředky, možnosti, finance, znalosti a buhvi co ještě :lol:

Ale takto... aby to za něco stálo, tak sežeň 2 dvojite horizontalni karbecy... (weber, dellorto, solex.... ) od 3k do 20k ...

Pak budeš potřebovat trubky na sání a nechat si posvařovat sání (se spočítanou delkou na rozumnou miru - to abys neměl plnici optimum na 8000otacek :lol: )
K tomu bys mel mit sladene i svody, takze trubky na svody a nechat svarit...
A taky mozna bude nutne ( coz podle me bude ) zgeneralkovat spodek motoru i hlavu...

Tak tohle máš jen takovy jednoduchy zaklad... na to se nabali problemy s mazanim, s chlazenim atd...
Obrázek

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 02. 09. 2008 20:17

Ja by som ponechal L-jetronic, naportoval by som hlavu a sanie, spracoval ich prechody, pekne porobit sacie kanaliky v hlave (najdolezitejsie!), vylestit ventily do zrkadloveho lesku, vylestit spalovacie priestory, zvysit kompresiu (nezabudnut pre istotou vymenit ojnicne a hlavne loziska), 288 vacka (potom posunut obmedzovac, u M10 asi len upravou toho mechanickeho rozpojovaca v rozdelovaci), 4-2-1 stepped header, ako stredovy tlmic glasspack muffler od thurst, dozadu nejaky priechodny nerezovy tlmic, seriovo za teplotny snimac zapojit potenciometer, cele to zobrat na motorovu brzdu brzdu, zapojit EGT sondu, wideband lambdu a pekne odladit, potenciometrom mierne obohatit zmes ak je treba, velku (!) pozornost venovat spravnemu nastaveniu statickeho ako aj dynamickeho predstihu, ak je to nutne, tak sa pohrat s odstredivou regulaciu predstihu. Nakoniec urcite zapojit chladic oleja. S dobrym materialom a poctivou robotu odhadujem, ze 140-150 koni pri sucasne rovnakej az vyssej spolahlivosti a podobne spotrebe ako pri seriovom motore tam bude. Good luck pri upravach, velmi takymto pocinom fandim.
Nejake to citanie ktore moze byt inspirativne:
http://hometown.aol.com/dvandrews/timing.htm
http://www.chevyhiperformance.com/howto ... index.html
http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html
http://www.chevyhiperformance.com/tech/ ... index.html
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 02. 09. 2008 22:03

Ale on ma karbec...
Na takovou upravu podle mě nebudou stacit seriove vstriky...

Dalsi vec, u L-Jet se dal posunout omezovac zmenou odporu primo v jednotce (nekde na netu jsem cetl podrobny popis i s hodnotama ) ... ale podle mě je to naprosto k ničemu...

Vylestenim a spasovanim sacich kanalu dosahnes nejakeho zlepseni, ale velky zazrak to nebude -> seriove sani mas nastavene do strednich otacek pro rovnomerny prubeh kroutaku...
Plnici ucinost je jeden z nejdulezitejsich parametru, kdyz tam nedostanes dost smesi, tak muzes mit kompresi jakou chces, proste se to nenakrmi a nepojede. Proto taky M pouziva ladene samostatne sani.
Obrázek

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 02. 09. 2008 22:20

Karbecu by som sa vyhybal, dobra striekacka bude vzdy lepsie riesenie... Lepsiu efektivitu plnenia dosiahnes prave znizenim odporov v sani, vsetkych restriktivnych prechodov, hran a zahybov. Samotne lestenie ktovieaky vysledok co sa tyka toku zmesi neprinesie, jeho zmysel je v skor v tom, ze sa to potom ovela menej zanasa usadeninami... Nehovorim o nejakom radikalnom zvacsovani priemeru sania, co by mohlo posunut rezonancne plnenie to nevhodnych otacok, ale o odstraneni vyrobnych nepresnosti, ktore tam nie su kvoli tomu ze by to bolo vypocitane, ale jednoducho preto, lebo strojova vyroba nebola dost presna a rucne spasovavat kazdy metoro by bolo velmi drahe - preto od odliatku hlavy, sania a svodov nemozes ocakavat nejaku milimetrovu presnost spasovania, kanaly v hlave takisto nemaju idealny tvar bez hran a prechodov prave kvoli vyrobnej zlozitosti... Posunutie obmedzovaca pri pouziti ostrejsej vacky s vacsim prekrytim ventilov, ktore umozni motoru o dost lepsie plnenie valcov vo vyssich otackach urcite neni k nicomu, kedze so seriovym obmedovacom by si to dost pravdepodobne utol v momente ked by este vykon neklesal... Suhlasim s tym, ze seriove vstreky dost mozno stacit nebudu, maju celkom maly prietok uz aj pre seriovy motor - rovno by som sa poobzeral po nejakom ekvivalente s mierne vyssim prietokom, ale modernym 4-dot patternom pre lepsiu atomizaciu paliva, na amickych forach s nimi maju ludia napriklad u M30B35 a M42B18 velmi dobre skusenosti...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 02. 09. 2008 22:54

Ano, odstraneni odporu v sani je urcite prinos... mel jsem na mysli to, ze neni prilis vhodne nechavat tam sani seriove. Nove sani samozrejme spasovat.

S otevrenejsi vackou se posouvas do vyssich otacek, ktere znamenaji podstatnou zatez pro "lacine" reseni SOHC, zvlaste koniky dostanou zabrat a praskaji, navic se vymilaji voditka ventilu, protoze ventil zacne byt presprilis namahany bocnim pohybem excentru...

"Dobra" strikacka se hleda velmi tezko a L-jet k tomu ma hodne daleko. Nebudem rozebirat plusy a minusy. Vim jak to umi karbec krmit a to mi staci, nikomu ho nenutim.
Obrázek

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 02. 09. 2008 23:06

Koniky sa taju kupit napriklad hlinikove, ktore su pouzitelne do 11000ot, na ebay ich teraz jeden chlapik ponuka pre M10 a M30 motory... To vymletie voditok ventilov by uz ozaj vyzadovalo extremne otacky, myslim ze takych 7500 max je s pouzitim lepsich konikov a vhodnej vacky este celkom rozumne riesenie. Karbec ma jedinu vyhodu a to tu, ze pomocou neho jedoduchsie postavis stvor alebo sestklapkove sanie... Na R4 das 2 dvojite karbece, na R6 3, naladis a mas to... Kdezeto u striekacky je to vacsi pruser,mozes pouzit sanie z M-ka alebo napriklad Dbillas,lacne to nebude, na to najlepsie megqsquirt potom, po dobrom odladeni to musi slapat lepsie ako karbec... Ale to je drahe riesenie, aj so seriovym sanim, ktore vhodne naportujes (podla toho kde chces max krutak) a 1 klapkou (najlepsie pouzit nejaku vacsiu pri opracovanom sani) sa da dosiahnut slusny vysledok (napriklad mimoriadne vykonne Vtec atmosfery pouzivaju len jednu klapku...), sice aboslutny vykon urcite nebude taky ako s pouzitym 2 dvojitych karbecov, ale pre kazdodenne pouzitie to bude podla mna omnoho vhodnejsie, ci uz co sa tyka spolahlivosti, spotreby, alebo priebehu krutaku. Jasneze ak by sa tym mali jazdit napriklad len kopce tak to bude dost onicom riesenie...
E30 325i
E34 535i

kubikula420
Příspěvky: 479
Registrován: 23. 05. 2008 13:24
Bydliště: Praha

uprava karbec

Příspěvek od kubikula420 » 03. 09. 2008 15:32

dik moc jako ja bych rek ze z karbecem se da delat dost veci a da se to delat pomerne jednoduseji nez u nejaky moc slozity elektriky jako to sani to puvodni co tam mam je jako peklo premejslel sem o tom jak prodavaj takovej ten KIT 56-9161 a i vzhledove to bude lepsi nez to co tam ted je

Uživatelský avatar
Jan Kučera
Příspěvky: 1694
Registrován: 03. 01. 2006 15:49
Bydliště: Klanowitz

Příspěvek od Jan Kučera » 04. 09. 2008 12:12

jestli by si chtel vykon ladit od karbecu a nechces tam davat hned Webery tak bych mel weber z M10 2,0L na seriovy sani.
Pláťákoslužby 608528957

524TdA RULEZZ

WRX Sti

..........................asi sem se posral,ale chci TURBO ... a klid

Obrázek

obm
Příspěvky: 110
Registrován: 07. 09. 2008 17:25

Příspěvek od obm » 12. 09. 2008 22:37

Jak
Naposledy upravil(a) obm dne 12. 07. 2012 06:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
nyklman
Příspěvky: 178
Registrován: 29. 03. 2007 17:59
Bydliště: Ostrava-Bělský les

Příspěvek od nyklman » 25. 09. 2008 00:07

no uprimne, mel jsem M10 karbec asi ctyri roky a nikdy jsem neuvazoval nad zvysovanim vykonu, ale asi to bude tim, ze sem naprosty laik a chlapi o cem tady mluvite nemam ani paru, takze klobou dolu:-)Ale myslim, ze za ty penize je lepsi koupit rovnou nejakou 325 ne?:-)
BMW E30 318i M10, BMW E39 535i M62

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 25. 09. 2008 07:21

nyklman píše:no uprimne, mel jsem M10 karbec asi ctyri roky a nikdy jsem neuvazoval nad zvysovanim vykonu, ale asi to bude tim, ze sem naprosty laik a chlapi o cem tady mluvite nemam ani paru, takze klobou dolu:-)Ale myslim, ze za ty penize je lepsi koupit rovnou nejakou 325 ne?:-)
a nebo tam narvat turbo :evil:
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 26. 09. 2008 13:49

M40TURBO píše:
nyklman píše:no uprimne, mel jsem M10 karbec asi ctyri roky a nikdy jsem neuvazoval nad zvysovanim vykonu, ale asi to bude tim, ze sem naprosty laik a chlapi o cem tady mluvite nemam ani paru, takze klobou dolu:-)Ale myslim, ze za ty penize je lepsi koupit rovnou nejakou 325 ne?:-)
a nebo tam narvat turbo :evil:
to uz dělal člen Nervy ne? :lol: M10 je na turbo idealni, zvlaste M10B20...
ale naslápnutá atmosféra je lahoda, to ma uplně jiný projev, kdybych tak mohl sehnat hlavu z M12 a nestála 100k :cry:
Obrázek

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 26. 09. 2008 14:07

Jasne ze dohc 24V hlava z M12 je pre tocivu atmosferu lepsia, ale zas to neni OHVcko, podla mna aj so stock hlavou sa to da slusne naslapnut :) . Sam som zvedavy jak dopadnem ked poskladam M30 a pojdem na brzdu (radsej neocakavam nic vyrazne, ked tam bude + 15-20koni, tak som spokojny:)), Ked to bude vsetko fajn, tak si upravim aj nejaku M10, je to v podstate to iste ako M30, len o dva valce menej, takze pouzijem podobne postupy...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 26. 09. 2008 16:20

Ano, taky jsem zvedavy jak dopadne moje uprava, ale delam to s minimalnim rozpoctem (student no :roll: ) tak uvidime, tento tyden prisly saly a krouzky, takze zacnu chystat spodek...

mimochodem M12 je DOHC 16V M10ka :wink:
jezdila Formule2000
http://www.geocities.com/pirosqueta/1140afs.jpeg
Obrázek

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 26. 09. 2008 16:35

Neboj sa, ja viem co je M12, sak som to aj napisal, 300PS z 2L objemu pri 9500 otackach :twisted: . Inac co ta vysli saly a kruzky? Menis len ojnicne, alebo aj hlavne klukove loziska? Ja som uz teraz dost nepekne zahucal do hlavy, spodok vyzera byt uplne zdravy (a mam jeden cely nahradny v super stave ak by daco), tak donho zatial asi kafrat nejdem, ale aby som mal predstavu ze ak by daco... Kupoval si tie calico teflonom potiahnute saly, sportsaly origo BMW alebo standardne?
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 26. 09. 2008 19:43

Komplet, ojnicni i hlavni... cca 670 + 1500,- korun za obycejne... bude trochu upraveno mazani, tak snad to chvili vydrzi :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 26. 09. 2008 23:41

To kde si zohnal za taku cenu :shock: . Ak to teda neni tajne, pripadne cez rp. Ostrek piestov olejom planujes spravit?
E30 325i
E34 535i

Odpovědět