HELP po výměně setrvačníku nevypíná spojka (E36) - vyřešeno

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

HELP po výměně setrvačníku nevypíná spojka (E36) - vyřešeno

Příspěvek od Fx » 27. 07. 2008 01:02

323i E36, setrvačník D=228 mm; výměna proběhla za setrvačník z E39 523i, D=228 mm.

Vyměnil jsem setrvačník, vše proběhlo jakžtakž OK (problém jsem měl s vystředěním spojky, aby tam padla mrkev, ale i to se povedlo). Po opětovné montáži všeho zpátky jsem zkusil nastartovat, ale ouha.

Při vypnutém motoru jde řadit, při zapnutém ne. Když zařadím a pak se spojkou nastartuju, auto se pomalu hýbe. Tj. patrně nevypíná spojka.

Zkoušel jsem odvzdušnit spojkový válec, ale to nepomohlo.

Moje dotazy, co mě napadá:
1. Neměly některé modely E39 s 228mm setrvačníkem jinou výšku setrváku? Tj. jestli prostě není styčná plocha setrváku se spojkovou lamelou moc "daleko směrem od motoru", tj. že spojka prostě neumí odjet natolik, aby nezabírala. Zdá se mi nepravděpodobné - podle ETK mají stejné číslo dílu.

2. Že bych byl takovej kokot a nandal tam lamelu obráceně (má vliv?)?

3. Mohl by mít vliv díl č. 6 zde:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05
? Byl zlomený, tak jsem ho při výměně spojky před rokem opravil (vsazení šroubku a slepení), držel bez problémů a nevím stopro, zda se nerozletěl při nynější montáži převodovky - ale to jako příliš pravděpodobné nevidím.

Prosím o jakoukoliv radu, čím dřív, tím líp. Z dílny jsem právě dojel Feldou, mám to 40 km od domu, a feldou nechci jezdit donekonečna :?
Naposledy upravil(a) Fx dne 27. 07. 2008 17:03, celkem upraveno 1 x.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 07. 2008 01:45

spatnej valecek nebo prilis daleko vysouvaci rameno.. tzn pokud mas dojebanej dil c 6, cele rameno je moc daleko od pritlacaku a pak se neda poradne zaradit
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 27. 07. 2008 10:50

Ahoj.Měnil jsem u E36 automat za manuál.Montáž ok a pak problém jak u tebe.Při natočeném motoru nešlo zařadit a když tak auto hned popojíždělo.Z válečku šla jen čistá kapalina.Tak jsme furt jen odvzdušnovali a odvzdušnovali.Pak i lehce foukali vzduchem do nádobky kapaliny.Malinko se to zlepšilo,stále nic moc,ale už se s tim dalo jezdit.Asi po týdnu provozu se spojka pěkně zvedala a už je pohoda.Nevím proč ale určitě tam zůstane vzduch,kterej pak probublá pryč.Stejnej problém se mi stal už i u pár nákladních aut.Hodně trpělivosti.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 27. 07. 2008 12:12

Lamelu jsi obráceně nedal,dá se dát jenom v jedné poloze.Navleč hadičku na odvzdušnovák na brzdovém třmenu a spoj to s odvzdušnovákem na spojkovém válečku a ten nech lehce povolený.A postupuj jako by jsi odvzdušnova brzdový třmen,jinak to neodvzdušníš. A pokud to nepomůže tak je chyba jinde.

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 27. 07. 2008 14:09

přesně tak spojku odvzdušnit opačně než brzdy-kapalina musí přes ovzdušnovák dovnitř a ne ven..sám jsem se s tím pěkně natrápil než jsem si přečetl že se to odvzdušnuje takhle..a druhá věc co mi napadla je jestli jsi nedal spojkovej váleček vedle tý páky do který tlačí-pak vyletí samotnej pístek a spojka samozřejmně nic nedělá...
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 27. 07. 2008 15:30

Už mám vyřešeno - přítlačák Valeo byl po demontáži křivej jak šavle, na jedné straně zapuštěný a na druhé vystouplý (myslím styčnou plochu s lamelou). Naštěstí jsem měl i kus z té E39 vč. lamely, tak jsem to tam hodil a půl roku stará spojka Valeo s najetýma pár tisícema letí do koše. Už je to OK.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 27. 07. 2008 19:53

Tak to s tim odvzdušněním jsem už slyšel,ale nevyzkoušel.Člověk se musí furt učit. :wink:
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Brutalni Monstrum Wole
Příspěvky: 817
Registrován: 07. 03. 2007 21:38

Příspěvek od Brutalni Monstrum Wole » 27. 07. 2008 22:36

Pinki píše:Navleč hadičku na odvzdušnovák na brzdovém třmenu a spoj to s odvzdušnovákem na spojkovém válečku a ten nech lehce povolený.A postupuj jako by jsi odvzdušnova brzdový třmen,jinak to neodvzdušníš. A pokud to nepomůže tak je chyba jinde.
ty brďo to mě vůbec nenapadlo :shock: a já si furt říkal proč se mi to odvzdušnění povedlo až na stodvacátý pokus :D

až budu odvzdušnovat, tak to zkusím spíš velkou stříkačkou..

jak má být potom odvzdušnovací šroub, nahoru či dolu?? já ho měl vždy nahoru a pak se to nakonec povedlo.

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 27. 07. 2008 23:27

ALA E30 píše:Tak to s tim odvzdušněním jsem už slyšel,ale nevyzkoušel.Člověk se musí furt učit. :wink:
Odvzdušňoval jsem to tak, jak řekl BMWAK, už napoprvé, ale tím to zkrátka u mě nebylo. Musím se ale podělit o jízdní dojmy. S tím novým setrvačníkem je to "úplně jiné auto", mám neskutečnou radost, že se to povedlo a že jsem natrefil na super kus za dobré peníze.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 28. 07. 2008 06:58

Brzdy do odvzušnění spojky nepletu... stačí hevírkem zvednout levý předek, trochu tý kapaliny odvzdušnit z válečku u spojky a pak chvilku jebat z pedálem spojky, vzhledem k tomu náklonu se to už rychle doovzdušní (bubliny můžou krásně do nádobky)
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 28. 07. 2008 22:13

Taky zajímavá metoda.Já teda jen odvzdušnoval a pak do nekonečna jebal pedalem sem tam až to šlo.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Odpovědět