E30 324D rok 86´- motor

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

E30 324D rok 86´- motor

Příspěvek od Milinek » 15. 07. 2008 22:07

Zdravím všechny dobrý lidi tady na tom úžasném fóru, mám nabídku koupit výše uvedené vozítko, za myslím zajímavou cenu ale mám tam takový problém. Problém je v motoru, startuje super jak studenej, tak teplej, ale při běhu se jaksi chvějě - běží tak jako nervozně a vybrace se přenášejí do celého vozu, nejvéce je t znát kolem 1000 Ot, skoušel jsem postupně povolit všechny trubky ke vstřikům, ale na každém válci se běh motoru změní stejně (chtěl jsem tím vysledovat, který válec to způsobuje) Dále mě tedy napadají varianty, nechat překontrolovat vstřiky, pak majitel měnil žhavící svíce a měl sundané sací potrubí, napadlo mě, jestli to nepřisává "falešný" vzduch, ale nevím jestli tím diesely trpí podobně jako benzíni, no a dále nějaký válec bez tlaků, netěsnost ventilu(ů) a v poslední řadě vstřik, čerpadlo... Taky mi příjde, že motor moc nejede, jezdím v současné době Peugeotem 205 1.8D a jede to obdobně... Setkal se někdo s podobným problémem? Jinak na tacho 245tisKm - poctivejch! Děkuji za každý postřeh.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 15. 07. 2008 22:32

Tak od atmosfery se ani moc očekávat nedá, že by to nějak extra jelo :) Každopádně první co mně napadlo, jak jsem si přečtl o těch vibracích co popisuješ, tak to vypadá na zrušený dvouhmotový setrvačník, řekl bych
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Bajzík
Příspěvky: 3381
Registrován: 17. 08. 2004 08:08
Bydliště: Okr. J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajzík » 15. 07. 2008 22:50

co třeba silentbloky? 245 skutečných? :lol: to bych to auto rád viděl

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 16. 07. 2008 07:36

Vím že se to takle podle popisu blbě řeší, ale neřekl bych že jsou to silentbloky, setrvák mě nenapadl, nevědě jsem že je tam dvouhmotovej... Ten by to teoreticky mohl způsobovat, ale pořád mi spíš příjde, že je to něco na motoru, jde tak jako na 5 a půl válce... Podle toho i jede....

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 16. 07. 2008 07:38

nemuze to byt treba oi zub hozeny cerpadlo?
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 16. 07. 2008 07:45

Rozvody bych skusil překontrolovat, vím že tady někde byl popis nastavení...
Ještě jedna věc, po chcípnutí motoru, v něm tak jako zachrastí, něco tam jako udělá chra chra... že by ten setrvák?

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 16. 07. 2008 08:16

zachrasteni pri zastaveni delava 2hm. setrvak
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 16. 07. 2008 08:19

Mohlo by to tím být, znamená to tedy že je KO?

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 16. 07. 2008 08:30

pravdepodobne, ale vetsinou chrasti, ale da se s tim normalne jezdit vetsinou, i kdyz je samozrejme lepsi to vyresit
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 16. 07. 2008 08:39

Až do min. týdne jsem taky měl doma jednu třícu s tímto motorem. Zachrastění po zastavení motoru dělá setrvák, kdo na to není zvyklý, většinou se toho lekne :-)
Nicméně já to s tím koupil, najelo se skoro 50 tis. a dělá to furt stejně. Vzhledem k předpokládané ceně auta nemá moc smysl kupovat nový a jetý je sázka do loterie, klidně koupíš to samé.

Jinak že to moc nejede je celkem normální, není to motor na rychlou jízdu ale spíš držák - dělník. Nevím, jakým Pažoutem jsi jel, ale " dynamika ", dá - li se to tak říct bude opravdu podobná. Peugot je určitě lehčí. U 2,4d máš tu výhodu, že to pojede téměř stejně a se stejnou spotřebou, ať je v autě jen řidič nebo je naložené po střechu a máš za sebou vozejk.

Jinak pokud to opravdu startuje za studena i za tepla, nehulí to jak TDI a motor běží, je to téměř nesmrtelný motor, který najede při dobrém zacházení půl mega i víc bez větších problémů. Díky mech. čerpadlu je i maximálně jednoduchý na opravy a údržbu.
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 16. 07. 2008 09:06

No a jak ti běžel motor, když jsi dal na volnoděh cca 1000Ot připadal jsi si že sedíš v masážním křesle?

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 07. 2008 10:21

Hanzz píše:zachrasteni pri zastaveni delava 2hm. setrvak
Dan td píše:Až do min. týdne jsem taky měl doma jednu třícu s tímto motorem. Zachrastění po zastavení motoru dělá setrvák, kdo na to není zvyklý, většinou se toho lekne :-)
Blbost. Možná na tom má nějaký minimální podíl, ale tento zvuk vydává spojkové ložisko. Mně to dělalo to samé, ale jakmile jsem jej vyměnil spolu s celou spojkou, tak je klid, a to ten setrvák už mám nejspíš taky urvaný :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 16. 07. 2008 10:54

Míšánek píše:
Hanzz píše:zachrasteni pri zastaveni delava 2hm. setrvak
Dan td píše:Až do min. týdne jsem taky měl doma jednu třícu s tímto motorem. Zachrastění po zastavení motoru dělá setrvák, kdo na to není zvyklý, většinou se toho lekne :-)
Blbost. Možná na tom má nějaký minimální podíl, ale tento zvuk vydává spojkové ložisko. Mně to dělalo to samé, ale jakmile jsem jej vyměnil spolu s celou spojkou, tak je klid, a to ten setrvák už mám nejspíš taky urvaný :wink:
spojkovy lozisko to bude, jen, kdyz to neudela pri zastaveni motoru a vyslapnuty spojce ne
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 07. 2008 11:24

Hanzz píše:
Míšánek píše:
Hanzz píše:zachrasteni pri zastaveni delava 2hm. setrvak
Dan td píše:Až do min. týdne jsem taky měl doma jednu třícu s tímto motorem. Zachrastění po zastavení motoru dělá setrvák, kdo na to není zvyklý, většinou se toho lekne :-)
Blbost. Možná na tom má nějaký minimální podíl, ale tento zvuk vydává spojkové ložisko. Mně to dělalo to samé, ale jakmile jsem jej vyměnil spolu s celou spojkou, tak je klid, a to ten setrvák už mám nejspíš taky urvaný :wink:
spojkovy lozisko to bude, jen, kdyz to neudela pri zastaveni motoru a vyslapnuty spojce ne
jo, to je fakt. Jenomže u mně ten setrvák defacto nejde vůbec slyšet a to je zkurvený celkem dost...

To Milinek: A co Ti to dělá tak okolo 1 800 ot./min. ? To mně klepe s autem asi nejvíc při těchto otáčkách
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 16. 07. 2008 11:39

Při 1800Ot nic, je to naprosto klidný....

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 16. 07. 2008 11:40

Ještě jedna věc, vím že je tady o tom už psáno, kolik vám ten motor bere na L/100Km?

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 16. 07. 2008 11:44

6-7
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 16. 07. 2008 11:46

Míšánek píše:
Hanzz píše:
Míšánek píše: Blbost. Možná na tom má nějaký minimální podíl, ale tento zvuk vydává spojkové ložisko. Mně to dělalo to samé, ale jakmile jsem jej vyměnil spolu s celou spojkou, tak je klid, a to ten setrvák už mám nejspíš taky urvaný :wink:
spojkovy lozisko to bude, jen, kdyz to neudela pri zastaveni motoru a vyslapnuty spojce ne
jo, to je fakt. Jenomže u mně ten setrvák defacto nejde vůbec slyšet a to je zkurvený celkem dost...

To Milinek: A co Ti to dělá tak okolo 1 800 ot./min. ? To mně klepe s autem asi nejvíc při těchto otáčkách
Tak teď jsem to ještě vyskoušel, tak na 1 800 ot./min je to OK ale chvění nastane opět při 2 000ot./min

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 16. 07. 2008 12:49

Hanzz píše:6-7
tak isto :wink:
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 16. 07. 2008 13:08

Dlouhodoby prumer 6,4l/100km (nehonim ho, nema to cenu)
Mesto do 7l/100km

Jede to temer stejne jak prazdny tak nalozeny.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Odpovědět