Když rychleji zavřeš škrtící klapku (když rychleji sundáš nohu z plynu), nastane krátká (v řádech 0.1s) prodleva, než si váha vzduchu uvědomí, že musí ubrat mnozštví paliva. Během týhle krátký prodlevy jde do motoru stejný množství benzínu, který by tam šlo při otevřený škrtící klapce, ale jelikož je zavřená, nedostává se do spalovacího motoru dostatek kyslíku a může nastat situace, že ne všechen benzín shoří. Ten pak může bouchnout ve vejfuku..
Ve valný většině případů uslyšíš maximálně lehký zabublání z vejfuku. Pokud ho máš ale dostatečně průchozí, může se stát, že ti to hodí i malýho lišáka.
Já mám na E30 ISu průchozí vejfuk bez katu a občas si to zabublá. Lišáka mi to udělalo snad jen jednou v životě. Mnohem víc a ve větší míře se to stává u přeplňovanejch aut, protože je tam logicky řádově větší rozdíl mezi tim, když de do motoru vzduch pod otevřenou škrtící klapkou (a pod tlakem).
V principu je to vážně jednoduchý, jde jen o to, jestli se dostane troška benzínu do vejfuku. Tady je fotka známýho, má na svojem Saxu VTS svody, průchozí vejfuk, vačky a PeugeotSport ECU a tohle to dělá při každym ubrání plynu:
http://marty.fired.cz/saxo/dalsi_upravy/liska.JPG
Pokud jsem se spletl tak mě prosím opravte.
