To sice lze technicky provést (nějaký citlivý obvod bude sledovat impulsy, přes polovodičový spínač pak bude zapínat relé atd.), ale nač tyhle bastly..?zamknuto píše:To by mě taky zajímalo jak by to bylo z životností leda to ještě skusit napojit nějak na tacho aby se to třeba nad 20kmh vyplo ale nevím jak by to bylo složitý!
Celá chladící soustava - chladič, sahara, čerpadlo, visco s vrtulí, termostat - je vyladěný systém.
Jakmile se naruší funkce některé části, už se to projeví na životnosti motoru.
Příkladem budiž podcházející termostat, k tomu netuhnoucí visco.
Jak to vypadá?
Motor není na provozní teplotě ani po 20 minutách jízdy.
Při popojíždění v horku v koloně je pak teplota u červenýho pole.
Po rozjetí opět padá pod provozní normál.
Nahovno.
Znám dost těch, co to řeší různým zakrýváním chladiče, pošuků s visco-spojkou natvrdo a dokonce i magora, co si vyřezal kvůli nefunkční visco i díry na kapotu.
Nejlepší řešení = použít funkční spojku a hotovo...