viscospojka

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 06. 2008 12:16

zamknuto píše:To by mě taky zajímalo jak by to bylo z životností leda to ještě skusit napojit nějak na tacho aby se to třeba nad 20kmh vyplo ale nevím jak by to bylo složitý!
To sice lze technicky provést (nějaký citlivý obvod bude sledovat impulsy, přes polovodičový spínač pak bude zapínat relé atd.), ale nač tyhle bastly..?

Celá chladící soustava - chladič, sahara, čerpadlo, visco s vrtulí, termostat - je vyladěný systém.
Jakmile se naruší funkce některé části, už se to projeví na životnosti motoru.

Příkladem budiž podcházející termostat, k tomu netuhnoucí visco.
Jak to vypadá?
Motor není na provozní teplotě ani po 20 minutách jízdy.
Při popojíždění v horku v koloně je pak teplota u červenýho pole.
Po rozjetí opět padá pod provozní normál.
Nahovno.

Znám dost těch, co to řeší různým zakrýváním chladiče, pošuků s visco-spojkou natvrdo a dokonce i magora, co si vyřezal kvůli nefunkční visco i díry na kapotu.

Nejlepší řešení = použít funkční spojku a hotovo...

Uživatelský avatar
honzeeek
Příspěvky: 505
Registrován: 18. 11. 2005 00:26
Bydliště: Brno

Příspěvek od honzeeek » 06. 06. 2008 12:19

Sehnal jsem od Meyle za nějakych 1600,-

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 06. 06. 2008 12:25

honzeeek píše:Sehnal jsem od Meyle za nějakych 1600,-
jj, udělal jsem dobře že jsem vzal rovnou dvě :lol:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 06. 06. 2008 12:29

misane, jak muzes tvrdit ze to bylo vpohode s el. vrtuli kdyz jsi to auto dvakrat upekl a dvakrat udelal hlavu :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 06. 06. 2008 12:33

adam320 píše:misane, jak muzes tvrdit ze to bylo vpohode s el. vrtuli kdyz jsi to auto dvakrat upekl a dvakrat udelal hlavu :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Simpson
Příspěvky: 102
Registrován: 26. 09. 2007 13:59

Příspěvek od Simpson » 06. 06. 2008 12:55

adam320 píše:misane, jak muzes tvrdit ze to bylo vpohode s el. vrtuli kdyz jsi to auto dvakrat upekl a dvakrat udelal hlavu :lol:
tak to me dostalo:-D :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 06. 06. 2008 13:01

Simpson píše:
adam320 píše:misane, jak muzes tvrdit ze to bylo vpohode s el. vrtuli kdyz jsi to auto dvakrat upekl a dvakrat udelal hlavu :lol:
tak to me dostalo:-D :lol: :lol: :lol:
ale je to pravda bohuzel :lol:
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 06. 06. 2008 14:55

Hanzz píše:
Simpson píše:
adam320 píše:misane, jak muzes tvrdit ze to bylo vpohode s el. vrtuli kdyz jsi to auto dvakrat upekl a dvakrat udelal hlavu :lol:
tak to me dostalo:-D :lol: :lol: :lol:
ale je to pravda bohuzel :lol:
ty voe :D :D
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
Martin_BMW
Příspěvky: 230
Registrován: 25. 10. 2004 11:13
Bydliště: New Bor City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_BMW » 06. 06. 2008 15:23

Míšánek píše:
Hanzz píše:dejte za pravdu konstrukterum z mnichova a nevymejslejte picoviny :wink:
Kdyby každý dával za pravdu těm slavným konstruktérům, tak by taky nemusely nikdy vzniknout takové projekty jako je 750iAL Biturbo atd...

Jinak ve svojí 520i jsem tak měl el. vrtuli (nevim jestli origo, nejspíš ne, ale koupil jsem to tak) a bylo to naprosto v pohodě. Teď v ropákovi mám viscu, ale stará mně odešla, tak sjem radši koupil novou. Ale el. vrtuli bych se Já osobně nebránil...
Souhlas, zadne auto neni dost dokonale. Kazdy si prispusobime vse podle sebe.
Visko funguje dobre, pokud je nova, dvourychlostni vrtule funguje porad, pokud vam jako me nezatuhne behem zimy, kdy byla vypnuta. :(

Ppajda
Příspěvky: 120
Registrován: 30. 04. 2008 19:58

Příspěvek od Ppajda » 06. 06. 2008 17:53

Někdo si ho přispůsobí k lepšímu,někdo ho dokonale domrdá. :lol:
Kdyby byla ta viscospojka originál,tak by asi fungovala tak dlouho,že by nemělo smysl vymejšlt pí,,viny s el.saharou.Ovšem druhovýroba se originálu kolikrát nepodobá ani zdánlivě

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 06. 06. 2008 18:53

Hanzz píše:
Simpson píše:
adam320 píše:misane, jak muzes tvrdit ze to bylo vpohode s el. vrtuli kdyz jsi to auto dvakrat upekl a dvakrat udelal hlavu :lol:
tak to me dostalo:-D :lol: :lol: :lol:
ale je to pravda bohuzel :lol:
hoši, hoši, ste úplně mimo. Neudělal jsem na tom ani 1, slovy JEDNU hlavu! Evidentně víte hovno co a jak bylo, takže nevím co tu kecáte za kraviny :roll: Jenom pro úplnost dodám, že u té první hlavy mně prasklo vahadlo, což jaksi s chladícím systémem nemá absolutně žádnou spojitost, a ta druhá hlava, kterou jsem tam dával byla už řachlá.. Ještě než se to celé posralo, tak se teplota se držela normálně v půlce, takže to nejspíš chladilo v pořádku :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
zamknuto
Příspěvky: 156
Registrován: 14. 09. 2006 16:19
Bydliště: Zlínský kraj

Příspěvek od zamknuto » 06. 06. 2008 19:05

A jak to řeší ti co nemůžou použít viscu z důvodu nedostatku prostoru buď úpravou nebo zástavbou silnějšího motoru?Asi elektrikou ne? A zvlášť ty upravovaný motory potřebujou dobrý chlazení tak by tam nedávaly přeci něco co je plně k hovnu! Jako fakt nejsem odborník jen bych rád získal objektivní názor! :?
E34 520i M50

Ppajda
Příspěvky: 120
Registrován: 30. 04. 2008 19:58

Příspěvek od Ppajda » 06. 06. 2008 19:15

No když to tam je a funguje to celý generace a montujou to dodnes,tak to zas tak špatný nebude.Argument,že to odchází neni argument.Pryžový uložení ramen taky odchází,nahrarujeme je kovovýma?Ne.Zkrátka je vyměníme.Auto je stroj,plnej pohyblivejch částí a vyžaduje údržbu a servisní zásahy,tak to prostě je.A kdo to nechápe ať chodí pěšky.

Uživatelský avatar
zamknuto
Příspěvky: 156
Registrován: 14. 09. 2006 16:19
Bydliště: Zlínský kraj

Příspěvek od zamknuto » 06. 06. 2008 19:22

Ppajda píše:No když to tam je a funguje to celý generace a montujou to dodnes,tak to zas tak špatný nebude.Argument,že to odchází neni argument.Pryžový uložení ramen taky odchází,nahrarujeme je kovovýma?Ne.Zkrátka je vyměníme.Auto je stroj,plnej pohyblivejch částí a vyžaduje údržbu a servisní zásahy,tak to prostě je.A kdo to nechápe ať chodí pěšky.
No do jiných aut montujou zas celý generace el. vrtuli a montujou do dnes a taky to funguje! Jen mě zajímaj klady tohodle systému jaký to má výhody oproti el. a jaký nevýhody! :roll: jako názory že to tam montujou tak to bude asi dobrý nejsou argument :roll:
E34 520i M50

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 06. 2008 19:37

zamknuto píše: No do jiných aut montujou zas celý generace el. vrtuli a montujou do dnes a taky to funguje! Jen mě zajímaj klady tohodle systému jaký to má výhody oproti el. a jaký nevýhody! :roll: jako názory že to tam montujou tak to bude asi dobrý nejsou argument :roll:
A co vlastně řešíš?

Některý auta maj vrtuli natvrdo, bez jakýkoli spojky, jiný el. větrák, nebo třeba elektromagnetickou spojku, no a další visco. A nějaký zas třeba maj motor chlazenej vzduchem.
Všechno má svoje výhody i nevýhody a s tím se musí vypořádat konstruktér.

Co asi bude výhodou visco?
Třeba to, že si teplotu vzduchu z chladiče hlídá sama - takže žádný další čidlo, žádnej elektrickej okruh, žádnej elektromotor ani relé.

Jestli ti tahle problematika hodně zajímá, literatury všade hafo...

Ppajda
Příspěvky: 120
Registrován: 30. 04. 2008 19:58

Příspěvek od Ppajda » 06. 06. 2008 20:17

Neřešil jsem co je lepší,řešil jsem to,že to BMW takhle má a mělo by to zůstat originál.Páč nechápu,co proti tomu máte.Mě to funguje na 1.Až přestane,hold vezmu ze šrajtofle Koruny a půjdu koupit novou.Rozhodně nebudu přemejšlet nad tim,jak tam naprznit el. saharu a spínač teploty,ktomu relé pojistku a kabeláž.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 06. 06. 2008 21:33

Ppajda píše:Neřešil jsem co je lepší,řešil jsem to,že to BMW takhle má a mělo by to zůstat originál.Páč nechápu,co proti tomu máte.Mě to funguje na 1.Až přestane,hold vezmu ze šrajtofle Koruny a půjdu koupit novou.Rozhodně nebudu přemejšlet nad tim,jak tam naprznit el. saharu a spínač teploty,ktomu relé pojistku a kabeláž.
Nehledě k tomu že visco spojka alespoň u mne motor zchladí daleko dřív než kdejaký el.ventilátor. :wink:
Obrázek

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 06. 06. 2008 21:48

DVORIS píše:
Ppajda píše:Neřešil jsem co je lepší,řešil jsem to,že to BMW takhle má a mělo by to zůstat originál.Páč nechápu,co proti tomu máte.Mě to funguje na 1.Až přestane,hold vezmu ze šrajtofle Koruny a půjdu koupit novou.Rozhodně nebudu přemejšlet nad tim,jak tam naprznit el. saharu a spínač teploty,ktomu relé pojistku a kabeláž.
Nehledě k tomu že visco spojka alespoň u mne motor zchladí daleko dřív než kdejaký el.ventilátor. :wink:
jak víš?
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 07. 06. 2008 08:59

Vlastní zkušenost :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 07. 06. 2008 13:09

Jak je videt, tak nekteri mistni "konstrukteri" maji Kontruktery z Mnichova za amatery a proto vymysleji vlastni reseni. Nechme jim moznost vyniknout a ukolibejme se vlastnim "zpatecnictvim" ktere nas nechava v minulem stoleti s tim, ze utracime tezce vydelane Koruny za predpotopni visco vrtule pripadne dalsi originalni "nemoderni" dily...
Takze instalujte ruzne elektro vrtule z vrakaren, zapojujte k tomu prapodivnou kabelaz a v nadchzejicim lete se modlete aby vam to alespon obcas seplo a zafungovalo... (ti co maji toto reseni z nejakeho nestandardniho konstrukcniho reseni do teto kategorie nepocitam)

PS:urcite by se naslo par veci ktere BMW neudelalo nejlepe, ale zbylych 99,8% bezpecne prevysuje ostatni i po letech a proto je BMW tam kde je.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Odpovědět