maturitní výr. pro BMW -za jedna!

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 31. 03. 2008 15:40

Máš změřeno např i o kolik se snížil podtlak, při určitých otáčkách. Řekl bych, že nárůst bude hlavně v nižších otáčkách, při vyšších už foukátko moc vzduchu foukat nestačí.

A už to sem kurňa dej, na nějaké závěry a zkomponování, tu není (asi) nikdo zvědavej. Chcem jen graf z brzdy. 8)
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 01. 04. 2008 19:32

aula píše:Máš změřeno např i o kolik se snížil podtlak, při určitých otáčkách. Řekl bych, že nárůst bude hlavně v nižších otáčkách, při vyšších už foukátko moc vzduchu foukat nestačí.

A už to sem kurňa dej, na nějaké závěry a zkomponování, tu není (asi) nikdo zvědavej. Chcem jen graf z brzdy. 8)
Oki,ale jen proto,že nemám teď čas na slohy (bohužel), zítra mě čeká maturitní práce z češtiny (sloh).
Teď to nechám bez jakého koliv komentáře, tak koukejte koukejte koukejte, já vám pak k tomu napíšu :wink: a bude i video :wink:

PS: Díky Samiqovi za SZ, odpíšu, ale je teď vážně fofr, promiň

Tak tady to máte 8)

Obrázek
PS: mám vůli v hydroštelech,takže nemužu točit víc jak 5 500ot/min (v dílně už připravuju 1.8 )
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
Luter
Příspěvky: 1029
Registrován: 10. 10. 2003 15:58
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od Luter » 01. 04. 2008 20:46

a máš graf měření před zástavbou? :roll:
e36 2.0

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 04. 2008 20:59

OT: Jáké má seriové parametry tento motor? Nějak nemám podle čeho soudit a jsem líný to hledat :lol:
Naposledy upravil(a) Míšánek dne 01. 04. 2008 21:17, celkem upraveno 1 x.
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 01. 04. 2008 21:05

No specifikaci najdeš jen asi přibližně tohle 105 hp/6000 (nebo 5,8?) a 162 Nm při nějakách těch 4100.

Takže s momentem to moc neudělalo a výkon těžko posuzovat, když není chára bez úprav a ještě nejde vytočit do rajskejch. Hod sem ještě graf bez úpravy, závěr si tu každej uděláme sám, to nám nemusíš sepisovat. Na ten sloh se stejně není co učit, ale bejvá zvykem se vyjádřit k nějakým aktuálním problémům - takže letos napr. radar, Kaplického ,,chobotnička" , aspon tak to bylo za nás.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 04. 2008 21:11

aula píše:No specifikaci najdeš jen asi přibližně tohle 105 hp/6000 (nebo 5,8?) a 162 Nm při nějakách těch 4100.

Takže s momentem to moc neudělalo a výkon těžko posuzovat, když není chára bez úprav a ještě nejde vytočit do rajskejch. Hod sem ještě graf bez úpravy, závěr si tu každej uděláme sám, to nám nemusíš sepisovat...
Chamuraphi píše v počátku tématu, že jde o jakousi M40 1,6 bez katalyzátoru (?).
Tam je tabulkově 102 koní, kroutící moment někde kousek nad 140 Nm.

Tenhle graf mi ale silně připomíná M40 1,8 - bohužel tady nemám k dispozici jeho charakteristiky.

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 01. 04. 2008 21:13

Venca píše:
aula píše:No specifikaci najdeš jen asi přibližně tohle 105 hp/6000 (nebo 5,8?) a 162 Nm při nějakách těch 4100.

Takže s momentem to moc neudělalo a výkon těžko posuzovat, když není chára bez úprav a ještě nejde vytočit do rajskejch. Hod sem ještě graf bez úpravy, závěr si tu každej uděláme sám, to nám nemusíš sepisovat...
Chamuraphi píše v počátku tématu, že jde o jakousi M40 1,6 bez katalyzátoru (?).
Tam je tabulkově 102 koní, kroutící moment někde kousek nad 140 Nm.

Tenhle graf mi ale silně připomíná M40 1,8 - bohužel tady nemám k dispozici jeho charakteristiky.
:oops: Měl jsem zato že jde o 1,8 :oops:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 04. 2008 21:16

aula píše:
:oops: Měl jsem zato že jde o 1,8 :oops:
No, já mám takový tušení, že asi jde...

Jsem zvědav na porovnání s grafem od měření bez fukárku.

20 Nm nárůstu plošně na rozsahu 2000-5000 ot/min je sci-fi...

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 04. 2008 21:18

aula píše:No specifikaci najdeš jen asi přibližně tohle 105 hp/6000 (nebo 5,8?) a 162 Nm při nějakách těch 4100.
dík :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 05. 04. 2008 13:30

video : http://www.youtube.com/watch?v=UolyXuUAJWU

tento první graf co jsem sem vložil, bylo seriového sání s KN vložkou.
Ted vkladam porovnání s kompresorem.
Obrázek

poznámky: auto jsem koupil jako 1,6l (nemám důvod nevěřit,váha vzduchu je také 1,6 ,ale na řídící jednotku jsem nekoukal). Je to bezkatová verze. Úpravy jen vzduchový filtr KN a čistě průchozí koncový tlumič výfuku. Motor šlape jako hodinky s jediným problémem,že nemuže točit více jak 5.500ot/min (kvůli vůli v hydroštelech, a když je olej moc ohřátý (řidčí) snižuje se točitelé maximum na 5.200 ot/min (tím byla i ovlivněna pozdější měřenína brzdě)). Proto připravuju motor 1,8. Na elektrokompresoru je už váha vzduchu z 1,8 (údaje z měření přídavnou lambda sondou vykazovali stejné údaje jako z 1,6 váhou vzduchu)

!tohle jsou jen první testy!
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 05. 04. 2008 20:06

Zhruba tohle jsem očekával.
Ten fukárek tam nemá co nahnat.

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 10. 04. 2008 20:15

E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 10. 04. 2008 22:40

1OO OOO oTacek z aminutu??? to mi rekni ze to vydrzi... neni to trochu moc??
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 04. 2008 17:17

chamuraphi píše:vyšší otáčky kompresoru budu řešit převodem,tkž bych se k těm 100.000 ot/min mohl přiblížit
Převodem sice můžeš zvýšit otáčky fukárku, ovšem efekt to nepřinese - pro vytvoření přetlaku je nutný výkon. Ten není dostatečný...

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 11. 04. 2008 17:23

Ty auta zní jak vysavače. :lol:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

ghorst
Příspěvky: 55
Registrován: 02. 04. 2008 05:17
Bydliště: jižní morava

Příspěvek od ghorst » 11. 04. 2008 21:42

hoj,respect,tomuto dost fandím.
řeš to a do budoucna je byznys jistej
ghorst for president
730i E32, 316 compact,E30 318 IS,E30 316i,E36 318 sedan,E34 525i,E34 525 TDS. E36 325 :-)))

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 04. 2008 08:26

ghorst píše:hoj,respect,tomuto dost fandím.
řeš to a do budoucna je byznys jistej
Bude-li dost takových, co těm nesmyslům fandí, pak ten byznys bude jistej.

:twisted:

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 13. 04. 2008 11:33

Venca píše:
ghorst píše:hoj,respect,tomuto dost fandím.
řeš to a do budoucna je byznys jistej
Bude-li dost takových, co těm nesmyslům fandí, pak ten byznys bude jistej.

:twisted:
tak si hraju, to je na tom něco špatného? :wink: Mám čas, mám prostředky a náladu,tak proč ne 8) vím ,že to nikdy nebude lepší než turbodmychadlo nebo turbokompresor. Ale ani jedno v nejbližší době nebudu instalovat. Řeknu to takhle, na SŠ a na začátku VŠ si budu hrát se 4válci od BMW, potom přesedlám na E30 s M50 motorem (nejpravněpodobněji, a budu si hrát tam ( nebráním se variantám 320IS, nebo M20 a zakoupit Turbo kit z USA,který je za směšné peníze (kolem 16000 uplně v pohodě))), ale na to nemám momentálně tolik volný financí,čeká mě sezona a auto nejezdí zadarmo + výdaje kolem. No a abych pokračoval ve vývoji,potom přesedlám na Porsche řady trans-axle, a to buď na 944 turbo (951) nebo 968 , a opět si hrát s výkonem a přeplňováním (u 944 turbem a u 968 kompresorem (popř přahodit agregát z 944)) a dál je to ve hvězdách :) ale mým snem je GT40 a muže to být klidně replika ze severu.... (tam dělají ty nej)
Vím že to muže vypadat ujetě,ale minimálně polovina je ralitou a zbytek budu chtít ze všech sil uskutečnit.
PS: sem nakaženej od táty :lol: :lol: a vůbec mi to nevadí :lol:
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 04. 2008 11:47

chamuraphi píše:
tak si hraju, to je na tom něco špatného?
....a to buď na 944 turbo (951) nebo 968 , a opět si hrát s výkonem a přeplňováním (u 944 turbem a u 968 kompresorem (popř přahodit agregát z 944)) ....
...Vím že to muže vypadat ujetě,ale minimálně polovina je ralitou a zbytek budu chtít ze všech sil uskutečnit.
Jen si hraj, to je v pořádku.
Sni o přeplňování 944 nebo 968.
Co bude realitou, může ukázat jen čas, ale polovina to asi nebude.

Fukárek v sání je ovšem slepá cesta - to jsem řekl na začátku a ty grafy to jen mohou potvrdit.
Kdybys byl realista, věnuješ čas jiným pokusům.

.

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 13. 04. 2008 16:52

Venca píše:
chamuraphi píše:
tak si hraju, to je na tom něco špatného?
....a to buď na 944 turbo (951) nebo 968 , a opět si hrát s výkonem a přeplňováním (u 944 turbem a u 968 kompresorem (popř přahodit agregát z 944)) ....
...Vím že to muže vypadat ujetě,ale minimálně polovina je ralitou a zbytek budu chtít ze všech sil uskutečnit.
Jen si hraj, to je v pořádku.
Sni o přeplňování 944 nebo 968.
Co bude realitou, může ukázat jen čas, ale polovina to asi nebude.

Fukárek v sání je ovšem slepá cesta - to jsem řekl na začátku a ty grafy to jen mohou potvrdit.
Kdybys byl realista, věnuješ čas jiným pokusům.

.
odpovím v bodech:
1) o přeplňování 944 snít nemusím ,když ho vídám v dílně rozdělnaý :), MIHALS nebo SÁMO tady z fora ti to potvrdí :wink: (prošli sme si postupně řadou 924-944-944S2-951-968 a u posleních dvou zůstáváme) a s kolegy jezdíme vytrvalostní závody Le-Brno s "924 Carrera GTS" (to je jen označení,ve skutečnosti se jedná o laminátovou 924S s mechanikou z 968)

2) čas bych věnoval jiným pokusům ,ale nemám už krom motoru na autě co vylepšit(nebavím se o laku)... Podvozek HR 19.01 s tlumiči Bilstein (optimální i na běžný silnice), přední stabilizace 21mm (dál mužu jen 25mm z USA) a zadní stabilizace z 14,5mm, komplet přední brzdy z 325 (větší jsou na 316 zbytečné, stejně jako zadní kotouče), výfuk originál bez KATu s čistě průhozím konzovým tlumičem. Řízení přímé bez posilovače, interiér kůže z 325, Recara, el.okna,zrdcáta i šíbr (kila navíc,ale...). Kola 15" 7palců se 195 a na okruh slicky. Proto si teď hraji s motorem. A z grafu vidím,že v tomto stavu pomůže jen málo na začátku,tak proč to sním nezkusit a něco tam sním vykouzlit. Sem optimista, dokud mě to neodradí,ale pořád tam naději vidím :)

To ghors : díky

To aula : njn občas zní,ale já jsem zatím spíš automatická pračka a při vypínání přistávací proudové letadlo
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Odpovědět