318iS nestartuje

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
afroman
Příspěvky: 83
Registrován: 05. 06. 2006 11:13
Bydliště: Praha 6

318iS nestartuje

Příspěvek od afroman » 30. 03. 2008 23:48

Vim, že se to tady řeší každej tejden, ale nekamenujte mě, je to taková lahůdka.

Vyměnil jsem motor u 318iS a v pohodě šel nakopnout, měl plynulej chod. Poté jsem to auto nastrojil, vyndal přístrojovku, zas ji nandal. Vyměnil prasklý pojistky v pojistný skříni a chtěl nastartovat - nic. cvakne to ve spínači, ale jinak nic.

A teď ta lahůdka, palivová pumpa se mi roztáčí při otočení klíčku do první polohy, ale ta teď taky nefunguje, zkoušel jsem jí zkratovat a nakopnout manuálně, ale ozvalo se jenom divný cvaknutí z motoru v oblasti filtru aktivního uhli...

Poraďte prosím
ex BMW 318iS AWD - ArseWheelDrive
1:18 M3 E30 (Autoart)

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 31. 03. 2008 18:35

ze by kostra?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 31. 03. 2008 21:08

spatnej minus, bud na baterce nebo na motoru
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
afroman
Příspěvky: 83
Registrován: 05. 06. 2006 11:13
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od afroman » 01. 04. 2008 08:52

kostra je v pohodě podívám se na te mínus na motoru, díky
ex BMW 318iS AWD - ArseWheelDrive
1:18 M3 E30 (Autoart)

Uživatelský avatar
afroman
Příspěvky: 83
Registrován: 05. 06. 2006 11:13
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od afroman » 01. 04. 2008 12:06

minus na motoru v pohodě, startovalo to a teď to zničeho nic nestartuje, starter je v pohodě, problem je zřejmě někde mezi spínačkou a startérem, ale fakt se mi nechce jít po drátech, nesetkal jste se s tim někdo? motor je ukostřenej. nevíte někdo, jestli by to mohlo bejt např. spínačkou?
ex BMW 318iS AWD - ArseWheelDrive
1:18 M3 E30 (Autoart)

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 01. 04. 2008 12:14

Zkus zatlačit na ten kulatej konektor, co spojuje motorovou elektriku s kabinovou, nebo ho rozpoj, foukni do toho, spoj, zatlač na něj z obou stran a pak zkus nastartovat.
Mně dělal 325i to samý a bylo to tímhle :-)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 04. 2008 12:16

afroman píše:minus na motoru v pohodě, startovalo to a teď to zničeho nic nestartuje, starter je v pohodě, problem je zřejmě někde mezi spínačkou a startérem, ale fakt se mi nechce jít po drátech, nesetkal jste se s tim někdo? motor je ukostřenej. nevíte někdo, jestli by to mohlo bejt např. spínačkou?
Vzal bych voltmetr, změřil bych si, zda je v příslušný zdířce (11) konektoru diagnostiky + při otočení klíčku do "Start".

Uživatelský avatar
afroman
Příspěvky: 83
Registrován: 05. 06. 2006 11:13
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od afroman » 01. 04. 2008 16:31

díky všem, byl to blbě zapojenej jeden konektor, vždycky je to ta největší hovadina;)
ex BMW 318iS AWD - ArseWheelDrive
1:18 M3 E30 (Autoart)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 04. 2008 22:19

no priste hned na zacatku napis - neco sem delal s elektrikou, pac ten konektor se patrne blbe nezapojil sam :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 04. 2008 06:36

afroman píše:díky všem, byl to blbě zapojenej jeden konektor, vždycky je to ta největší hovadina;)
To jo, to je celkem hovadina.

Při zapojování konektorů je dobrý pracovat i hlavou - leckde je třeba + z baterky bez jištění a ten může napáchat dost škody...

:D

Uživatelský avatar
afroman
Příspěvky: 83
Registrován: 05. 06. 2006 11:13
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od afroman » 02. 04. 2008 08:44

chybička se vloudila, těma se přece člověk učí :lol:

Každopádně děkuji všem za pomoc a ochotu. Zase jsem o něco chytřejší

Díky všem !!!
ex BMW 318iS AWD - ArseWheelDrive
1:18 M3 E30 (Autoart)

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 19. 07. 2009 13:33

Vytahuju tenhle topik, abych zbytečně nezakládal nový.....
Problém je následující: M42 točí, ale nechytne :?

Stalo se to náhle, motor jsem nastartoval, hned po startu chcípl a pak už nic, jen točí a má minimální snahu chytit.

1. Zkoušel jsem jiskru jako první - jiskra jde, na všech 4 svících
2. Pak jsem šel hledat falešný vzduch - nic... nenašel jsem nikde nic
3. Zkusil jsem sundat hadičku od paliváku a benzín jde, relátko spíná, tam problém není
4. Zkusil jsem přiškrtit odtokovou hadičku z lišty a beze změny, takže ani tlakem by to být nemělo
5. Proměřil jsem snímač otáček na klice - 550 ohmů... to by mělo být v toleranci, odpojil jsem konektor a jiskra už nešla = takže by měl být ok a snad i řj
6. Snímač na vačce měl přesně 1280 ohm, jak by měl mít... Byl dost zasraný od oleje, tak jsem ho vyndal, vyčistil, zkusil znova a došlo k určité změně k lepšímu, má teď větší snahu chytit. Je to možné, že by to byl on?
7. Když jsem vyndal svíčku a zatočil tím, tak šel ven vzduch, benzin nebylo cítit. Podle snímače na vačce ŘJ rozdává signál na vstřiky, může vstřikovat uplně špatně kvůli tomu snímači?

Nemám možnosti pujčit si jiné čidla, dá se to ještě nějak diagnostikovat?
Dál už mě nic nenapadá, předem díky za rady pánové :idea:
Obrázek

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 19. 07. 2009 13:52

tak vytahni vstřiky a podívej jestli vstřikujou
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 20. 07. 2009 16:24

Dneska jsem na ně juknul. Sice vstřikují, ale zdá se mi, že ne tak jak by měly....

Takže je jiskra, jde benzín, ale nechytne..... sem tam blafne jeden válec...
Obrázek

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 20. 07. 2009 16:49

Dušan M10B18 píše:Dneska jsem na ně juknul. Sice vstřikují, ale zdá se mi, že ne tak jak by měly....

Takže je jiskra, jde benzín, ale nechytne..... sem tam blafne jeden válec...
to znamena že vstřikují jak? rozpráši palivo tebo to stříka proudem?

tlak paliva si měřil?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 20. 07. 2009 18:03

Blbě jsem to napsal, vstřiky rozprašují normálně... problém bych viděl spíše v řízení vstřiků nebo jiskry...

Tlak v liště jsem nezměřil, bo nemám čím, dělám to před panelákem, kde auto skončilo :?
Obrázek

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 20. 07. 2009 19:34

Je nejspíše v háji ten snímač polohy vačky.
Udává časování zážehu,tedy jeho okamžik(předstih).
U novějších motorů M50,52 atd. snímač vačky řídí jak časování sekvenčního vstřiku tak časování zážehu,ale je fakt,že při jeho poruše jde motor aspoň v nouzovém režimu,což asi u té staré 318is asi nejde.
Jeho funkci lze zjistit diagnostikou a pak osciloskopem připojeným na výstupní signál toho čidla vačky.

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 20. 07. 2009 20:40

fafejta píše:Je nejspíše v háji ten snímač polohy vačky.
Udává časování zážehu,tedy jeho okamžik(předstih).
U novějších motorů M50,52 atd. snímač vačky řídí jak časování sekvenčního vstřiku tak časování zážehu,ale je fakt,že při jeho poruše jde motor aspoň v nouzovém režimu,což asi u té staré 318is asi nejde.
Jeho funkci lze zjistit diagnostikou a pak osciloskopem připojeným na výstupní signál toho čidla vačky.
Samozřejmě toto ovšem platí,když nejsou "uteklý" rozvody.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 09. 12. 2009 11:15

Dopadlo to tak, že s jinou váhou vzduchu se mi povedlo auto nastartovat, vytoci se na cca 3000, pak spadne na volnobeh a zdechne...
Takže teď domlouvám odvoz na diagnostiku a jsem zvědavý co nám to řekne... všechno sem pak samozřejmě dám.
Obrázek

Odpovědět