Měření výkonu na válcové brzdě

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Měření výkonu na válcové brzdě

Příspěvek od Dolfa 325i » 22. 01. 2008 17:50

Mám dotaz na lidi co už byli na válcové brzdě...
Zohledňuje se nějak při měření průměr a šířka kol??
Já když jsem byl na brzdě tak mi bylo řečeno že je jedno jestli mám kola 17" nabo 15" nebo jsetli mám šířku 195 nebo 225...že to prostě nemá vliv na měření.. Což se mi zdá jako blbost. Ta šířka musí mít vliv určitě..no a průměr kola by měl mít taky vliv..páč si myslím že s malýma kolama naměřím větší hodnoty výkonu než s velkýma (je tam přeci větší poloměr, takže je potřeba větší sílu než na malým)..
:?:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Měření výkonu na válcové brzdě

Příspěvek od Venca » 22. 01. 2008 19:35

Dolfa 325i píše:Mám dotaz na lidi co už byli na válcové brzdě...
Zohledňuje se nějak při měření průměr a šířka kol??
Já když jsem byl na brzdě tak mi bylo řečeno že je jedno jestli mám kola 17" nabo 15" nebo jsetli mám šířku 195 nebo 225...že to prostě nemá vliv na měření.. Což se mi zdá jako blbost. Ta šířka musí mít vliv určitě..no a průměr kola by měl mít taky vliv..páč si myslím že s malýma kolama naměřím větší hodnoty výkonu než s velkýma (je tam přeci větší poloměr, takže je potřeba větší sílu než na malým)..
:?:
Výkon = kroutící moment x otáčky.

Je fuk, jaký je průměr kol.

Šířka kola má vliv zanedbatelný, v tomto případě neměřitelný.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 22. 01. 2008 20:13

velikost a teda spíše jejich hmotnost má vliv na akceleraci, která se ale na brzdě neměří

já měřil 6tku s 18" ráfkama který nejsou rozhodně origo a hodnoty byly fajn ;-)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 23. 01. 2008 10:54

kdyz sme byli s matesem na jarove, tak meric rikal, ze jedine origo rozmer..??
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Re: Měření výkonu na válcové brzdě

Příspěvek od Dolfa 325i » 23. 01. 2008 10:57

Venca píše:
Dolfa 325i píše:Mám dotaz na lidi co už byli na válcové brzdě...
Zohledňuje se nějak při měření průměr a šířka kol??
Já když jsem byl na brzdě tak mi bylo řečeno že je jedno jestli mám kola 17" nabo 15" nebo jsetli mám šířku 195 nebo 225...že to prostě nemá vliv na měření.. Což se mi zdá jako blbost. Ta šířka musí mít vliv určitě..no a průměr kola by měl mít taky vliv..páč si myslím že s malýma kolama naměřím větší hodnoty výkonu než s velkýma (je tam přeci větší poloměr, takže je potřeba větší sílu než na malým)..
:?:
Výkon = kroutící moment x otáčky.

Je fuk, jaký je průměr kol.

Šířka kola má vliv zanedbatelný, v tomto případě neměřitelný.
No to máš pravdu s tím vzorcem... při brždění na motoru to je jasný, ale když se měří na kolech tak tam máš plno brzdících činitelů (od ložisek,poloos,difu,kardanu až po převodovku) a ten naměřený kroutící moment musí zákonitě ovlivnit taky poloměr (průměr) kol.... to je můj názor... :?:

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 23. 01. 2008 11:01

DC píše:velikost a teda spíše jejich hmotnost má vliv na akceleraci, která se ale na brzdě neměří

já měřil 6tku s 18" ráfkama který nejsou rozhodně origo a hodnoty byly fajn ;-)
No ono větší neznamená že reál. je větší v porovnání s origo (i když v tvém případě ta asi platit bude :wink: )
Třebas když vezmu origo kola 205/55/15 tak jsou mnohem větší než 215/45/16...

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 23. 01. 2008 11:03

Iwan píše:kdyz sme byli s matesem na jarove, tak meric rikal, ze jedine origo rozmer..??
Já osobně si taky myslím, že při měření by měl byt origo rozměr kol, nebo aspoň průměrově odpovídající origo....

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Měření výkonu na válcové brzdě

Příspěvek od Venca » 23. 01. 2008 11:50

Dolfa 325i píše:No to máš pravdu s tím vzorcem... při brždění na motoru to je jasný, ale když se měří na kolech tak tam máš plno brzdících činitelů (od ložisek,poloos,difu,kardanu až po převodovku) a ten naměřený kroutící moment musí zákonitě ovlivnit taky poloměr (průměr) kol.... to je můj názor... :?:
Při měření výkonu motoru na válcích se zjišťuje zvláštním měřením výkon potřebný k překonání odporů převodů - válce ženou kola při zařazeném neutrálu.
K výkonu měřenému na kolech se pak tato hodnota přičítá a výsledkem je výkon motoru takový, jaký je na vstupní hřídeli převodovky.
---

Naměřený kroutící moment motoru se při měření vypočítává - výchozí hodnoty jsou naměřený výkon na válcích a otáčky motoru.
Průměr kol tedy nehraje roli.
Podobně jako když měření provedeš pokaždé na jiný převodový stupeň - výkon je vždy stejný.
Naposledy upravil(a) Venca dne 23. 01. 2008 12:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Re: Měření výkonu na válcové brzdě

Příspěvek od Dolfa 325i » 23. 01. 2008 12:01

Venca píše:
Dolfa 325i píše:No to máš pravdu s tím vzorcem... při brždění na motoru to je jasný, ale když se měří na kolech tak tam máš plno brzdících činitelů (od ložisek,poloos,difu,kardanu až po převodovku) a ten naměřený kroutící moment musí zákonitě ovlivnit taky poloměr (průměr) kol.... to je můj názor... :?:
Při měření výkonu motoru na válcích se zjišťuje zvláštním měření odpor převodů - resp. velikost výkonu potřebného k překonání těch odporů
K výkonu měřenému na kolech se pak tato hodnota přičítá a výsledkem je výkon motoru takový, jaký je na vstupní hřídeli převodovky.
Jo přesně tak, jen si nejsem jist jak ten odpor od převodovky po kola měřili u mne..mám pocit že tam hodil jen nějakou univerzální konstantu a hotovo..no při dalším měření ho musím víc vyzpovídat...

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 23. 01. 2008 12:03

No a ještě jen tak bokem... na který stupeň Vás měřili?? Mě měřili na 4 převod stupeň...prej z důvodu bezpečnosti či co...

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 23. 01. 2008 13:36

mělo by se měřit na převod nejblíže k 1:1 - tzn. u e30 je to čtyřka

u E36 je to pětka
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 23. 01. 2008 18:39

DC píše:mělo by se měřit na převod nejblíže k 1:1 - tzn. u e30 je to čtyřka

u E36 je to pětka

Omlouvam se dolfo za OT: A u E28? Zajimalo by me kolik koni mi pochcipalo za ty leta, tak at me nesidi... :-)
Obrázek

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 24. 01. 2008 00:05

U E28 je to taky 4ka
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 24. 01. 2008 06:37

tak tak, neplatí to pouze u vzácné sportovní převodovky s jedničkou k sobě (dog leg)

tam je pětka 1:1
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 24. 01. 2008 10:35

DC píše:mělo by se měřit na převod nejblíže k 1:1 - tzn. u e30 je to čtyřka

u E36 je to pětka
Díkec za trocha objasnění :wink:

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 24. 01. 2008 11:26

kdyz tady vsichni brzdej, tak kam chodite krom jarova a za kolik?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 24. 01. 2008 12:41

Iwan píše:kdyz tady vsichni brzdej, tak kam chodite krom jarova a za kolik?
Všichni? Myslím že jen pár lidí :lol: ...
Já jsem byl na ISSA Brno (střední automobilová škola)... 500 za měření..ovšem max. do 200 kw :wink:

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 24. 01. 2008 18:25

mm, 500 mereni + 2000,- za benal :lol: to mi prijde levnejs furt jarov :? dalsi navrhy?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

hyry
Příspěvky: 943
Registrován: 02. 08. 2007 22:29
Bydliště: NEW BYDZOV

Příspěvek od hyry » 24. 01. 2008 18:30

Co za to chtěj na Jarově? :shock:

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 24. 01. 2008 19:01

2 litry právě bastardi kapitalistický :evil:
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Odpovědět