opravit vs. prodat

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Muzzy
Příspěvky: 210
Registrován: 25. 05. 2007 15:40
Bydliště: Praha

opravit vs. prodat

Příspěvek od Muzzy » 08. 01. 2008 19:33

Konecne jsem se dostal k tomu abych to sem napsal. Uz od podzima resim dilema co s autem a porad se nejak ne a ne rozhoupat. Z kazdy strany totiz slysim neco jinyho a, i kdyz tusim, ze konecny rozhodnuti bude stejne jenom na me, chtel bych slyset co nejvic nazoru... 8)

O co jde. V cervnu jsem si tu koupil krasnou tricu touringa 1.8.

Obrázek

Snad ani nebudu rikat za kolik- dneska mi to prijde jako hroznej majlant za takovy auto (40 000,-). A jak uz to byva, pak to prislo.

Nejdriv zacali odchazet blbosti- zamek ve dverich spolujezdce, zamek na nadrz... Potom se zacali objevovat lepsi veci. Hucici zadni loziska a diferak, nefunkci rucni brzda (je fakt, ze zrovna tohle sem vedel uz od koupe..), krivy kotouce, naky cepy, tycky stabiku... Posleze vyslo najevo, ze je povolena velka vana, takze chcije (pardon za ten vyraz) olej. Ruku v ruce s tim jsem zjistil, ze silentbloky uz taky maji nejlepsi leta davno za sebou. Nasledovala vymena chladice, termostatu, vodni pumpy, starteru...

Tohle vsechno jsem stale jeste byl ochotnej tolerovat a odhodlanej dat to dohromady. Jenze ... pak prisla na radu vacka, o ktere se nekteri clenove fora vyjadrili takto:"srot"...

Obrázek

To uz jsem pomalu zacinal resit, co s tim. Opravit za 15k? Jinej motor nebo se toho zbavit? Nez jsem se stih rozkoukat, vsiml jsem si, ze na to kolik tam liju oleje, je pod autem podezrele malo skvrn. Tim se z podezreni dostala vana, ale o moc lip mi to neznelo. No a ke konci roku (konkretne 31. ...) me bramboracek dorazil, kdyz se z pod kapoty pri jizde zacali ozyvat zvuky jako by mi nekdo mlatil kladivem do motoru. Kouknul jsem znova na vacku (misto toho abych paril :D ), ale ta byla beze zmeny. Po dalsim poslouchani jsem usoudil ze mlaceni se ozyva od spodku motoru...

Pro nazornou ukazku: http://youtube.com/watch?v=Wk6M7iOsHPM

Pro zajimavost: za studena to neboucha tolik :?:

Takze abych to 'sesumyroval', co je vsechno spatne:
motor... + vule na hardyne :?: a ten hucici diferak...
podvozek- tlumice (vsechny 4), cepy na predku, tycky stab., sb. zadni napravnice, horni ulozeni zad. tlumicu, zadni loziska
brzdy- kotouce, rucka

-no je to tak ve zkratce a urcite sem neco opomnel, ale stejne mi z toho vychazi, ze mam vlastne peknou kastli a tim to konci.

Nicmene abych se dostal k jadru veci. Mym cilem je mit peknou e30 touring bez zavad. A ted nastava otazka: jak toho dosahnout? V podstate mam dve moznosti:

1. pustit se do toho a dat svoje auto do kupy. Hrubym odhadem 30kkc (Hanis- snad se nebude zlobit). Tahle varianta je sice narocnejsi, ale zase bych urco vedel, ze je vse jak ma byt...

2. zbavit se svyho auta a koupit jiny v lepsim stavu. To by mozna vyslo levneji, ale je otazka, jestli by vyrzelo bez zasednejsich oprav (abych do toho potom nezahucel este hur..). Navic je tu problem s momentalnim stavem auta a jeho prodejnosti...

No a konecne, otazka (necekane) zni: Varianta 1 nebo 2??
A doplnujici otazka: Je vubec mozny tohle auto za slusnej peniz prodat?

Snad bych jeste doplnil, ze sam se priklanim spise k oprave auta, ale plne rozhodnut stale nejsem, proto se ptam...

A ted babo rad... ( - nebrat osobne :P )
736 129 249

Vlkec
Příspěvky: 1059
Registrován: 05. 09. 2006 22:30
Bydliště: Rosice u Brna

Příspěvek od Vlkec » 08. 01. 2008 19:41

Já bych asi zkusil opravu podle té jedné fotky je to asi celkem pěknej kousek a stálo by za to ho zachránit. destičky, tlumiče, kotouče a tak dále to jsou spíš spotřební věci to bude chtít za čas asi každý auto. A hlavně jak jsi sám napsal budeš když si to sám opravíš budeš mít jistotu že je vše ok a vydrží ti to. Hodně záleží na tom jak dlouho by sis to auto chtěl nechat. Ale konečné rozhodnutí je na tobě.
Zatáčka se dá projet pomalu, rychle a s BMW!
Ex BMW E34 Touring 525i Vanos

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 01. 2008 19:42

Na tohle ti může dát správnou odpověď jen jeden člověk - ty sám.
***

Pokud můžu říci, co bych udělal já, pak vzhledem k tomu, že píšeš:

"...mi z toho vychazi, ze mam vlastne peknou kastli a tim to konci. ..."

- držel bych to dál a udělal potřebný opravy.

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9365
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 08. 01. 2008 19:51

dej to do pucu, protože na koupi opravdu krásný nezrezlý E30 si budeš muset buď dát na stranu minimálně podobnou částku a s nejistým výsledkem, na tomhle si můžeš postupně vyšívat, jinak sady na opravu hlavy M40 jsou na ebay.de kolem 7mi tisíc nebo když bouchá i na spodku, tak jinej motor - viděl sem tady jeden za 6tku, stačí pohledat ve starší inzerci, třeba ještě bude
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 08. 01. 2008 20:47

můj neodbornej názor je ten že kdyby si chtěl krásnou třícu s krásnou kastlí a bezva motorem tak dáš víc než 30k...a pak stejně odejde nějaká ta základní věc...
ale když opravíš postupně to co máš tak tě to bude stát tech 30k..ale budeš vědět co tě může potkat a porouchat se a co již si měnil..a hlavně budeš mít z toho lepší pocit přotože sis to udělal ty....

rozhodnutí je pouze na tobě
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 01. 2008 20:49

To co máš na autě špatný má stejně špatný každá druhá (možná i první) tříca, takže neváhej a opravuj. To že koupíš jinou si zaděláš na stejnej průser jako s touhle s tím že to bude ještě navíc zrezlý.

Jediný řešení jak z toho celýho ven je koupit si třeba Toyotu.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 08. 01. 2008 20:58

ja neco takovyho kdysi taky resil, na tvym miste bych se zeptal, zda po tom co do toho auta vrazis tyhle penize a bude v ok stavu, budes nim spokojenej? ja bych asi uplne nebyl, kdyz jsem si to spocital, za ty prachy mi to prislo nic moc, porad to stary auto...sice bawo, ale dneska uz jsou proste lepsi. radsi jsem koupil e36, ktera je podle me o dost dospelejsi a sama o sobe ti toho nabidne daleko vic...
BMW 323i E36

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 01. 2008 21:03

třicetšestka v podobný cenový relaci co by stála oprava té tříci + pořizovačka bude podobnej pelech takže pokud nekoupí něco za víc peněz a novějšího je to výkřik do tmy.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
bmwman
Příspěvky: 134
Registrován: 21. 04. 2007 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od bmwman » 08. 01. 2008 21:27

Já bych ji opravil.
Chci BMW, přece nebudu jezdit s předohrabem.

Uživatelský avatar
Muzzy
Příspěvky: 210
Registrován: 25. 05. 2007 15:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Muzzy » 08. 01. 2008 21:31

a e30 je cardiaco materia... :wink:
736 129 249

Uživatelský avatar
Bobik
Příspěvky: 1216
Registrován: 24. 12. 2005 11:24
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Bobik » 08. 01. 2008 22:10

taky bych sel do opravy, jelikoz nikdy nevis co se ti na aute vysere,takze kdyz si to opravis tak mas jistotu
Obrázek

Bawor
Příspěvky: 670
Registrován: 08. 06. 2005 21:37
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bawor » 08. 01. 2008 23:21

Pokud je kastle v opravdu dobrým stavu asi by sem šel do zástavby M20B25 když už do toho vrážet nějaký větší sumy tak aby to stálo za to.

Begbi e32
Příspěvky: 351
Registrován: 01. 07. 2007 21:34
Bydliště: Pilsen

Příspěvek od Begbi e32 » 09. 01. 2008 13:38

Určitě oprav to svý auto..budeš pak vědět co má zdravý a co se může vysrat,kdežto u jinýho budeš zase na začátku..Když má pěknou kastli a interier,tak už máš vlastně teď půl auta v pohodě :lol:
Obrázek
...the bus stops are waiting for the Champs :lol:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 09. 01. 2008 13:47

Myslim, ze pro "uspesne" vlastnictvi vozu E30 v dnesni dobe je podstatne mit schopnost si vetsinu udrzby/oprav realizovat vlastnimi silami (samozrejme nelze chtit, aby kazdy byl schopen si treba auto uspesne sam nastrikat...). Trzni hodnotou je dnes E30 uz v kategorii tesne pred "ziguliky a skodarnami" (mimo vyjimecne kousky), takze normalni servis je nesmysl. Ceny bezne se opotrebovavajicich dilu nejsou daleko od cen pro "skodovky a ziguly" (je to mineno s lehkou nadsazkou) pokud vite kde je nakupovat (minim tim nove dily). Pro priklad uvadim: horni ulozeni zadnich tlumicu 112Kc/ks, repase predni napravy (2x cep rizeni, 2x tahlo rizeni, 4x cepy ramen, 2x zadni silentblok ramene, silentbloky stabilizatoru, tycky stabilizatoru) - to cele za bratru necelych 4000Kc, 4x tlumice cca do 4000Kc (samozrejme zadne KONI nebo Bilstein) atd. Pokud k tomu pripoctu vetsinu prace zadarmo (kazdy si musi umet ocenit svuj cas ktery ho to bude stat a pak se rozhodnout zda se mu to vyplati), tak alespon pro mne, z toho vychazi celkem zajimave naklady... obzvlast kdy "prace v garazi" je pro osobne odreagovani od toho cim se zivim. Napr. repase predni napravy na vehiclech typu VW Passat a jemu podobnych paskvilu je jen za dily bratru 3-4x drazsi a to nepocitam ceny za praci v jejich odbornych servisech...
Pro mne je E30 predevsim o tom, ze ji chci vlastnit i pres jeji stari a s tim spojene problemy, ale zaroven mne tesi, ze je to uplne pohodove servisovatelne auto. Co vic chtit...

PS: ty zavady co popisujes na tvem Touringu jsou dost podobne (mimo vylagrovaneho spodku) tem ktere jsem resil pri nakupu meho..., ale toho meho jsem s tim kupoval a slo mi predevsim o temer 95% zachovalou karoserii... Osobne bych neprodaval :)

PPS: rada pro ty co radi ruzne zastavby motoru - zastavet tam motor ktery jede lepe je moc fajn (take to mam v jednom aute - a po par mesicich snazeni i legalne), ale nezapominejte na to, ze v pripade (nedej boze zavineho) pruseru si vas minimalne pojistovna paradne vychutna...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Pawka G.
Příspěvky: 2858
Registrován: 11. 12. 2003 19:33
Bydliště: Metropolis - odjakživa :-)

Příspěvek od Pawka G. » 09. 01. 2008 16:06

Určitě opravit, za mizerně pojízdnou třícu nedostaneš skoro nic a byl by to jen velkej finanční provar a neměl bys ani auto ani mince :wink:
E36 323i coupé

Uživatelský avatar
zahy
Příspěvky: 1295
Registrován: 21. 10. 2003 20:06
Bydliště: Plzeň-Praha

Příspěvek od zahy » 09. 01. 2008 18:30

kastle je zaklad,vse ostatni jsou vymenitelne dily,takze jestli si chces nechat e30 tak jdi do oprav,
stejne kdyz koupis libovku,tak do ni postupem casu zacnes cpat taky
Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven

Uživatelský avatar
Muzzy
Příspěvky: 210
Registrován: 25. 05. 2007 15:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Muzzy » 10. 01. 2008 18:42

dekuji vsem za nazor a pridam jeste doplnujici otazku. Kdyz uz bych to teda daval do kupy, sou naky veci ktery je dobry udelat, kdyz je auto bez motoru? Urcite by se vyplatilo osetrit misto pod baterkou (polity kyselinou)... A co treba napravnice? Stav nevim, ale jestli ma cenu treba uvazovat o repasu (opiskovat, natrit), kdyz uz bude ten motor dole..?

A dalsi dotaz: Kdybyste do auta davali jinej motor, koupili byste cely auto na dily, jenom motor vcelku, nebo rozebranej motor?? Tim myslim, ze i kdybych koupil motor vcelku, mel bych ho rozlozit a zase slozit?

Diky za rady... 8)
736 129 249

Uživatelský avatar
hageen
Příspěvky: 3511
Registrován: 05. 03. 2005 11:47
Bydliště: Teplice

Příspěvek od hageen » 10. 01. 2008 21:36

můj názor už znáš 8)
Zajištění STK a EM více po SZ..
ND NA E30+E34+E36 COMPACT TEL. 605471547

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 10. 01. 2008 22:00

Motor tam dej m43 nebo m44, neni to takovej umíráček, m40 je zkrátka blbě konstrukčně řešena, co se týče hlavy.... Jinak je lepší to vše opravit, pokuď teda nechceš šestiválce, to bych bral asi jako jediný důvod to prodat. No jediný další ta červená barva... pokuď je původní, tak bude dost oxidovat a člověk pak buď rezignuje a auto je zašlé nebo leští a leští a ...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 10. 01. 2008 22:14

hovno zaklad je motor, kastle se da vzdycky vyvarit a nalakovat :twisted:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Odpovědět