Převodovky v BMW

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Převodovky v BMW

Příspěvek od Ace » 24. 02. 2004 14:37

Tak mě dneska zase pobavil můj známej co furt slintá po BMW (ale jak říká, pouze 850CSi)... přitom je to debílek kterej řídil max. Shade 120 a má najeto asi 1k km. Ale k věci...

Tvrdí mi, že všichni lidi mu řekli, že BMW má ŠPATNÝ převodovky. Co je to za blbost??? No NEZABILI byste ho? :twisted: :twisted: :twisted:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky v BMW

Příspěvek od RedBaron » 24. 02. 2004 15:37

Ace píše:Tak mě dneska zase pobavil můj známej co furt slintá po BMW (ale jak říká, pouze 850CSi)... přitom je to debílek kterej řídil max. Shade 120 a má najeto asi 1k km. Ale k věci...

Tvrdí mi, že všichni lidi mu řekli, že BMW má ŠPATNÝ převodovky. Co je to za blbost??? No NEZABILI byste ho? :twisted: :twisted: :twisted:
Aha, no asi tomu opravdu rozumí, nechal bych to bez komentáře a s dotyčným bych asi vedl debaty na úplně jiná témata :D
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 02. 2004 16:57

Přesně tak to udělám, jinak to nejde, je to fakt moula.
Musel jsem Vám to napsat, byl jsem děsně vytočenej :lol: :twisted:
8) ///M Power 8)

Venca

Příspěvek od Venca » 24. 02. 2004 19:22

Rozebral jsem zrovna včera převodovku z E30.

Byla to Getrag z roku 1985, asi nalítala dost.

Otec (převodovkama se zabýval skoro 40 let) konstatoval, že je zde použito vysoce kvalitního materiálu např. na řadící vidličky.
Celkové opotřebení se mu jevilo dosti malé.
Vůle ložisek - téměř neznatelná.
Pouze netěsnící gufera ukazovala, že už má něco za sebou.

Jestli chlapec tohle mele, ať si zjistí něco o převodovkách v Renaultech, Fiatech a dalších spotřebních kárách a porovná si je s BMW.

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 24. 02. 2004 19:28

to ani nemá cenu komentovat

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 24. 02. 2004 19:59

Já jsem stejnýho názoru jako Vy, je to amon... 8)
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 25. 02. 2004 16:42

Převodovka je důvod proc mě E30 sere. Sice jde i po hodně kilometrech krásně řadit, ale řve. A nejsem jediný, komu to vadi. My 3 známí, kteří mají taky E30 mají taky uřvané převodovky - a jsou to: 325i, 316i, 320d. Z toho důvodu podle me převodovky v E30 stojí zahovno. Tim nechci nikoho urazit, ale konstatuju fakt. Buďme trochu objektivní...

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 25. 02. 2004 16:48

Já měl 320i naj. 180 000 tkm, upravenou 327i, to je ta na obrázku,318 is naj. 230 000 tkm a v pohodě, teď mám 325 iA a můžu říct že tenhle automat řadí líp než Honda Legend 95 co jsem taky měl. Shrnuto: já si na převodovky v E 30 stěžovat nemůžu.

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 25. 02. 2004 16:50

325 iA má najeto 221 000 tkm.

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 25. 02. 2004 17:05

To Venca: Myslím, že jsi měl dost zachovalý kousek, protože co já jsem měl možnost vidět, tak většina ojetých převodovek měla slušnou vůli na to tom hřídeli, co leze do motoru (takže špatné hlavní ložisko).

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 25. 02. 2004 17:08

Každopádně pokud někdo máte na prodej zachovalou a hlavně bezhlučnou převodovku na 325i, tak mám zájem.

Venca

Příspěvek od Venca » 25. 02. 2004 18:47

Rotten píše:To Venca: Myslím, že jsi měl dost zachovalý kousek, protože co já jsem měl možnost vidět, tak většina ojetých převodovek měla slušnou vůli na to tom hřídeli, co leze do motoru (takže špatné hlavní ložisko).
Nemůžu říct , kolik km najela. Je to ale s jistotou víc než 180 000 km, tachometr byl možná i stočen zpátky. Odpovídá tomu stav auta.

Ložisko 80x35x20 u vstupu skutečně nemá zvětšenou vůli (výrobce FAG). Měněno během provozu převodovky s nejvyšší pravděpodobností nebylo - ¨na skříni nikde nebyly vidět jakékoli stopy po demontáži.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 02. 2004 19:01

Rotten píše:...My 3 známí, kteří mají taky E30 mají taky uřvané převodovky - a jsou to: 325i, 316i, 320d. ...
E30 320d chcem vidieť.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 25. 02. 2004 19:48

Rotten píše:Každopádně pokud někdo máte na prodej zachovalou a hlavně bezhlučnou převodovku na 325i, tak mám zájem.
Bože, vždyť je to Getrag, jakých se po vrakáčích válí stovky, můj mechanik ti do auta hodí bezvadnou skříň, vymění v ní olej a namontuje za desítku i s papírem. S tvojí řvoucí převodovkou asi někdo hodně dračil.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 26. 02. 2004 17:35

2 RedBaron: No jo stovky, ale jak zjistis, jestli je hlucna, kdyz nemas moznost ji vyzkouset v aute? Snad se nechces spolehat na to, ze ti nejakej chytrak na vrakaci tvrdi, ze je dobra. No a taky potrebuju 2.5litrovou, coz je nejsilnejsi motor, takze se da cekat ze tyhle prevodovky uz neco zazily. Je to problem, ja si fakt nevim rady. Jestli znas nekoho skutecne duveryhodneho co se dilu tyce, hod mi sem prosim kontakt, budu Ti vdecen.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 02. 2004 01:49

Rotten píše:...No a taky potrebuju 2.5litrovou...
:shock: :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 28. 02. 2004 02:05

Rotten píše:2 RedBaron: No jo stovky, ale jak zjistis, jestli je hlucna, kdyz nemas moznost ji vyzkouset v aute? Snad se nechces spolehat na to, ze ti nejakej chytrak na vrakaci tvrdi, ze je dobra. No a taky potrebuju 2.5litrovou, coz je nejsilnejsi motor, takze se da cekat ze tyhle prevodovky uz neco zazily. Je to problem, ja si fakt nevim rady. Jestli znas nekoho skutecne duveryhodneho co se dilu tyce, hod mi sem prosim kontakt, budu Ti vdecen.
Jestli máš pocit, že BMW dělalo ještě speciálně ke každému motoru převodovky, tak tě musím zklamat, to asi ne :)

Na díly bych tu nějaký zdroj měl, ale je to v ČB.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 01. 03. 2004 09:17

Druhá věc je že mnohem častěji hučí diferák kterej je citlivější na smyky atd.

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 10. 03. 2004 19:04

RedBaron píše:
Rotten píše:2 RedBaron: No jo stovky, ale jak zjistis, jestli je hlucna, kdyz nemas moznost ji vyzkouset v aute? Snad se nechces spolehat na to, ze ti nejakej chytrak na vrakaci tvrdi, ze je dobra. No a taky potrebuju 2.5litrovou, coz je nejsilnejsi motor, takze se da cekat ze tyhle prevodovky uz neco zazily. Je to problem, ja si fakt nevim rady. Jestli znas nekoho skutecne duveryhodneho co se dilu tyce, hod mi sem prosim kontakt, budu Ti vdecen.
Jestli máš pocit, že BMW dělalo ještě speciálně ke každému motoru převodovky, tak tě musím zklamat, to asi ne :)

Na díly bych tu nějaký zdroj měl, ale je to v ČB.
Neříkám že ke každému motoru, ale jiná je na diesel, jiná na etu (má navíc díry pro 2 čidla), jiná na 2.5i (větší spojka než eta), takže ve výsledku je těch převodovek dost. A protože neznám nikoho kdo by měl 2.5i a nekurvil to (rozuměj hrabání, rychlé rozjezdy kdy to při řazení škube celým autem, případně šoumeni který tam při 50km/h vrazí zpátečku a za mohutného prohrabu to drží dokud auto zastaví (a to dělají i s dieslama)), tak z toho každému dojde, že sehnat dobrou převodovku na 2.5i není prdel.

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 22. 03. 2004 10:58

Rotten: Nevím, kolik takových šoumenů znáš, ale já nemám nikoho z mých přátel okolo BMW, kterej něco takovýho dělá, fakt ne. Při rychlejch rozjezdech bych se o převodovku nebál, maximálně o silentbloky.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Odpovědět