318 karb.

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Návštěvník

318 karb.

Příspěvek od Návštěvník » 05. 02. 2004 12:28

Prosím o radu. 318 karb. - ráno špatné starty. Když akceleruji pomalu, tak je vše v pohodě, ale jak přidám rychle víc plynu, tak se začne cukat a hltit. Vyrazí až za chvíli. Děkuji Matty

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 06. 02. 2004 07:27

Přesně tohle byly moje problémy s prvním BMW, příčina byla nedovírající klapka v karburátoru. Tím sem odstranil ty starty studeného motoru, pak to chytalo suprově. Druhý problém, který se projevoval jak popisuješ, že když jsem prudce přidal, tak tam byla tzv. "díra", jsem odstranil tím, že jsem rozdělal komplet karburátor a zjistil jsem, že v plovákové komoře byla vypadlá jedna tryska. Byla vypadlá už hodně dlouho, protože tam od ní byla vytlučená drážka. Trysku jsem vrátil na své místo a karbec pořádně profouknul kompresorem. Díra zmizela a motor šel krásně plynule. Nevim jestli ti to pomůže, ale tohle jsou moje zkušenosti.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 06. 02. 2004 07:30

Ještě taková rada, ráno než nastartuješ, tak sundej víko vzduchového filtru a mrkni se jestli je uplně zavřená klapka v karburátoru.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 23. 02. 2004 10:17

Me to zas chyta huř teply/studeny super/ a schvalne sem kouknul ,jak pišeš na tu klapku a byla trochu otevřena, neviš, co to znamená ? Jirka.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 23. 02. 2004 10:52

Anonymous píše:Me to zas chyta huř teply/studeny super/ a schvalne sem kouknul ,jak pišeš na tu klapku a byla trochu otevřena, neviš, co to znamená ? Jirka.
Teď jsem přesně nepochopil na co se ptáš. Když je motor studený, tak by měla být klapka zavřena, funguje jako sytič, směs je bohatá. Když je motor teplý, tak by měla být otevřená, aby tam šlo co nejvíce vzduchu a méně benzínu. Tak že když máš klapku při teplém motoru otevřenou, tak je vše OK. Jestli si to dobře pamatuju, tak je klapka ovládána bimetalem, který se řídí teplotou chladící kapaliny. Teplé mě to také chytalo trochu hůř, musel jsem stím zatočit trochu déle a pod plynem. To bylo ale také špatnou směsí.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 23. 02. 2004 12:32

Zkusim to podrobně : ta klapka, co je videt jako prvni , když sundam kryt filtru je u studenýho mot. trochu otevřena. Studeny to chyta ok, teply docela taky, pokud neni pauza tak 10-30 min - to je peklo! /dlouho toci starter a plnej plyn a nerad se chyta/Jestli s tim ta klapka souvisi nevim, diky , J.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 23. 02. 2004 13:28

Tak to je buď hodně bohatá směs, nebo naopak. Ještě bych zkusil vyměnit svíčky a pak bych zajel na emise. Ne že bych si nechal od nich štelovat motor, ale zjistil byh jak to s tou směsí je.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 23. 02. 2004 13:52

Svicky jsou dobry, ty emise kdyžtak zkusim, jen mě nesedi ta nezavřena klapka/ když ses o ni zminil napadlo mě jestli to nesouvisi...diky J.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 23. 02. 2004 13:56

U teplého motoru by měla být otevřená, ale kolik to ti říct nedokážu.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 23. 02. 2004 14:22

Znova : mam ji trochu otevřenou u studenyho motoru.. J.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 23. 02. 2004 14:30

Aha, no ale jestli ti to startuje studený dobře, tak bych to neřešil. Já jsem ji měl také trochu pootevřenou a špatně mi motor když byl studený držel volnoběh, mělo to snahu zhasnout. To dělala ta klapka mrcha, že byla hodně otevřená a šlo tam moc vzduchu a málo benzínu. Když se to ohřálo, tak bylo vše v pohodě.

Luboš
Příspěvky: 694
Registrován: 24. 10. 2003 12:16
Bydliště: Řečany n/L okr.Pardubice

Příspěvek od Luboš » 23. 02. 2004 14:33

Zkus ten karbec rozdělat, pořádně profouknout a zase složit. Ještě zkus, jestli ta klapka chodí lehce, jestli třeba v určité poloze nevázne.

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 23. 02. 2004 20:36

No nevim, ale sundej vzduch. filtr a při sešlápnutí plynu (prudkym) ti to tam musí plivat benzín. To je akcelerační pumpička. Pokavaď je to někde ucpaný, tak máš při sešlápnutí plynu plynu chudou směs, což je reakce na změnu tlaku (resp. podtlaku) v karburátoru v důsledku otevření škrtící klapky.
Tam bych hledal chybu jako první. Karburátor je v tomhle prostě konstrukcí nedokonalej a hejblata jako acc. pumpička se tam dávaj na eliminaci tohohle neduhu.
A ty špatný teplý starty asi budou tou klapkou. Její zavření určuje doraz, tj. šroubek kdesi na karbu. Za tepla to dělá bimetalickej sytič (zařízení nevalných kvalit), kterej nechává klapku otevřenou v závislosti na teplotě motoru. To že při startu sešlapuješ plyn na doraz ho vlastně vyřazuje z provozu a směs obstarává hlavní okruh. Toť vše a komu se co nelíbí, jen do mě :twisted: :roll: :lol:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 24. 02. 2004 07:16

Luboš & Stepan, diky moc ! Jirka.

Odpovědět