Nemohu povolit nálitek převodovky směrem ke kardanu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Nemohu povolit nálitek převodovky směrem ke kardanu

Příspěvek od Chvalda 318iS » 07. 08. 2007 19:06

potřebuju povolit nálitek kvůli výměně gufera na převodovce, ale nejde to. je tam nějaká velká matka a málo místa okolo. Povoloval to někdo? Čím? Kde koupím ten klíč, pakliže se to dá? 318iS e30. Díky Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 07. 08. 2007 19:17

ta velka matka je zaistena takou podlozkou ........podobne ako zadna poloos.....tak podlozku vykusat a matica je tusim 30 alebo 32?? nepametam :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 07. 08. 2007 19:41

Podložka je odtažená z těch zarážek, bohužel nemám klíč, kterým to povolím. Velikost je myslím 30, nejde tam ani pořádně vrazit šuplera :roll: Ráčnu s oříškem tam nedostaneme, očkový klíč taky ne tak já nevím. Jakým typem klíče jsi to povoloval? Díky Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 07. 08. 2007 19:46

Asi ti nezbyde nic jiného,než ten ořech upravit(obrousit) tak až tam pude.Moje zkušenost.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 07. 08. 2007 20:10

ale prdlajs.ja to delal trubkovym klicem velikosti 30.ale je pravda ze prevodovku jsem mel venku a tu matku jsme zaboha nepovolili.tak se nkonec nahral ten unasec autogenem a potom se rozrezal i s tou matkou opatrne aby se neposkodil zavit.a vyndalo se to.unasec a matku jsem koupil novou a bylo hotovo :)
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 07. 08. 2007 20:44

tu zaistovaciu podlozku musis dostat von a potom tam dostanes dostatocne hlboko aj ten kluc...ja som to robil golou ale takou predlzenou ale nebola o nic uzsia ako normalna gola iba dlchsia.....a dal som tam kvalt a poriadna supa kladivom a bolo to........este som sa nestretol ze bi mi to neslo povolit.....treba na to hrubu silu ale ide to :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 07. 08. 2007 21:26

Díky za reakce a rady kuci, zejtra jdem na druhej pokus :lol: Držte palce :wink: Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 07. 08. 2007 22:21

vlada320 píše:ale prdlajs.ja to delal trubkovym klicem velikosti 30.ale je pravda ze prevodovku jsem mel venku a tu matku jsme zaboha nepovolili.tak se nkonec nahral ten unasec autogenem a potom se rozrezal i s tou matkou opatrne aby se neposkodil zavit.a vyndalo se to.unasec a matku jsem koupil novou a bylo hotovo :)
To seš teda pěkný vemeno
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 08. 08. 2007 08:44

Tak už jsem si koupil trubkový klíč č30 :lol: Teď co datluju tuhle zprávu, slyším ze sklepa jásot, takže už to nejspíš táta povolil. Děkuju všem za pomoc, jsem rád, že jste mi poradili... Chvalda
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 08. 08. 2007 15:02

Hanis píše:
vlada320 píše:ale prdlajs.ja to delal trubkovym klicem velikosti 30.ale je pravda ze prevodovku jsem mel venku a tu matku jsme zaboha nepovolili.tak se nkonec nahral ten unasec autogenem a potom se rozrezal i s tou matkou opatrne aby se neposkodil zavit.a vyndalo se to.unasec a matku jsem koupil novou a bylo hotovo :)
To seš teda pěkný vemeno
nejsem vemeno.delal to i muj strejc kterej ma servis v Babicich u prahy.jestli ti neco rika bartak :wink: a on opravdu neni zadnej vul.ja vim Hanisi ty jes proste dokonalej.ty jsi nikdy nic nedelal jinak ze jak to ma bejt.tobe se proste vsechno dari presne podle navodu.mas v palici slovniky a enciklopedie vid ja vim ty chudacku me je te tak lito :roll:
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Exclusive
Příspěvky: 1056
Registrován: 27. 07. 2006 11:30
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od Exclusive » 08. 08. 2007 18:09

Chvalda 318iS píše:Tak už jsem si koupil trubkový klíč č30 :lol: Teď co datluju tuhle zprávu, slyším ze sklepa jásot, takže už to nejspíš táta povolil. Děkuju všem za pomoc, jsem rád, že jste mi poradili... Chvalda
Mi rozřízly origo ořech, poupravily ho na soustruhu a nadstavyly trubkou
Kdo si hraje nezlobí prestavba-635csi-na-andvideo-t34570.html
ex E36 325 TDS Touring
ex E34 2,5 Vanos 225k/300N.m 0-100km/h 6,8s e34-525-vanos-i-po-letech-krasavec-t35558.html
ex E28 525e

Uživatelský avatar
vlada320
Teenager
Příspěvky: 3127
Registrován: 18. 09. 2005 20:24
Bydliště: žeby skleroooza :-)

Příspěvek od vlada320 » 08. 08. 2007 20:56

hele rekni mi v cem je problem?a nerikej mi ze ve me.to jsem jako kvuli matce mel rozdelat kompletne prevodovku a vyndat tu mrkev abych to mohl v pohode povolit nekde ve sveraku?vymenil jsem to vymenil.bohuzel to odsral unasec a matka ale to se koupilo novy a zavit byl absolutne v poradku tak hlavne ze je to v pohode a hotovy neni to tak?a jeste neco ja to na nikoho nesvadim ale kdyz mi to neslo tak jsem to vzal ke znamymu a tomu to taky neslo tak se to vyresilo takhle,bylo to nejrychlejsi reseni. :(
Moje budoucí láska-BMW E30 320i Cabrio, v barvě briliantrot a úpravě M-Technic 2 :-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 08. 2007 22:17

Problém je v tom že při výměně gufera zkurvit matici a náboj je trochu přitažený za vlasy, chápu že to někdy prostě nejde, ale jako dobrá rada to není. Jak už kluci psali jde to vyřešit všelijak, ale vzít na to autogen, kterej každej nemá je zbytečný.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 08. 08. 2007 22:38

O nic nejde jen každej doma nemá jinej unašeč a novou matici takže prostě rada roztavit to autogenem není uplně nejlepší. Dál je zbytečný se v tom patlat.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 26. 09. 2009 20:16

Vytáhnu starý téma ...

Za boha nemůžu povolit unašeč. Gufro je KO a chci ho vyměnit bo mám převodovku venku. Dneska jsem vyráběl porichtung bo rubkovej klíč 30 nmám, ale zatim nic. jakej má en unašeč závit? Normální nebo opačněj? A nemáte nějkej tip? Asi to bude chtít velkou páku a případně ráz, že?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 26. 09. 2009 20:20

ideální je pneumatický rázový utahovák
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
mišák
Příspěvky: 833
Registrován: 23. 03. 2008 20:23
Bydliště: krnov

Příspěvek od mišák » 26. 09. 2009 20:42

Ja mam pocit ,že stačí vzít šroubovák po ktrem můžeš klepat,odjistit podložku směrem ke středu(jsou to ty tři prolisky),jakmile je podložká volná,vndá se kleštama ven.kulatinou která není jako bahno se zajistí unašeč nasadí se obyčejný ořech 30,vezme se povolovací paka,nadsaví se trubkou a povilí.Trubka z toho důvodu,protože matice je na lepidle nebo profi vzduchová pistole jak uvádí Jajíc a musí jít povolit(pokud nejste úplné kopyto).Po výměěně gufera je postup opačnej s tím,že já podložku po vložení zpět srovnám ořeche a zajistím zpět na původní místo.Není boha abz se to povolilo,tak samo postup u zadní poosy.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 26. 09. 2009 20:43

Poklep kladívkem taky pomáhá,ale ne tak abys to rozmlátil :lol: :wink:
Nejlíp bude když jeden bude vyvíjet tlak klíčem na matici a kamarád nebo kdo bude po ruce ti po něm bude s citem poklepávat kladivem.
Obrázek

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 26. 09. 2009 20:47

Věc má ovšem jeden háček - normální ořech mi na trubku nejde nasadil. Z unašeče kouká hřídel a je dostz dlouhej, ořech na matku ani nedosáhne.

Pneumatickym rázovym utahovákem bohužel nedisponuju - jen slušnou zsobou železa na výrobu různejch porichtungů, trafem, starou Gola sadou TONA a starou trafosvářečkou ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
mišák
Příspěvky: 833
Registrován: 23. 03. 2008 20:23
Bydliště: krnov

Příspěvek od mišák » 26. 09. 2009 20:57

Skoč si prodejny vercajku a ku si prodloužený ořech,investice cirka 200 a určitě ho využiješ nejen na výměnu gufera na převodce.

Odpovědět